El Conde: Το αιώνιο Κακό ξαποσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει

EL CONDE Facebook Twitter
Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία.
0

Ο Πάμπλο Λαραΐν όχι μόνο δεν έχει ξεχάσει τον τύραννο και άρπαγα της πατρίδας του, Αουγκούστο Πινοσέτ, αλλά παραμένει απαρηγόρητος για την ατιμωρησία του, αφού είναι γεγονός πως, παρά τις ύστατες προσπάθειες της Δικαιοσύνης, δεν βρέθηκε ποτέ τυπικά ένοχος πριν από τον θάνατό του από καρδιακή προσοβολή στα 91 του, το 2006, ή δεν πρόλαβε να του απαγγελθεί συγκεκριμένη κατηγορία για σωρεία κακουργημάτων για τα οποία κατηγορήθηκε (και για τα οποία, στο απόγειο της άνοιάς του, απάντησε πως ακόμη κι αν συνέβησαν, δεν τα θυμάται!), όπως είναι αλήθεια και πως η εικόνα της Χιλής αμαυρώθηκε άπαξ και δια παντός όταν καλύφθηκε ζωντανά από τα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα η επιστροφή του από το εξωτερικό, ειδικά η σκηνή όπου σηκώνεται από το αναπηρικό αμαξίδιο για να χαιρετήσει τους οπαδούς του, αλλά και την υφήλιο μέσω της κάμερας, γερασμένος και με τον τρόπο του ακλόνητος στη θέση του.

Γι’ αυτόν τον λόγο στο «El Conde» τον φαντάζεται ως Κόμη Δράκουλα της Χιλής, ένα αιμοβόρο βαμπίρ ηλικίας 200 και πλέον ετών με ρίζες στη Γαλλική Επανάσταση (κάτι που είναι περίπου σωστό, αφού ο Πινοσέτ είχε διαπιστωμένα καταγωγή από τη Γαλλία και περνιόταν για Πρώσος και γαλλοτραφής) και μεγάλο ταξίδι ως τα χρόνια της δικής του πατέντας σύγχρονης στρατιωτικής βασιλείας, που κουράστηκε από τη ζωή και αποφάσισε να σταματήσει τις συνεχείς πτήσεις προς άγραν φρέσκιας σάρκας και να πεθάνει με την ελάχιστη αξιοπρέπεια που του απομένει.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

EL CONDE Facebook Twitter
Μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά έχει κληθεί να τον παλουκώσει τον Πινοσέτ με την πρώτη ευκαιρία.

Η οικογένειά του δεν τον αφήνει να… αγιάσει σε αυτή την υφολογικά μαύρη και τεχνικά ασπρόμαυρη κωμωδία, κυρίως τα ανεπρόκοπα παιδιά του, που απελπισμένα κοιτάζουν να αρπάξουν την κλεμμένη περιουσία του, έχοντας εξαντλήσει τους πόρους τους, παρά το βόλεμα που τους επιφύλαξε ο απόμακρος, αν και υπεύθυνος μπαμπάς τους, με τα διεφθαρμένα δωράκια του. Το πρόβλημα είναι ο πιστός Ρώσος θαλαμηπόλος/μακελάρης, μια καλόγρια με κλίση στα λογιστικά που έχει κληθεί να τον παλουκώσει με την πρώτη ευκαιρία, καθώς και η ιστορικά θεμελιωμένη σχέση του Πινοσέτ με την Αγγλία. Ο Λαραΐν κάνει μια ακροβασία με τη χώρα που αγάπησε περισσότερο ο δικτάτορας, και τον προστάτευσε στα πέτρινα χρόνια της εξορίας του, από την αφήγηση μέχρι την παρέμβαση-έκπληξη που εξηγεί πολλά και ενισχύει το συνεχές του φασισμού.

Το concept του αιώνιου Κακού, που δεν πεθαίνει αλλά ξαποσταίνει ώσπου να ξαναχτυπήσει σε άλλη μορφή, είναι το επίκεντρο ενός επινοητικού σεναρίου που βραβεύτηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία στο πρόσφατο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το «El Conde» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του, αλλά σίγουρα δεν αρκεί σε μια ταινία που εξαντλεί το εύρημα και το συρρικνώνει σε μια θεματική μονοτονία από την οποία απουσιάζουν οι ευκρινείς κορυφώσεις. 

Το «El Conde» προβάλλεται αποκλειστικά από την πλατφόρμα του Netflix από τις 15/09

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ