Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα;

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
0

Με αρχικό τίτλο Born to be Murdered, το Beckett του Φερντινάντο Φιλομαρίνο, βοηθού του Λούκα Γκουαντανίνο στις τρεις τελευταίες του ταινίες και σκηνοθέτη του Antonia, παρακολουθεί τον αγώνα επιβίωσης ενός Αμερικανού στην Ελλάδα.

Ο φερώνυμος πρωταγωνιστής (Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον) είναι ζευγάρι με την Έιπριλ (Αλίσια Βικάντερ). Έχουν χημεία, ένα ενδιαφέρον κράμα κομψού, συνεσταλμένου δεσμού και φιλικής συνενοχής, αν και η σχέση τους σκιάζεται από δυσοίωνα σημάδια, μετά την επίσκεψή τους στους Δελφούς.

Η βραδινή τους επιστροφή με αυτοκίνητο στα Γιάννενα φαίνεται από την αρχή πως θα καταλήξει σε τραγωδία: το τιμόνι ξεφεύγει από τον έλεγχό του, το αμάξι ντεραπάρει και η Έιπριλ σκοτώνεται επί τόπου. Όχι μόνο έχει να αντιμετωπίσει την ενοχή, αλλά πριν συνειδητοποιήσει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του, ο Μπέκετ πυροβολείται στην εξοχή, στο ακατοίκητο σπίτι όπου χάθηκε η σύντροφός του, από τον αστυνομικό (Πάνος Κορώνης) που τον ανέκρινε διακριτικά και μια άγνωστη ένστολη (Λένα Κιτσοπούλου).

Ένας άνθρωπος που δεν έχει να επιδείξει κάτι σημαντικό στη ζωή του, απλός τουρίστας σε μια χώρα που δεν γνωρίζει, καταντά στόχος για λόγους που αρχικά αγνοεί και καταλήγει παίκτης σε ένα παιχνίδι πολιτικής κατασκοπίας, ξεκινώντας από τα βουνά του Μετσόβου, σε μια σεναριακά ξέφρενη και σκηνοθετικά άνιση πορεία προς την ταραγμένη Αθήνα του 2015. 

Είναι σαφές πως ο Ιταλός σκηνοθέτης και σεναριογράφος αγαπά, γι’ αυτό και επαναφέρει στο προσκήνιο, τις περιπέτειες συνωμοσίας της δεκαετίας του '70 και υιοθετεί τη γραμμή αμυντικής δράσης του παρεξηγημένου αθώου, στο στιλ του Φυγά.

Φανταστείτε τις 3 Μέρες του Κόνδορα, χωρίς τη CIA, την κομψότητα και την επείγουσα συμπαραδήλωση φυσικά, σε μια αντιστροφή των βασικών δεδομένων. Ο Μπέκετ δεν κυνηγήθηκε επειδή έλειπε από την υπολογισμένη εξίσωση των εκτελεστών, αλλά βρέθηκε εκεί που δεν τον έσπειραν, δηλαδή σε εντελώς λάθος, εξαιρετικά απρόσμενο σημείο.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον και Αλίσια Βικάντερ. © Netflix

Η θεαματική αντίθεση της ταινίας είναι πως ένας Αμερικανός, και μάλιστα αφρικανικής καταγωγής, δεν προκαλεί εντύπωση στη σύγχρονη Ελλάδα. Η επαρχία κινείται στον δικό της ρυθμό, ενώ η Αθήνα ανησυχεί πολιτικά και έχει κατέβει στους δρόμους.

Ο Φιλομαρίνο συλλαμβάνει την ειρωνεία, πως ένας τέτοιος «ξένος» δεν αποτελεί εχθρό, όπως de facto θα ήταν κάποιες δεκαετίες πριν, γιατί στην πρωτεύουσα οι Ευρωπαίοι με τα μνημόνια είναι πλέον οι αόρατοι κακοί, ενώ η επαρχία απλώς δεν ασχολείται, και τη χρησιμοποιεί προς όφελος μιας καταδίωξης με πολλούς σταθμούς και τις απαραίτητες ανατροπές που συνοδεύουν ένα ανθεκτικό, πεισματάρικο θύμα. Έναν τέτοιο τύπο, οι αριστεροί της πόλης τον βοηθούν, και μάλιστα σε μια σκηνή τον συνοδεύουν στην πρεσβεία του.

Είναι σαφές πως ο Ιταλός σκηνοθέτης και σεναριογράφος αγαπά, γι’ αυτό και επαναφέρει στο προσκήνιο, τις περιπέτειες συνωμοσίας της δεκαετίας του '70 και υιοθετεί τη γραμμή αμυντικής δράσης του παρεξηγημένου αθώου, στο στιλ του Φυγά.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Backstage φωτογραφία από τα γυρίσματα στο μετρό της Αθήνας. © Netflix

Μερικές σκηνές αναπτύσσονται με ένταση και αίσθηση έκπληξης. Όπως και ο Γκουαντανίνο, ο Φιλομαρίνο, που βλέπει το genre όπως ένας απενοχοποιημένος Ευρωπαίος διανοούμενος θα διάβαζε τα αμερικανικά κλισέ, δεν φοβάται να στρίψει ξαφνικά από μια βολική ατμόσφαιρα, όπως η χαλαρή ερωτική διάθεση ανάμεσα στον Μπέκετ και την Έιπριλ, σε ένα θρίλερ με πολλά ερωτηματικά ή και να εγκαταλείψει το νεφελώδες ορεινό τοπίο της αρχής για να επιβιβάσει τον απορημένο ήρωα σε τρένα, πούλμαν και το αυτοκίνητο μιας Γερμανίδας ακτιβίστριας (Βίκι Κριπς, η σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις στην Αόρατη Κλωστή), που τον αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη καχυποψία από τους μάλλον βοηθητικούς συμπατριώτες μας.

Ο Φιλομαρίνο δεν στερείται ταλέντου και ευαισθησίας. Έχει ωστόσο μια φιλοδοξία στο πνεύμα του Γκουαντανίνο χωρίς το μέγεθός του – το οποίο ούτως ή άλλως αμφισβητείται από πολλούς. Παίρνει κάποια ρίσκα, αλλά τα φρενάρει με σεναριακά παραγεμίσματα και ακροβασίες που δεν του βγαίνουν. 

Οι υπερβολές δεν λείπουν. Πολλά αδιευκρίνιστα σημεία επανέρχονται με ασύνδετο τρόπο και η μετατόπιση του Μπέκετ στην Αθήνα γίνεται με κενά στην υπόθεση – τα διαβόητα άλματα της αληθοφάνειας, που συχνά ταλαιπωρούν το είδος και διαπιστώνονται εύκολα από τα μάτια θεατών που έχουν δει πάμπολλα παρόμοια δείγματα.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Οι υπερβολές δεν λείπουν. Πολλά αδιευκρίνιστα σημεία επανέρχονται με ασύνδετο τρόπο και η μετατόπιση του Μπέκετ στην Αθήνα γίνεται με κενά στην υπόθεση. © Netflix

Ο Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον, ο ηθοποιός που άθελά του γίνεται έμβλημα του σινεμά της καραντίνας, μετά το τεράστιας κλίμακας Tenet και το «μεταξύ μας» γυρισμένο Malcolm and Marie, επίσης μέσω του Netflix, εφαρμόζει με επιτυχία τη σωματικότητα που έμαθε από την εφηβική θητεία του στο αμερικανικό football και κερδίζει τη συμπάθεια μάλλον εύκολα, καθώς όλοι οι διώκτες του γράφουν τη διαβολή στο μέτωπό τους. Δεν φταίει αυτός που ώρες-ώρες κατορθώνει πράγματα που ούτε κασκαντέρ δεν θα αποτολμούσε. 

Το ελληνικό τοπίο κερδίζει άνετα στα σημεία σε μια ταινία με κλιμακούμενα κενά, πολιτική αοριστολογία βασισμένη στην πρόσφατη επικαιρότητα και μια μπερδεμένη τελική πράξη στην Αθήνα. Μακάρι να έμενε περισσότερο στην περιφέρεια το Beckett, στις φυσικές κρυψώνες και τον έξοχα αξιοποιημένο παλμό μιας χώρας που δεν έχει καμία καλλιτεχνική ορατότητα. Ακόμη και σημεία της Αθήνας οικεία σε μας, σπάνια φωτογραφημένα, δένουν οργανικά στη μετάβαση από το αγροτικό τοπίο και ρέουν στην κούρσα του Γουόσινγκτον του νεότερου. 

Πραγματικός νικητής στην υπόθεση του Beckett; Μάλλον το Athens Film Office.

Beckett trailer

Σκηνοθεσία: Φερνινάντο Τσίτο Φιλομαρίνο

Πρωταγωνιστούν: Τζον Ντέϊβιντ Γουόσινγκτον, Αλίσια Βικάντερ, Βίκι Κριπς

Πρεμιέρα στις 13 Αυγούστου στο Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

yelena popovic

Συνέντευξη / Γελένα Πόποβιτς: Τι κοινό έχουν ο Άγιος Νεκτάριος και η Γκρέτα Γκάρμπο;

Η σκηνοθέτις και σεναριογράφος Γελένα Πόποβιτς συσχετίζει τον «Άνθρωπο του Θεού» με το μεγαλύτερο αίνιγμα στην ιστορία του σινεμά, την Γκρέτα Γκάρμπο, που αποτελεί το κεντρικό θέμα της επόμενης ταινίας της, με τίτλο «Loveless».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ