Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία (Έμμα Μάκι) αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος
0


ΤΟ ΚΑΥΤΟ ΓΑΛΑ
είναι μια ιστορία μάνας και κόρης με σταματημένες ζωές και αντεστραμμένους ρόλους. Η 60χρονη Ρόουζ (Φιόνα Σο) κινείται με αμαξίδιο, πονά σε όλο της το σώμα, καταναλώνει τόνους χαπιών σε καθημερινή βάση, γυρίζει από τον ένα γιατρό στον άλλον, αδυνατώντας να εντοπίσει από τι ακριβώς πάσχει, γκρινιάζει και εκνευρίζεται και στα φωτεινά της διαλείμματα αναδύεται το ευεργετικά σαρκαστικό της πνεύμα, μόνο και μόνο για να οπισθοχωρήσει γρήγορα στον πεισματάρικο πεσιμισμό της.

Η 25χρονη Σοφία (Έμμα Μάκι), μοναχοπαίδι και αιώνια φοιτήτρια κατά τη μητέρα της, όμορφη και έρημη, γιατροπορεύει τη Ρόουζ σαν κηδεμόνας της, ψάχνοντας το νόημα στις άσκοπες αναζητήσεις και την ταυτότητα στον σβησμένο ερωτισμό της. Είναι αγέρωχη και απελπισμένη, αν και ακίνητη σε βαθμό αδράνειας – συχνά φαντάζει σκηνοθετικά εγκαταλελειμμένη.

Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Ο Έλληνας πατέρας της (Βαγγέλης Μουρίκης) εγκατέλειψε την εστία όταν η Σοφία ήταν τεσσάρων, χαρίζοντάς της το επώνυμο Παπαστεργιάδη, και μετά από ένα σύντομο πέρασμα από τη χώρα μας, μητέρα και κόρη ψάχνουν μια πρωτοποριακή θεραπεία στην Αλμερία, εκεί όπου ο δόκτωρ Γκόμεζ (Βενσάν Περέζ) ρωτάει πολύ περισσότερα για την προσωπική της ζωή από τα φάρμακα που η Ρόουζ περιμένει εναγωνίως να της προτείνει γρήγορα και άμεσα. Ψυχαναλύει αντί να εξετάζει. Ανακρίνει ευγενικά και μεθοδικά, αποφεύγοντας τις κλινικές διαγνώσεις που μέχρι στιγμής δεν απέδωσαν τίποτε.

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Έμμα Μάκι και η Φιόνα Σο σε σκηνή της ταινίας. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος

Γίνεται σαφές πως μια σειρά από αλληλένδετα τραύματα δεν βλέπουν την ώρα να αναδυθούν στην επιφάνεια. Ο γιατρός δεν σπεύδει, ούτε και η Ρεμπέκα Λένκιεβιτς, σεναριογράφος του She Said, Disobedience και Ida, που στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο μεταφέρει το μυθιστόρημα της Ντέμπορα Λέβι σα να περιμένει το καζάνι με τα απωθημένα του παρελθόντος να φτάσει στο σημείο βρασμού. Για να χυθεί το γάλα που κοχλάζει αθόρυβα, μπαίνει στο κάδρο μια αδέσμευτη παρουσία.

Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία, αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Το πρόβλημα μεγεθύνεται γιατί η έμπειρη Κριπς αστοχεί, ενσαρκώνοντας την Γερμανίδα ως ψιθυριστή μετα-hippie, ασαφή και χάρτινη, σαν παρωδία ανερμάτιστης μούσας που λικνίζεται σαν αερικό και ψελλίζει γενικολογίες που εν τέλει πέφτουν στο κενό. Με αρκετά γυρίσματα σε παραλιακές τοποθεσίες στην Ελλάδα, λόγω της συμπαραγωγής με την Heretic, το Hot Milk μοιάζει με εξομολόγηση που διαρκώς αναβάλλεται. Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ