24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter
0

Από το Αϊντάχο μέχρι το Τόκιο, κι απ' τη Μόσχα ως την Ντάκα του Μπαγκλαντές, αυτή είναι η επιλογή του architizer, από 24 παράθυρα που θεωρούνται αριστουργήματα της αρχιτεκτονικής των τελευταίων 100 ετών...

1. Antoni Gaudi

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Casa Batlló, Βαρκελώνη, Ισπανία (1906)

2. Louis Sullivan

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


National Farmers' Bank, Owatonna, ΗΠΑ (1908)


Frank Lloyd Wright

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Robie House, Σικάγο, ΗΠΑ (1909)

Gerrit Rietveld

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Rietveld Schröder House, Ουτρέχτη, Ολλανδία (1924)

Walter Gropius

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Bauhaus Dessau, Ντεσσάου, Γερμανία (1926)

Konstantin Melnikov

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Melnikov House, Μόσχα, Ρωσία (1929)


Alvar Aalto

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Sports Hall for the University of Technology Helsinki, Ελσίνκι, Φινλανδία (1949)


Mies van der Rohe

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Farnsworth House, Πλάνο, ΗΠΑ (1951)


Le Corbusier

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Notre Dame du Haut, Ronchamp, Γαλλία (1954)


Eero Saarinen

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


TWA Terminal, John F. Kennedy International Airport, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (1962)


Oscar Niemeyer

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Mondadori Palace, Μιλάνο, Ιταλία (1975)


Carlo Scarpa

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Brion Cemetery, San Vito d'Altivole, Τρεβίζο, Ιταλία (1978)


Louis Khan

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Jatiyo Sangsad Bhaban, Ντάκα, Μπανγκλαντές (1982)


Jean Nouvel

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Institut du Monde Arabe, Παρίσι, Γαλλία (1987)


Peter Eisenman

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Nunotani Corporation Headquarters, Τόκιο, Ιαπωνία (1992)


Frank Gehry

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Guggenheim Museum Bilbao, Μπιλμπάο, Ισπανία (1997)


Rem Koolhaas

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Maison à Bordeaux, Μπορντώ, Γαλλία (1998)


Daniel Libeskind

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Jewish Museum, Βερολίνο, Γερμανία (1999)


Tadao Ando

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Shiba Ryotaro Memorial Museum, Οσάκα, Ιαπωνία (2001)


Tom Kundig

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Chicken Point Cabin, Αϊντάχο, ΗΠΑ (2002)


Norman Foster

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


30 St Mary Axe, Λονδίνο, Μ. Βρετανία (2003)


SANAA

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Zollverein School of Management and Design, Έσεν, Γερμανία (2006)


Zaha Hadid

24 απ' τα πιο εμβληματικά παράθυρα των τελευταίων 100 ετών Facebook Twitter


Guangzhou Opera House, Guangzhou, Κίνα (2010)


Jacques Herzog and Pierre de Meuron


Elbe Philharmonic Hall, Αμβούργο, Γερμανία (θα ολοκληρωθεί το 2017)

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR