Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών  Facebook Twitter
Ο γλυπτικός κήπος που δεσπόζει στο κατάστημα του Crini & Sophia είναι μια έμπνευση του Σωκράτη Σωκράτους.
0

Πίσω από ένα παράθυρο της Χάρητος στο Κολωνάκι, ένας εσωτερικός κήπος μοιάζει να έχει κίνηση, και ας μην αποτελείται από τίποτα ζωντανό. Στην υπερυψωμένη βιτρίνα του καταστήματος ενός brand αφιερωμένου στην art de la table, αντί να φιγουράρουν τραπεζομάντιλα με ζωηρά patterns και χειροποίητα πιάτα, η πρώτη εικόνα είναι μια σειρά από έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών με διαφορετικές αφετηρίες.

Τα έργα αυτά δεν μαρτυρούν τι μπορούμε να αγοράσουμε εκεί. Από τη βιτρίνα ξεπροβάλλει ένα μεγάλο σε διάσταση και φτιαγμένο από ορείχαλκο φωτιστικό, που δίνει με τις γραμμές του την αίσθηση μιας ελαφρότητας την οποία θα μπορούσες να συγκρίνεις με μια κίνηση χορευτική. Υπάρχει ακόμα ένα τέτοιο φωτιστικό μέσα στο κατάστημα: και τα δυο έχουν την υπογραφή του Michael Anastassiades και αποτελούνται από σφαίρες, που είναι αναπόσπαστο μέρος της σχεδιαστικής του γλώσσας. Ο γλυπτικός κήπος που δεσπόζει στο κατάστημα Crini & Sophia είναι μια έμπνευση του Σωκράτη Σωκράτους, που έχει δημιουργήσει μοναδικές βιτρίνες στο παρελθόν για την Hermès

«Μετά από μια σύντομη αλλά όμορφη συζήτηση που είχαμε (σ.σ. με τον Σωκράτη Σωκράτους) γύρω από τους πίνακες του Ανρί Ρουσό, σε πέντε λεπτά ήξερε ακριβώς τι ήθελε να δημιουργήσει. Είχε μόλις επισκεφθεί τον Αμαζόνιο, είχε μελετήσει λουλούδια και φυτά που αποτέλεσαν τελικά την έμπνευση για τα λουλούδια του κήπου του Crini & Sophia», όπως μου περιγράφει η δημιουργός του brand Μάγια Ζαφειροπούλου-Μαρτίνου. Το έργο αυτό είναι φτιαγμένο από μέταλλο, και σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς κάτι τόσο λεπτομερές και οργανικό μπορεί να είναι φτιαγμένο από ένα υλικό τόσο σκληρό. Τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι βαφές αυτοκινήτων, που δίνουν στα λουλούδια και τις λεπτομέρειες ένταση. 

«Το ενδιαφέρον είναι πως οι τρεις καλλιτέχνες δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, όμως τα έργα τους συνομιλούν και βρίσκονται σε πλήρη αρμονία, εκφράζοντας παράλληλα το ταλέντο και την έμπνευση του καθενός ξεχωριστά».

Τα γλυπτικά και ανθισμένα έργα του Σωκράτη Σωκράτους δεσπόζουν στο κατάστημα, ενώ η κορυφαία Ελληνίδα κεραμίστρια Ελένη Βερναδάκη έχει σχεδιάσει για τον χώρο ένα τραπέζι-γλυπτό που όλη του η μαεστρία βρίσκεται στη βάση του. «Σε μια συζήτηση μαζί της ήταν κατηγορηματική ότι ο Σωκράτης είναι ο μόνος που θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν κήπο για το παράθυρο του μαγαζιού. Ο ίδιος ο Σωκράτης με διαβεβαίωσε πως θα αναλάβει το έργο και θα το φέρει εις πέρας. Όταν τον παρακάλεσα έστω να δω κάποιο προσχέδιο, μου έδειξε τα λουλούδια που είχε φωτογραφίσει από το ταξίδι του στον Αμαζόνιο, και αμέσως οι εικόνες των φυτών, τα χρώματά τους μού ήταν αρκετά. Ακόμη και σήμερα, μετά από τόσον καιρό που το έργο αυτό υπάρχει στο κατάστημα, με μεταφέρει σε μαγικούς κόσμους». Το παράθυρο πίσω από το έργο αφήνει το φως να περνάει μέσα από τα γλυπτά και να δημιουργεί σκιές, αποκαλύπτοντας έτσι τα διαφορετικά «πρόσωπα» του κήπου που μεταβάλλονται συνεχώς μέσα στη μέρα. «Και αυτό σου δίνει την αίσθηση πως ο κήπος αυτός είναι ζωντανός». 

Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών  Facebook Twitter
H κορυφαία Ελληνίδα κεραμίστρια Ελένη Βερναδάκη έχει σχεδιάσει για τον χώρο ένα τραπέζι-γλυπτό που όλη του η μαεστρία βρίσκεται στη βάση του.
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών  Facebook Twitter
Από τα μαξιμαλιστικά φλοράλ μέχρι τα εμπνευσμένα από ταπισερί μοτίβα, τα σχέδια του Crini & Sophia συνυπάρχουν με τα παραπάνω έργα τέχνης στο κατάστημα του Κολωνακίου. 

Ο πάγκος της Ελένης Βερναδάκη είναι μεταλλικός και παρά τα απλά του υλικά δημιουργεί την ανάγκη στον επισκέπτη να τον εξερευνήσει, τον κατευθύνει γύρω του με τις πτυχώσεις του. Η βάση του έρχεται σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ευθείες γραμμές του, καμπυλώνει και επιτρέπει στο φως να δημιουργήσει πτυχώσεις λες και πρόκειται για ύφασμα.

«Το ενδιαφέρον είναι πως οι τρεις καλλιτέχνες δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, όμως τα έργα τους συνομιλούν και βρίσκονται σε πλήρη αρμονία, εκφράζοντας παράλληλα το ταλέντο και την έμπνευση του καθενός ξεχωριστά», όπως λέει η Μάγια Ζαφειροπούλου-Μαρτίνου, η οποία συνεργάζεται με σχεδιαστές και καλλιτέχνες προκειμένου να δημιουργήσει τα πολύχρωμα σχέδια του brand της. Από τα μαξιμαλιστικά φλοράλ μέχρι τα εμπνευσμένα από ταπισερί μοτίβα, τα σχέδια του Crini & Sophia συνυπάρχουν με τα παραπάνω έργα τέχνης στο κατάστημα του Κολωνακίου. 

Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών  Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως η art de la table έχει αναδειχθεί σε νέα τάση και σε αυτήν ανταποκρίνεται και η δουλειά του Crini & Sophia.
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών  Facebook Twitter
Αν τρως σε ένα τραπεζομάντιλο το οποίο τη μία μέρα είναι κόκκινο με λουλούδια και την άλλη είναι art deco με σχήματα, έχεις αμέσως δημιουργήσει δύο διαφορετικά σκηνικά.

Η αλήθεια είναι πως η art de la table έχει αναδειχθεί σε νέα τάση και σε αυτήν ανταποκρίνεται και η δουλειά του Crini & Sophia. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας μείναμε πολύ στο σπίτι και κάπως έτσι ξεκινήσαμε να ψάχνουμε τρόπους να το ανανεώσουμε, να το μετατρέψουμε ακόμα και σε έναν χώρο με εκπλήξεις. Ένα τραπεζομάντιλο μπορεί να μοιάζει κάτι τόσο απλό, όμως μπορεί να σου αλλάξει τη διάθεση. Αν τρως σε ένα τραπεζομάντιλο το οποίο τη μία μέρα είναι κόκκινο με λουλούδια και την άλλη είναι art deco με σχήματα, έχεις αμέσως δημιουργήσει δύο διαφορετικά σκηνικά – και οι συνδυασμοί είναι ατέλειωτοι, με τα πιάτα, τα ποτήρια, τα μαχαιροπήρουνα, το φαγητό, τα χρώματα των λουλουδιών. Έτσι λοιπόν νομίζω πως η art de la table κυριαρχεί αυτήν τη στιγμή, καθώς μετέτρεψε το απλό τραπέζι σε έναν χώρο δημιουργίας, σε έναν καμβά γύρω από τον οποίο μοιραζόμαστε στιγμές με τους δικούς μας ανθρώπους και τις μικρές ιστορίες που θέλουμε να πούμε με τον στολισμό του». 

Χάρητος 9, Κολωνάκι, 2107258586

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR