Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo;

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος
0



ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ δεν την ήξερε άνθρωπος. Ήταν άλλη μία ηθοποιός, γεννημένη στη Βουλγαρία, απόφοιτη της Εθνικής Σχολής Τεχνών του Μπουργκάς, είχε παίξει σε κάποιες ταινίες πίσω στην πατρίδα της και το πάμπτωχο βιογραφικό της ανέφερε ότι στον χώρο της υποκριτικής βρίσκεται από τα 6 της χρόνια.

Τίποτα το ιδιαίτερο και καμία άλλη περγαμηνή για την 24χρονη που ήδη θεωρείται ισάξια του Κοέν στη φάρσα και τεχνίτισσα της παγίδας σε ανυποψίαστο, αλλά εξαιρετικά ύποπτο, κόσμο.

Τίποτα το άξιο ειδικής αναφοράς, δηλαδή, μέχρι τα πρώτα ανορθόδοξα δελτία Τύπου για την επικείμενη πρεμιέρα του Borat 2 και τα πρώτα trailer, όπου οι θεατές ενημερώνονταν ότι αυτή τη φορά ο δαιμόνιος ρεπόρτερ από το Καζακστάν θα έχει και συνεργό στο «έγκλημα», την κόρη του, την Tutar.

Κανείς δεν ήταν έτοιμος για το ρεζιλίκι που θα ακολουθούσε. Ενδεχομένως, κάποιοι μπερδεύτηκαν από τα trailer και πίστεψαν ότι ο Κοέν είχε ετοιμάσει ακόμη μερικές ατιμωτικές φάρσες για δημόσια πρόσωπα και πολιτικούς της Αμερικής, στο στιλ του αμφιλεγόμενου "This is America".

Ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Όμως, το σενάριο ήταν πολύ καλύτερο απ' ό,τι φανατικοί (και μη) της χοντροκομμένης τέχνης του Κοέν θα περίμεναν και πολύ πιο ντροπιαστικό για μια Αμερική που από το '16 και μετά μπολιάστηκε με την ουσία του κινήματος #MeToo, αποδεικνύοντας ότι η σεξουαλική παρενόχληση μπορεί να έχει κοντά ποδάρια, αν η ντροπή βαραίνει τον θύτη και όχι το θύμα.

Και εδώ έρχεται η Μπακάλοβα. Που σερβίρεται ωσάν αχνιστός μεζές στον πάλαι ποτέ υπερδιάσημο δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Ρούντι Τζουλιάνι. 

Γιατί άραγε ο Κοέν επέλεξε το συγκεκριμένο πρόσωπο; Μήπως υπήρχαν φήμες, καταγγελίες ή ενδείξεις ότι κάτι θα πάει στραβά εδώ, αν αφήσει μόνη τη συνεργάτιδά του μαζί του; Να μια απορία που πρέπει να απαντηθεί.

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά: ο Κοέν παραφυλάει πίσω από κλειστές πόρτες για να εισβάλλει τη σωστή στιγμή, πριν η κατάσταση γίνει επικίνδυνη για την «Tutar», ακριβώς εκεί, όμως που το σκηνικό θα είναι πλέον εξαιρετικά άβολο για έναν άνθρωπο που εδώ και χρόνια στηρίζει τον Τραμπ, τις επιλογές του και τη χυδαία ρητορική του εναντίον των γυναικών.

Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Ο Τζουλιάνι κάτι ψελλίζει στο Twitter –μετά την αποκάλυψη των σκηνών– ότι «σε καμία χρονική στιγμή πριν, στη διάρκεια ή μετά τη συνέντευξη δεν επέδειξε ανάρμοστη συμπεριφορά» (ακόμη να καταλάβει τι συνέβη...) και φυσικά δεν πείθει κανέναν.

Αντιθέτως, η Μπακάλοβα έπεισε τους πάντες ότι το θάρρος είναι γυναικεία υπόθεση και αποθεώνεται από τον Guaridan μέχρι το Vanity Fair: ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Επίσης, δεν είχε κανένα πρόβλημα να υπηρετήσει το στερεότυπο «χαζή, ξανθιά, εύκολη» που τόσο αγαπά η Αμερική και φροντίζει να το υπενθυμίζει στις περισσότερες κινηματογραφικές επιτυχίες της, είτε πρόκειται για ρομαντικές κομεντί, είτε για νεανικές μπαλαφάρες του κιλού, είτε για δραματικές ταινίες.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Добро утро, Америка! @goodmorningamerica I am so overwhelmed and moved by your words @sachabaroncohen ! You really are like a father to me! Thank you for everything - your support and guidance. You are my biggest teacher! I am so so grateful for the opportunity to create such an brilliant character like #Tutar with you. There are almost no leading characters for actors from my background or actors who have a foreign accent so to be given this platform to perform and show what I can do really means the world to me! Thank you! I love you!! Watch #Borat 2 on @amazonprimevideo #BigSuccess! @boratsagdiyev ❤️ @nancybishopcasting ❤️ #Bulgaria

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maria Bakalova (@mariabakalovaofficial) στις

 

Όπως και να 'χει, στην παρούσα φάση, λίγο πριν από τις αμερικανικές εκλογές, η Μπακάλοβα και όχι ο Κοέν έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Τραμπ και εξακολουθεί να απολαμβάνει το ξεμπρόστιασμα του πλέον στενού του συνεργάτη.

Από το στρατόπεδο των Ρεπουμπλικανών οι ύβρεις δίνουν και παίρνουν, ωστόσο, στη βιομηχανία του θεάματος πολλοί έχουν αρχίσει να κατανοούν την πρακτική του Κοέν.


Μήπως αυτού του είδους οι σκληρές φάρσες είναι ένας τρόπος να μιλήσει η (αμερικανική) κοινωνία για πολύ σοβαρά ζητήματα; Μήπως το χιούμορ, ακόμη και το χοντροκομμένο, είναι το εργαλείο για να αποκαθηλωθούν –με αποδείξεις– και οι πλέον ανέγγιχτοι;

Στο δια ταύτα, η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος, που ναι μεν ξεμπέρδεψε με τυράννους όπως ο Γουάινστιν, αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις γυναίκες με ανισότητα σε ό,τι αφορά τις αμοιβές, την πρόσβαση σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, τη μεταχείριση στα μεγάλα στούντιο.

Ο δεύτερος ρόλος που της εμπιστεύθηκε ο Κοέν «έφαγε» στη στροφή ακόμη και τον πρωταγωνιστή και απομένει –από το αποτέλεσμα στις αμερικανικές εκλογές– να γίνει σαφές αν οι Αμερικανοί κατάλαβαν την αξία του #MeToo ή εξακολουθούν να κοιμούνται, ξυπνώντας, ωστόσο, με τα παθήματά τους τον υπόλοιπο πλανήτη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ