Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο

Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο Facebook Twitter
0
Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο Facebook Twitter
Ο Νίκος ήταν (είναι) ένας Έλληνας σκηνοθέτης όπως κανένας άλλος, με τον ενθουσιασμό, την ενέργεια και το πείσμα παιδιού... Φωτ.: Αρχείο Θάνου Σαμαρά

Ο θάνατος του Έλληνα auteur Νίκου Παναγιωτόπουλου έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία. Τόσο δημιουργικός καλλιτέχνης, τόσο μέσα στην εποχή του... Εμένα αγαπημένη μου ταινία δεν ήταν οι «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας» ούτε τα «Χρώματα της Ίριδος». Ήταν το «Delivery» που είχα δει σε Α' προβολή στο Φεστιβάλ απάνω, πριν από μία δεκαετία. Ένα καφκικού τύπου δράμα με σουρεαλιστικές πινελιές, με την ωραιότατη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, με τις εξαιρετικές ερμηνείες του Θάνου Σαμαρά και της Αλεξίας Καλτσίκη, καθώς και με εκείνη τη μαύρη καταγραφή μιας Αθήνας βρώμικης, άσπλαχνης, καταραμένης, απάνθρωπης.Ευχαριστώ τον ηθοποιό Θάνο Σαμαρά για την άμεση ανταπόκρισή του να μοιραστεί μνήμες από τη συνεργασία του με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, αποκλειστικά για το LIFO.gr

—Αντώνης Μποσκοϊτης

Ο Νίκος ήταν (είναι) ένας Έλληνας σκηνοθέτης όπως κανένας άλλος, με τον ενθουσιασμό, την ενέργεια και το πείσμα παιδιού. Ο Μισέλ Φάις με είχε προτείνει στον Νίκο, καθώς μόλις είχαμε τελειώσει με την Αλεξία το «Καθαροί, πια». Πήγα στο σπίτι του, με κέρασε η Μαριάννα τσάι και μπισκότα, έπαιξα με τον Πουφ, τον αγαπημένο του άσπρο γάτο, με κάθισε απέναντί του και μου διάβασε όλο το σενάριο μονοκοπανιά και στο τέλος, από την ένταση της επίμονης, ανιχνευτικής ματιάς του πάνω μου, και ακούγοντας ότι ο χαρακτήρας της ταινίας απογειωνόταν με τον θάνατό του και έφευγε στον ουρανό, έμπηξα τα κλάματα. Μου ανακοίνωσε πως είμαι εξωγήινος και μου έδωσε τον ρόλο την ίδια μέρα. Έφυγα από το σπίτι του μαγεμένος, τρεκλίζοντας.

Όλοι αισθανόμασταν πως κάναμε μια πολύ ιδιαίτερη ταινία, καθώς νυχτοπερπατούσαμε μια μυστική Αθήνα. Όλα μου ήταν άγνωστα, είχα κάνει μόνο μια-δυο ταινίες πριν από το «Delivery» και βυθίστηκα σ' αυτό τον περίεργο κόσμο που κατασκεύαζε με κάθε λεπτομέρεια. Όλα περνούσαν από αυτόν, είχε τη μανιώδη ανάγκη να επιλέξει το κάθε στοιχείο του παζλ.Πριν από λίγο καιρό μού έστειλε μήνυμα στη Νέα Υόρκη για να κάνουμε μια νέα ταινία, με έναν διπλό ρόλο. Και πάλι, ήταν ένα σενάριο που με έστειλε στο Διάστημα. Κυριολεκτικά, βάσει σεναρίου. Τολμηρό, απίστευτο, θρασύ προς τη γενικότερη εγκράτεια και τον φόβο. Τελείως Νίκος. Βρέθηκα πάλι στο σπίτι του, με το σαγόνι μου στο πάτωμα, ακούγοντας τις ιδέες του για την ταινία, ανοίξαμε βιβλία και αρχίσαμε να φτιάχνουμε τον χαρακτήρα.

Δεν προλάβαμε να την κάνουμε τώρα, αλλά θα την κάνουμε κάποια άλλη στιγμή.

Θάνος Σαμαράς, Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2016

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ