Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία (Έμμα Μάκι) αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος
0


ΤΟ ΚΑΥΤΟ ΓΑΛΑ
είναι μια ιστορία μάνας και κόρης με σταματημένες ζωές και αντεστραμμένους ρόλους. Η 60χρονη Ρόουζ (Φιόνα Σο) κινείται με αμαξίδιο, πονά σε όλο της το σώμα, καταναλώνει τόνους χαπιών σε καθημερινή βάση, γυρίζει από τον ένα γιατρό στον άλλον, αδυνατώντας να εντοπίσει από τι ακριβώς πάσχει, γκρινιάζει και εκνευρίζεται και στα φωτεινά της διαλείμματα αναδύεται το ευεργετικά σαρκαστικό της πνεύμα, μόνο και μόνο για να οπισθοχωρήσει γρήγορα στον πεισματάρικο πεσιμισμό της.

Η 25χρονη Σοφία (Έμμα Μάκι), μοναχοπαίδι και αιώνια φοιτήτρια κατά τη μητέρα της, όμορφη και έρημη, γιατροπορεύει τη Ρόουζ σαν κηδεμόνας της, ψάχνοντας το νόημα στις άσκοπες αναζητήσεις και την ταυτότητα στον σβησμένο ερωτισμό της. Είναι αγέρωχη και απελπισμένη, αν και ακίνητη σε βαθμό αδράνειας – συχνά φαντάζει σκηνοθετικά εγκαταλελειμμένη.

Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Ο Έλληνας πατέρας της (Βαγγέλης Μουρίκης) εγκατέλειψε την εστία όταν η Σοφία ήταν τεσσάρων, χαρίζοντάς της το επώνυμο Παπαστεργιάδη, και μετά από ένα σύντομο πέρασμα από τη χώρα μας, μητέρα και κόρη ψάχνουν μια πρωτοποριακή θεραπεία στην Αλμερία, εκεί όπου ο δόκτωρ Γκόμεζ (Βενσάν Περέζ) ρωτάει πολύ περισσότερα για την προσωπική της ζωή από τα φάρμακα που η Ρόουζ περιμένει εναγωνίως να της προτείνει γρήγορα και άμεσα. Ψυχαναλύει αντί να εξετάζει. Ανακρίνει ευγενικά και μεθοδικά, αποφεύγοντας τις κλινικές διαγνώσεις που μέχρι στιγμής δεν απέδωσαν τίποτε.

Hot Milk: Καυτά μυστικά, χλιαρότατο αποτέλεσμα Facebook Twitter
Η Έμμα Μάκι και η Φιόνα Σο σε σκηνή της ταινίας. Φωτ: Νίκος Νικολόπουλος

Γίνεται σαφές πως μια σειρά από αλληλένδετα τραύματα δεν βλέπουν την ώρα να αναδυθούν στην επιφάνεια. Ο γιατρός δεν σπεύδει, ούτε και η Ρεμπέκα Λένκιεβιτς, σεναριογράφος του She Said, Disobedience και Ida, που στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο μεταφέρει το μυθιστόρημα της Ντέμπορα Λέβι σα να περιμένει το καζάνι με τα απωθημένα του παρελθόντος να φτάσει στο σημείο βρασμού. Για να χυθεί το γάλα που κοχλάζει αθόρυβα, μπαίνει στο κάδρο μια αδέσμευτη παρουσία.

Η Ίνγκριντ (Βίκυ Κριπς) αφυπνίζει αισθήματα και πόθο στην Σοφία, αλλά η πολυερωτική περσόνα της είναι ο αδύναμος κρίκος μιας ταινίας που ούτως ή άλλως κρύβει πολλά και φανερώνει με το σταγονόμετρα λίγα και μπερδεμένα στοιχεία. Το πρόβλημα μεγεθύνεται γιατί η έμπειρη Κριπς αστοχεί, ενσαρκώνοντας την Γερμανίδα ως ψιθυριστή μετα-hippie, ασαφή και χάρτινη, σαν παρωδία ανερμάτιστης μούσας που λικνίζεται σαν αερικό και ψελλίζει γενικολογίες που εν τέλει πέφτουν στο κενό. Με αρκετά γυρίσματα σε παραλιακές τοποθεσίες στην Ελλάδα, λόγω της συμπαραγωγής με την Heretic, το Hot Milk μοιάζει με εξομολόγηση που διαρκώς αναβάλλεται. Μόνο η δυναμική grande dame της βρετανικής σκηνής και της οθόνης, η Ιρλανδή Φιόνα Σο δίνει το φιλί της ζωής με τις αποχρώσεις και τα ξεσπάσματά της, σε έναν χαρακτήρα που θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν πρωταγωνιστούσε.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ