Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Perfect Couple η Κίντμαν είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME.
0


ΜΗΠΩΣ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ
 αγαπημένης σας τηλεοπτικής σειράς μοιάζει διαρκώς να μην αισθάνεται άνετα στην πολυτελή της έπαυλη; Μήπως κρύβει κάποιο σκοτεινό μυστικό; Της αρέσει να κοιτάζει σκυθρωπή το ηλιοβασίλεμα καθώς αναλογίζεται το εν λόγω μυστικό; Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο; Είναι, τέλος –και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό– τα μαλλιά της πάντα υπέροχα ακόμα και όταν η ίδια υπόκειται σε έντονες ψυχολογικές πιέσεις; Αν απαντήσατε ναι σε όλα τα παραπάνω, συγχαρητήρια: η σειρά σας πέρασε «το τεστ της Nicole Kidman». Για την ακρίβεια, υπάρχει 99% πιθανότητα η Κίντμαν να πρωταγωνιστεί ήδη σ’ αυτήν.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Νικόλ Κίντμαν έχει επανειλημμένα στραφεί προς σενάρια που απαιτούν από αυτήν να ενσαρκώσει όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους. Έχει γίνει η κατεξοχήν θλιμμένη σύζυγος της τηλεόρασης «υψηλού κύρους», έμπειρη στο να υποδύεται γυναίκες που μόλις και μετά βίας αντέχουν το βάρος της ύπαρξης παρότι πάντα δείχνουν αιθέρια όμορφες ενώ το κάνουν. Διαβάσατε πρόσφατα κάποιο ψυχολογικό θρίλερ στο οποίο μια εύπορη κυρία φτάνει στα όριά της εξαιτίας ενός ύποπτου θανάτου ή μιας τραγικής εξαφάνισης; Αν ναι, μπορείτε να στοιχηματίσετε ότι η Κίντμαν και η εταιρεία παραγωγής της, η Blossom Films, έχουν ήδη αρπάξει τα δικαιώματα (αν όχι, μπορεί να έχει προλάβει να τα εξασφαλίσει η φίλη της, η Ρις Γουίδερσπουν).

Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, το The Perfect Couple στο Netflix, το οποίο βασίζεται στο επιτυχημένο μυθιστόρημα της Αμερικανίδας συγγραφέως Έλιν Χίλντερμπραντ. Σ’ αυτό, η Κίντμαν υποδύεται μια μητριαρχική φιγούρα η οποία προέρχεται από μεγαλοαστική οικογένεια και είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME. Η Κίντμαν δεν μοιάζει να περπατάει αλλά μάλλον πλανάται στον αέρα σαν ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο (και ακριβό) άρωμα, ενώ φυσικά είναι πάντα ντυμένη αποκλειστικά σε καλαίσθητους απαλούς τόνους.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο;

Αν όλα αυτά μοιάζουν οικεία, αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν έντονες ομοιότητες με το Big Little Lies του Ντέιβιντ Κέλι, τη σειρά του 2017 που σηματοδότησε την πιο σημαντική είσοδο της Kidman στο τηλεοπτικό σύμπαν της (δια)ταραγμένης συζύγου. Η ερμηνεία της χαιρετίστηκε ως ένα από τα ισχυρότερα ατού της σειράς ενώ αργότερα κέρδισε επάξια το Emmy και τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της. Έκτοτε όμως, μοιάζει να έχει παγιδευτεί σε μια σειρά από ρόλους που μοιάζουν με όλο και πιο ισχνές εκδοχές της θριαμβευτικής της εμφάνισης στην πρώτη σεζόν του Big Little Lies (ο δεύτερος κύκλος ήταν εξαιρετικά άνισος και έδωσε στην Κίντμαν πολύ λιγότερα πράγματα να κάνει).

Στο The Undoing του 2020, μια άλλη σειρά του Κέλι, η οποία σηματοδότησε επίσης την πρώτη φορά που η Kidman συνεργάστηκε με τη σκηνοθέτρια του The Perfect Couple, Σουζάν Μπίερ, υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από την άγρια δολοφονία της νεαρής μητέρας ενός συμμαθητή του γιου της. Το 2021 μεταμορφώθηκε σε μια θεοπάλαβη γκουρού ευεξίας στο Nine Perfect Strangers, αλλά πίσω από τη ρωσική προφορά και την ατημέλητη ξανθιά περούκα, ο χαρακτήρας εξακολουθούσε να φορτώνεται κάποια τυπικά τραύματα της θλιμμένης συζύγου. Και στη συνέχεια, νωρίτερα φέτος, πρωταγωνίστησε ως μια παγερά όμορφη εύπορη γυναίκα που αντιμετώπιζε τις συνέπειες της εξαφάνισης του παιδιού της στη σειρά Expats του Amazon, με φόντο το Χονγκ Κονγκ, όπου παρουσίασε άλλη μια παραλλαγή του ίδιου χιλιοειπωμένου μοτίβου.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Undoing του 2020 υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης.

Πέρα από την υποκριτική μονοτονία, αυτή η αμείλικτη έμφαση στους πολυτελείς εσωτερικούς χώρους και στις επιπλοκές της ζωής της ανώτερης τάξης, είναι σα να περνάει το μήνυμα ότι οι ιστορίες γυναικών είναι αξιοσημείωτες μόνο αν οι πρωταγωνίστριες είναι όμορφες, ελαφρώς υπεροπτικές και σχεδόν κωμικά καλοχτενισμένες. Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά. Όμως η παρατεταμένη θητεία της στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου αναδεικνύει επίσης ένα θεμελιώδες ζήτημα της τηλεόρασης αυτή τη στιγμή. Μια επιτυχημένη σειρά προκαλεί μια αλληλουχία από φτωχά αντίγραφα. Αντί να σκεφτούν όλα τα στοιχεία που έκαναν μια σειρά επιτυχημένη –στην περίπτωση του Big Little Lies, αυτά περιλάμβαναν ένα σπουδαίο καστ, μια έξυπνη δομή, ένα συναισθηματικό βάθος και μια ανάδειξη των ιστοριών των γυναικών άνω των 40 ετών–  οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φαίνεται να πιστεύουν ότι μια απομίμηση της ίδιας πλοκής είναι αρκετή με συνέπεια να πνιγόμαστε σε μια τηλεοπτική παραγωγή που μοιάζει να βασίζεται αποκλειστικά στο μοντέλο «αφού είδες εκείνο και σου άρεσε, μπορεί να σου αρέσει κι αυτό, παρόμοιο είναι».

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο.

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο

Σεξ και καριέρα, ταμπού και ηδονή, για τη γενναία Νικόλ Κίντμαν στο Babygirl, που κάνει update στον διάλογο ανάμεσα στις «Αποκαλύψεις» και τη «Γραμματέα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εγώ είμαι πια μια ξένη

Daily / Εγώ είμαι πια μια ξένη

Ο αντιπερισπασμός μπορεί να είναι πολύ έντονος όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει ξαφνικά σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο ομοίωμά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ