H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
0

Πίσω από το όνομα Sawdust Studio κρύβεται η δημιουργική συνεργασία του Jonathan Quainton και του Rob Gonzalez. Τόσο στην επιφάνεια της οθόνης ενός υπολογιστή όσο και στο τυπωμένο χαρτί ενός περιοδικού, η αισθητική τους ακολουθεί μια ριζοσπαστική απομάκρυνση από την μαζική κουλτούρα, ακόμα και από τη θρυλική αποδόμηση της τυπογραφίας, όπως εξελίχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Σήμερα, που τα στοιχεία της τυπογραφικής αποδόμησης έχουν ξεπεράσει την πραγματικότητα, και μετά τα «γράμματα» ήρθε η σειρά της εικόνας να αποδομηθεί μέσα από glitch ξυράφια που φτύνουν κατακερματισμένη διαφημιστική πληροφορία στους ανυποψίαστους πριν τα δελτία ειδήσεων, το μυαλό των Sawdust διαφωτίζει το μεταβαλλόμενο εσωτερικό τοπίο της ψηφιακής ζωής μας. Αντανακλά το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των υποψιασμένων, ταϊζοντάς το με θραύσματα μιας καλοστημένης σουίτας λογισμικού.

Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου των Sawdust, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι είναι ικανή να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας.

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφία για το περιοδικό IBM Systems Magazine, σε τεύχος σχετικό με τον προσδιορισμό της μετατόπισης από την επιλεκτική κρυπτογράφηση σε πλήρη διάχυτη κρυπτογράφηση.

Οι δύο βρετανοί σχεδιαστές συναντήθηκαν στο πανεπιστήμιο ενώ ετοίμαζαν την διπλωματική τους στο γραφιστικό σχέδιο. Έγιναν δύο καλοί φίλοι, αλλά στην πορεία εξελίχθηκαν και σε δύο πολύ καλούς συνεργάτες. Αποφάσισαν να συνεργαστούν γιατί και στους δύο αρέσουν τα έργα που προσφέρουν ένα βαθμό οπτικής εξερεύνησης, που μπορεί να είναι πιο απαιτητικά στην ανάγνωσή τους, που μπορεί να αναπαραχθούν από το σωρό των αχρησιμοποίητων ιδεών που έχουν στο μυαλό τους. Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου τους, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι μπορεί να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας. Ολόκληρο το σύμπαν της ψηφιακής εποχής γίνεται ένα τοπίο στους χαρακτήρες που σχεδιάζουν: οι νέες ιδέες, οι φαντασιώσεις, η εκπληκτική τεχνολογική μεταρρύθμιση, η ικανότητα των μηχανών, η αναβαθμισμένη κλινική διαύγεια των σύγχρονων πίξελ, οι μύθοι της «δυστοπικής» κοινωνικής προόδου, η κομψότητα του κλασικού και της παραδοσιακής γραμμικής αφήγησης, το ανακάτεμα των γραμμάτων και των αριθμών σε ένα κείμενο που όλοι έχουμε μάθει να διαβάζουμε με ταχύτητα και ευκολία, χάρη στην ευρεία χρήση του διαδικτύου.

Τα έργα των Sawdust έχουν στολίσει μια τεράστια γκάμα περιοδικών και εφημερίδων: από το τεχνολογικό Wired (σε όλες τις πιθανές εκδόσεις που κυκλοφορεί από Αμερική μέχρι Ιταλία) μέχρι το θρυλικό Εsquire και τους New York Times. Ανάμεσα στους πελάτες του Sawdust Studio θα βρει κανείς κολοσσούς όπως την Coca-Cola, την ΙΒΜ, την Nike, την Audi, την Honda, την Converse ή την Dolby. Κι ενώ η ιδιορρυθμία της τυπογραφίας τους δεν φαίνεται να δίνει δεκάρα για τη διάκριση ανάμεσα στο φανερό και το κρυφό περιεχόμενο της πραγματικότητας που καλούνται να υπηρετήσουν, το καλλιτεχνικό δίδυμο έχει εδώ και καιρό αφήσει πίσω του τον διάδρομο επιτάχυνσης, έχει κυριολεκτικά "ξεφύγει" και πλέον βρίσκεται σε τροχιά για την ολοκλήρωση της τυπογραφικής του φιλοσοφίας. 

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Αφίσα για τα 100 χρόνια του εμβληματικού μπουκαλιού της Coca-Cola στην έκθεση «Τhe Coca-Cola Bottle: An American Icon at 100» στο High Museum of Art της Ατλάντα.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό έργο για το εξώφυλλο του περιοδικού της Audi.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Tυπογραφία για ένα άρθρο του αμερικανικού Wired αφιερωμένο στους νέους χάκερ που προορίζονται να κυριαρχήσουν στον κόσμο της τεχνολογίας.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Εξώφυλλο για τους New York Times βασισμένο στο κεντρικό θέμα που καταγράφει την ιστορία του καθηγητή Sebastien Seung από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον και την προσπάθειά του να χαρτογραφήσει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το βρετανικό Wired.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Εξώφυλλο για το βρετανικό περιοδικό Creative Review.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το ιταλικό Wired.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Άνοιγμα για άρθρο του περιοδικού Entertainment Weekly αφιερωμένο στην ταινία του Τζέιμς Μποντ "Spectre".
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφία κατά παραγγελία για άρθρο του περιοδικού Men's Health για τον πόνο.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού ΜΙΤ Technology Review, ειδικά σχεδιασμένο για το τεύχος "Best in Tecn 2017"
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό σχέδιο για το ετήσιο τεύχος του Wired Design Issue με θέμα την αρχιτεκτονική.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τα νούμερα της γραμματοσειράς Quainton που μπορεί να αγοράσει κανείς από το Hype for Type.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό σχέδιο για το βιβλίο OFFF "Archetype".
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Σχεδιασμός λογοτύπου και μάρκας για τον αμερικανό παίκτη του NBA Blake Griffin για λογαριασμό της Nike.

Το επίσημο site των Sawdust βρίσκεται εδώ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ