«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

generation wealth Facebook Twitter
«Η αφύπνιση που βιώσαμε κράτησε μόνο μέχρι να βγούμε από τη δύσκολη στιγμή της κρίσης. Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές. Και από εκεί προήλθε και η ταινία μου, το Generation Wealth»
0

Με ταινίες όπως το «The Queen of Versailles», το «Kingmaker» και το «Generation Wealth», η Αμερικανίδα Λόρεν Γκρίνφιλντ έχει κατακτήσει δικαιωματικά μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους ντοκιμαντερίστες των καιρών μας, μελετώντας την επίδραση του αμερικανικού ονείρου και, κατ’ επέκταση, του δυτικού προτύπου επιτυχίας σε υποκείμενα διαφορετικών καταβολών, τάξεων και ηλικιών. Τα ντοκιμαντέρ της είναι πάντα εύληπτα και πολύ διασκεδαστικά – σωστά crowdpleasers, για την ακρίβεια. Αν επιλέξετε κάποια από τις προβολές του αφιερώματος στο έργο της, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, σίγουρα δεν θα το μετανιώσετε. 

Η Λόρεν Γκρίνφιλντ έρχεται ως επίσημη προσκεκλημένη του φεστιβάλ, θα παραδώσει και masterclass την Πέμπτη 13 Μαρτίου στην αίθουσα Πάυλος Ζάννας. Θα παρουσιάσει επίσης και το νέο της, φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον εγχείρημα, τη σειρά «Social Studies», όπου κατέγραψε τη ζωή μιας χούφτας εφήβων επί έναν χρόνο, μέσω της δραστηριότητάς τους στα social media.

Mε αφορμή το αφιέρωμα του φεστιβάλ στην Γκρίνφιλντ και τον ερχομό της στα μέρη μας, κάναμε μια μεγάλη (και ελπίζουμε ενδιαφέρουσα) συζήτηση μαζί της.

Στο «Social Studies», που θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με τα social media, χρησιμοποίησα το animation για να δείξω ότι τα social είναι ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας, παράλληλο με την κανονική μας πραγματικότητα.

— Εδώ και κάποια χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για τα ντοκιμαντέρ. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;
Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το κοινό αναζητά έμπιστους αφηγητές, ανθρώπους που μπορεί να πιστέψει. Οι ειδήσεις τρέχουν 24 ώρες το 24ωρο και εστιάζουν περισσότερο στο σκανδαλιστικό περιεχόμενο και στα νούμερα. Και νομίζω ότι η πιο αργή δημοσιογραφία του ντοκιμαντέρ, που γίνεται από έναν αξιόπιστο αφηγητή με συγκεκριμένη ματιά και σου επιτρέπει να νιώσεις συμπόνια για τους χαρακτήρες, είναι εξίσου σημαντική για τον κόσμο μας σήμερα, για να τον καταλάβουμε με έναν βαθύτερο τρόπο σε σχέση με τα social media και τα ψηφιακά μέσα.

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
«Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το κοινό αναζητά έμπιστους αφηγητές, ανθρώπους που μπορεί να πιστέψει».

— Για τα οποία συχνά μεγαλύτερη σημασία έχει να βγάλουν πρώτα την είδηση και όχι να βγάλουν σωστά την είδηση και να εμβαθύνουν.
Δυστυχώς. Και επίσης δεν ξέρουμε ποιον να πιστέψουμε πια, ειδικά στα social media. Εκεί δεν ακολουθούνται βασικές δημοσιογραφικές αρχές, οι άνθρωποι δεν έχουν δημοσιογραφικό υπόβαθρο, ούτε καν στον τρόπο γραφής, και οι πληροφορίες έρχονται διαρκώς με έναν random τρόπο. Γι’ αυτό οι πληροφορίες που αντλούμε από τα ντοκιμαντέρ είναι σημαντικότερες από ποτέ. Αλλά και ως μορφή τέχνης –και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκτιμά και τιμά το ντοκιμαντέρ ως μορφή τέχνης– το format έχει αποκτήσει μεγάλο ενδιαφέρον. Έχουν αλλάξει πολλά στην αφήγηση σε σχέση με την περίοδο που ξεκινούσα. Τότε είχες τη δημόσια τηλεόραση, το HBO κι έναν μικρό αριθμό δημιουργών, ενώ τώρα η τέχνη και η τεχνική έχουν αναβαθμιστεί. Oι ντοκιμαντερίστες επιστρατεύουν άλλες τεχνικές στη φωτογραφία, χρησιμοποιούν το animation με εφευρετικούς τρόπους. Στο «Social Studies», που θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με τα social media, χρησιμοποίησα το animation για να δείξω ότι τα social είναι ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας, παράλληλο με την κανονική μας πραγματικότητα. Και συνεργάστηκα με έναν σπουδαίο συνθέτη, τον Φόλκερ Μπέρτελμαν, που κέρδισε Όσκαρ για το «All Quiet on the Western Front» και ήταν πάλι υποψήφιος φέτος για το «Conclave». Γιατί πλέον αντιλαμβανόμαστε τη μουσική των ταινιών μας με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται το σινεμά μυθοπλασίας.

— Και, βέβαια, έχετε και σενάριο. Οι περισσότεροι θεατές δεν γνωρίζουν ότι έχουν και τα ντοκιμαντέρ σενάριο.
Ασφαλώς. Αν και στα ντοκιμαντέρ το γράψιμο συνήθως πηγαίνει παράλληλα με τη διαδικασία του μοντάζ, είναι σημαντικό να αποφασίσεις την αφηγηματική δομή από την αρχή, αν θα έχει την παραδοσιακή τρίπρακτη δομή, αν θα κάνεις κάποιες παραλλαγές. Μπορεί να δαπανήσεις πολύ χρόνο στο δωμάτιο του μοντάζ –το «Kingmaker» μου πήρε δυο χρόνια, το «Social Studies» άλλα δυο– και είναι σημαντικό να διαμορφώσεις το υλικό σου ώστε να έχει μια δομή, μια δραματουργία για το κοινό. Πρέπει να κάνεις τη μετάβαση από την κατανόηση της ιστορίας σου στην αφήγησή της, από την αρχή ως το τέλος.

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
Στην περίπτωση του Kingmaker, η ενσυναίσθηση είναι αποπροσανατολισμός. Ήθελα ο θεατής να πιστέψει ότι μπορεί να συμπαθήσει τη Μάρκος, ότι ίσως έχει μετανοήσει μετά από τόσα χρόνια».

— Πώς αποφασίζεις, όμως, πότε τέλειωσε η ιστορία που έχεις να πεις;
Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Διαφέρει η απάντηση από ταινία σε ταινία, αλλά ο γενικός κανόνας μου είναι ότι δεν θέλω να τελειώνω ένα φιλμ πριν τελειώσει (χαμογελάει). Πολλά ντοκιμαντέρ κυκλοφορούν χωρίς να έχουν τελειώσει πρακτικά, επειδή ξέμεινες από λεφτά ή επειδή έχεις να προλάβεις την προθεσμία για ένα φεστιβάλ. Προσπαθώ αυτοί οι λόγοι να μην επηρεάζουν το τέλος των ταινιών μου. Για μένα μια ταινία έχει τελειώσει όταν το κοινό έχει καταλάβει πλήρως ποια είναι η ιστορία μου και τι θέλω να πω με αυτή. Κι αυτό δεν μπορώ να το αποφασίσω μόνη μου. Έτσι, όταν έχω ένα πρώτο, σχετικά ολοκληρωμένο cut, το προβάλλω σε καταξιωμένους μοντέρ, σκηνοθέτες και σεναριογράφους που εκτιμώ. Αν καταλάβουν τι θέλω να πω και ενθουσιαστούν με τους χαρακτήρες, τότε ξέρω ότι η δουλειά μου έχει ολοκληρωθεί. Αλλά συχνά λαμβάνω σημειώσεις και παρατηρήσεις από αυτές τις προβολές που υποδεικνύουν ότι πρέπει να συνεχίσω να δουλεύω πάνω στην ταινία. Για παράδειγμα, σε μια τέτοια προβολή του «Queen of Versailles» διαπίστωσα ότι μισούσαν τον χαρακτήρα της Τζάκι. Υπήρχε, όμως, κάτι μέσα της που αντιπροσώπευε μια παγίδα στην οποία πέφτουμε όλοι, την παγίδα να θέλουμε περισσότερα. Τα αρνητικά της χαρακτηριστικά συνέπιπταν με τα αρνητικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας μας. Εγώ ήθελα να το αναδείξω αυτό και ο μόνος τρόπος ήταν οι θεατές να μπορέσουν κατά ένα μέρος να καταλάβουν τον χαρακτήρα, αν όχι να τον συμπονέσουν. Έτσι, πρόσθεσα κάποια πράγματα και όταν πέτυχα τον στόχο μου να νιώσει το κοινό συμπόνια γι’ αυτή, ήξερα ότι η ταινία τελείωσε.

— Αναφέρεις τη συμπόνια και νομίζω ότι είναι κάτι που βλέπω σε όλες τις ταινίες σου, ακόμα και για μια προσωπικότητα σαν την Ιμέλντα Μάρκος στο «Kingmaker». Παρακολουθώντας την ταινία, είναι φορές που αναρωτιέσαι αν όντως πιστεύει στην ψευδή πραγματικότητα που έχει πλάσει για τον εαυτό της.
Ο Ρότζερ Ίμπερτ είχε γράψει κάτι πολύ ωραίο σχετικά, ότι τα ντοκιμαντέρ είναι μηχανές ενσυναίσθησης. Και νομίζω ότι ένα σημαντικό μέρος της δυναμικής τους είναι η δυνατότητα που δίνουν να μπεις στα παπούτσια του άλλου. Στην περίπτωση του «Kingmaker», βέβαια, η ενσυναίσθηση είναι αποπροσανατολισμός. Ήθελα ο θεατής να πιστέψει ότι μπορεί να συμπαθήσει τη Μάρκος, ότι ίσως έχει μετανοήσει μετά από τόσα χρόνια. Ήθελα να το πιστέψει, ώστε σιγά σιγά να διαπιστώσει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα και πως όσα λέει η Μάρκος είναι μια κατασκευασμένη αλήθεια, ένα ψέμα. Και δίνω στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση, βάζω ανθρώπους που αντικρούουν όσα λέει. Και όσο περνάει η ώρα το κάνω πιο σαφές, την αφήνω, π.χ., να υποστηρίζει ότι όλα ήταν υπέροχα υπό τον στρατιωτικό νόμο και το μοντάρω παράλληλα με μαρτυρίες ανθρώπων που βασανίστηκαν και βιάστηκαν και φυλακίστηκαν. 

Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές» Facebook Twitter
«The Queen of Versailles».

— Είναι κατά κάποιον τρόπο μια αντίστροφη πορεία από το «Queen of Versailles»· εκεί αντιπαθείς τον κεντρικό χαρακτήρα και στο τέλος καταλήγεις να τον συμπονάς λίγο και εδώ συμβαίνει το αντίστροφο.
Ναι, μπορείς να το πεις κι έτσι. 

— Μιας και αναφερθήκαμε πάλι στο «Queen of Versailles», πρέπει να σου πω ότι συνηθίζω να το προτείνω σε όποιον θέλει να καταλάβει πώς φτάσαμε στο κραχ του 2008, χωρίς να χρειάζεται γνώση σύνθετης οικονομικής ορολογίας.
Ξέρεις, έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον για την ταινία. Ετοιμάζουμε ένα μιούζικαλ βασισμένο σε αυτή από την ομάδα του «Wicked». Ο Στίβεν Σουόρτς γράφει τη μουσική και τους στίχους, η Κρίστιν Τσένογουεθ, που έπαιζε την Γκλίντα στο οriginal ανέβασμα του «Wicked», υποδύεται την Τζάκι και ο Φ. Μάρει Έιμπραχαμ του «Amadeus» θα ενσαρκώσει τον Ντέιβιντ. Το μιούζικαλ θα συνεχίσει την ιστορία τους. Ενώ στο τέλος της ταινίας μου φαίνονται να πήραν κάποια μαθήματα, όπως πολλοί άνθρωποι στις ΗΠΑ και στον υπόλοιπο κόσμο, μετά από λίγα χρόνια επέστρεψαν στην προηγούμενη κατάσταση, σαν να μη συνέβη τίποτα. Δανείστηκαν πολλά χρήματα και αγόρασαν πίσω το σπίτι τους και προσπαθούν ακόμα να το ολοκληρώσουν. Μετά από όσα συνέβησαν, εξακολουθούμε να θέλουμε να γίνουμε πλούσιοι, δεν άλλαξαν καθόλου οι αξίες μας. Τίποτα δεν άλλαξε. Δεν με εντυπωσιάζει που και οι τράπεζες άρχισαν να δανείζουν ασυλλόγιστα. Η αφύπνιση που βιώσαμε κράτησε μόνο μέχρι να βγούμε από τη δύσκολη στιγμή της κρίσης. Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές. Και από εκεί προήλθε και η επόμενη ταινία μου, το «Generation Wealth». Άρχισα να πιστεύω ότι δεν έχει να κάνει μόνο με την απληστία. Καθώς δημιουργούσα το ντοκιμαντέρ, συνειδητοποίησα ότι έχει να κάνει περισσότερο με τον εθισμό. Έναν εθισμό στο «παραπάνω». Θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη.

Social Studies Facebook Twitter
«Στο Social Studies όλοι έλεγαν ότι θα προτιμούσαν να ζουν στην εποχή των γονιών τους, πριν από τα social media».

— Ή παραπάνω φήμη, όπως οι έφηβοι στο «Social Studies».
Ακριβώς. Και ψάχνοντας τι είναι αυτό που μας ωθεί σε αυτό το ατέρμονο κυνήγι του «παραπάνω», κατέληξα ότι προέρχεται από ένα κενό που νιώθουμε και πρέπει να γεμίσουμε. Δυστυχώς, το αμερικανικό όνειρο πασχίζει και καταφέρνει να μας πείσει ότι αυτό το κενό θα καλυφθεί μόνο αγοράζοντας περισσότερα πράγματα, τα οποία ποτέ δεν θα είναι αρκετά. Όταν γύριζα το «Generation Wealth», ένας χρηματιστής της Wall Street μού είχε εκμυστηρευτεί ότι για χρόνια έλεγε στον εαυτό του πως θα σταματήσει όταν ο τραπεζικός του λογαριασμός φτάσει σε ένα συγκεκριμένο ποσό. Όταν το έφτασε, ένιωσε ότι δεν είναι αρκετό, και συνεχίζει να δουλεύει μέχρι σήμερα. Κι αναρωτιέμαι, έχουμε το περιθώριο της ελεύθερης βούλησης, μπορούμε να αλλάξουμε κάτι ή πρόκειται για έναν αέναο κύκλο, για αξίες που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά;

— Ως προς αυτό που ρωτάς, τι συμπέρασμα έβγαλες από τους εφήβους που παρατηρούσες επί έναν χρόνο στο «Social Studies»; Διαπίστωσες κάποια αλλαγή στις αξίες τους;
Το «Social Studies» είχε ένα απροσδόκητο τέλος. Μπήκα σε αυτήν τη διαδικασία επειδή έβλεπα ότι οι παραπάνω αξίες ήταν ακόμα πιο έντονες στην εποχή των social media. Τα παιδιά επηρεάζονται από τον υλισμό, από την επιθυμία για φήμη, τη σημασία της εικόνας και την ανάγκη να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερους ηλεκτρονικούς φίλους αντί για πραγματικούς. Όλοι επηρεαζόμαστε από αυτό πλέον, αλλά στους νέους είναι ακόμα πιο έντονο. Το απροσδόκητο τέλος στο οποίο αναφέρομαι, λοιπόν, είναι ότι διέγνωσα μια βαθιά επιθυμία για πραγματική σύνδεση. Όλοι έλεγαν ότι θα προτιμούσαν να ζουν στην εποχή των γονιών τους, πριν από τα social media. Μέσα σε αυτό τον χρόνο, πραγματοποιούσαμε και ομαδικές συναντήσεις, όπου μιλούσαμε όλοι μεταξύ μας, χωρίς τηλέφωνα. Εκεί έβλεπα τα παιδιά να νιώθουν τεράστια ανακούφιση ακούγοντας τις ιστορίες των άλλων, γιατί συνειδητοποιούσαν ότι δεν ήταν οι μόνοι που επηρεάζονταν αρνητικά από τα social media. Και τα περισσότερα υποστήριζαν ότι θα ήθελαν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα social media, αλλά μετά έμπαινε στη μέση το μεγαλύτερο υπαρξιακό ερώτημα της εποχής μας: υπάρχεις, αν δεν είσαι ενεργός στα social media; Η απάντηση τους ήταν όχι, μεν, αλλά ταυτόχρονα αναγνώριζαν τη λαχτάρα τους για μια πιο προσωπική σύνδεση, που θα μπορούσε να υπάρξει και έξω από τον τεχνητό χώρο αυτών των ομαδικών συναντήσεων. Ε, εγώ σε αυτό βλέπω μια μορφή αμφισβήτησης των πραγμάτων, που με κάνει αισιόδοξη.

Το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από 6 ως 16 Μαρτίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Fyre Festival 2: «Δεν ξέρουμε τίποτα για την εκδήλωση» λέει το δημαρχείου του νησιού που θα φιλοξενήσει το φεστιβάλ 

Διεθνή / Fyre Festival 2: Το «μεγαλύτερο φιάσκο των μουσικών φεστιβάλ» επιστρέφει - ή μήπως όχι;

Οι αρχές δεν έχουν ενημερωθεί, άδειες δεν έχουν εκδοθεί και κανένας καλλιτέχνης δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το φεστιβάλ είναι προγραμματισμένο για τον Μάιο του 2025 και ο διοργανωτής επιμένει πως θα γίνει κανονικά
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ