Πώς συνέβη αυτό; H τηλεοπτική σειρά που έσπασε ρεκόρ προβολών το 2023 ήταν το «ξεχασμένο» Suits

Πώς συνέβη αυτό; H τηλεοπτική σειρά που έσπασε ρεκόρ προβολών το 2023 ήταν το «ξεχασμένο» Suits Facebook Twitter
Γιατί το Suits; Γιατί τώρα; Υπάρχουν κάποιες απλές εξηγήσεις, όπως ότι η σειρά προβάλλεται στο Netflix.
0


Η ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ
περισσότερο σε πλατφόρμες streaming μέσα στο 2023 δεν ήταν μια κλασική cult σειρά υψηλής κριτικής αποδοχής. Ήταν το Suits, το γυαλιστερό νομικό δράμα που απέκτησε δεύτερη ζωή στο Netflix. Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς του δικτύου USA προβλήθηκε το φθινόπωρο του 2019, έγινε όμως η τηλεοπτική έκπληξη του 2023, καθώς βρέθηκε στην κορυφή του streaming καταλόγου της εταιρείας Nielsen για 12 συνεχόμενες εβδομάδες (κάτι που αποτελεί ρεκόρ) και ολοκλήρωσε τη χρονιά συμπληρώνοντας 57,7 δισεκατομμύρια λεπτά μεταδόσεων –  ξεπερνώντας έτσι τον πολύ υψηλό πήχη που είχε θέσει το The Office το 2020.

Τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί ραγδαίες αυξήσεις στην τηλεθέαση σειρών όπως το The Office, το Friends και το Girls, καθώς οι παλαιότεροι θεατές επέστρεφαν στις αγαπημένες τους σειρές και οι νεότερες γενιές τις έκαναν δικές τους. Το φαινόμενο όμως να ανεβαίνει θεαματικά στην κορυφή της λίστας μια μεσαία και χωρίς περγαμηνές σειρά όπως το Suits, είναι πρωτοφανές.

Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ –  φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους.

Γιατί το Suits; Γιατί τώρα; Υπάρχουν κάποιες απλές εξηγήσεις, όπως ότι η σειρά προβάλλεται στο Netflix. Επίσης, μια σειρά 134 επεισοδίων έχει ένα εγγενές πλεονέκτημα σε σχέση με τις υψηλότερου κύρους αλλά πολύ μικρότερης συνολικής διάρκειας παραγωγές, όταν μιλάμε για το άθροισμα του χρόνου προβολής. Παραδοσιακά άλλωστε, τέτοιου είδους ‘procedurals’ όπου κάθε επεισόδιο χτίζεται γύρω από την επίλυση μιας υπόθεσης κάθε εβδομάδα, είναι οι πιο δημοφιλείς σειρές στην τηλεόραση: το Top 10 του 2023 περιλαμβάνει επίσης τα NCIS, FBI, Blue Bloods, Chicago Fire και Fire Country. Είναι επίσης βέβαιο ότι κάποια ώθηση στο Suits έδωσε η συμμετοχή της μετέπειτα Δούκισσας του Σάσεξ. Ενώ όμως το κοινό που συντηρεί τέτοιες σειρές είναι συνήθως κάποιας ηλικίας, το Suits, όπως δείχνει ακόμη και μια πρόχειρη περιήγηση στο TikTok, έχει βρει μια εκπληκτικά ισχυρή βάση οπαδών μεταξύ της γενιάς Z.

Αυτές οι σειρές δεν ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων “comfort watches” όπως το Friends ή το The Office, ούτε σ’ εκείνη των ψαγμένων και “edgy” σειρών που ελκύουν υποτίθεται τους νεότερους θεατές. Αυτή τους όμως η ιδιότητα – το γεγονός ότι δεν είναι ‘cool’ ή ‘hip’ ή ‘προχωρημένες’ –  φαίνεται να είναι μέρος της γοητείας τους. Σε αντίθεση με την λεγόμενη ‘Peak TV’ και τις παραγωγές υψηλού κύρους, αυτές οι σειρές δεν είναι αφηγηματικά ή ηθικά πολύπλοκες. Είναι έντονα φωτισμένες και με ζωηρά χρώματα, χωρίς την εμμονή που διακρίνει κάποιες σειρές να κάνουν τα πλάνα τόσο σκοτεινά που μόλις και μετά βίας μπορείς να διακρίνεις τι γίνεται. Πρόκειται απλώς για εξαιρετικά ελκυστικούς ανθρώπους που κάνουν εξαιρετικά καλά τη δουλειά τους και μετά ξεδίνουν κάνοντας εξαιρετικά ελκυστικό σεξ. Με άλλα λόγια, πρόκειται απλώς για «τηλεόραση». Στη βιασύνη τους να αναδομήσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η τηλεόραση επί δεκαετίες, οι υπεύθυνοι του streaming παρέβλεψαν ένα βασικό μέρος της γοητείας της: εκείνο το είδος των δεσμού που μπορούν να δημιουργήσουν με μια σειρά οι θεατές μόνο όταν την παρακολουθούν για χρόνια.

Με στοιχεία από το Slate

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ