Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων».
0

«Ο Λούκας Μάτσον είναι ακάθεκτος, κινείται γρήγορα και σπάει διάφορα πράγματα στο διάβα του», λέει στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί του το Vanity Fair ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ για τον χαρακτήρα που υποδύεται στο Succession. «Είναι αμείλικτος, επίσης όμως είναι και του τύπου ‘θα τα βρούμε, χαλάρωσε, δεν έγινε τίποτα’. Σκύβει μέσα στο χάος και ευδοκιμεί σ’ αυτό».

Όταν ο δημιουργός του Succession, Τζέσι Άρμστρονγκ, τον προσέγγισε αρχικά για να παίξει τον αδίστακτο Σουηδό τεχνο-δισεκατομμυριούχο, ο χαρακτήρας είχε προγραμματιστεί να εμφανιστεί μόνο σε δύο επεισόδια. «Ήμουν μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς του Τζέσι από το Peep Show, την παλιά του βρετανική σειρά και πίστευα, όπως πολλοί, ότι το Succession ήταν ιδιοφυές. Η ιδέα της συμμετοχής μου, έστω και για δύο επεισόδια, με ενθουσίασε πάρα πολύ». Όταν η σειρά ολοκλήρωσε τον τρίτο κύκλο της, ο Σκάρσγκαρντ ήταν πεπεισμένος ότι αυτό ήταν όλο για τον ίδιον.  

Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι»

Αλλά στις αρχές του 2022, ο Άρμστρονγκ του τηλεφώνησε «για να με ρωτήσει αν θα με ενδιέφερε να επισκεφτώ ξανά τον ρόλο». Ο δημιουργός του Succession του έδωσε μια γενική ιδέα για το πού θα πήγαινε ο χαρακτήρας του Μάτσον στον νέο κύκλο. «Όχι ότι έπρεπε να με πείσει, είχα περάσει εκπληκτικά σε εκείνα τα λίγα επεισόδια που έκανα πέρυσι», λέει ο ηθοποιός. Ο Άρμστρονγκ του μίλησε σε πολύ γενικές γραμμές «για τις ευρύτερες ‘επιχειρηματικές’ ιδέες του τρέχοντος κύκλου και για τους τρόπους διαπλοκής του Μάτσον με τα αδέλφια.

Του έκανε ωστόσο, όπως μας λέει, «μια μικρή περίεργη νύξη ότι ενδεχομένως θα υπήρχε στον νέο κύκλο μια κοπέλα την οποία έβλεπε ο Μάτσον, η σχέση τους είχε μάλλον τελειώσει αλλά αυτός της στέλνει κάτι ‘τούβλα’ με το αίμα του». Ο Σκάρσγκαρντ τον διέκοψε, βέβαιος ότι δεν είχε ακούσει καλά. «Συγγνώμη, Τζέσι, τι ήταν αυτό; Δεν το έπιασα. ‘Παγωμένα τούβλα γεμάτα με αίμα, ως ένα είδος αστείου’, μου απάντησε».

«Υπήρχε κάτι τόσο αλλόκοτο και νόστιμο σ’ αυτό», λέει ο Σκάρσγκαρντ. «Ήταν τόσο ανατριχιαστικό αλλά και αστείο συγχρόνως. Ενθουσιάστηκα όταν το άκουσα αυτό. Ήταν κάτι που σαφώς προσέθετε στις εκκεντρικότητες του χαρακτήρα». (Η λεπτομέρεια αυτή στην πλοκή του τέταρτου κύκλου αποδείχθηκε τόσο ιντριγκαδόρικη ώστε οι New York Times έκαναν άμεση ψυχιατρική ανάλυση: «Σύμφωνα με τη Natalie Jones, ψυχοθεραπεύτρια στην Καλιφόρνια που ειδικεύεται στις σχέσεις και στις ναρκισσιστικές διαταραχές, ο τύπος του ατόμου, όπως ο Μάτσον, που θα έστελνε «αλλόκοτα πράγματα», ειδικά με μη συναινετικό τρόπο, είναι χειριστικός, υπολογιστικός, διασπαστικός και πρόθυμος να φτάσει στα άκρα προκειμένου να επηρεάσει ή να κερδίσει συμπάθεια»).

«Προφανώς ο Τζέσι ήξερε πώς ακριβώς ήθελε να ολοκληρώσει τη σειρά», λέει ο Σκάρσγκαρντ, «υπάρχει όμως μια απίστευτη ρευστότητα στην τρόπο που κυλάει η ιστορία. Υπάρχουν πολλές αλλαγές από την πρώτη μέχρι την 97η μέρα των γυρισμάτων - ο Τζέσι και οι άλλοι σεναριογράφοι είναι εξαιρετικά ευέλικτοι. Αν δουν στην πράξη κάτι που το βρίσκουν ενδιαφέρον, μπορεί να στηριχτούν περισσότερο σε αυτό. Κάτι που μπορεί να φαινόταν υπέροχο στο χαρτί αλλά δεν είναι τόσο συναρπαστικό μπροστά στην κάμερα, θα το αποσύρουν. Συχνά υπήρχαν αρκετά σημαντικές αλλαγές στο σενάριο την τελευταία στιγμή».

Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, το Succession και ο Ίλον Μασκ Facebook Twitter
Η Σάρα Σνουκ (Σιβ Ρόι) και ο Άλεξ Σκάρσγκαρντ (Λούκας Μάτσον) στο πιο πρόσφατο επεισόδιο του Succession

Ο Σκάρσγκαρντ επιβεβαιώνει ότι ο Μάτσον «είναι ένα αμάλγαμα του... [συνιδρυτή του Spotify] Ντάνιελ Εκ και του Ίλον Μασκ. Ο χαρακτήρας είναι εμπνευσμένος από κάποιους πραγματικούς ανθρώπους, αλλά υπάρχει μεγάλη δημιουργική ελευθερία και κάποιες ιδιοσυγκρασιακές λεπτομέρειες που ανήκουν αποκλειστικά στον Μάτσον».

Στον Σκάρσγκαρντ άρεσε η ιδέα να είναι ο χαρακτήρας του ατημέλητα ντυμένος ως «κάποιου είδους κίνηση ισχύος. Υπάρχει κάτι αρκετά εκκεντρικό και περίεργο στο casual ντύσιμό του την ώρα που κλείνει μία από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις στην ιστορία των επιχειρήσεων». Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο της σειράς, ο Μάτσον εισβάλλει στο προεκλογικό πάρτι της Σιβ και του Τομ, το οποίο είναι γεμάτο με κάποιους από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη οι οποίοι φοράνε άψογα ραμμένα κοστούμια ή κάποιου τύπου εκλεπτυσμένη επαγγελματική ενδυμασία, φορώντας τζάκετ, φόρμα και φθαρμένα αθλητικά παπούτσια. Μετά από μια πιο ενδελεχή εξέταση όμως, όπως λέει ο Σκάρσγκαρντ, «συνειδητοποιείς ότι στην πραγματικότητα αυτό το τρελό, χρυσαφί τζάκετ κοστίζει πιθανώς γύρω στα 25.000 δολάρια και είναι δημιουργία Ιάπωνα σχεδιαστή. Είναι ένας περίεργος συνδυασμός casual άνεσης και πανάκριβης υπερβολής. Είναι επίσης μια ωραία αντίθεση με τα γιλέκα και τα κασμιρένια πουλόβερ των αδελφών Ρόι».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ