Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων».
0

«Ο Λούκας Μάτσον είναι ακάθεκτος, κινείται γρήγορα και σπάει διάφορα πράγματα στο διάβα του», λέει στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του το Vanity Fair ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ για τον χαρακτήρα που υποδύεται στο Succession. «Είναι αμείλικτος, επίσης όμως είναι και του τύπου ‘θα τα βρούμε, χαλάρωσε, δεν έγινε τίποτα’. Σκύβει μέσα στο χάος και ευδοκιμεί σ’ αυτό».

Όταν ο δημιουργός του Succession, Τζέσι Άρμστρονγκ, τον προσέγγισε αρχικά για να παίξει τον αδίστακτο Σουηδό τεχνο-δισεκατομμυριούχο, ο χαρακτήρας είχε προγραμματιστεί να εμφανιστεί μόνο σε δύο επεισόδια. «Ήμουν μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς του Τζέσι από το Peep Show, την παλιά του βρετανική σειρά και πίστευα, όπως πολλοί, ότι το Succession ήταν ιδιοφυές. Η ιδέα της συμμετοχής μου, έστω και για δύο επεισόδια, με ενθουσίασε πάρα πολύ». Όταν η σειρά ολοκλήρωσε τον τρίτο κύκλο της, ο Σκάρσγκαρντ ήταν πεπεισμένος ότι αυτό ήταν όλο για τον ίδιον.  

Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι»

Αλλά στις αρχές του 2022, ο Άρμστρονγκ του τηλεφώνησε «για να με ρωτήσει αν θα με ενδιέφερε να επισκεφτώ ξανά τον ρόλο». Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι», λέει ο ηθοποιός. Ο Άρμστρονγκ του μίλησε σε πολύ γενικές γραμμές «για τις ευρύτερες ‘επιχειρηματικές’ ιδέες του τρέχοντος κύκλου και για τους τρόπους διαπλοκής του Μάτσον με τα αδέλφια.

Του έκανε ωστόσο, όπως μας λέει, «μια μικρή περίεργη νύξη ότι ενδεχομένως θα υπήρχε στον νέο κύκλο μια κοπέλα την οποία έβλεπε ο Μάτσον, η σχέση τους είχε μάλλον τελειώσει αλλά αυτός της στέλνει κάτι ‘τούβλα’ με το αίμα του». Ο Σκάρσγκαρντ τον διέκοψε, βέβαιος ότι δεν είχε ακούσει καλά. «Συγγνώμη, Τζέσι, τι ήταν αυτό; Δεν το έπιασα. ‘Παγωμένα τούβλα γεμάτα με αίμα, ως ένα είδος αστείου’, μου απάντησε».

«Υπήρχε κάτι τόσο αλλόκοτο και νόστιμο σ’ αυτό», λέει ο Σκάρσγκαρντ. «Ήταν τόσο ανατριχιαστικό αλλά και αστείο συγχρόνως. Ενθουσιάστηκα όταν το άκουσα αυτό. Ήταν κάτι που σαφώς προσέθετε στις εκκεντρικότητες του χαρακτήρα». (Η λεπτομέρεια αυτή στην πλοκή του τέταρτου κύκλου αποδείχθηκε τόσο ιντριγκαδόρικη ώστε οι New York Times έκαναν άμεση ψυχιατρική ανάλυση: «Σύμφωνα με τη Natalie Jones, ψυχοθεραπεύτρια στην Καλιφόρνια που ειδικεύεται στις σχέσεις και στις ναρκισσιστικές διαταραχές, ο τύπος του ατόμου, όπως ο Μάτσον, που θα έστελνε «αλλόκοτα πράγματα», ειδικά με μη συναινετικό τρόπο, είναι χειριστικός, υπολογιστικός, διασπαστικός και πρόθυμος να φτάσει στα άκρα προκειμένου να επηρεάσει ή να κερδίσει συμπάθεια»).

«Προφανώς ο Τζέσι ήξερε πώς ακριβώς ήθελε να ολοκληρώσει τη σειρά», λέει ο Σκάρσγκαρντ, «υπάρχει όμως μια απίστευτη ρευστότητα στην τρόπο που κυλάει η ιστορία. Υπάρχουν πολλές αλλαγές από την πρώτη μέχρι την 97η μέρα των γυρισμάτων - ο Τζέσι και οι άλλοι σεναριογράφοι είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Αν δουν στην πράξη κάτι που το βρίσκουν ενδιαφέρον, μπορεί να στηριχτούν περισσότερο σε αυτό. Κάτι που μπορεί να φαινόταν υπέροχο στο χαρτί αλλά δεν είναι τόσο συναρπαστικό μπροστά στην κάμερα, θα το αποσύρουν. Συχνά υπήρχαν αρκετά σημαντικές αλλαγές στο σενάριο την τελευταία στιγμή».

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Η Σάρα Σνουκ (Σιβ Ρόι) και ο Άλεξ Σκάρσγκαρντ (Λούκας Μάτσον) στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του Succession

Ο Σκάρσγκαρντ επιβεβαιώνει ότι ο Μάτσον «είναι ένα αμάλγαμα του... [συνιδρυτή του Spotify] Ντάνιελ Εκ και του Ίλον Μασκ. Ο χαρακτήρας είναι εμπνευσμένος από κάποιους πραγματικούς ανθρώπους, αλλά υπάρχει μεγάλη δημιουργική ελευθερία και κάποιες ιδιοσυγκρασιακές λεπτομέρειες που ανήκουν αποκλειστικά στον Μάτσον».

Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων». Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο της σειράς, ο Μάτσον εισβάλλει στο προεκλογικό πάρτι της Σιβ και του Τομ, το οποίο είναι γεμάτο με κάποιους από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη οι οποίοι φοράνε άψογα ραμμένα κοστούμια ή κάποιου τύπου εκλεπτυσμένη επαγγελματική ενδυμασία, φορώντας τζάκετ, φόρμα και φθαρμένα αθλητικά παπούτσια. Μετά από μια πιο ενδελεχή εξέταση όμως, όπως λέει ο Σκάρσγκαρντ, «συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα αυτό το τρελό, χρυσαφί τζάκετ κοστίζει πιθανώς γύρω στα 25.000 δολάρια και είναι δημιουργία Ιάπωνα σχεδιαστή. Είναι ένας περίεργος συνδυασμός casual άνεσης και πανάκριβης υπερβολής. Είναι επίσης μια ωραία αντίθεση με τα γιλέκα και τα κασμιρένια πουλόβερ των αδελφών Ρόι».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ