«Choose or Die»: Netflix original χαμηλής ποιότητας

Διαλέξαμε το «Choose or Die» στο Netflix και δεν πεθάναμε Facebook Twitter
Για Netflix original και, ειδικότερα, για Netflix original τρόμου οφείλεις να παραδεχτείς ότι έχεις δει και χειρότερα πράγματα.
0

ΤΟ CONCEPT Choose or Die είναι από εκείνα που κάνουν έναν σκηνοθέτη τρόμου να τρίβει τα χέρια του. Έχουμε ένα δισδιάστατο video game των ‘80s που κάθε μέρα σε συγκεκριμένη ώρα αλλοιώνει την πραγματικότητά σου και σε βάζει να επιλέξεις για την τύχη κάποιου παριστάμενου ή κάποιου οικείου προσώπου.

Οι επιλογές που σου δίνει είναι πάντα δύο και πάντα δυσάρεστες και αιματηρές. Αν δεν παίξεις, τότε πεθαίνεις εσύ. Με τέτοιο concept oι πιθανότητες είναι άπειρες.

Ο Τόμπι Μίκινς που, μαζί με άλλους δύο, το συνέλαβε σεναριακά και το ανέλαβε σκηνοθετικά δεν είναι μεν εικονοκλάστης, ώστε να απογειώσει το concept με το εικαστικό του όραμα. Η ένδεια της παραγωγής δεν είναι δικαιολογία, σκηνοθέτες σαν τον Κάρπεντερ και τον Αρζέντο έστηναν ονειρεμένα (δηλαδή εφιαλτικά) set pieces με πολύ λιγότερα.

Έχει, όμως, ιδέες, τουλάχιστον στην αρχή. Η σκηνή με τον αρουραίο για παράδειγμα καταφέρνει να σου σηκώσει την τρίχα και να σε κρατήσει στην τσίτα με δύο φωνές γεμάτες αγωνία και με την εικόνα ενός βιντεοπαιχνιδιού παρμένου από 8bitη κονσόλα. Αξιοποιεί, δε, αυτό που έσπειρε και στη συνέχεια, με την πραγματική επίσκεψη της ηρωίδας στο μέρος όπου εξελίχθηκαν όσα είδαμε στο βιντεοπαιχνίδι.

Μήπως όλο αυτό το «περιεχόμενο» τόσο μας έχει εθίσει στο αβαρές θέαμα, όχι μόνο στο νοηματικά αβαρές, αλλά ακόμα και στο αφηγηματικά αβαρές, ώστε όταν βρεθούμε μπροστά σε ένα θέαμα ελάχιστων παραπανίσιων απαιτήσεων να ζοριζόμαστε; 

Μη χαίρεστε, γρήγορα η ταινία εκτροχιάζεται. Λόγω έλλειψης ιδεών, λόγω έλλειψης γούστου –οι σκηνές με τον απροκάλυπτα σιχαμένο εκμισθωτή και η μονομαχία με τον Έντι Μάρσαν είναι από εκείνες που (θα έπρεπε να) γουρλώνεις τα μάτια σου ήδη από το στάδιο του σεναρίου– και, πάνω από όλα, λόγω έλλειψης έρματος.

Διαλέξαμε το «Choose or Die» στο Netflix και δεν πεθάναμε Facebook Twitter
Αν ο παίκτης του Choose or Die δεν επιλέξει κάτι, αποκλειστικά ανάμεσα σε δύο επιλογές –τα δίπολα ζουν και βασιλεύουν (και) στον κόσμο των social–, θα πεθάνει.

Υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ταινία μέσα στο Choose or Die. Το παρακολουθείς και σκέφτεσαι ότι έχει κάτι να καταθέσει πάνω στα σημεία των καιρών, στη σοσιαλμιντιακη φρενίτιδα, στην κουλτούρα της ακύρωσης, στην ευκολία με την οποία ο χρήστης στέλνει κατάρες πίσω από το πληκτρολόγιο και αξιοποιεί τη δύναμη του λόγου που του δόθηκε για να βλάψει, στην απουσία της λογοδοσίας και, βέβαια, στην ψυχαναγκαστική ανάγκη του να πάρει θέση.

Διάολε, αν ο παίκτης του Choose or Die δεν επιλέξει κάτι, αποκλειστικά ανάμεσα σε δύο επιλογές –τα δίπολα ζουν και βασιλεύουν (και) στον κόσμο των social–, θα πεθάνει. Δεν γίνεται να μη βλέπει κάποιος τον σαρκασμό πίσω από αυτό.

Ε, ο Μίκινς δεν τον βλέπει. Ή και να τον βλέπει, καταλήγει σε μια φοβερά κακόβουλη τοποθέτηση, σε μια αποθέωση του «θεϊκού συνδρόμου» του πληκτρολογίου, στην επιδοκιμασία και τον καθαγιασμό της αιτιολογημένης βίας και τιμωρίας. Και, πιθανότατα, περισσότερο τον μέλλει με ποιον τρόπο ό,τι συμβαίνει ανοίγει τον δρόμο για περισσότερες συνέχειες και λιγότερο τι λέει με αυτό. Ε, λίγο παραπάνω αν έχεις επενδύσει στο θέαμα, σε αφήνει εξοργισμένο.

«Choose or Die»: Μήπως να σταματήσουμε να αποδεχόμαστε τη χαμηλή ποιότητα των Netflix originals; Facebook Twitter
Θα πρέπει να διαλέξουμε, αλλιώς σε μερικά χρόνια το καλό αφηγηματικό σινεμά θα μας χαιρετίσει.

Ok, για Netflix original και, ειδικότερα, για Netflix original τρόμου οφείλεις να παραδεχτείς ότι έχεις δει και χειρότερα πράγματα. Μήπως, όμως, κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε (όλοι μαζί και ο υπογράφων) να αποδεχόμαστε τη χαμηλή ποιότητα του original «περιεχομένου» του Netflix και να είμαστε τόσο επιεικείς όταν προστίθεται στην πλατφόρμα μυθοπλασία με ένα minimum έμπνευσης;

Και μήπως όλο αυτό το «περιεχόμενο» τόσο μας έχει εθίσει στο αβαρές θέαμα, όχι μόνο στο νοηματικά αβαρές, αλλά ακόμα και στο αφηγηματικά αβαρές, ώστε όταν βρεθούμε μπροστά σε ένα θέαμα ελάχιστων παραπανίσιων απαιτήσεων να ζοριζόμαστε; 

Θα πρέπει να διαλέξουμε, αλλιώς σε μερικά χρόνια το καλό αφηγηματικό σινεμά θα μας χαιρετίσει. Αν και φοβάμαι ότι έχουμε κάνει ήδη την επιλογή.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Deep Water

Οθόνες / «Deep Water»: Μπεν Άφλεκ και Άνα ντε Άρμας σε ένα σέξι ψυχολογικό θρίλερ

Ο αρρωστημένος δεσμός ανάμεσα στην καυτή Άνα ντε Άρμας και τον λάτρη των σαλιγκαριών Μπεν Άφλεκ πυροδοτεί υποψίες και φονικά ξεσπάσματα, στη σέξι επιστροφή του μετρ του γυαλιστερού ψυχοδράματος, του 81χρονου σκηνοθέτη των «9 1/2 Εβδομάδες» και «Ολέθρια Σχέση», Έιντριαν Λάιν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Better Call Saul: Μετανοείτε, το τέλος έρχεται

Daily / Better Call Saul: Μετανοείτε, το τέλος έρχεται

Μόλις ξεκίνησε στο Netflix ο πέμπτος και τελευταίος κύκλος της κορυφαίας σειράς των τελευταίων χρόνων που θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρη, με το φινάλε να προβάλλεται ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο. Υπάρχει λοιπόν χρόνος για όσους δεν έχουν δει ακόμα αυτό το αριστούργημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Spring Preview – Σινεμά

Spring Preview / 10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα σινεμά προσεχώς

Το πολυαναμενόμενο «The Northman», νέος «Doctor Strange», το σίκουελ του «Top Gun», ο Χρυσός Λέων του περσινού Φεστιβάλ Βενετίας και άλλες, πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ & ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ