10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα σινεμά προσεχώς

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter
Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ πρωταγωνιστεί στο «The Northman». Εικονογράφηση: Ατελιέ LIFO
0

Έπειτα από μια αρκετά δύσκολη σεζόν για τις χειμερινές αίθουσες, τη σκυτάλη παίρνουν οι θερινοί κινηματογράφοι, που φέτος θα ανοίξουν μες στην άνοιξη, δηλαδή νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Έτσι, από τις 5 Μαΐου οι μηχανές προβολής θα αρχίσουν να ζεσταίνονται στα πρώτα θερινά και θα προετοιμαστούν για να φιλοξενήσουν ένα πρόγραμμα που αναμένεται πιο πληθωρικό σε σχέση με εκείνα προηγούμενων ετών, ίσως όμως και πιο δυνατό, καθώς οι εταιρείες διανομής κράτησαν αρκετά από τα δυνατά χαρτιά τους για τους επόμενους μήνες.

Ανάμεσα στις ταινίες που περιμένουμε μέχρι το τέλος της άνοιξης και ξεχωρίσαμε συγκαταλέγονται η νέα ταινία του Ρόμπερτ Έγκερς, η επιστροφή του Τομ Κρουζ στους αιθέρες και του Σαμ Ρέιμι στις κόμικ υπερπαραγωγές, η ταινία που έκλεψε τις καρδιές κοινού και κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και μια παλιά οσκαρική δόξα του ιταλικού σινεμά που επιστρέφει σε αποκατεστημένη κόπια.

Τhe Northman

Ο Ίθαν Χοκ δηλώνει ότι πάντα ήθελε να βρεθεί σε γυρίσματα τύπου Apocalypse Now και ευχαριστεί τον Ρόμπερτ Έγκερς. Ο τελευταίος αποκάλυψε ότι παρέδωσε μεν την πιο διασκεδαστική εκδοχή της ταινίας που είχε στο μυαλό του, αλλά δεν ήταν δικό του το final cut. Οι πρώτες κριτικές από τις ΗΠΑ είναι ενθουσιώδεις, αλλά προέρχονται από έντυπα και κριτικούς που βλέπουν στο πρόσωπο του σκηνοθέτη των The Witch και The Lighthouse τον σύγχρονο Κιούμπρικ. Όλες αυτές οι αντιφάσεις απλώς ανεβάζουν την προσμονή για μια ταινία που, ακόμα κι αν αποδειχθεί αστοχία ή κατώτερη των περιστάσεων, τουλάχιστον ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα σε σχέση με σύγχρονες παραγωγές υψηλού προϋπολογισμού. (Από 21/04)

Ο Κήπος των Φίντζι-Κοντίνι

Ένα κομψό, αθόρυβα συνταρακτικό, υπέροχα σκηνοθετημένο δράμα του Ολοκαυτώματος που μόλις συμπλήρωσε μισό αιώνα από την πρώτη του προβολή και είχαμε δεκαετίες να δούμε στις αίθουσες, δίνει νωρίς το σύνθημα για τις κλασικές επανεκδόσεις της καλοκαιρινής σεζόν. Ο Κήπος των Φίντζι-Κοντίνι διαδραματίζεται στην Ιταλία κατά την άνοδο του φασισμού και υπογράφεται από τον Βιτόριο ντε Σίκα στην προτελευταία δημιουργία της καριέρας του. Τιμήθηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 1971 και με το ξενόγλωσσο Όσκαρ την επόμενη χρονιά. (Από 28/04)

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter

Εverything everywhere all at once

Mε έναν ελληνικό τίτλο που πετυχαίνει να παραπέμπει στον συγχωρεμένο τον Νίκο Αλέφαντο και να είναι ταυτόχρονα ακριβής απόδοση του πρωτότυπου –«Τα πάντα όλα»‒, η ταινία του σκηνοθετικού διδύμου The Daniels μπλέκει τις φορολογικές δηλώσεις με τα παράλληλα σύμπαντα, έκανε τους Αμερικανούς κριτικούς να παραμιλούν, αποτέλεσε ακόμα μια, τηρουμένων των αναλογιών, εισπρακτική επιτυχία για την Α24 και υπόσχεται το πιο φευγάτο δίωρο στο σινεμά για τη χρονιά που διανύουμε. (Από 28/04)

Full Time

Η Λορ Καλαμί, η Νοεμί του Call my Agent, πρωταγωνιστεί σε ένα απρόσμενα συναρπαστικό θρίλερ που προκύπτει μέσα από τις καθημερινές δυσκολίες μιας γυναίκας που καλείται να μεγαλώσει τα παιδιά της, να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της στο ξενοδοχείο όπου εργάζεται και να προλάβει συνεντεύξεις για μια καλύτερη θέση, με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς να κάνουν την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Πρόκειται για το φιλμικό ανάλογο μιας κρίσης πανικού. (Από 05/05)

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Η τελευταία εικόνα που είχαμε από τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ήταν να χάνει το Όσκαρ και να χειροκροτά όρθιος τον Γουίλ Σμιθ που παραλάμβανε μυξοκλαίγοντας το βραβείο του. Την ξεχνάμε και προχωράμε: ως Dr. Strange ξυπνά από ένα επίμονο κακό όνειρο στον πολύ χειρότερο εφιάλτη του Πολυσύμπαντος της Τρέλας (του). Δεν γίνεται να ελέγξει τα πάντα, ο κόσμος μοιάζει διαλυμένος, η Scarlet Witch τον αντιμάχεται, αν και ο Πάτρικ Στιούαρτ κρατά έναν μυστηριώδη ρόλο, και ο Σαμ Ράιμι σκηνοθετεί. Το τρέιλερ παραπέμπει στην εσχατολογία του Endgame και πιάνει το νήμα μερικούς μήνες μετά τα γεγονότα στο Spider Man: Νo way home(Από 05/05)

Downton Abbey: A New Era

Το πρώτο Downton Abbey υπήρξε ανέλπιστη εισπρακτική επιτυχία, καθώς η σειρά είχε σταματήσει να προβάλλεται εδώ και πολλά χρόνια και απευθυνόταν σε ένα κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, στο οποίο είκοσι εννέα studio executives θα σου έλεγαν ότι δεν αξίζει να επενδύσεις. Με εισπράξεις 193 εκατομμυρίων δολαρίων στο παγκόσμιο box-office, το πράσινο φως για το sequel ήταν επόμενο. Για κάποιον λόγο η πλοκή παραμένει μυστική, οι πρώτες μαρτυρίες κάνουν λόγο για φλερτ της οικογένειας Γκράνθαμ με το Χόλιγουντ και για ένα οικογενειακό μυστικό που οδηγεί τους αγαπημένους ήρωες στη Νότια Γαλλία. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η Μάγκι Σμιθ και οι δηκτικές ατάκες της θα είναι και πάλι εκεί. (Aπό 05/05)

Μαγνητικά Πεδία

Έχοντας «μαγνητίσει» κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και έχοντας αποκτήσει ήδη διαστημικό hype στα social media, η ταινία του Γιώργου Γούση έρχεται επιτέλους στις αίθουσες για να ενώσει τις διαδρομές δύο εναλλακτικών ηρώων, να γοητεύσει με την αισιοδοξία της, την καλοψυχία της και την ιδιοσυγκρασιακή της όψη και, πιθανότατα, για να δώσει σε αυτήν τη γενιά τα δικά της Φτηνά Τσιγάρα. Στοιχηματίζουμε ότι η ταινία θα αναδειχθεί σε sleeper hit της φετινής θερινής σεζόν. (Από 19/05)

Τop Gun: Maverick

Με παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών και τιμητική εκδήλωση στον Τομ Κρουζ, το πολυαναμενόμενο sequel του Top Gun βγαίνει στις αίθουσες μετά από διετή αναβολή αλλά και έναν χρόνο έξτρα καθυστέρηση για να τελειοποιηθούν οι εναέριες λήψεις. Ο Τζόζεφ Κοζίνσκι έχει αναλάβει χρέη σκηνοθέτη και τριάντα έξι χρόνια μετά τις εντυπωσιακές ταρζανιές του ο αλαζονικός Μάβερικ δεν έχει προαχθεί στη θέση που θα άρμοζε στο ταλέντο του. Ο τετράστερος πλέον ναύαρχος Βαλ «Iceman» Κίλμερ επιστρέφει, η Τζένιφερ Κόνελι είναι η νέα αγαπημένη του (κανείς δεν ζήτησε από την Κέλι Μαγκίλις να παρουσιαστεί), ο Εντ Χάρις ο προϊστάμενός του και ο Μάιλς Τέλερ παίζει τον πιλότο γιο του καλύτερού του φίλου που, αν θυμάστε, τριάντα έξι χρόνια πριν χάθηκε σε έναν ελιγμό στους αιθέρες. Still a need for speed. (Από 26/05)

L’Événement

Η οικογένεια, οι κολλητές και οι ακαδημαϊκές προοπτικές μιας εξαιρετικής μαθήτριας βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής όταν μένει έγκυος στη Γαλλία του 1963. Μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Ανί Ερνό, η Οντρέ Ντιουάν σφίγγει τη θηλιά μιας κοινωνίας ασφυκτικά περίκλειστης στη θρησκευτική υποκρισία της και σημαίνει συναγερμό για τη σύγχρονη μάστιγα των νόμων κατά των αμβλώσεων. Χρυσός Λέων στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας και Σεζάρ πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού για την καθηλωτική Αναμαρία Βαρτολομέι.  (Από 02/06)

Spring Preview – Σινεμά Facebook Twitter

Μen

Ο Άλεξ Γκάρλαντ επιστρέφει μετά τον θρίαμβο του Ex Machina και τη χλιαρή υποδοχή του Annihilation με ένα θρίλερ που ήδη από το εξαιρετικό τρέιλερ υπόσχεται αναβαθμισμένες Hammer ανατριχίλες. Το Men δεν μασάει τις πρώτες εικόνες του και η Τζέσι Μπάκλεϊ δεν ξέρει τι να πρωτοπιστέψει στο ταξίδι αναψυχής που επιχειρεί στην αγγλική εξοχή μετά τον θάνατο του συζύγου της: είναι υπεύθυνη εκείνη για την ανεξήγητη αυτοκτονία του ή υπάρχει κάτι στοιχειωτικά μεταφυσικό στον κήπο με τα απαγορευμένα μήλα, που ούτε με εξορκισμό δεν θα ξεφορτωθεί εύκολα; (Aπό 02/06)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ