«Army of the Dead»: Ζακ Σνάιντερ, αυτήν τη φορά ποιον θα κατηγορήσεις για το φιάσκο;

Army of the Dead Facebook Twitter
Το Netflix έδωσε στον Σνάιντερ λευκή επιταγή για να γυρίσει την επόμενη ταινία του ακριβώς όπως την οραματίστηκε. Και εκείνος τα έκανε μούσκεμα.
0

Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε συχνά δηλώσεις του Ζακ Σνάιντερ για το πώς στη Warner Bros δεν εκτίμησαν το όραμα του για το Justice League και δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει την εποποιία που οραματίστηκε, η οποία θα ολοκληρωνόταν σε τρεις ταινίες. Υποστήριξε επί λέξει ότι οι άνθρωποι του στούντιο είναι «αντι-Σνάιντερ», θυμίζοντας λίγο τον αείμνηστο Νικόλα Αλέφαντο που στην εκπομπή της Έλλης Στάη καλούσε βουρκωμένος τον διαιτητή Δούρο να βγει στο τηλέφωνο, για να λογοδοτήσει που τον στοχοποίησε και έσφαξε την ομάδα του στο ντέρμπι.

Το Netflix λοιπόν, που είναι pro-Σνάιντερ, όπως φαίνεται, του έδωσε λευκή επιταγή για να γυρίσει την επόμενη ταινία του ακριβώς όπως την οραματίστηκε. Και εκείνος τα έκανε μούσκεμα.

Υπάρχουν μερικά στοιχεία που κάνουν την υπογραφή του Σνάιντερ διακριτή. Είναι η μεγαλοσχημοσύνη, το slow motion, το μοντάζ πάνω σε τραγουδιστικές επιτυχίες των ‘60s και των ‘70s, η ψηφιακή σκηνογραφία, η θεματολογία του φανταστικού, ο μεσσιανισμός και, βέβαια, η ευλαβική στάση του απέναντι στους ήρωες του, τους οποίους προσεγγίζει με το δέος ενός πιστού.

Παρακολουθώντας τη μέχρι τώρα πορεία του, παρατηρείς και κάτι ακόμα, ότι τη μοναδική φορά που δεν στηρίχθηκε σε προϋπάρχον υλικό και επινόησε εξαρχής ο ίδιος το φιλμικό σύμπαν, προέκυψε το Sucker Punch (2011), όπου δεν είχαμε απλώς επικράτηση του στυλ απέναντι στην ουσία, είχαμε πολύ στυλ, όπως το εννοεί ο ίδιος, και καθόλου ουσία.

Όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους, συνειδητοποιείς ότι παρακολούθησες μια ταινία άνευ αντικειμένου, ότι ο Σνάιντερ έκανε μια ταινία που δεν μιλά για απολύτως τίποτα.

Καμία εντύπωση λοιπόν που, παρά το γεγονός ότι το Army of the Dead συνιστά τη δεύτερη κατάθεσή του στη μεγάλη των ζόμπι κινηματογραφική σχολή, μετά το υποσχόμενο (τότε) ντεμπούτο του, το Dawn of the Dead (2004), τελικά σηματοδοτεί πολλά βήματα πίσω για τον ίδιο σε σχέση με εκείνο, ίσως γιατί εδώ δεν έχει το πολιτικό υπόβαθρο της original ταινίας του Ρομέρο, για να προσδώσει μια σχετική βαρύτητα στα δρώμενα.

Από εκείνη την ταινία θα δανειστεί τα υπερκινητικά ζόμπι, μόνο που, επειδή στο μεταξύ έμαθε να εμπιστεύεται τις εικόνες του μόνο αν υπάρχει μια μυθολογία από πίσω, πασχίζει να πλάσει μια τέτοια για τα ζόμπι του εδώ, καταφέρνοντας μόνο να παρατείνει κι άλλο την ήδη διογκωμένη διάρκεια του έργου. 

Army of the Dead Facebook Twitter
Το καστ αποτελείται ως επί το πλείστον από τριτοκλασάτους, κινηματογραφικά αδιάφορους πρωταγωνιστές, βεβαιώνοντας ότι τα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της παραγωγής διοχετεύτηκαν κυρίως στην ψηφιακή αναπαράσταση του ερημωμένου Λας Βέγκας.

Περαιτέρω, επιχειρεί να παντρέψει το zombie horror με το heist movie, την «ταινία απάτης», όπως τη λέμε στη χώρα μας. Κι αν στη μακροσκελή εισαγωγή του παραθέτει, στη σύγχρονη παράδοση του είδους, τον τρόπο που θα φέρουν εις πέρας το κόλπο, μοντάροντας παράλληλα την αφήγηση του σχεδίου με εικόνες από ένα δυνητικό μέλλον όπου αυτό εκτελείται, στην πράξη καμία σπουδή δεν έχει να επιδείξει στο στήσιμο του κόλπου, ούτε κατά την προπαρασκευή, ούτε κατά την περάτωση, σε βαθμό που διερωτάσαι γιατί έφαγε τόσο χρόνο για να μας μιλήσει για αυτό και να μας παρουσιάσει την επίλεκτη ομάδα που θα το εκτελέσει. Η οποία ομάδα αποτελείται ως επί το πλείστον από τριτοκλασάτους, κινηματογραφικά αδιάφορους πρωταγωνιστές, βεβαιώνοντας ότι τα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της παραγωγής διοχετεύτηκαν κυρίως στην ψηφιακή αναπαράσταση του ερημωμένου Λας Βέγκας.  

Για ατμόσφαιρα ούτε λόγος, ενώ σε μεγάλο μέρος της ταινίας καταχράται ένα εφέ, όπου ο χαρακτήρας που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο είναι ευκρινής και το υπόλοιπο κάδρο είναι φλουταρισμένο – μια αισθητική επιλογή που αδυνατούμε να καταλάβουμε τι εξυπηρετεί, πέραν από το να καλύψει, ίσως, μια ενδεχόμενη ένδεια της παραγωγής. Περιέργως, στη μοναδική σκηνή που το εφέ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την πρόκληση τρόμου, εκείνη με την κοιμώμενη απειλή και τους ήρωες που πρέπει να περάσουν ανάμεσά της δίχως να την ξυπνήσουν, τα πάντα εντός του κάδρου είναι ευδιάκριτα.

Army of the Dead Facebook Twitter
Το gore μάλλον είναι λιγότερο γενναιόδωρο από όσο θα ήθελαν οι πιο σκληροπυρηνικοί φαν του είδους...

Το gore μάλλον είναι λιγότερο γενναιόδωρο από όσο θα ήθελαν οι πιο σκληροπυρηνικοί φαν του είδους, η τίγρης-ζόμπι που έκλεψε την παράσταση στο trailer αξιοποιείται μόνο για να επέλθει ικανοποίηση του λαϊκού αισθήματος και να τιμωρηθεί ο πιο αντιπαθητικός χαρακτήρας, οι σκηνές δράσης πριμοδοτούν τη φασαρία έναντι της χορογραφίας, αλλά το βασικό πρόβλημα της ταινίας εντοπίζεται αλλού. Όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους, συνειδητοποιείς ότι παρακολούθησες μια ταινία άνευ αντικειμένου, ότι ο Σνάιντερ έκανε μια ταινία που δεν μιλά για απολύτως τίποτα.

Και δυόμισι ώρες είναι πάρα πολλές, για να ακούς κάποιον να φωνάζει στο αυτί σου και να μη λέει τίποτα. Και αυτήν τη φορά ο Σνάιντερ δεν μπορεί να κατηγορήσει το στούντιο, αυτό που παρακολουθήσαμε είναι αναμφίβολα το Zack Snyder Cut του Army of the Dead.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ζακ Σνάιντερ: Η Warner Bros. απέρριψε ταινία για την ερωτική σχέση του Μέγα Αλέξανδρου με τον Ηφαιστίωνα

Διεθνή / Ζακ Σνάιντερ: Η Warner Bros. απέρριψε ταινία για την ερωτική σχέση του Μέγα Αλέξανδρου με τον Ηφαιστίωνα

«Έγραφα για τον Μέγα Αλέξανδρο και κατέληξε να είναι μια ταινία για τη σχέση του Ηφαιστίωνα με τον Αλέξανδρο. Εξελίχθηκε σε ένα love story» παραδέχεται ο Σνάιντερ.
THE LIFO TEAM
H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Οθόνες / H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Κρις Πάιν, Ρόμπιν Ράιτ και η σκηνοθέτις Πάτι Τζένκινς μιλούν με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τη σημασία του πρώτου γυναικείου hero movie που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο είδος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ