Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo;

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος
0



ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ δεν την ήξερε άνθρωπος. Ήταν άλλη μία ηθοποιός, γεννημένη στη Βουλγαρία, απόφοιτη της Εθνικής Σχολής Τεχνών του Μπουργκάς, είχε παίξει σε κάποιες ταινίες πίσω στην πατρίδα της και το πάμπτωχο βιογραφικό της ανέφερε ότι στον χώρο της υποκριτικής βρίσκεται από τα 6 της χρόνια.

Τίποτα το ιδιαίτερο και καμία άλλη περγαμηνή για την 24χρονη που ήδη θεωρείται ισάξια του Κοέν στη φάρσα και τεχνίτισσα της παγίδας σε ανυποψίαστο, αλλά εξαιρετικά ύποπτο, κόσμο.

Τίποτα το άξιο ειδικής αναφοράς, δηλαδή, μέχρι τα πρώτα ανορθόδοξα δελτία Τύπου για την επικείμενη πρεμιέρα του Borat 2 και τα πρώτα trailer, όπου οι θεατές ενημερώνονταν ότι αυτή τη φορά ο δαιμόνιος ρεπόρτερ από το Καζακστάν θα έχει και συνεργό στο «έγκλημα», την κόρη του, την Tutar.

Κανείς δεν ήταν έτοιμος για το ρεζιλίκι που θα ακολουθούσε. Ενδεχομένως, κάποιοι μπερδεύτηκαν από τα trailer και πίστεψαν ότι ο Κοέν είχε ετοιμάσει ακόμη μερικές ατιμωτικές φάρσες για δημόσια πρόσωπα και πολιτικούς της Αμερικής, στο στιλ του αμφιλεγόμενου "This is America".

Ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Όμως, το σενάριο ήταν πολύ καλύτερο απ' ό,τι φανατικοί (και μη) της χοντροκομμένης τέχνης του Κοέν θα περίμεναν και πολύ πιο ντροπιαστικό για μια Αμερική που από το '16 και μετά μπολιάστηκε με την ουσία του κινήματος #MeToo, αποδεικνύοντας ότι η σεξουαλική παρενόχληση μπορεί να έχει κοντά ποδάρια, αν η ντροπή βαραίνει τον θύτη και όχι το θύμα.

Και εδώ έρχεται η Μπακάλοβα. Που σερβίρεται ωσάν αχνιστός μεζές στον πάλαι ποτέ υπερδιάσημο δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Ρούντι Τζουλιάνι. 

Γιατί άραγε ο Κοέν επέλεξε το συγκεκριμένο πρόσωπο; Μήπως υπήρχαν φήμες, καταγγελίες ή ενδείξεις ότι κάτι θα πάει στραβά εδώ, αν αφήσει μόνη τη συνεργάτιδά του μαζί του; Να μια απορία που πρέπει να απαντηθεί.

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά: ο Κοέν παραφυλάει πίσω από κλειστές πόρτες για να εισβάλλει τη σωστή στιγμή, πριν η κατάσταση γίνει επικίνδυνη για την «Tutar», ακριβώς εκεί, όμως που το σκηνικό θα είναι πλέον εξαιρετικά άβολο για έναν άνθρωπο που εδώ και χρόνια στηρίζει τον Τραμπ, τις επιλογές του και τη χυδαία ρητορική του εναντίον των γυναικών.

Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Ο Τζουλιάνι κάτι ψελλίζει στο Twitter –μετά την αποκάλυψη των σκηνών– ότι «σε καμία χρονική στιγμή πριν, στη διάρκεια ή μετά τη συνέντευξη δεν επέδειξε ανάρμοστη συμπεριφορά» (ακόμη να καταλάβει τι συνέβη...) και φυσικά δεν πείθει κανέναν.

Αντιθέτως, η Μπακάλοβα έπεισε τους πάντες ότι το θάρρος είναι γυναικεία υπόθεση και αποθεώνεται από τον Guaridan μέχρι το Vanity Fair: ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Επίσης, δεν είχε κανένα πρόβλημα να υπηρετήσει το στερεότυπο «χαζή, ξανθιά, εύκολη» που τόσο αγαπά η Αμερική και φροντίζει να το υπενθυμίζει στις περισσότερες κινηματογραφικές επιτυχίες της, είτε πρόκειται για ρομαντικές κομεντί, είτε για νεανικές μπαλαφάρες του κιλού, είτε για δραματικές ταινίες.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Добро утро, Америка! @goodmorningamerica I am so overwhelmed and moved by your words @sachabaroncohen ! You really are like a father to me! Thank you for everything - your support and guidance. You are my biggest teacher! I am so so grateful for the opportunity to create such an brilliant character like #Tutar with you. There are almost no leading characters for actors from my background or actors who have a foreign accent so to be given this platform to perform and show what I can do really means the world to me! Thank you! I love you!! Watch #Borat 2 on @amazonprimevideo #BigSuccess! @boratsagdiyev ❤️ @nancybishopcasting ❤️ #Bulgaria

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maria Bakalova (@mariabakalovaofficial) στις

 

Όπως και να 'χει, στην παρούσα φάση, λίγο πριν από τις αμερικανικές εκλογές, η Μπακάλοβα και όχι ο Κοέν έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Τραμπ και εξακολουθεί να απολαμβάνει το ξεμπρόστιασμα του πλέον στενού του συνεργάτη.

Από το στρατόπεδο των Ρεπουμπλικανών οι ύβρεις δίνουν και παίρνουν, ωστόσο, στη βιομηχανία του θεάματος πολλοί έχουν αρχίσει να κατανοούν την πρακτική του Κοέν.


Μήπως αυτού του είδους οι σκληρές φάρσες είναι ένας τρόπος να μιλήσει η (αμερικανική) κοινωνία για πολύ σοβαρά ζητήματα; Μήπως το χιούμορ, ακόμη και το χοντροκομμένο, είναι το εργαλείο για να αποκαθηλωθούν –με αποδείξεις– και οι πλέον ανέγγιχτοι;

Στο δια ταύτα, η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος, που ναι μεν ξεμπέρδεψε με τυράννους όπως ο Γουάινστιν, αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις γυναίκες με ανισότητα σε ό,τι αφορά τις αμοιβές, την πρόσβαση σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, τη μεταχείριση στα μεγάλα στούντιο.

Ο δεύτερος ρόλος που της εμπιστεύθηκε ο Κοέν «έφαγε» στη στροφή ακόμη και τον πρωταγωνιστή και απομένει –από το αποτέλεσμα στις αμερικανικές εκλογές– να γίνει σαφές αν οι Αμερικανοί κατάλαβαν την αξία του #MeToo ή εξακολουθούν να κοιμούνται, ξυπνώντας, ωστόσο, με τα παθήματά τους τον υπόλοιπο πλανήτη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ