Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα;

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
0

Με αρχικό τίτλο Born to be Murdered, το Beckett του Φερντινάντο Φιλομαρίνο, βοηθού του Λούκα Γκουαντανίνο στις τρεις τελευταίες του ταινίες και σκηνοθέτη του Antonia, παρακολουθεί τον αγώνα επιβίωσης ενός Αμερικανού στην Ελλάδα.

Ο φερώνυμος πρωταγωνιστής (Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον) είναι ζευγάρι με την Έιπριλ (Αλίσια Βικάντερ). Έχουν χημεία, ένα ενδιαφέρον κράμα κομψού, συνεσταλμένου δεσμού και φιλικής συνενοχής, αν και η σχέση τους σκιάζεται από δυσοίωνα σημάδια, μετά την επίσκεψή τους στους Δελφούς.

Η βραδινή τους επιστροφή με αυτοκίνητο στα Γιάννενα φαίνεται από την αρχή πως θα καταλήξει σε τραγωδία: το τιμόνι ξεφεύγει από τον έλεγχό του, το αμάξι ντεραπάρει και η Έιπριλ σκοτώνεται επί τόπου. Όχι μόνο έχει να αντιμετωπίσει την ενοχή, αλλά πριν συνειδητοποιήσει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του, ο Μπέκετ πυροβολείται στην εξοχή, στο ακατοίκητο σπίτι όπου χάθηκε η σύντροφός του, από τον αστυνομικό (Πάνος Κορώνης) που τον ανέκρινε διακριτικά και μια άγνωστη ένστολη (Λένα Κιτσοπούλου).

Ένας άνθρωπος που δεν έχει να επιδείξει κάτι σημαντικό στη ζωή του, απλός τουρίστας σε μια χώρα που δεν γνωρίζει, καταντά στόχος για λόγους που αρχικά αγνοεί και καταλήγει παίκτης σε ένα παιχνίδι πολιτικής κατασκοπίας, ξεκινώντας από τα βουνά του Μετσόβου, σε μια σεναριακά ξέφρενη και σκηνοθετικά άνιση πορεία προς την ταραγμένη Αθήνα του 2015. 

Είναι σαφές πως ο Ιταλός σκηνοθέτης και σεναριογράφος αγαπά, γι’ αυτό και επαναφέρει στο προσκήνιο, τις περιπέτειες συνωμοσίας της δεκαετίας του '70 και υιοθετεί τη γραμμή αμυντικής δράσης του παρεξηγημένου αθώου, στο στιλ του Φυγά.

Φανταστείτε τις 3 Μέρες του Κόνδορα, χωρίς τη CIA, την κομψότητα και την επείγουσα συμπαραδήλωση φυσικά, σε μια αντιστροφή των βασικών δεδομένων. Ο Μπέκετ δεν κυνηγήθηκε επειδή έλειπε από την υπολογισμένη εξίσωση των εκτελεστών, αλλά βρέθηκε εκεί που δεν τον έσπειραν, δηλαδή σε εντελώς λάθος, εξαιρετικά απρόσμενο σημείο.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον και Αλίσια Βικάντερ. © Netflix

Η θεαματική αντίθεση της ταινίας είναι πως ένας Αμερικανός, και μάλιστα αφρικανικής καταγωγής, δεν προκαλεί εντύπωση στη σύγχρονη Ελλάδα. Η επαρχία κινείται στον δικό της ρυθμό, ενώ η Αθήνα ανησυχεί πολιτικά και έχει κατέβει στους δρόμους.

Ο Φιλομαρίνο συλλαμβάνει την ειρωνεία, πως ένας τέτοιος «ξένος» δεν αποτελεί εχθρό, όπως de facto θα ήταν κάποιες δεκαετίες πριν, γιατί στην πρωτεύουσα οι Ευρωπαίοι με τα μνημόνια είναι πλέον οι αόρατοι κακοί, ενώ η επαρχία απλώς δεν ασχολείται, και τη χρησιμοποιεί προς όφελος μιας καταδίωξης με πολλούς σταθμούς και τις απαραίτητες ανατροπές που συνοδεύουν ένα ανθεκτικό, πεισματάρικο θύμα. Έναν τέτοιο τύπο, οι αριστεροί της πόλης τον βοηθούν, και μάλιστα σε μια σκηνή τον συνοδεύουν στην πρεσβεία του.

Είναι σαφές πως ο Ιταλός σκηνοθέτης και σεναριογράφος αγαπά, γι’ αυτό και επαναφέρει στο προσκήνιο, τις περιπέτειες συνωμοσίας της δεκαετίας του '70 και υιοθετεί τη γραμμή αμυντικής δράσης του παρεξηγημένου αθώου, στο στιλ του Φυγά.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Backstage φωτογραφία από τα γυρίσματα στο μετρό της Αθήνας. © Netflix

Μερικές σκηνές αναπτύσσονται με ένταση και αίσθηση έκπληξης. Όπως και ο Γκουαντανίνο, ο Φιλομαρίνο, που βλέπει το genre όπως ένας απενοχοποιημένος Ευρωπαίος διανοούμενος θα διάβαζε τα αμερικανικά κλισέ, δεν φοβάται να στρίψει ξαφνικά από μια βολική ατμόσφαιρα, όπως η χαλαρή ερωτική διάθεση ανάμεσα στον Μπέκετ και την Έιπριλ, σε ένα θρίλερ με πολλά ερωτηματικά ή και να εγκαταλείψει το νεφελώδες ορεινό τοπίο της αρχής για να επιβιβάσει τον απορημένο ήρωα σε τρένα, πούλμαν και το αυτοκίνητο μιας Γερμανίδας ακτιβίστριας (Βίκι Κριπς, η σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις στην Αόρατη Κλωστή), που τον αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη καχυποψία από τους μάλλον βοηθητικούς συμπατριώτες μας.

Ο Φιλομαρίνο δεν στερείται ταλέντου και ευαισθησίας. Έχει ωστόσο μια φιλοδοξία στο πνεύμα του Γκουαντανίνο χωρίς το μέγεθός του – το οποίο ούτως ή άλλως αμφισβητείται από πολλούς. Παίρνει κάποια ρίσκα, αλλά τα φρενάρει με σεναριακά παραγεμίσματα και ακροβασίες που δεν του βγαίνουν. 

Οι υπερβολές δεν λείπουν. Πολλά αδιευκρίνιστα σημεία επανέρχονται με ασύνδετο τρόπο και η μετατόπιση του Μπέκετ στην Αθήνα γίνεται με κενά στην υπόθεση – τα διαβόητα άλματα της αληθοφάνειας, που συχνά ταλαιπωρούν το είδος και διαπιστώνονται εύκολα από τα μάτια θεατών που έχουν δει πάμπολλα παρόμοια δείγματα.

Beckett: Είναι καλή η κατασκοπική περιπέτεια του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Οι υπερβολές δεν λείπουν. Πολλά αδιευκρίνιστα σημεία επανέρχονται με ασύνδετο τρόπο και η μετατόπιση του Μπέκετ στην Αθήνα γίνεται με κενά στην υπόθεση. © Netflix

Ο Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον, ο ηθοποιός που άθελά του γίνεται έμβλημα του σινεμά της καραντίνας, μετά το τεράστιας κλίμακας Tenet και το «μεταξύ μας» γυρισμένο Malcolm and Marie, επίσης μέσω του Netflix, εφαρμόζει με επιτυχία τη σωματικότητα που έμαθε από την εφηβική θητεία του στο αμερικανικό football και κερδίζει τη συμπάθεια μάλλον εύκολα, καθώς όλοι οι διώκτες του γράφουν τη διαβολή στο μέτωπό τους. Δεν φταίει αυτός που ώρες-ώρες κατορθώνει πράγματα που ούτε κασκαντέρ δεν θα αποτολμούσε. 

Το ελληνικό τοπίο κερδίζει άνετα στα σημεία σε μια ταινία με κλιμακούμενα κενά, πολιτική αοριστολογία βασισμένη στην πρόσφατη επικαιρότητα και μια μπερδεμένη τελική πράξη στην Αθήνα. Μακάρι να έμενε περισσότερο στην περιφέρεια το Beckett, στις φυσικές κρυψώνες και τον έξοχα αξιοποιημένο παλμό μιας χώρας που δεν έχει καμία καλλιτεχνική ορατότητα. Ακόμη και σημεία της Αθήνας οικεία σε μας, σπάνια φωτογραφημένα, δένουν οργανικά στη μετάβαση από το αγροτικό τοπίο και ρέουν στην κούρσα του Γουόσινγκτον του νεότερου. 

Πραγματικός νικητής στην υπόθεση του Beckett; Μάλλον το Athens Film Office.

Beckett trailer

Σκηνοθεσία: Φερνινάντο Τσίτο Φιλομαρίνο

Πρωταγωνιστούν: Τζον Ντέϊβιντ Γουόσινγκτον, Αλίσια Βικάντερ, Βίκι Κριπς

Πρεμιέρα στις 13 Αυγούστου στο Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

yelena popovic

Συνέντευξη / Γελένα Πόποβιτς: Τι κοινό έχουν ο Άγιος Νεκτάριος και η Γκρέτα Γκάρμπο;

Η σκηνοθέτις και σεναριογράφος Γελένα Πόποβιτς συσχετίζει τον «Άνθρωπο του Θεού» με το μεγαλύτερο αίνιγμα στην ιστορία του σινεμά, την Γκρέτα Γκάρμπο, που αποτελεί το κεντρικό θέμα της επόμενης ταινίας της, με τίτλο «Loveless».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ