ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

El Conde: Το αιώνιο Κακό ξαποσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει

EL CONDE Facebook Twitter
Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία.
0

Ο Πάμπλο Λαραΐν όχι μόνο δεν έχει ξεχάσει τον τύραννο και άρπαγα της πατρίδας του, Αουγκούστο Πινοσέτ, αλλά παραμένει απαρηγόρητος για την ατιμωρησία του, αφού είναι γεγονός πως, παρά τις ύστατες προσπάθειες της Δικαιοσύνης, δεν βρέθηκε ποτέ τυπικά ένοχος πριν από τον θάνατό του από καρδιακή προσοβολή στα 91 του, το 2006, ή δεν πρόλαβε να του απαγγελθεί συγκεκριμένη κατηγορία για σωρεία κακουργημάτων για τα οποία κατηγορήθηκε (και για τα οποία, στο απόγειο της άνοιάς του, απάντησε πως ακόμη κι αν συνέβησαν, δεν τα θυμάται!), όπως είναι αλήθεια και πως η εικόνα της Χιλής αμαυρώθηκε άπαξ και δια παντός όταν καλύφθηκε ζωντανά από τα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα η επιστροφή του από το εξωτερικό, ειδικά η σκηνή όπου σηκώνεται από το αναπηρικό αμαξίδιο για να χαιρετήσει τους οπαδούς του, αλλά και την υφήλιο μέσω της κάμερας, γερασμένος και με τον τρόπο του ακλόνητος στη θέση του.

Γι’ αυτόν τον λόγο στο «El Conde» τον φαντάζεται ως Κόμη Δράκουλα της Χιλής, ένα αιμοβόρο βαμπίρ ηλικίας 200 και πλέον ετών με ρίζες στη Γαλλική Επανάσταση (κάτι που είναι περίπου σωστό, αφού ο Πινοσέτ είχε διαπιστωμένα καταγωγή από τη Γαλλία και περνιόταν για Πρώσος και γαλλοτραφής) και μεγάλο ταξίδι ως τα χρόνια της δικής του πατέντας σύγχρονης στρατιωτικής βασιλείας, που κουράστηκε από τη ζωή και αποφάσισε να σταματήσει τις συνεχείς πτήσεις προς άγραν φρέσκιας σάρκας και να πεθάνει με την ελάχιστη αξιοπρέπεια που του απομένει.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

EL CONDE Facebook Twitter
Μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά έχει κληθεί να τον παλουκώσει τον Πινοσέτ με την πρώτη ευκαιρία.

Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία, κυρίως τα ανεπρόκοπα παιδιά του, που απελπισμένα κοιτάζουν να αρπάξουν την κλεμμένη περιουσία του, έχοντας εξαντλήσει τους πόρους τους, παρά το βόλεμα που τους επιφύλαξε ο απόμακρος, αν και υπεύθυνος μπαμπάς τους, με τα διεφθαρμένα δωράκια του. Το πρόβλημα είναι ο πιστός Ρώσος θαλαμηπόλος/μακελάρης, μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά που έχει κληθεί να τον παλουκώσει με την πρώτη ευκαιρία, καθώς και η ιστορικά θεμελιωμένη σχέση του Πινοσέτ με την Αγγλία. Ο Λαραΐν κάνει μια ακροβασία με τη χώρα που αγάπησε περισσότερο ο δικτάτορας, και τον προστάτευσε στα πέτρινα χρόνια της εξορίας του, από την αφήγηση μέχρι την παρέμβαση-έκπληξη που εξηγεί πολλά και ενισχύει το συνεχές του φασισμού.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του, αλλά σίγουρα δεν αρκεί σε μια ταινία που εξαντλεί το εύρημα και το συρρικνώνει σε μια θεματική μονοτονία από την οποία απουσιάζουν οι ευκρινείς κορυφώσεις. 

Το «El Conde» προβάλλεται αποκλειστικά από την πλατφόρμα του Netflix από τις 15/09

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ