«Zack Snyder’s Justice League»: Οι φαν μιλούν για αριστούργημα. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Zack Snyder’s Justice League Facebook Twitter
Ο Σνάιντερ προσεγγίζει τους κόμικ υπερήρωες μυθικά, ως αρχέτυπα που μάχονται για ιδανικά μεγαλύτερα από εκείνους, γι’ αυτό και κινηματογραφεί τα κατορθώματά τους με δέος.
0

Oι περιπέτειες της παραγωγής του Justice League θα έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα κινηματογραφική ταινία από μόνες τους. To σωτήριο έτος 2016 στο παράρτημα της DC εντός του ομίλου της Warner επικρατεί ενθουσιασμός, καθώς όλοι ετοιμάζονται να εξαπολύσουν στις κινηματογραφικές οθόνες του πλανήτη ένα διευρυμένο σύμπαν, ικανό να συνθλίψει το αντίπαλο δέος της Marvel, με δεδομένη (και) την απήχηση των ηρώων της εταιρείας.

Μάλιστα, σε αντίθεση με τη δημιουργική λογική επιτροπής, με την οποία λειτουργούσαν στη Marvel, στην DC μπορούσαν να υπερηφανεύονται ότι είχαν δώσει τα κλειδιά του franchise σε έναν δημιουργό, το αγαπημένο (τότε) παιδί του στούντιο Ζακ Σνάιντερ. Και μετά βγήκε στις αίθουσες το Batman v Superman: Dawn of Justice (2016). Και δεν ήταν καλό, ούτε άρεσε στους φαν.


Ο Σνάιντερ είχε ξεκινήσει ήδη τα γυρίσματα του Justice League, μα οι χαμηλότερες του αναμενoμένου εισπράξεις και οι δυσμενείς κριτικές θορύβησαν τους executives, οι οποίοι άρχισαν να παρεμβαίνουν στο έργο του, θεωρώντας πως οι δραματικοί τόνοι και τα σκοτεινά χρώματα στοιχίζουν σε εισιτήρια. Μια τραγωδία της οικογένειας Σνάιντερ στάθηκε αφορμή για την απόσυρση του σκηνοθέτη από το πρότζεκτ. Το στούντιο απευθύνθηκε στον Τζος Γουίντον, υπεύθυνο για την επιτυχημένη διασκευή των περιπετειών της αντίπαλης ομάδας, των Avengers.

Εκείνος, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, έγραψε ξανά μεγάλο μέρος του σεναρίου και ξαναγύρισε περίπου το 80% του φιλμ. Τα χρώματα ζωήρεψαν, προστέθηκαν αστεία και εξυπνάδες, ο χρόνος για την επεξεργασία των οπτικών εφέ δεν ήταν αρκετός – μην τα πολυλογούμε, η ταινία βγήκε στις αίθουσες, απέτυχε στα ταμεία, γνώρισε τη χλεύη από μερίδα της φαν κοινότητας και έβαλε πρόσκαιρο φρένο στα μεγαλεπήβολα σχέδια της DC.

Αν με ρωτάτε, ακόμα κι εκείνο το patchwork έχει κάποιες camp αρετές, ικανές να καλύψουν τις μειωμένες ανάγκες μιας μεσημεριανής κυριακάτικης προβολής – μια άποψη που θα με καθιστούσε αιρετικό στην κοινότητα των φαν, η οποία εντελώς αγαπητικά θα ευχόταν να μου καεί το rooter και να πάθω σκορβούτο και μπέρι-μπέρι.

Το slow motion, που έχει καταστεί σήμα κατατεθέν του σκηνοθέτη, επιστρατεύεται προκειμένου να θαυμάσουμε τους ήρωες, ένα εκτεταμένο φλασμπάκ φλερτάρει με την επική φαντασία, ενώ η μουσική του Junkie XL έχει μια διαρκή συναισθηματική φόρτιση που εξυπηρετεί αποτελεσματικά τον μαξιμαλισμό του εγχειρήματος.
 


H συνέχεια ήταν μη αναμενόμενη. Οι ίδιοι φαν που έκραζαν μετά μανίας το Batman v Superman σε φόρουμ και social, έστησαν ένα από τα πιο επίμονα petitions της ιντερνετικής κοινότητας και απαιτούσαν από το στούντιο να τους δώσει την εκδοχή του Ζακ Σνάιντερ. Το μόνο πρόβλημα που υπήρχε ήταν πως αυτή η εκδοχή, επί της ουσίας, δεν υπήρχε.

O Σνάιντερ δεν είχε ολοκληρώσει καν τα γυρίσματα, για post-production ούτε λόγος. Η οργή και η επιμονή των φαν υπήρξαν παροιμιώδεις, εκτονώθηκε ουκ ολίγες φορές με τοξικό τρόπο, στο τέλος, όμως, οι ιθύνοντες της Warner πήραν το μήνυμα και δόθηκε λύση στο πολυετές (παρα)κινηματογραφικό δράμα, χάρη στη νέα εποχή του streaming. Οι streaming πλατφόρμες έχουν γενικώς και αδιακρίτως ανάγκη από «περιεχόμενο» –τι απαίσια λέξη–, έχουν όμως ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη από ευρέως αναγνωρίσιμο περιεχόμενο που θα προσελκύσει νέους συνδρομητές και θα κάνει σαματά στα social media.

Τα 70 εκατομμύρια δολάρια που έδωσε το HBO-Max στον Ζακ Σνάιντερ για να στήσει το επονομαζόμενο Snyder Cut, επεξεργαζόμενος ό,τι υλικό υπήρχε στις αποθήκες και πραγματοποιώντας λίγα, πρόσθετα γυρίσματα για να ενώσει τις τελείες –και για να δώσει λίγο Τζόκερ στον λαό, έστω και με τη μορφή του Τζάρεντ Λέτο– ίσως ακούγονται πολλά. Στην πραγματικότητα, είναι λίγα σε σχέση με εκείνα που θα έπρεπε να δαπανήσουν για μια νέα παραγωγή, εξίσου δημοφιλή.

zack snyder Facebook Twitter
O Zακ Σνάιντερ δίνει οδηγίες στον Batman (Μπεν Άφλεκ) και τη Wonder Woman (Γκαλ Γκαντότ).


Το όνειρο των φαν έγινε πραγματικότητα και από την περασμένη Πέμπτη μπορούν να παρακολουθήσουν το Snyder Cut μέσω του HBO-Max στις ΗΠΑ και μέσω της Cosmote TV και της Vodafone TV στη χώρα μας.

Πρόκειται για εξέλιξη που δεν έχει προηγούμενο στην κινηματογραφική ιστορία. Υπάρχει π.χ. η περίπτωση του Exorcist: The Beginning (2004), όπου το στούντιο δεν βρήκε αρκετά τρομακτική την ταινία που γύρισε ο Πολ Σρέιντερ και προσέλαβε τον Ρένι Χάρλιν για εκτεταμένα επαναληπτικά γυρίσματα, για να επιτρέψει στη συνέχεια τη διανομή της ταινίας του Σρέιντερ στις αίθουσες με τίτλο Dominion: Prequel to the Exorcist (2005). Η διαφορά είναι πως εκεί το cut του Σρέιντερ ήταν ήδη έτοιμo και, σε κάθε περίπτωση, δεν είχαμε να κάνουμε με μια υπερπαραγωγή 300 εκατομμυρίων δολαρίων – τόσο είχε φτάσει το κόστος του Justice League.   

678
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Και, βέβαια, πρόκειται για εξέλιξη που σηματοδοτεί μια μεγάλη νίκη της fanboy κοινότητας, η οποία, αφού είδε τον αγώνα της να δικαιώνεται, πανηγυρίζει την έξοδο ενός «αριστουργήματος» με παραληρηματικά σχόλια στα social και την είσοδο της ταινίας στο Τop 250 του IMDb. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; 


Το Zack Snyder’s Justice League είναι σίγουρα μια πολύ πιο ισορροπημένη δουλειά σε σχέση με τον προκάτοχό της, όπως και με τις προηγούμενες απόπειρες του Σνάιντερ πάνω σε υλικό της DC. Χωρισμένο σε κεφάλαια, το φιλμ ξεκινά από τον θάνατο του Σούπερμαν και την επίδρασή του στον κόσμο και στους υπόλοιπους ήρωες. Αν ακόμα κι ο Θεός μπορεί να πέσει ηρωικά από τα χέρια του Κακού, οι ημίθεοι έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν, όχι για τους ίδιους αλλά για τη σωτηρία των κοινών θνητών.

Ο Σνάιντερ προσεγγίζει τους κόμικ υπερήρωες μυθικά, ως αρχέτυπα που μάχονται για ιδανικά μεγαλύτερα από εκείνους, γι’ αυτό και κινηματογραφεί τα κατορθώματά τους με δέος. Κι αυτή η επαναφορά της αίσθησης του δέους απέναντι στους ήρωες και σε όσα απίθανα μπορούν να κάνουν είναι που ξεχωρίζει την ταινία του από τις αρκετά πιο μετρημένες ως προς αυτό το σκέλος παραγωγές της Marvel.

Το slow motion, που έχει καταστεί σήμα κατατεθέν του σκηνοθέτη, επιστρατεύεται προκειμένου να θαυμάσουμε τους ήρωες, ένα εκτεταμένο φλασμπάκ φλερτάρει με την επική φαντασία, ενώ η μουσική του Junkie XL έχει μια διαρκή συναισθηματική φόρτιση που εξυπηρετεί αποτελεσματικά (και ενισχύει) τον μαξιμαλισμό του εγχειρήματος. 

Zack Snyder’s Justice League Facebook Twitter


Με δεδομένα τα σεναριακά μοτίβα της απώλειας και της επικείμενης Αποκάλυψης, δεν υπάρχει χώρος για αστεία. Ο τόνος είναι σοβαρός και ενιαίος από την αρχή ως το τέλος – το πιστώνεις αυτό στον Σνάιντερ. Ακόμα και τα λιγοστά ευφυολογήματα εκφέρονται τόσο στεγνά, ώστε να μη μοιάζουν με ανάλαφρα διαλείμματα. Η γεωγραφία και η χορογραφία των σκηνών δράσης είναι ως επί το πλείστον ευδιάκριτες, ενίοτε γίνονται και συναρπαστικές, παρά την περιστασιακή κακοφωνία του ψηφιακού background.

Τέσσερις ώρες, όμως, θα ήταν πολλές ακόμα και για μια ταινία με πιο σύνθετη δραματουργία και πιο εξεζητημένη πλοκή από εκείνες που μας επιφυλάσσουν ο Σνάιντερ και οι συνεργάτες του. Υπάρχει σίγουρα μια πολύ πιο οικονομική και σφιχτοδεμένη εκδοχή δυόμισι ωρών του φιλμ, μα η οικονομία ποτέ δεν υπήρξε από τις αρετές του Σνάιντερ, που θέλει τα πονήματά του μεγαλόσχημα, βροντώδη και με μπόλικο λίπος, ώστε να χορτάσει ο πωρωμένος έφηβος nerd που κρύβει μέσα του.  


Στον επίλογό του –πιο σωστά, στους επιλόγους του– ο Σνάιντερ θαρρείς πως δεν θέλει να εγκαταλείψει το σύμπαν που έχτισε μέχρι τέλους. Δίνει ακόμα ένα τυράκι στους φαν που τον στήριξαν με την επίμαχη σεκάνς στην οποία συμμετέχει ο Τζάρεντ Λέτο και εκτυλίσσεται σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν τύπου Mad Max, ενώ υπόσχεται ένα (φαινομενικά) άκρως ενδιαφέρον σίκουελ που δεν θα έρθει ποτέ. Εκτός κι αν το #BringBackTheSnyderVerse αποδειχτεί εξίσου δημοφιλές και πειστικό με το #ReleaseTheSnyderCut. Έχουν συμβεί και πιο παράξενα πράγματα.

Η ταινία προβάλλεται στις πλατφόρμες Cosmote TV και Vodafone TV.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ