Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο

Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο Facebook Twitter
0
Ο ηθοποιός Θάνος Σαμαράς γράφει για τον Νίκο Παναγιωτόπουλο Facebook Twitter
Ο Νίκος ήταν (είναι) ένας Έλληνας σκηνοθέτης όπως κανένας άλλος, με τον ενθουσιασμό, την ενέργεια και το πείσμα παιδιού... Φωτ.: Αρχείο Θάνου Σαμαρά

Ο θάνατος του Έλληνα auteur Νίκου Παναγιωτόπουλου έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία. Τόσο δημιουργικός καλλιτέχνης, τόσο μέσα στην εποχή του... Εμένα αγαπημένη μου ταινία δεν ήταν οι «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας» ούτε τα «Χρώματα της Ίριδος». Ήταν το «Delivery» που είχα δει σε Α' προβολή στο Φεστιβάλ απάνω, πριν από μία δεκαετία. Ένα καφκικού τύπου δράμα με σουρεαλιστικές πινελιές, με την ωραιότατη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, με τις εξαιρετικές ερμηνείες του Θάνου Σαμαρά και της Αλεξίας Καλτσίκη, καθώς και με εκείνη τη μαύρη καταγραφή μιας Αθήνας βρώμικης, άσπλαχνης, καταραμένης, απάνθρωπης.Ευχαριστώ τον ηθοποιό Θάνο Σαμαρά για την άμεση ανταπόκρισή του να μοιραστεί μνήμες από τη συνεργασία του με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, αποκλειστικά για το LIFO.gr

—Αντώνης Μποσκοϊτης

Ο Νίκος ήταν (είναι) ένας Έλληνας σκηνοθέτης όπως κανένας άλλος, με τον ενθουσιασμό, την ενέργεια και το πείσμα παιδιού. Ο Μισέλ Φάις με είχε προτείνει στον Νίκο, καθώς μόλις είχαμε τελειώσει με την Αλεξία το «Καθαροί, πια». Πήγα στο σπίτι του, με κέρασε η Μαριάννα τσάι και μπισκότα, έπαιξα με τον Πουφ, τον αγαπημένο του άσπρο γάτο, με κάθισε απέναντί του και μου διάβασε όλο το σενάριο μονοκοπανιά και στο τέλος, από την ένταση της επίμονης, ανιχνευτικής ματιάς του πάνω μου, και ακούγοντας ότι ο χαρακτήρας της ταινίας απογειωνόταν με τον θάνατό του και έφευγε στον ουρανό, έμπηξα τα κλάματα. Μου ανακοίνωσε πως είμαι εξωγήινος και μου έδωσε τον ρόλο την ίδια μέρα. Έφυγα από το σπίτι του μαγεμένος, τρεκλίζοντας.

Όλοι αισθανόμασταν πως κάναμε μια πολύ ιδιαίτερη ταινία, καθώς νυχτοπερπατούσαμε μια μυστική Αθήνα. Όλα μου ήταν άγνωστα, είχα κάνει μόνο μια-δυο ταινίες πριν από το «Delivery» και βυθίστηκα σ' αυτό τον περίεργο κόσμο που κατασκεύαζε με κάθε λεπτομέρεια. Όλα περνούσαν από αυτόν, είχε τη μανιώδη ανάγκη να επιλέξει το κάθε στοιχείο του παζλ.Πριν από λίγο καιρό μού έστειλε μήνυμα στη Νέα Υόρκη για να κάνουμε μια νέα ταινία, με έναν διπλό ρόλο. Και πάλι, ήταν ένα σενάριο που με έστειλε στο Διάστημα. Κυριολεκτικά, βάσει σεναρίου. Τολμηρό, απίστευτο, θρασύ προς τη γενικότερη εγκράτεια και τον φόβο. Τελείως Νίκος. Βρέθηκα πάλι στο σπίτι του, με το σαγόνι μου στο πάτωμα, ακούγοντας τις ιδέες του για την ταινία, ανοίξαμε βιβλία και αρχίσαμε να φτιάχνουμε τον χαρακτήρα.

Δεν προλάβαμε να την κάνουμε τώρα, αλλά θα την κάνουμε κάποια άλλη στιγμή.

Θάνος Σαμαράς, Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2016

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ