Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando

0

Το Μουσείο He Art, ή αλλιώς γνωστό ως HEM, είναι κατασκευασμένο από μια στοίβα κλιμακωτών, τσιμεντένιων δίσκων που τυλίγονται γύρω από ένα ζευγάρι ελικοειδείς σκάλες.

Σχεδιάστηκε από τον Tadao Ando ως ορόσημο για την περιοχή και η ανάθεση έγινε από τον διευθυντή του Ομίλου Midea He Jianfeng, γιο του δισεκατομμυριούχου He Xiangjian, για να στεγάσει τη συλλογή σύγχρονης κινεζικής τέχνης της οικογένειας He.

Ο σχεδιασμός του Ando προέκυψε από το όνομα της οικογένειας, He, το οποίο σημαίνει αρμονία, ισορροπία και ένωση. «Ελπίζω ότι το HEM θα γίνει ένα νέο πολιτιστικό ορόσημο στην περιοχή της Καντόνας και ταυτόχρονα σημείο συνάντησης και ένας αρμονικός χώρος για όλους» δήλωσε ο Ando.

Όπως αποκαλύπτουν οι νέες φωτογραφίες, η στοίβα από τσιμεντένιους δίσκους που αποτελούν το μουσείο εκτείνεται από το ισόγειο έως τον τέταρτο όροφο και περιβάλλονται από μια κάθετα πρόσοψη με περσίδες.

Στο εσωτερικό, η τσιμεντένια δομή του κτηρίου εκτίθεται σε όλο το μουσείο, παρέχοντας ένα λιτό σκηνικό για τα έργα τέχνης.

Περικλείουν μια έκταση 16.000 τετραγωνικών μέτρων και περιέχουν 8.000 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου, καθώς και ένα καφέ και ένα βιβλιοπωλείο.

Η καρδιά του μουσείου είναι η κεντρική αυλή του, όπου βρίσκονται οι σκάλες οι οποίες περιστρέφονται προς τα πάνω συνδέοντας και τους τέσσερις ορόφους και καταλήγουν σε ένα «μάτι» στην κορυφή που λειτουργεί ως φεγγίτης.

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Αυτός ο φεγγίτης βοηθά στη μεγιστοποίηση του φυσικού φωτός στους εκθεσιακούς χώρους και ενσωματώθηκε από τον Ando ως αναφορά στην αιθέρια χρήση του φωτός στις εκκλησίες.

Στο εσωτερικό, η τσιμεντένια δομή του κτιρίου εκτίθεται σε όλο το μουσείο, παρέχοντας ένα λιτό σκηνικό για τα έργα τέχνης.

Μια λιμνούλα στον εξωτερικό χώρο ολοκληρώνει το σχέδιο και έχει τοποθετηθεί εκεί ώστε να αντανακλά την πρόσοψή του κτιρίου αλλά και να δίνει μια αίσθηση δροσιάς τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το HEM επρόκειτο να ανοίξει τον Μάρτιο του 2020, αλλά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το μουσείο άνοιξε τελικά με μια απλή τελετή τον Οκτώβριο.

Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM
Εικόνες από το νέο μουσείο της Κίνας που σχεδίασε ο Tadao Ando Facebook Twitter
Φωτ.: Courtesy of HEM

Με πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ