Επικίνδυνες Αποστολές: Τι λέει η 8η και τελευταία ταινία;

Επικίνδυνη Αποστολή, η 8η: Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή Facebook Twitter
Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή και οι σεκάνς στο υποβρύχιο και το αεροπλάνο φαντάζουν βγαλμένες από παλιό Χόλιγουντ με τεχνολογικά υπερόπλα.
0


ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΞΕΧΑΣΕΙ τι συμβαίνει στο προηγούμενο επεισόδιο των Επικίνδυνων Αποστολών, το όγδοο, που στην ουσία είναι το δεύτερο μισό της Θανάσιμης Εκδίκησης, εξηγούνται όλα στο πρώτο τέταρτο, μια σύνοψη των κομματιών του δυσεπίλυτου παζλ και μαζί ανθολογία με ενσταντανέ από γνωστά πρόσωπα μιας σειράς που πλέον μετρά τρεις δεκαετίας κινηματογραφικής ανάστασης, από τότε που την ανέλαβε προσωπικά ο Τομ Κρουζ, και επίσης ρίχνει μια αρχική σπόντα για οριστικό κλείσιμο, κάτι που δεν ισχύει, αν κρίνουμε από το ανοιχτό, διά παν ενδεχόμενο, φινάλε.

Εις το επανιδείν και όχι αντί, λοιπόν, για την Έσχατη Λύση, μια περιπέτεια απίθανων συνθηκών, όπου η Οντότητα αποτελεί την αόρατη απειλή, ένα ψηφιακό υπερπαράσιτο ικανό να πάψει κάθε δραστηριότητα, διεισδύοντας εκεί όπου και οι υψηλές ασφάλειες σηκώνουν τα χέρια ψηλά!

Η ταινία πάσχει σεναριακά, η πλοκή πετάγεται από το ένα μέρος του κόσμου στην επόμενη ταρζανιά που η ομάδα του Χαντ καλείται να εκτελέσει σαν να θέλει να περάσει ουρανοξύστη στην τρύπα της βελόνας, και το στυλ του Κρίστοφερ Μακουόρι φαίνεται να διαχέεται, ιδρώνοντας να κουμπώσει τα εδάφια. 

Όμως, ο Ίθαν Χαντ, εγκλωβισμένος στο τελευταίο βαγόνι του ατελείωτου σασπένς του ΜΙ7, θα κυνηγήσει, όπως λέει και το δηλωτικό επώνυμό του, το διπλό κλειδί που οδηγεί στο βυθισμένο πυρηνικό υποβρύχιο, για να προλάβει τον Αντίθεο Γκάμπριελ (Εσάι Μοράλες), να συνδυάσει τα ασυνδύαστα σε χρόνο dt, να κάνει τα αδύνατα πιθανά, σκαρφαλώνοντας εκεί όπου δεν φτάνουν οι αετοί, και να ανατρέψει το πεπρωμένο της Οντότητας, δηλαδή την πεποίθηση πως όλα είναι προδιαγεγραμμένα και μοιραία διαγράφουν μια τερματικά διαβρωτική πορεία.

Επικίνδυνη Αποστολή, η 8η: Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή Facebook Twitter
Έχοντας απασφαλίσει, ανελέητος, ο Τομ Κρουζ άλωσε για μία ακόμη φορά το Φεστιβάλ Καννών με την κλασική εμφάνιση του αγοράντρα με τα '80s μαλλιά και γυαλιά. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Ενώ στο Top Gun ο Μάβερικ κινείται μεν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, αλλά αφήνει να διαφαίνεται ένας χαρακτήρας με συμπεριφορά οικεία, ο Χαντ των Επικίνδυνων Αποστολών, όπως περίπου και ο Τζέισον Μπορν, φτιάχνει ο ίδιος το πλαίσιο από το μηδέν, με τον ίδιο τρόπο που ο Κρουζ ανέπτυξε τη σειρά στα δικά του μέτρα, καθώς και σε μια ιδεολογία που του ταιριάζει. Το σύμπαν των ταινιών είναι μια καθαρή κατασκευή, μια μικρή θρησκεία. Είναι μεν Αμερικανός, αλλά υπερεθνικός και παγκόσμιος, ποντάρει στη μικρή κοινότητα των διαγραμμένων από τα μητρώα φίλων του, αλλά παίρνει τις παρτίδες πάνω του, σαν περιθωριακός ηγέτης που πασχίζει να πείσει πως φέρει την αλήθεια και αψηφά τις «κακές» εντολές των ανωτέρων του.

«Μην ξεχνάς, πόνος είναι, θα περάσει», λέει στην τρομοκρατημένη στην προοπτική φριχτών βασανιστηρίων συνοδοιπόρο του Γκρέις (Χέιλι Άτγουελ), όταν τους πιάνουν αιχμαλώτους. Είναι όλα θέμα σκέψης, όπως τα φάρμακα, που κακώς επηρεάζουν τους νευρο-υποδοχείς, μια θεωρία περί ψυχικής υγείας για την οποία ο Κρουζ είχε βρει μεγάλο μπελά πριν από χρόνια, και αναγκάστηκε να επανατοποθετηθεί για να μην ακυρωθεί. Σας θυμίζει κάτι σαϊεντολογικό όλο αυτό;

Στη σφαίρα της ερμηνείας, και λίγο της ακροβατικής φαντασίας, δεν είναι απίθανο το σχέδιο. Αλλά ο Κρουζ είναι πολύ έξυπνος για να προκαλέσει, και οποιαδήποτε εικασία αφορά τους άλλους. Αυτός κάνει τη δουλειά του και, προς απάντηση στην πρόσφατη δήλωση του Κιάνου Ριβς («εγώ δεν είμαι κασκαντέρ, αλλά ηθοποιός σε ταινίες δράσης»), ο Τομ Κρουζ είναι από μόνος του η δράση. Οι κασκάντες που επιχειρεί στην Έσχατη Λύση είναι ακραίες, σαν να λέει πως η τρέλα δεν κοιτάζει χρόνια και το «μα αυτό δεν γίνεται» είναι το αφροδισιακό του.

Η ταινία πάσχει σεναριακά, η πλοκή πετάγεται από το ένα μέρος του κόσμου στην επόμενη ταρζανιά που η ομάδα του Χαντ καλείται να εκτελέσει σαν να θέλει να περάσει ουρανοξύστη στην τρύπα της βελόνας, και το στυλ του Κρίστοφερ Μακουόρι φαίνεται να διαχέεται, ιδρώνοντας να κουμπώσει τα εδάφια. Ωστόσο, διακύβευμα υπάρχει – έχουμε πάψει να το θεωρούμε δεδομένο, σε πολλές υπερηρωικές περιπέτειες κανείς δεν γνωρίζει για ποιον λόγο πέφτει διαστημικό ξύλο πλέον. Όσο κι αν γνωρίζουμε εκ των προτέρων οτι ο Ίθαν Χαντ δεν είναι Τζέιμς Μποντ για να αυτοκτονήσει, η απόκτηση του περιζήτητου και πανίσχυρου mcguffin έχει την πλάκα του.

Ο Κρουζ δίνει διασκεδαστικές διαστάσεις στην υπερβολή και οι σεκάνς στο υποβρύχιο και το αεροπλάνο φαντάζουν βγαλμένες από παλιό Χόλιγουντ με τεχνολογικά υπερόπλα. Έχοντας απασφαλίσει, ανελέητος, ο μεγαλύτερος σύγχρονος σταρ άλωσε για μία ακόμη φορά το Φεστιβάλ Καννών με την κλασική εμφάνιση του αγοράντρα με τα '80s μαλλιά και γυαλιά, με την πίστη του στο σινεμά της μεγάλης οθόνης και την αξιοθαύμαστη εμμονή του στην παραμυθένια αφήγηση, έστω κι αν το έπος χωλαίνει στη διατύπωση.

«Mission: Impossible – The Final Reckoning» | Official Trailer (2025 Movie) - Tom Cruise

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ