10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα σινεμά προσεχώς

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter
Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ πρωταγωνιστεί στο «The Northman». Εικονογράφηση: Ατελιέ LIFO
0

Έπειτα από μια αρκετά δύσκολη σεζόν για τις χειμερινές αίθουσες, τη σκυτάλη παίρνουν οι θερινοί κινηματογράφοι, που φέτος θα ανοίξουν μες στην άνοιξη, δηλαδή νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Έτσι, από τις 5 Μαΐου οι μηχανές προβολής θα αρχίσουν να ζεσταίνονται στα πρώτα θερινά και θα προετοιμαστούν για να φιλοξενήσουν ένα πρόγραμμα που αναμένεται πιο πληθωρικό σε σχέση με εκείνα προηγούμενων ετών, ίσως όμως και πιο δυνατό, καθώς οι εταιρείες διανομής κράτησαν αρκετά από τα δυνατά χαρτιά τους για τους επόμενους μήνες.

Ανάμεσα στις ταινίες που περιμένουμε μέχρι το τέλος της άνοιξης και ξεχωρίσαμε συγκαταλέγονται η νέα ταινία του Ρόμπερτ Έγκερς, η επιστροφή του Τομ Κρουζ στους αιθέρες και του Σαμ Ρέιμι στις κόμικ υπερπαραγωγές, η ταινία που έκλεψε τις καρδιές κοινού και κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και μια παλιά οσκαρική δόξα του ιταλικού σινεμά που επιστρέφει σε αποκατεστημένη κόπια.

Τhe Northman

Ο Ίθαν Χοκ δηλώνει ότι πάντα ήθελε να βρεθεί σε γυρίσματα τύπου Apocalypse Now και ευχαριστεί τον Ρόμπερτ Έγκερς. Ο τελευταίος αποκάλυψε ότι παρέδωσε μεν την πιο διασκεδαστική εκδοχή της ταινίας που είχε στο μυαλό του, αλλά δεν ήταν δικό του το final cut. Οι πρώτες κριτικές από τις ΗΠΑ είναι ενθουσιώδεις, αλλά προέρχονται από έντυπα και κριτικούς που βλέπουν στο πρόσωπο του σκηνοθέτη των The Witch και The Lighthouse τον σύγχρονο Κιούμπρικ. Όλες αυτές οι αντιφάσεις απλώς ανεβάζουν την προσμονή για μια ταινία που, ακόμα κι αν αποδειχθεί αστοχία ή κατώτερη των περιστάσεων, τουλάχιστον ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα σε σχέση με σύγχρονες παραγωγές υψηλού προϋπολογισμού. (Από 21/04)

Ο Κήπος των Φίντζι-Κοντίνι

Ένα κομψό, αθόρυβα συνταρακτικό, υπέροχα σκηνοθετημένο δράμα του Ολοκαυτώματος που μόλις συμπλήρωσε μισό αιώνα από την πρώτη του προβολή και είχαμε δεκαετίες να δούμε στις αίθουσες, δίνει νωρίς το σύνθημα για τις κλασικές επανεκδόσεις της καλοκαιρινής σεζόν. Ο Κήπος των Φίντζι-Κοντίνι διαδραματίζεται στην Ιταλία κατά την άνοδο του φασισμού και υπογράφεται από τον Βιτόριο ντε Σίκα στην προτελευταία δημιουργία της καριέρας του. Τιμήθηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 1971 και με το ξενόγλωσσο Όσκαρ την επόμενη χρονιά. (Από 28/04)

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter

Εverything everywhere all at once

Mε έναν ελληνικό τίτλο που πετυχαίνει να παραπέμπει στον συγχωρεμένο τον Νίκο Αλέφαντο και να είναι ταυτόχρονα ακριβής απόδοση του πρωτότυπου –«Τα πάντα όλα»‒, η ταινία του σκηνοθετικού διδύμου The Daniels μπλέκει τις φορολογικές δηλώσεις με τα παράλληλα σύμπαντα, έκανε τους Αμερικανούς κριτικούς να παραμιλούν, αποτέλεσε ακόμα μια, τηρουμένων των αναλογιών, εισπρακτική επιτυχία για την Α24 και υπόσχεται το πιο φευγάτο δίωρο στο σινεμά για τη χρονιά που διανύουμε. (Από 28/04)

Full Time

Η Λορ Καλαμί, η Νοεμί του Call my Agent, πρωταγωνιστεί σε ένα απρόσμενα συναρπαστικό θρίλερ που προκύπτει μέσα από τις καθημερινές δυσκολίες μιας γυναίκας που καλείται να μεγαλώσει τα παιδιά της, να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της στο ξενοδοχείο όπου εργάζεται και να προλάβει συνεντεύξεις για μια καλύτερη θέση, με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς να κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Πρόκειται για το φιλμικό ανάλογο μιας κρίσης πανικού. (Από 05/05)

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Η τελευταία εικόνα που είχαμε από τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ήταν να χάνει το Όσκαρ και να χειροκροτά όρθιος τον Γουίλ Σμιθ που παραλάμβανε μυξοκλαίγοντας το βραβείο του. Την ξεχνάμε και προχωράμε: ως Dr. Strange ξυπνά από ένα επίμονο κακό όνειρο στον πολύ χειρότερο εφιάλτη του Πολυσύμπαντος της Τρέλας (του). Δεν γίνεται να ελέγξει τα πάντα, ο κόσμος μοιάζει διαλυμένος, η Scarlet Witch τον αντιμάχεται, αν και ο Πάτρικ Στιούαρτ κρατά έναν μυστηριώδη ρόλο, και ο Σαμ Ράιμι σκηνοθετεί. Το τρέιλερ παραπέμπει στην εσχατολογία του Endgame και πιάνει το νήμα μερικούς μήνες μετά τα γεγονότα στο Spider Man: Νo way home(Από 05/05)

Downton Abbey: A New Era

Το πρώτο Downton Abbey υπήρξε ανέλπιστη εισπρακτική επιτυχία, καθώς η σειρά είχε σταματήσει να προβάλλεται εδώ και πολλά χρόνια και απευθυνόταν σε ένα κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, στο οποίο είκοσι εννέα studio executives θα σου έλεγαν ότι δεν αξίζει να επενδύσεις. Με εισπράξεις 193 εκατομμυρίων δολαρίων στο παγκόσμιο box-office, το πράσινο φως για το sequel ήταν επόμενο. Για κάποιον λόγο η πλοκή παραμένει μυστική, οι πρώτες μαρτυρίες κάνουν λόγο για φλερτ της οικογένειας Γκράνθαμ με το Χόλιγουντ και για ένα οικογενειακό μυστικό που οδηγεί τους αγαπημένους ήρωες στη Νότια Γαλλία. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η Μάγκι Σμιθ και οι δηκτικές ατάκες της θα είναι και πάλι εκεί. (Aπό 05/05)

Μαγνητικά Πεδία

Έχοντας «μαγνητίσει» κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και έχοντας αποκτήσει ήδη διαστημικό hype στα social media, η ταινία του Γιώργου Γούση έρχεται επιτέλους στις αίθουσες για να ενώσει τις διαδρομές δύο εναλλακτικών ηρώων, να γοητεύσει με την αισιοδοξία της, την καλοψυχία της και την ιδιοσυγκρασιακή της όψη και, πιθανότατα, για να δώσει σε αυτήν τη γενιά τα δικά της Φτηνά Τσιγάρα. Στοιχηματίζουμε ότι η ταινία θα αναδειχθεί σε sleeper hit της φετινής θερινής σεζόν. (Από 19/05)

Τop Gun: Maverick

Με παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών και τιμητική εκδήλωση στον Τομ Κρουζ, το πολυαναμενόμενο sequel του Top Gun βγαίνει στις αίθουσες μετά από διετή αναβολή αλλά και έναν χρόνο έξτρα καθυστέρηση για να τελειοποιηθούν οι εναέριες λήψεις. Ο Τζόζεφ Κοζίνσκι έχει αναλάβει χρέη σκηνοθέτη και τριάντα έξι χρόνια μετά τις εντυπωσιακές ταρζανιές του ο αλαζονικός Μάβερικ δεν έχει προαχθεί στη θέση που θα άρμοζε στο ταλέντο του. Ο τετράστερος πλέον ναύαρχος Βαλ «Iceman» Κίλμερ επιστρέφει, η Τζένιφερ Κόνελι είναι η νέα αγαπημένη του (κανείς δεν ζήτησε από την Κέλι Μαγκίλις να παρουσιαστεί), ο Εντ Χάρις ο προϊστάμενός του και ο Μάιλς Τέλερ παίζει τον πιλότο γιο του καλύτερού του φίλου που, αν θυμάστε, τριάντα έξι χρόνια πριν χάθηκε σε έναν ελιγμό στους αιθέρες. Still a need for speed. (Από 26/05)

L’Événement

Η οικογένεια, οι κολλητές και οι ακαδημαϊκές προοπτικές μιας εξαιρετικής μαθήτριας βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής όταν μένει έγκυος στη Γαλλία του 1963. Μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Ανί Ερνό, η Οντρέ Ντιουάν σφίγγει τη θηλιά μιας κοινωνίας ασφυκτικά περίκλειστης στη θρησκευτική υποκρισία της και σημαίνει συναγερμό για τη σύγχρονη μάστιγα των νόμων κατά των αμβλώσεων. Χρυσός Λέων στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας και Σεζάρ πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού για την καθηλωτική Αναμαρία Βαρτολομέι.  (Από 02/06)

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter

Μen

Ο Άλεξ Γκάρλαντ επιστρέφει μετά τον θρίαμβο του Ex Machina και τη χλιαρή υποδοχή του Annihilation με ένα θρίλερ που ήδη από το εξαιρετικό τρέιλερ υπόσχεται αναβαθμισμένες Hammer ανατριχίλες. Το Men δεν μασάει τις πρώτες εικόνες του και η Τζέσι Μπάκλεϊ δεν ξέρει τι να πρωτοπιστέψει στο ταξίδι αναψυχής που επιχειρεί στην αγγλική εξοχή μετά τον θάνατο του συζύγου της: είναι υπεύθυνη εκείνη για την ανεξήγητη αυτοκτονία του ή υπάρχει κάτι στοιχειωτικά μεταφυσικό στον κήπο με τα απαγορευμένα μήλα, που ούτε με εξορκισμό δεν θα ξεφορτωθεί εύκολα; (Aπό 02/06)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ