Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
1

Το στούντιο ψηφιακού σχεδιασμού Squint/Opera επανεξέδωσε μια σειρά από θεωρητικά σχέδια για το πως πρόκειται να είναι το Λονδίνο το 2090, όταν πλέον η κλιματική αλλαγή θα έχει αφήσει το μεγαλύτερο μέρος της πόλης κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η σειρά με τίτλο Flooded London, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 και δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες χρειάζεται να προσαρμοστούν στην καταστροφική αύξηση της θερμοκρασίας και της στάθμης της θάλασσας.

"Ο κόσμος αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα μιας πιθανής κλιματικής καταστροφής κι επομένως, οι εικόνες αυτές δε θα μπορούσαν να είναι πιο σχετικές με αυτό που αναμένεται να συμβεί", ανέφερε η διευθύντρια της εταιρίας Squint/Opera εξηγώντας έτσι τον λόγο για τον οποίο αποφάσισε να επανεκδώσει τις συγκεκριμένες φωτογραφίες.  

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Η εταιρία Squint/Opera επανεξέδωσε τη φωτογραφική σειρά με τίτλο Flooded London

Ο κόσμος αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα μιας πιθανής κλιματικής καταστροφής κι επομένως, οι εικόνες αυτές δε θα μπορούσαν να είναι πιο σχετικές με αυτό που αναμένεται να συμβεί

"Μάλιστα, τον περασμένο μήνα το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε η πρώτη χώρα που εξέπεμψε βοήθεια αναφορικά με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, και κάπως έτσι αισθανθήκαμε ότι ήταν η πλέον κατάλληλη στιγμή για να επανεκδώσουμε αυτές τις φωτογραφίες θέλοντας μ'αυτόν τον τρόπο να προβληματιστούν οι Λονδρέζοι γύρω από το πως η θεωρητικά αφηρημένη έννοια της κλιματικής αλλαγής μπορεί να επηρεάσει τις ζωές τους σε καθημερινό επίπεδο και όλο αυτό το μέσα από σημεία της πόλης, που είναι οικεία σε όλους."

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι κάτοικοι του πλημμυρισμένου Λονδίνου φαίνονται παραδόξως αρκετά χαλαροί

Οι εικόνες αυτές, τις οποίες η Squint/Opera περιγράφει ως "περιέργως ουτοπικές", είχαν αρχικά δημιουργηθεί για μια έκθεση, που έγινε στο Λονδίνο το 2008, και απεικονίζουν την όψη της πόλης το 2090. Μία από αυτές τις εικόνες δείχνει έναν άνδρα ντυμένο με μαγιό, ο οποίος ετοιμάζεται να βουτήξει από τη Whispering Gallery στον πλημμυρισμένο Καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου, ο οποίος είναι ασφαλώς εγκαταλελειμμένος και καταπράσινος. Παράλληλα, μία άλλη φωτογραφία δείχνει το νότιο προάστιο του Λονδίνου Honor Oak, όπου η ταράτσα ενός σπιτιού σε Βικτωριανό στιλ εξαφανίζεται κάτω από τα πλημμυρικά ύδατα, ενώ ένας άνδρας επιχειρεί να επισκευάσει το υποβρύχιό του. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter

"To γενικό σενάριο διαδραματίζεται σε περίπου 80 χρόνια από τώρα, όταν πια η στάθμη της θάλασσας θα έχει ανέβει σημαντικά", έγραψε η εταιρία Squint/Opera το 2008, έτος δημιουργίας της παραπάνω έκθεσης. "Η καταστροφική πλευρά της θάλασσας θα είναι εμφανής σε λίγα χρόνια, με τις πέντε αυτές εικόνες να δείχνουν τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής τους, αφού θα έχουν πλέον αποδεχθεί αυτή τη νέα περιβαλλοντική συνθήκη παγκοσμίως. Οι σκηνές απεικονίζουν το Λονδίνο σαν μια ήρεμη ουτοπία, ενώ οι άνθρωποι φαίνονται αρκετά χαλαροί και ευτυχισμένοι στο περιβάλλον τους."

Σε μια άλλη εικόνα, δύο γυναίκες ψαρεύουν σε ένα εγκαταλελειμμένο γραφείο στο Canary Wharf, ενώ σε μία τρίτη ένας άνδρας και μια γυναίκα, στα απομεινάρια της γκαλερί τέχνης Tate Modern, προσπαθούν να παράξουν ενέργεια χρησιμοποιώντας ένα πεντάλ από μηχανήματα, που βρήκαν εκεί. Η τελευταία εικόνα της συγκεκριμένης σειράς είναι μια υποβρύχια λήψη του ναού St. Mary Woolnoth, που βρίσκεται στο Λονδίνο και σχεδιάστηκε από τον Nicholas Hawksmoor το 1727, στον οποίο τα ψάρια κολυμπούν κατά ομάδες και περνούν κάτω από τη βυθισμένη σιδερένια πύλη, ενώ μια κωπηλατική λέμβος επιπλέει στα ήρεμα νερά. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι εικόνες παρουσιάζουν το Λονδίνο σαν μια "ήρεμη ουτοπία".

"Τα installations είναι αισιόδοξα και αποκαλύπτουν ότι δεν είναι απλώς μια τραγωδία, καθώς οι πλημμύρες έχουν οδηγήσει σε έναν πιο βελτιωμένο τρόπο ζωής στην πρωτεύουσα", αναφέρει το στούντιο Squint/Opera, το οποίο χρησιμοποίησε τη φωτογραφία, τις τρισδιάστατες απεικονίσεις και άλλες ψηφιακές τεχνοτροπίες στην προσπάθειά του να δημιουργήσει εικόνες που αποτίουν φόρο τιμής στα εξιδανικευμένα τοπία των Βικτοριανών ζωγράφων. "Ειλικρινά εντυπωσιαστήκαμε από το μέλλον των πόλεων, καθώς και από τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται οι άνθρωποι σε ένα περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει μέσα από την τεχνολογία και την ανθρώπινη συμπεριφορά", ισχυρίζεται η Britton. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι εικόνες δείχνουν την όψη της πόλης το 2090

"Ως εταιρία που ασχολείται με ζητήματα επικοινωνίας, τεχνολογίας και περιβάλλοντος, θέλαμε να δώσουμε μια φρέσκια οπτική στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ίσως ανταποκριθούν στην κλιματική αλλαγή, οραματιζόμενοι ένα μέλλον που είναι περιέργως ουτοπικό." Ενώ οι επιστήμονες συμφωνούν ότι η κλιματική αλλαγή θα συμβάλλει στην αύξηση της στάθμης των θαλασσών, ορισμένες μελέτες προβλέπουν μια ευρεία γκάμα πιθανών σεναρίων γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα με το πιο αισιόδοξο σενάριο να κάνει λόγο για αύξηση της στάθμης στα 50 εκατοστά και το λιγότερο αισιόδοξο να αγγίζει ακόμη και τα δύο μέτρα, μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα. - Με στοιχεία από το Dezeen

 

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

1 σχόλια
Αν και υποτίθεται ότι πρόκειται για εικόνες "καταστροφής", αυτές οι εικόνες είναι υπερβολικά αισιόδοξες, έως αφελείς. Εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις της διεθνούς ομάδας επιστημόνων για την κλιματική αλλαγή (και κυρίως εάν αποδειχθεί ότι το "πλέον μαύρο" σενάριο από τη δέσμη σεναρίων που εκπονούν ήταν τελικά μάλλον αισιόδοξο), η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίζει στην πραγματικότητα καταστάσεις Μαντ Μαξ, όπου συμμορίες αδίστακτων ενόπλων θα μάχονται για την εξασφάλιση των λιγοστών πόρων τροφίμων, νερού και ενέργειας.