"Οι ρόλοι κανονικών ανθρώπων είναι πιο δύσκολοι"

"Οι ρόλοι κανονικών ανθρώπων είναι πιο δύσκολοι" Facebook Twitter
0

Βλέποντας τις «Ώρες Κοινής Ησυχίας» της Κατερίνας Ευαγγελάκου, αντιλαμβάνεται κανείς πως βλέπει κάτι σπάνιο πια: μια καλή και προπαντός αληθινή ελληνική ταινία. Ένας συναγερμός ξεσηκώνει τους κατοίκους μιας αστικής πολυκατοικίας ένα καλοκαιρινό βράδυ, και ο θεατής παρακολουθεί ουσιαστικά πέντε σπονδυλωτές ιστορίες των κατοίκων της πολυκατοικίας. Ο Όμηρος Πουλάκης υποδύεται τον αστυνομικό που φτάνει στον τόπο του εγκλήματος για να δει τι ακριβώς συμβαίνει με το συναγερμό, και καταλήγει να γίνει το αντικείμενο του πόθου για δυο αδελφές, ενοίκους της πολυκατοικίας. Δεν είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Πουλάκη – έχει ήδη πάιξει το Μίλτο στο «Hardcore», και στα 23 του έχει επίσης προλάβει να τελειώσει το Εθνικό, να παίξει στις «Βάκχες» του Πίτερ Χολ («μου χώραγαν τα ρούχα του άγγλου ηθοποιού, γι’ αυτό με διάλεξαν» λέει γελώντας), αλλά και στην«Ορέστεια», τον «Φάουστους» και τον «Έρωτα Θηλυκρατή» του Δημήτρη Λιγνάδη, ενώ αυτή τη σεζόν πρωταγωνιστεί στο «Καθόλου Καλά», που παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Ο ρόλος που έπαιξες στην ταινία πώς σου φάνηκε;
Το αντιμετωπίζω ως σύνολο περισσότερο, δεν το βλέπω ατομικά· ο δικός μου ρόλος είναι απλώς μέρος του συνόλου. Εξάλλου αυτή η ταινία είναι κατ’ εξοχήν ταινία συνόλου. Ο Αντώνης είναι ένα νέο παιδί με ένα γενικό αποπροσανατολισμό, είναι αγχωμένος και δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση στο τέλος. Περισσότερο νομίζει πως είναι αστυνομικός παρά είναι. Με άγχωνε λίγο ο ρόλος γιατί ο Αντώνης ως ρόλος δεν είχε ιδιαίτερες χειρολαβές, όπως π.χ. ο Μίλτος που έπαιζα στο «Hardcore» (που ήταν ναρκομανής). Όλοι οι ρόλοι που έχουν κάτι ακραίο, ενώ φαίνονται δύσκολοι, είναι και οι πιο εύκολοι. Οι κανονικοί άνθρωποι σαν τον Αντώνη είναι πιο δύσκολοι. Μόνο αυτό με άγχωνε, αλλά αυτό είναι και το ωραίο αυτής της ταινίας – το ότι μιλάει για κανονικούς ανθρώπους.

Σε αντίθεση με τον Μίκι του «Καθόλου Καλά», που είναι ένας ρόλος πιο ακραίος;
Ο Μίκι είναι ένα ορφανό αγόρι 15 χρονών, που έχει μια ιδιαίτερα ισχυρή σχέση με την αδερφή του. Για να γλιτώσουν από όλους αυτούς που τους καταδιώκουν, εκείνη τον ωθεί σε εγκληματικές πράξεις. Φεύγουν να πάνε στη μεγάλη πόλη, γιατί πιστεύουν πως εκεί θα βρουν την Εδέμ τους. Ενώ είναι ένα σκληρό έργο, ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται είναι ανάλαφρος. Το θέμα είναι η φόρμα, όχι το θέμα.

Γιατί πιστεύεις πως θα έπρεπε κανείς να δει τις «Ώρες Κοινής Ησυχίας»;
Πέρα από το γενικότερο πλαίσιο της υποστήριξης του ελληνικού κινηματογράφου, που αυτή τη στιγμή πιστεύω πως είναι σε νηπιακό στάδιο (κατά κάποιο τρόπο είναι σαν παιδί που μπουσουλάει και προσπαθεί να σηκωθεί στα δυο του πόδια και να περπατήσει), κάτι που πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό, οι «Ωρες Κοινής Ησυχίας» είναι μια ταινία αληθινή (σπάνιο για έναν νηπιακό κινηματογράφο). Δεν έχει σεναριακές ακρότητες, και μου ’τυχε να πω διαβάζοντας το σενάριο «αυτό το ’χω ζήσει, αυτό το ’χω ζήσει· και αυτό το ’χω ζήσει». Μπορείς να ταυτιστείς με αυτή την ταινία, να δεις κάτι ωραίο και απλό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ