ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Επικίνδυνες Αποστολές: Τι λέει η 8η και τελευταία ταινία;

Επικίνδυνη Αποστολή, η 8η: Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή Facebook Twitter
Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή και οι σεκάνς στο υποβρύχιο και το αεροπλάνο φαντάζουν βγαλμένες από παλιό Χόλιγουντ με τεχνολογικά υπερόπλα.
0


ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΞΕΧΑΣΕΙ τι συμβαίνει στο προηγούμενο επεισόδιο των Επικίνδυνων Αποστολών, το όγδοο, που στην ουσία είναι το δεύτερο μισό της Θανάσιμης Εκδίκησης, εξηγούνται όλα στο πρώτο τέταρτο, μια σύνοψη των κομματιών του δυσεπίλυτου παζλ και μαζί ανθολογία με ενσταντανέ από γνωστά πρόσωπα μιας σειράς που πλέον μετρά τρεις δεκαετίας κινηματογραφικής ανάστασης, από τότε που την ανέλαβε προσωπικά ο Τομ Κρουζ, και επίσης ρίχνει μια αρχική σπόντα για οριστικό κλείσιμο, κάτι που δεν ισχύει, αν κρίνουμε από το ανοιχτό, διά παν ενδεχόμενο, φινάλε.

Εις το επανιδείν και όχι αντί, λοιπόν, για την Έσχατη Λύση, μια περιπέτεια απίθανων συνθηκών, όπου η Οντότητα αποτελεί την αόρατη απειλή, ένα ψηφιακό υπερπαράσιτο ικανό να πάψει κάθε δραστηριότητα, διεισδύοντας εκεί όπου και οι υψηλές ασφάλειες σηκώνουν τα χέρια ψηλά!

Η ταινία πάσχει σεναριακά, η πλοκή πετάγεται από το ένα μέρος του κόσμου στην επόμενη ταρζανιά που η ομάδα του Χαντ καλείται να εκτελέσει σαν να θέλει να περάσει ουρανοξύστη στην τρύπα της βελόνας, και το στυλ του Κρίστοφερ Μακουόρι φαίνεται να διαχέεται, ιδρώνοντας να κουμπώσει τα εδάφια. 

Όμως, ο Ίθαν Χαντ, εγκλωβισμένος στο τελευταίο βαγόνι του ατελείωτου σασπένς του ΜΙ7, θα κυνηγήσει, όπως λέει και το δηλωτικό επώνυμό του, το διπλό κλειδί που οδηγεί στο βυθισμένο πυρηνικό υποβρύχιο, για να προλάβει τον Αντίθεο Γκάμπριελ (Εσάι Μοράλες), να συνδυάσει τα ασυνδύαστα σε χρόνο dt, να κάνει τα αδύνατα πιθανά, σκαρφαλώνοντας εκεί όπου δεν φτάνουν οι αετοί, και να ανατρέψει το πεπρωμένο της Οντότητας, δηλαδή την πεποίθηση πως όλα είναι προδιαγεγραμμένα και μοιραία διαγράφουν μια τερματικά διαβρωτική πορεία.

Επικίνδυνη Αποστολή, η 8η: Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή Facebook Twitter
Έχοντας απασφαλίσει, ανελέητος, ο Τομ Κρουζ άλωσε για μία ακόμη φορά το Φεστιβάλ Καννών με την κλασική εμφάνιση του αγοράντρα με τα '80s μαλλιά και γυαλιά. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Ενώ στο Top Gun ο Μάβερικ κινείται μεν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, αλλά αφήνει να διαφαίνεται ένας χαρακτήρας με συμπεριφορά οικεία, ο Χαντ των Επικίνδυνων Αποστολών, όπως περίπου και ο Τζέισον Μπορν, φτιάχνει ο ίδιος το πλαίσιο από το μηδέν, με τον ίδιο τρόπο που ο Κρουζ ανέπτυξε τη σειρά στα δικά του μέτρα, καθώς και σε μια ιδεολογία που του ταιριάζει. Το σύμπαν των ταινιών είναι μια καθαρή κατασκευή, μια μικρή θρησκεία. Είναι μεν Αμερικανός, αλλά υπερεθνικός και παγκόσμιος, ποντάρει στη μικρή κοινότητα των διαγραμμένων από τα μητρώα φίλων του, αλλά παίρνει τις παρτίδες πάνω του, σαν περιθωριακός ηγέτης που πασχίζει να πείσει πως φέρει την αλήθεια και αψηφά τις «κακές» εντολές των ανωτέρων του.

«Μην ξεχνάς, πόνος είναι, θα περάσει», λέει στην τρομοκρατημένη στην προοπτική φριχτών βασανιστηρίων συνοδοιπόρο του Γκρέις (Χέιλι Άτγουελ), όταν τους πιάνουν αιχμαλώτους. Είναι όλα θέμα σκέψης, όπως τα φάρμακα, που κακώς επηρεάζουν τους νευρο-υποδοχείς, μια θεωρία περί ψυχικής υγείας για την οποία ο Κρουζ είχε βρει μεγάλο μπελά πριν από χρόνια, και αναγκάστηκε να επανατοποθετηθεί για να μην ακυρωθεί. Σας θυμίζει κάτι σαϊεντολογικό όλο αυτό;

Στη σφαίρα της ερμηνείας, και λίγο της ακροβατικής φαντασίας, δεν είναι απίθανο το σχέδιο. Αλλά ο Κρουζ είναι πολύ έξυπνος για να προκαλέσει, και οποιαδήποτε εικασία αφορά τους άλλους. Αυτός κάνει τη δουλειά του και, προς απάντηση στην πρόσφατη δήλωση του Κιάνου Ριβς («εγώ δεν είμαι κασκαντέρ, αλλά ηθοποιός σε ταινίες δράσης»), ο Τομ Κρουζ είναι από μόνος του η δράση. Οι κασκάντες που επιχειρεί στην Έσχατη Λύση είναι ακραίες, σαν να λέει πως η τρέλα δεν κοιτάζει χρόνια και το «μα αυτό δεν γίνεται» είναι το αφροδισιακό του.

Η ταινία πάσχει σεναριακά, η πλοκή πετάγεται από το ένα μέρος του κόσμου στην επόμενη ταρζανιά που η ομάδα του Χαντ καλείται να εκτελέσει σαν να θέλει να περάσει ουρανοξύστη στην τρύπα της βελόνας, και το στυλ του Κρίστοφερ Μακουόρι φαίνεται να διαχέεται, ιδρώνοντας να κουμπώσει τα εδάφια. Ωστόσο, διακύβευμα υπάρχει – έχουμε πάψει να το θεωρούμε δεδομένο, σε πολλές υπερηρωικές περιπέτειες κανείς δεν γνωρίζει για ποιον λόγο πέφτει διαστημικό ξύλο πλέον. Όσο κι αν γνωρίζουμε εκ των προτέρων οτι ο Ίθαν Χαντ δεν είναι Τζέιμς Μποντ για να αυτοκτονήσει, η απόκτηση του περιζήτητου και πανίσχυρου mcguffin έχει την πλάκα του.

Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή και οι σεκάνς στο υποβρύχιο και το αεροπλάνο φαντάζουν βγαλμένες από παλιό Χόλιγουντ με τεχνολογικά υπερόπλα. Έχοντας απασφαλίσει, ανελέητος, ο μεγαλύτερος σύγχρονος σταρ άλωσε για μία ακόμη φορά το Φεστιβάλ Καννών με την κλασική εμφάνιση του αγοράντρα με τα '80s μαλλιά και γυαλιά, με την πίστη του στο σινεμά της μεγάλης οθόνης και την αξιοθαύμαστη εμμονή του στην παραμυθένια αφήγηση, έστω κι αν το έπος χωλαίνει στη διατύπωση.

«Mission: Impossible – The Final Reckoning» | Official Trailer (2025 Movie) - Tom Cruise

Οθόνες
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ