Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter
Αντόνιο Μπαντέρας και Πέδρο Αλμοδόβαρ
0

Στο τρίτο κείμενο που στέλνει από την απομόνωσή του στην Μαδρίτη, ο Ισπανός σκηνοθέτης αναρωτιέται για το ύψος της λίμπιντο των ανθρώπων σε συνθήκες αποκλεισμού, ανησυχεί ιδιαίτερα για τους εργένηδες και για όσους άφησαν ένα ειδύλλιο στη μέση λόγω πανδημίας, και προτείνει τις ιδανικές του ταινίες με αυτό (περίπου) το θέμα.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter


«Θ' ανταμώσουμε σαν ξένοι»

(Strangers When We Meet, 1960)

Του Ρίτσαρντ Κουίν

Με την μούσα του, την Κιμ Νόβακ. Το είδος της ιστορίας που συναντάμε στις νουβέλες και τα διηγήματα του Ρίτσαρντ Γέιτς.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Το τέλος μιας σχέσης»

(The End of the Affair, 1999)

Του Νιλ Τζόρνταν

Βασισμένη στην υπέροχή νουβέλα του Γκρέιαμ Γκριν, όπου ο απελπισμένος εραστής που υποδύεται ο Ρέιφ Φάινς παλεύει με την ανάμνηση της γυναίκας που τον εγκατέλειψε πριν από χρόνια, χωρίς εκείνος να κατανοήσει ποτέ γιατί. Πάντα υπέθετε ότι «κάποιος» είχε μπει στη μέση εμποδίζοντας την σχέση τους, αυτό που δεν μπορούσε όμως να φανταστεί ήταν ότι αυτός ο «κάποιος» ήταν ο Θεός.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Το γράμμα μια άγνωστης»

(Letter from an Unknown Woman, 1948)

του Μαξ Οφίλς

Ένα αριστούργημα εντυπωσιακής φινέτσας βασισμένο στη ομώνυμη νουβέλα του μεγάλου Στέφαν Τσβάιχ. Η επιτομή του ρομαντικού σινεμά.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Ασανσέρ για δολοφόνους»

(Ascenseur pour l'échafaud, 1958)

του Λουί Μαλ

Αξίζει να δεις την ταινία και μόνο για να παρακολουθήσεις την Ζαν Μορό να περπατά στους δρόμους του Παρισιού. Για να μην πούμε για το σάουντρακ της ταινίας που δημιούργησε ο Μάιλς Ντέιβις αυτοσχεδιάζοντας ζωντανά πάνω στην εικόνα της ταινίας καθώς προβαλλόταν στην οθόνη εμπρός του. Ή για τον Μορίς Ρονέ, να εκπέμπει για πάντα μυστήριο αλλά και ζεστασιά. Και θλίψη. Σ΄ αυτήν εδώ την λίστα όμως, η θλίψη είναι πολύτιμη.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Καλημέρα θλίψη»

(Bonjour Tristesse, 1958)

του Ότο Πρέμινγκερ

Με πρωταγωνίστρια μια ανήλικη ακόμα Τζιν Σίμπεργκ πριν γίνει παγκοσμίως διάσημη με το ρόλο της στο «Με κομμένη την ανάσα» του Γκοντάρ, ήδη όμως με κούρεμα α λα γκαρσόν. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία σ' αυτήν την ταινία, όσο και στην Φρανζουάζ Σαγκάν, αλλά και στην Ντέμπορα Κερ και στον Ντέιβιντ Νίβεν. Λατρεύω τις ταινίες που μιλάνε για την πλήξη της υψηλής μπουρζουαζίας, παρότι το «Καλημέρα θλίψη» είναι κάτι παραπάνω απ' αυτό.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Η νύχτα»

(La Notte, 1961)

του Μικελάντζελο Αντονιόνι

Περισσότερη υπαρξιακή πλήξη, αυτή τη φορά με φόντο την υψηλή κοινωνία του Μιλάνου με μια ένδοξη τριάδα πρωταγωνιστών: Ζαν Μορό, Μόνικα Βίτι και Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Ο τελικός μονόλογος της Μορό συγκαταλέγεται σίγουρα ανάμεσα στα πιο όμορφα και πιο μελαγχολικά φινάλε ταινίας που μπορώ να σκεφτώ.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

  

«Οι Βιτελόνι»

(I Vitelloni, 1953)

του Φεντερίκο Φελίνι

Λατρεύω επίσης τις ταινίες που εστιάζουν στη ζωή της υπαίθρου. Στην Ισπανία, όταν μιλάμε για τη ζωή στην ύπαιθρο, έχουμε στο μυαλό μας κυρίως την γυναικεία μοναξιά. Η ταινία του Φελίνι όμως, αποτελεί μια εξερεύνηση της μοναξιάς και της πλήξης των εργένηδων, ανδρών που έχουν ξεπεράσει τα 30, αγοριών προχωρημένης ηλικίας χωρίς μέλλον που ξεγελούν την απομόνωσή τους τριγυρνώντας από δω κι από κει και μπλέκοντας σε φασαρίες. Άλλο ένα από τα σπουδαία έργα του Φελίνι, με έναν αξέχαστο Αλμπέρτο Σόρντι.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter
 

«Απαλό δέρμα»

(La peau douce, 1964)

του Φρανσουά Τρυφώ

Με την Φρανσουάζ Ντορλεάκ σε όλο της το μεγαλείο. Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες του.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«In a Lonely Place»

(Διψασμένος για ηδονή, 1950)

του Νίκολας Ρέι

Ένα εξαιρετικό νουάρ με ήρωα έναν αληθινά βίαιο χαρακτήρα (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ). Η πλοκή κινείται γύρω από την αναζήτηση ενός δολοφόνου (όλοι υποπτεύονται τον Μπόγκαρτ), το κρίσιμο και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινία όμως έχει να κάνει με την ζωή που ζουν ο Μπόγκαρτ και η Γκλόρια Γκρέαμ ως ζεύγος, και με τον παθολογικά οξύθυμο χαρακτήρα του. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός βίαιου αλλά αθώου άνδρα από μία πολύ αυθεντική οπτική γωνία. Τα πάντα όμως φαίνονται αυθεντικά στο φιλμ του Νικ Ρέι.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H ταινία «Αναζήτησις...» του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972, με την Έλενα Ναθαναήλ, τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Οθόνες / «Αναζήτησις...»: Η cult ταινία του Ερρίκου Ανδρέου από το 1972 με την έξοχη μουσική του Γιάννη Σπανού

Μια ερωτική, κοινωνική και αστυνομική περιπέτεια με την Έλενα Ναθαναήλ και τον Άγγελο Αντωνόπουλο που ανατέμνει τον τρόπο ζωής του τζετ-σετ και την εξουσιαστική επιβολή του στις κατώτερες τάξεις.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Οι ρέπλικες δεν πεθαίνουν ποτέ: 40 χρόνια Blade Runner

Σαν Σήμερα / 40 χρόνια «Blade Runner»: Οι ρέπλικες δεν πεθαίνουν ποτέ

Η θρυλική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ που έκανε πρεμιέρα ακριβώς πριν από 40 χρόνια έσμιξε μοναδικά το φιλμ νουάρ με την επιστημονική φαντασία για να αναρωτηθεί τι σημαίνει τελικά να είσαι άνθρωπος.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
10 επιλογές για τα θερινά (και όχι μόνο) σινεμά

Οθόνες / 10 ταινίες, 10 λόγοι να βρεθείς σε ένα θερινό σινεμά αυτό το καλοκαίρι

Η ενισχυμένη δεκάδα των ταινιών που περιμένουμε στα μέσα του καλοκαιριού μέχρι και τις ζεστές πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου περιλαμβάνει τα πάντα: παγκόσμιες πρεμιέρες, Μarvel και σταρ, οσκαρικά φιλμ που ποντάρουν στην επιθυμία του κοινού να τα απολαύσει κανονικά, στην αίθουσα δηλαδή, κωμωδίες και επανεκδόσεις, και μια πολυαναμενόμενη μεταφορά μαζικού μπεστ σέλερ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
4 λόγοι να δεις Borgen

Οπτική Γωνία / Τέσσερις λόγοι να δεις «Borgen»

Καθώς το ελληνικό καλοκαίρι προχωράει, το κόστος ζωής ανεβαίνει και τα ελληνικά νησιά ακριβαίνουν, η ιδέα των διακοπών με Νetflix και κλιματιστικό κερδίζει έδαφος. Το «Borgen» είναι ένα πολιτικό δράμα από τη Δανία. Ξεκίνησε το 2010 και πρόσφατα επανήλθε με την 4η σεζόν. Αξίζει!
ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Βραβείο Κοινού LUX 2022: Τρεις Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, τρεις εξαιρετικά επίκαιρες ταινίες

EU Arts & Culture / Βραβείο Κοινού LUX 2022: Τρεις Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, τρεις εξαιρετικά επίκαιρες ταινίες

Η LiFO βρέθηκε στο Στρασβούργο, παρακολούθησε από κοντά την τελετή απονομής του φετινού Βραβείου Κοινού LUX στο Ευρωκοινοβούλιο και συνομίλησε με τους σκηνοθέτες Σεμπάστιαν Μάιζε («Μεγάλη Απόδραση»), Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν («Flee») και Τζασμίλα Ζμπάνιτς («Κβο Βάντις, Άιντα;»).
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
ΣABBATO 18/06- Το Μεγάλο Αφιέρωμα: Μέσα στις σειρές του Γιώργου Καπουτζίδη 

Μικροπράγματα / Μέσα στις σειρές του Γιώργου Καπουτζίδη 

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τις συναρπαστικές ιστορίες πίσω απ' τις σειρές «Σαββατογεννημένες», «Παρά 5», «Εθνική Ελλάδος» και «Σέρρες», όπως τις αποκαλύπτει ο ίδιος ο δημιουργός τους.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ