ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Οι αδερφές Νίκη και Ζωή Μουσκοφόγλου πειραματίζονται και σχεδιάζουν αντικείμενα σχεδόν αποκλειστικά από μάρμαρο. Όμως η σχέση τους με το υλικό πάει πολύ πίσω. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0

Το μάρμαρο είναι ένα υλικό που κατάφερε, ίσως όσο κανένα άλλο, να λάμψει και να αναδειχθεί ως ένα από τα μακροβιότερα στην ιστορία της αρχιτεκτονικής, της γλυπτικής και της σύνθεσης.

Υπήρξε ένα από τα πιο δημοφιλή υλικά για τους Έλληνες και νομίζω πως είναι απόλυτα ασφαλές να πει κανείς πως όλη η Ελλάδα κι η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι συνδεδεμένη με αυτό. Είναι το απόλυτο ελληνικό υλικό.


Οι αδερφές Νίκη και Ζωή Μουσκοφόγλου πειραματίζονται και σχεδιάζουν αντικείμενα σχεδόν αποκλειστικά από μάρμαρο. Όμως η σχέση τους με το υλικό πάει πολύ πίσω.

«Λόγω του επαγγέλματος του πατέρα μας, που ήταν σύμβουλος μηχανικός σε λατομεία μαρμάρου, το μάρμαρο ήταν ένα υλικό πάρα πολύ οικείο σε μας. Για να φανταστείτε, όταν ήμασταν παιδιά, στις καλοκαιρινές μας διακοπές σε ελληνικά νησιά όπου δούλευε ο πατέρας, ήταν σύνηθες να βρισκόμαστε στο πλατό κάποιου λατομείου και να παίζουμε όσο εκείνος ήταν απασχολημένος.

»» Μετά από είκοσι και πλέον χρόνια η Νίκη έψαχνε φωτιστικά για το σπίτι της και κατέληξε να σχεδιάζει ένα δικό της. Το υλικό ήταν, μα τι άλλο, μάρμαρο! Στην πορεία τα σχέδια αυτά είχαν απήχηση ενώ παράλληλα ξεκίνησε να μας γοητεύει η "ιδιάζουσα" φύση του υλικού και θελήσαμε να το εξερευνήσουμε καλύτερα. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε» μου λέει η Ζωή καθώς βολευόμαστε μέσα στο εργαστήριό τους στη Φιλοθέη.

Η εμπειρία του να βρίσκεσαι μέσα στο λατομείο είναι μοναδική! Ειδικά σε λατομεία μεγάλης κλίμακας, είναι ένα αίσθημα σχεδόν μεταφυσικό, βρίσκεσαι κυριολεκτικά μέσα στη γη, ανάμεσα σε τεράστια κατάλευκα ρήγματα. Χάνεις την αίσθηση του χώρου και του χρόνου, σαν να πηγαίνεις ένα ταξίδι σε ένα άλλο σύμπαν. Οι ήχοι, οι μυρωδιές και η φωτεινότητα είναι πιο ξεχωριστά απ΄ οτιδήποτε άλλο.

Ανάμεσα στα διάφορα αντικείμενα από μάρμαρο, τα προσχέδια και τις φωτογραφίες από λατομεία που είναι κρεμασμένες στους τοίχους υπάρχει και ένα ηλεκτρικό πιάνο και πάνω σε αυτό ένα μικρόφωνο. Τις φαντάζομαι να παίζουν και να τραγουδούν. Θα μπορούσαν άνετα να έχουν μια εκλεκτική μπάντα-έχουν κι οι δύο φοβερό στυλ και γούστο κάτι που σου δίνει την εντύπωση πως τους βγαίνει εντελώς αβίαστα.


Μεγάλωσαν στην Αθήνα και έφυγαν από νωρίς και οι δύο για σπουδές στην Αγγλία. Η Νίκη αρχιτέκτονας με έμφαση στη φαινομενολογία και την «αρχιτεκτονική των αισθήσεων» και η Ζωή πολιτικός μηχανικός με εξειδίκευση στο πάντρεμα της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Έζησαν και οι δύο αρκετά χρόνια στο Λονδίνο, όπου εργάστηκαν σε σημαντικά έργα και κατόπιν επικεντρώθηκαν στο πάθος τους για το μάρμαρο και τις διάφορες ερμηνείες του, τις οποίες εξέλιξαν μέσα από τo on·entropy, το brand που δημιούργησαν και που ειδικεύεται όχι μόνο στο design συλλογών, αλλά και στη δημιουργία μοναδικών εσωτερικών χώρων.


Μου δείχνουν φωτογραφίες στις οποίες βρίσκονται μέσα σε λατομεία μαρμάρου. Εντυπωσιάζομαι και τους λέω πόσο επιβλητικός μου φαίνεται ο χώρος.

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
«Η εμπειρία του να βρίσκεσαι μέσα στο λατομείο είναι μοναδική! Ειδικά σε λατομεία μεγάλης κλίμακας, είναι ένα αίσθημα σχεδόν μεταφυσικό, βρίσκεσαι κυριολεκτικά μέσα στη γη, ανάμεσα σε τεράστια κατάλευκα ρήγματα». Φωτό: Γιώργος Κορδάκης

«Η εμπειρία του να βρίσκεσαι μέσα στο λατομείο είναι μοναδική! Ειδικά σε λατομεία μεγάλης κλίμακας, είναι ένα αίσθημα σχεδόν μεταφυσικό, βρίσκεσαι κυριολεκτικά μέσα στη γη, ανάμεσα σε τεράστια κατάλευκα ρήγματα.

»» Χάνεις την αίσθηση του χώρου και του χρόνου, σαν να πηγαίνεις ένα ταξίδι σε ένα άλλο σύμπαν. Οι ήχοι, οι μυρωδιές και η φωτεινότητα είναι πιο ξεχωριστά απ' οτιδήποτε άλλο.

»» Έχεις την αίσθηση του «ου τόπου» (placelessness), νιώθεις δέος και, όπως σε όλα τα φυσικά τοπία, ταπεινότητα απέναντι στο μεγαλείο της φύσης. Εμείς όποτε βρισκόμαστε σε αυτούς τους χώρους νιώθουμε κάποιου είδους έκσταση» μου λέει με ενθουσιασμό η Νίκη.


Ένα από τα αντικείμενα που έχουν δημιουργήσει είναι και το Pebble, ένα κομψό press papier το οποίο αν και μαρμάρινο μοιάζει με μαλακό μαξιλάρι και στην αφή είναι τόσο λείο.

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Αυτό είναι εξάλλου και το όραμα του ατελιέ μας που βασίζεται στην εντροπία. Να πειραματιστούμε με τα όρια του υλικού, να μεταμορφώσουμε δηλαδή το μάρμαρο από ένα βαρύ και σκληρό υλικό σε μία φίνα, ανάλαφρη, διάφανη και παιχνιδιάρικη υπόσταση μέσα στο χώρο.

Τους λέω πως αν και το μάρμαρο δίνει την εντύπωση του άκαμπτου και σκληρού υλικού έχω την εντύπωση πως έχει κι άλλες ιδιότητες. «Πράγματι είναι άκαμπτο, σκληρό και βαρύ. Αλλά παράλληλα και ευάλωτο. Με τη σωστή επεξεργασία μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύ πλαστικό και μαλακό υλικό. Αυτές οι αντιφάσεις του τόσο στο σχεδιαστικό όσο και στο κατασκευαστικό επίπεδο είναι που μας κέρδισαν.

»» Αυτό είναι εξάλλου και το όραμα του ατελιέ μας που βασίζεται στην εντροπία. Να πειραματιστούμε με τα όρια του υλικού, να μεταμορφώσουμε δηλαδή το μάρμαρο από ένα βαρύ και σκληρό υλικό σε μία φίνα, ανάλαφρη, διάφανη και παιχνιδιάρικη υπόσταση μέσα στο χώρο. Τόσο μέσω της ύλης, όσο και μέσω της αίσθησης και των συμβολισμών των αντικειμένων που δημιουργούμε».

Αναρωτιέμαι τι είδους πληροφορίες δίνουν τα σημεία ρήξης του μαρμάρου. «Μας δίνουν στοιχεία για την ιστορία του και τις ασυνέχειές του. Αυτές είναι είτε φυσικές (από κάποια παλαιότερη ρωγμή), είτε χημικές (από διαφορετικά ιζήματα που έχουν κάτσει το ένα πάνω στο άλλο σαν ξεχωριστές στρώσεις). Και τα δύο αυτά είδη ασυνεχειών προμηνύουν τα πιθανά σημεία που θα σπάσει.

»» Συχνά αυτά τα σημεία τα αποφεύγουν οι σχεδιαστές και γλύπτες, αφού κάνουν τη δουλειά πιο απαιτητική. Είναι όμως όμορφα και στις περιπτώσεις που μας επιτρέπεται, εμάς μας αρέσει να τα συμπεριλαμβάνουμε στα αντικείμενά μας ως μέρος του σχεδιασμού μου λένε ενώ πιάνουν να μου δείξουν κάτι μαρμάρινα τραπέζια στα οποία, στα σημεία ρωγμής όπου και έτυχε να σπάσουν, πειραματίστηκαν με την τέχνη του Κιντσούγκι.


«Είναι μία παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική με την οποία ενώνονται σπασμένες πορσελάνες με φύλλα χρυσού. Μία παρόμοια μέθοδο χρησιμοποιούσαν παραδοσιακά οι λατόμοι και οι μαρμαροτεχνίτες με χυτό μέταλλο, όταν παραλάμβαναν μία πλάκα μαρμάρου που θα είχε ένα κομό, μια δηλαδή φυσική ρωγμή. Επειδή μας γοητεύει κάθε χαρακτηριστικό του μαρμάρου, ακόμα και τα ελαττώματά του, βρήκαμε τον παραλληλισμό αυτών των δύο τεχνικών ένα ωραίο τρόπο να μιλήσουμε για τις "αδυναμίες" ενός τόσο σκληρού υλικού, αλλά και τις ομοιότητες δύο αρχαίων πολιτισμών» λένε.

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Τα μάρμαρα που χρησιμοποιούν προέρχονται κυρίως από την Ελλάδα.
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Ο ρόλος του γλύπτη είναι κεντρικός: κατά κάποιο τρόπο, ο γλύπτης δανείζεται το μάτι μας και εμείς το χέρι του.


Τα μάρμαρα που χρησιμοποιούν προέρχονται κυρίως από την Ελλάδα. Λατρεύουν το λευκό του Διονύσου, το καφέ – μαύρο της Χίου, το διάφανο σκυριανό, το πράσινο της Τήνου, αλλά πολύ συχνά χρησιμοποιούν και μάρμαρα από την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Νότια Αμερική.


Τις ρωτάω πώς καταλαβαίνει κανείς από πού προέρχεται το κάθε μάρμαρο. «Οι διαφορές είναι πολλές και έχουν να κάνουν κυρίως με το χρώμα, την υφή, την κρυσταλλική δομή και το μέγεθος του κόκκου, το πόσο σκληρό είναι δηλαδή το μάρμαρο, τη σύνθεση και γεωμετρία των νερών του μαρμάρου, τη διαύγεια. Ο ακριβής τόπος προέλευσης του μαρμάρου είναι ολόκληρη επιστήμη, αλλά εμπειρικά μπορεί κανείς από τα παραπάνω χαρακτηριστικά να καταλάβει το γενικό του τόπο εξόρυξης».


Λίγο αργότερα μου εξηγούν σχετικά με τον τρόπο επεξεργασίας του μαρμάρου, ότι δουλεύουν τόσο με μηχανήματα σε βιομηχανικό επίπεδο όσο και με μαρμαροτεχνίτες και μαρμαρογλύπτες που δουλεύουν το υλικό στο χέρι, όπως παλιά. «Οι τελευταίοι είναι που κάνουν τη διαφορά στην αισθαντική υφή των αντικειμένων μας και με τους οποίους συνεργαζόμαστε πολύ στενά από τα αρχικά στάδια κάθε design.

»» Περνάμε μεγάλο ποσοστό του χρόνου μας με τους μαρμαρογλύπτες που συνεργαζόμαστε, αφού το design για εμάς είναι ένας συνεχές διάλογος ανάμεσα στην ύλη και την τέχνη και την τεχνική. Οπότε ο ρόλος του γλύπτη είναι κεντρικός: κατά κάποιο τρόπο, ο γλύπτης δανείζεται το μάτι μας και εμείς το χέρι του. Ειδικά τώρα που μπορούμε και βρισκόμαστε στην Ελλάδα, που έχει αυτή την τεράστιας σημασίας παράδοση στη μαρμαροτεχνία, βρίσκουμε πολύ σημαντική αυτή την αλληλεπίδραση τόσο για τα έργα μας άμεσα, όσο και για τη συνέχεια της κληρονομιάς μας στις επόμενες γενιές» λένε.

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Περνάμε μεγάλο ποσοστό του χρόνου μας με τους μαρμαρογλύπτες που συνεργαζόμαστε, αφού το design για εμάς είναι ένας συνεχές διάλογος ανάμεσα στην ύλη και την τέχνη και την τεχνική.


Πως είναι όταν δυο αδελφές συνεργάζονται στη δουλειά; «Πολύ ευχάριστο, δημιουργικό και σίγουρα αποτελεσματικό! Από μικρές είχαμε αυτή την επιθυμία να δημιουργήσουμε κάτι μαζί και τώρα, με την συμπληρωματικότητα της κάθε μίας, βλέπουμε την αξία του να είσαι με ένα άνθρωπο που εμπιστεύεσαι, επικοινωνείς άμεσα και που σε συμπληρώνει.


Πρόσφατα δημιούργησαν για το πωλητήριο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης έναν διακοσμητικό αλλά και χρηστικό περιστερώνα. «Είναι εμπνευσμένος από τα ταξίδια στην Τήνο και μία αφορμή να ερευνήσουμε παραπάνω αυτό το ιδιαίτερο σε χρήση και αρχιτεκτονική οικοδόμημα και να το αναπαραστήσουμε σε μικρότερη κλίμακα ως καθημερινό διακοσμητικό αλλά και χρηστικό αντικείμενο. Μπορεί κανείς να το έχει ως βιβλιοστάτη ή δοχείο για λουλούδια ή κεριά λόγω της διαύγειας του» μου εξηγούν.

Τελευταία τους ζητήθηκε να γράψουν και ένα βιβλίο για το μάρμαρο. « Τι είναι αυτό που ανακαλύψατε και που σας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση;» τις ρωτάω με απορία.


«Πως η λέξη μάρμαρο προκύπτει από το μαρμαίρω που σημαίνει λαμπυρίζω, καθώς η κρυσταλλική του υφή λαμπύριζε στο ηλιόλουστο κυκλαδικό τοπίο από την προϊστορική περίοδο», μου λένε.

Ίσως αυτός είναι ο λόγος που το μάρμαρο κατάφερε να λάμψει και να συντηρήσει την ύπαρξή του μέσα στους αιώνες, σκέφτομαι εγώ.

On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
On Entropy: ένα ελληνικό brand που δημιουργεί κατασκευές και αντικείμενα από μάρμαρο Facebook Twitter
Design
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ