«Army of the Dead»: Ζακ Σνάιντερ, αυτήν τη φορά ποιον θα κατηγορήσεις για το φιάσκο;

Army of the Dead Facebook Twitter
Το Netflix έδωσε στον Σνάιντερ λευκή επιταγή για να γυρίσει την επόμενη ταινία του ακριβώς όπως την οραματίστηκε. Και εκείνος τα έκανε μούσκεμα.
0

Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε συχνά δηλώσεις του Ζακ Σνάιντερ για το πώς στη Warner Bros δεν εκτίμησαν το όραμα του για το Justice League και δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει την εποποιία που οραματίστηκε, η οποία θα ολοκληρωνόταν σε τρεις ταινίες. Υποστήριξε επί λέξει ότι οι άνθρωποι του στούντιο είναι «αντι-Σνάιντερ», θυμίζοντας λίγο τον αείμνηστο Νικόλα Αλέφαντο που στην εκπομπή της Έλλης Στάη καλούσε βουρκωμένος τον διαιτητή Δούρο να βγει στο τηλέφωνο, για να λογοδοτήσει που τον στοχοποίησε και έσφαξε την ομάδα του στο ντέρμπι.

Το Netflix λοιπόν, που είναι pro-Σνάιντερ, όπως φαίνεται, του έδωσε λευκή επιταγή για να γυρίσει την επόμενη ταινία του ακριβώς όπως την οραματίστηκε. Και εκείνος τα έκανε μούσκεμα.

Υπάρχουν μερικά στοιχεία που κάνουν την υπογραφή του Σνάιντερ διακριτή. Είναι η μεγαλοσχημοσύνη, το slow motion, το μοντάζ πάνω σε τραγουδιστικές επιτυχίες των ‘60s και των ‘70s, η ψηφιακή σκηνογραφία, η θεματολογία του φανταστικού, ο μεσσιανισμός και, βέβαια, η ευλαβική στάση του απέναντι στους ήρωες του, τους οποίους προσεγγίζει με το δέος ενός πιστού.

Παρακολουθώντας τη μέχρι τώρα πορεία του, παρατηρείς και κάτι ακόμα, ότι τη μοναδική φορά που δεν στηρίχθηκε σε προϋπάρχον υλικό και επινόησε εξαρχής ο ίδιος το φιλμικό σύμπαν, προέκυψε το Sucker Punch (2011), όπου δεν είχαμε απλώς επικράτηση του στυλ απέναντι στην ουσία, είχαμε πολύ στυλ, όπως το εννοεί ο ίδιος, και καθόλου ουσία.

Όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους, συνειδητοποιείς ότι παρακολούθησες μια ταινία άνευ αντικειμένου, ότι ο Σνάιντερ έκανε μια ταινία που δεν μιλά για απολύτως τίποτα.

Καμία εντύπωση λοιπόν που, παρά το γεγονός ότι το Army of the Dead συνιστά τη δεύτερη κατάθεσή του στη μεγάλη των ζόμπι κινηματογραφική σχολή, μετά το υποσχόμενο (τότε) ντεμπούτο του, το Dawn of the Dead (2004), τελικά σηματοδοτεί πολλά βήματα πίσω για τον ίδιο σε σχέση με εκείνο, ίσως γιατί εδώ δεν έχει το πολιτικό υπόβαθρο της original ταινίας του Ρομέρο, για να προσδώσει μια σχετική βαρύτητα στα δρώμενα.

Από εκείνη την ταινία θα δανειστεί τα υπερκινητικά ζόμπι, μόνο που, επειδή στο μεταξύ έμαθε να εμπιστεύεται τις εικόνες του μόνο αν υπάρχει μια μυθολογία από πίσω, πασχίζει να πλάσει μια τέτοια για τα ζόμπι του εδώ, καταφέρνοντας μόνο να παρατείνει κι άλλο την ήδη διογκωμένη διάρκεια του έργου. 

Army of the Dead Facebook Twitter
Το καστ αποτελείται ως επί το πλείστον από τριτοκλασάτους, κινηματογραφικά αδιάφορους πρωταγωνιστές, βεβαιώνοντας ότι τα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της παραγωγής διοχετεύτηκαν κυρίως στην ψηφιακή αναπαράσταση του ερημωμένου Λας Βέγκας.

Περαιτέρω, επιχειρεί να παντρέψει το zombie horror με το heist movie, την «ταινία απάτης», όπως τη λέμε στη χώρα μας. Κι αν στη μακροσκελή εισαγωγή του παραθέτει, στη σύγχρονη παράδοση του είδους, τον τρόπο που θα φέρουν εις πέρας το κόλπο, μοντάροντας παράλληλα την αφήγηση του σχεδίου με εικόνες από ένα δυνητικό μέλλον όπου αυτό εκτελείται, στην πράξη καμία σπουδή δεν έχει να επιδείξει στο στήσιμο του κόλπου, ούτε κατά την προπαρασκευή, ούτε κατά την περάτωση, σε βαθμό που διερωτάσαι γιατί έφαγε τόσο χρόνο για να μας μιλήσει για αυτό και να μας παρουσιάσει την επίλεκτη ομάδα που θα το εκτελέσει. Η οποία ομάδα αποτελείται ως επί το πλείστον από τριτοκλασάτους, κινηματογραφικά αδιάφορους πρωταγωνιστές, βεβαιώνοντας ότι τα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της παραγωγής διοχετεύτηκαν κυρίως στην ψηφιακή αναπαράσταση του ερημωμένου Λας Βέγκας.  

Για ατμόσφαιρα ούτε λόγος, ενώ σε μεγάλο μέρος της ταινίας καταχράται ένα εφέ, όπου ο χαρακτήρας που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο είναι ευκρινής και το υπόλοιπο κάδρο είναι φλουταρισμένο – μια αισθητική επιλογή που αδυνατούμε να καταλάβουμε τι εξυπηρετεί, πέραν από το να καλύψει, ίσως, μια ενδεχόμενη ένδεια της παραγωγής. Περιέργως, στη μοναδική σκηνή που το εφέ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την πρόκληση τρόμου, εκείνη με την κοιμώμενη απειλή και τους ήρωες που πρέπει να περάσουν ανάμεσά της δίχως να την ξυπνήσουν, τα πάντα εντός του κάδρου είναι ευδιάκριτα.

Army of the Dead Facebook Twitter
Το gore μάλλον είναι λιγότερο γενναιόδωρο από όσο θα ήθελαν οι πιο σκληροπυρηνικοί φαν του είδους...

Το gore μάλλον είναι λιγότερο γενναιόδωρο από όσο θα ήθελαν οι πιο σκληροπυρηνικοί φαν του είδους, η τίγρης-ζόμπι που έκλεψε την παράσταση στο trailer αξιοποιείται μόνο για να επέλθει ικανοποίηση του λαϊκού αισθήματος και να τιμωρηθεί ο πιο αντιπαθητικός χαρακτήρας, οι σκηνές δράσης πριμοδοτούν τη φασαρία έναντι της χορογραφίας, αλλά το βασικό πρόβλημα της ταινίας εντοπίζεται αλλού. Όταν πέφτουν οι τίτλοι τέλους, συνειδητοποιείς ότι παρακολούθησες μια ταινία άνευ αντικειμένου, ότι ο Σνάιντερ έκανε μια ταινία που δεν μιλά για απολύτως τίποτα.

Και δυόμισι ώρες είναι πάρα πολλές, για να ακούς κάποιον να φωνάζει στο αυτί σου και να μη λέει τίποτα. Και αυτήν τη φορά ο Σνάιντερ δεν μπορεί να κατηγορήσει το στούντιο, αυτό που παρακολουθήσαμε είναι αναμφίβολα το Zack Snyder Cut του Army of the Dead.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ζακ Σνάιντερ: Η Warner Bros. απέρριψε ταινία για την ερωτική σχέση του Μέγα Αλέξανδρου με τον Ηφαιστίωνα

Διεθνή / Ζακ Σνάιντερ: Η Warner Bros. απέρριψε ταινία για την ερωτική σχέση του Μέγα Αλέξανδρου με τον Ηφαιστίωνα

«Έγραφα για τον Μέγα Αλέξανδρο και κατέληξε να είναι μια ταινία για τη σχέση του Ηφαιστίωνα με τον Αλέξανδρο. Εξελίχθηκε σε ένα love story» παραδέχεται ο Σνάιντερ.
THE LIFO TEAM
H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Οθόνες / H "Wonder Woman", Γκαλ Γκαντό και το σύνολο του καστ μιλούν στο LIFO.gr για την πρώτη ταινία - σφήνα στον κόσμο των αντρών υπερηρώων

Κρις Πάιν, Ρόμπιν Ράιτ και η σκηνοθέτις Πάτι Τζένκινς μιλούν με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τη σημασία του πρώτου γυναικείου hero movie που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο είδος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ