«Choose or Die»: Netflix original χαμηλής ποιότητας

Διαλέξαμε το «Choose or Die» στο Netflix και δεν πεθάναμε Facebook Twitter
Για Netflix original και, ειδικότερα, για Netflix original τρόμου οφείλεις να παραδεχτείς ότι έχεις δει και χειρότερα πράγματα.
0

ΤΟ CONCEPT Choose or Die είναι από εκείνα που κάνουν έναν σκηνοθέτη τρόμου να τρίβει τα χέρια του. Έχουμε ένα δισδιάστατο video game των ‘80s που κάθε μέρα σε συγκεκριμένη ώρα αλλοιώνει την πραγματικότητά σου και σε βάζει να επιλέξεις για την τύχη κάποιου παριστάμενου ή κάποιου οικείου προσώπου.

Οι επιλογές που σου δίνει είναι πάντα δύο και πάντα δυσάρεστες και αιματηρές. Αν δεν παίξεις, τότε πεθαίνεις εσύ. Με τέτοιο concept oι πιθανότητες είναι άπειρες.

Ο Τόμπι Μίκινς που, μαζί με άλλους δύο, το συνέλαβε σεναριακά και το ανέλαβε σκηνοθετικά δεν είναι μεν εικονοκλάστης, ώστε να απογειώσει το concept με το εικαστικό του όραμα. Η ένδεια της παραγωγής δεν είναι δικαιολογία, σκηνοθέτες σαν τον Κάρπεντερ και τον Αρζέντο έστηναν ονειρεμένα (δηλαδή εφιαλτικά) set pieces με πολύ λιγότερα.

Έχει, όμως, ιδέες, τουλάχιστον στην αρχή. Η σκηνή με τον αρουραίο για παράδειγμα καταφέρνει να σου σηκώσει την τρίχα και να σε κρατήσει στην τσίτα με δύο φωνές γεμάτες αγωνία και με την εικόνα ενός βιντεοπαιχνιδιού παρμένου από 8bitη κονσόλα. Αξιοποιεί, δε, αυτό που έσπειρε και στη συνέχεια, με την πραγματική επίσκεψη της ηρωίδας στο μέρος όπου εξελίχθηκαν όσα είδαμε στο βιντεοπαιχνίδι.

Μήπως όλο αυτό το «περιεχόμενο» τόσο μας έχει εθίσει στο αβαρές θέαμα, όχι μόνο στο νοηματικά αβαρές, αλλά ακόμα και στο αφηγηματικά αβαρές, ώστε όταν βρεθούμε μπροστά σε ένα θέαμα ελάχιστων παραπανίσιων απαιτήσεων να ζοριζόμαστε; 

Μη χαίρεστε, γρήγορα η ταινία εκτροχιάζεται. Λόγω έλλειψης ιδεών, λόγω έλλειψης γούστου –οι σκηνές με τον απροκάλυπτα σιχαμένο εκμισθωτή και η μονομαχία με τον Έντι Μάρσαν είναι από εκείνες που (θα έπρεπε να) γουρλώνεις τα μάτια σου ήδη από το στάδιο του σεναρίου– και, πάνω από όλα, λόγω έλλειψης έρματος.

Διαλέξαμε το «Choose or Die» στο Netflix και δεν πεθάναμε Facebook Twitter
Αν ο παίκτης του Choose or Die δεν επιλέξει κάτι, αποκλειστικά ανάμεσα σε δύο επιλογές –τα δίπολα ζουν και βασιλεύουν (και) στον κόσμο των social–, θα πεθάνει.

Υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ταινία μέσα στο Choose or Die. Το παρακολουθείς και σκέφτεσαι ότι έχει κάτι να καταθέσει πάνω στα σημεία των καιρών, στη σοσιαλμιντιακη φρενίτιδα, στην κουλτούρα της ακύρωσης, στην ευκολία με την οποία ο χρήστης στέλνει κατάρες πίσω από το πληκτρολόγιο και αξιοποιεί τη δύναμη του λόγου που του δόθηκε για να βλάψει, στην απουσία της λογοδοσίας και, βέβαια, στην ψυχαναγκαστική ανάγκη του να πάρει θέση.

Διάολε, αν ο παίκτης του Choose or Die δεν επιλέξει κάτι, αποκλειστικά ανάμεσα σε δύο επιλογές –τα δίπολα ζουν και βασιλεύουν (και) στον κόσμο των social–, θα πεθάνει. Δεν γίνεται να μη βλέπει κάποιος τον σαρκασμό πίσω από αυτό.

Ε, ο Μίκινς δεν τον βλέπει. Ή και να τον βλέπει, καταλήγει σε μια φοβερά κακόβουλη τοποθέτηση, σε μια αποθέωση του «θεϊκού συνδρόμου» του πληκτρολογίου, στην επιδοκιμασία και τον καθαγιασμό της αιτιολογημένης βίας και τιμωρίας. Και, πιθανότατα, περισσότερο τον μέλλει με ποιον τρόπο ό,τι συμβαίνει ανοίγει τον δρόμο για περισσότερες συνέχειες και λιγότερο τι λέει με αυτό. Ε, λίγο παραπάνω αν έχεις επενδύσει στο θέαμα, σε αφήνει εξοργισμένο.

«Choose or Die»: Μήπως να σταματήσουμε να αποδεχόμαστε τη χαμηλή ποιότητα των Netflix originals; Facebook Twitter
Θα πρέπει να διαλέξουμε, αλλιώς σε μερικά χρόνια το καλό αφηγηματικό σινεμά θα μας χαιρετίσει.

Ok, για Netflix original και, ειδικότερα, για Netflix original τρόμου οφείλεις να παραδεχτείς ότι έχεις δει και χειρότερα πράγματα. Μήπως, όμως, κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε (όλοι μαζί και ο υπογράφων) να αποδεχόμαστε τη χαμηλή ποιότητα του original «περιεχομένου» του Netflix και να είμαστε τόσο επιεικείς όταν προστίθεται στην πλατφόρμα μυθοπλασία με ένα minimum έμπνευσης;

Και μήπως όλο αυτό το «περιεχόμενο» τόσο μας έχει εθίσει στο αβαρές θέαμα, όχι μόνο στο νοηματικά αβαρές, αλλά ακόμα και στο αφηγηματικά αβαρές, ώστε όταν βρεθούμε μπροστά σε ένα θέαμα ελάχιστων παραπανίσιων απαιτήσεων να ζοριζόμαστε; 

Θα πρέπει να διαλέξουμε, αλλιώς σε μερικά χρόνια το καλό αφηγηματικό σινεμά θα μας χαιρετίσει. Αν και φοβάμαι ότι έχουμε κάνει ήδη την επιλογή.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Deep Water

Οθόνες / «Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Ο αρρωστημένος δεσμός ανάμεσα στην καυτή Άνα ντε Άρμας και τον λάτρη των σαλιγκαριών Μπεν Άφλεκ πυροδοτεί υποψίες και φονικά ξεσπάσματα, στη σέξι επιστροφή του μετρ του γυαλιστερού ψυχοδράματος, του 81χρονου σκηνοθέτη των «9 1/2 Εβδομάδες» και «Ολέθρια Σχέση», Έιντριαν Λάιν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Better Call Saul: Μετανοείτε, το τέλος έρχεται

Daily / Better Call Saul: Μετανοείτε, το τέλος έρχεται

Μόλις ξεκίνησε στο Netflix ο πέμπτος και τελευταίος κύκλος της κορυφαίας σειράς των τελευταίων χρόνων που θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρη, με το φινάλε να προβάλλεται ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο. Υπάρχει λοιπόν χρόνος για όσους δεν έχουν δει ακόμα αυτό το αριστούργημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Spring Preview – Σινεμά

Spring Preview / 10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα σινεμά προσεχώς

Το πολυαναμενόμενο «The Northman», νέος «Doctor Strange», το σίκουελ του «Top Gun», ο Χρυσός Λέων του περσινού Φεστιβάλ Βενετίας και άλλες, πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ & ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ