Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
Μεταφέροντας στο πανί τη θρυλική κατασκοπική σειρά, ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Τάουνι και ο σκηνοθέτης Μπράιαν ντε Πάλμα εγκαταλείπουν ελαφρώς τη mentalité της ομαδικής δουλειάς που τη χαρακτήριζε και πριμοδοτούν τον Ίθαν Χαντ του Τομ Κρουζ.
0

Κάποτε η μεταγραφή μιας τηλεοπτικής σειράς στη μεγάλη οθόνη σήμαινε την επικύρωση της δημοτικότητάς της, ανέβαζε κατακόρυφα το πρεστίζ της. Σήμερα, με την άνοδο του streaming και τη στροφή διόλου ευκαταφρόνητης μερίδας θεατών στο format της τηλεοπτικής σειράς ως πρωταρχικής επιλογής διασκέδασης, σπάνια θα δεις σειρές να κάνουν αυτό το ταξίδι. Η έξοδος του «Downton Abbey» στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα αποτελεί φωτεινή εξαίρεση ‒ συνήθως πια ακολουθείται αντίστροφη πορεία, οι ταινίες στέκονται αφορμή για τη γέννηση τηλεοπτικών σειρών σε μια απόπειρα των τηλεοπτικών παραγωγών να προσελκύσουν το κοινό με την προσφορά αναγνωρίσιμου «υλικού».


Με αφορμή, λοιπόν, την κυκλοφορία της κινηματογραφικής μεταφοράς του «Downton Abbey» στις αίθουσες, που δεν συνιστά διασκευή αλλά συνέχεια της σειράς, θυμόμαστε δέκα χαρακτηριστικές περιπτώσεις τηλεοπτικών σειρών που μεταπήδησαν στο σελιλόιντ, άλλοτε με μεγαλύτερη άλλοτε με μικρότερη επιτυχία.

Gunn (1967)

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
Εμπορική αποτυχία στην εποχή του και εξαιρετικά δυσεύρετο σήμερα.

To άμεσα αναγνωρίσιμο μουσικό θεματάκι των τίτλων αρχής του «Peter Gunn» ακούστηκε για μία και μοναδική φορά σε κινηματογραφική αίθουσα το 1967. Το σενάριο έγραψε ο Γούλιαμ Πίτερ Μπλάτι, που στη συνέχεια θα υπέγραφε μια ταπεινή ταινία τρόμου, για την οποία ίσως να έχετε ακούσει, τον «Εξορκιστή», με τη σκηνοθεσία κοτζάμ Μπλέικ Έντουαρντς. Το ραφινάρισμα που εγγυάται, όμως, το όνομα του τελευταίου εδώ απουσιάζει. Εμπορική αποτυχία στην εποχή του και εξαιρετικά δυσεύρετο σήμερα.

Twilight Zone: The Movie (1983)

 

Μέτρια απόπειρα αναβίωσης της θρυλικής τηλεοπτικής ανθολογίας, παρά την υπογραφή τεσσάρων βαρύτατων υπογραφών του σινεμά του φανταστικού, των Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζο Ντάντε, Τζόν Λάντις και Τζορτζ Μίλερ. Η ενότητα του τελευταίου, μια διασκευή του δημοφιλούς επεισοδίου της original σειράς «Nightmare at 20.000 feet», με έναν Τζον Λίθγκοου σε κατάσταση παροξυσμού, είναι ο βασικός λόγος για να αναζητήσεις ένα φιλμ περισσότερο γνωστό για ένα φριχτό δυστύχημα στα γυρίσματα που προκάλεσε τον θάνατο του καρατερίστα Βικ Μόροου και δύο ακόμα ανήλικων ηθοποιών.

The Untouchables (1987)

 

Στις προσπάθειες του Έλιοτ Νες και της χωκσικής –εκ του Χάουαρντ Χωκς‒ συντροφιάς του να οδηγήσουν στη Δικαιοσύνη τον διαβόητο Αλ Καπόνε ο Μπράιαν ντε Πάλμα θα βρει ένα έκτακτο όχημα για να διοχετεύσει την ακόρεστη κινηματογραφοφιλία του, συνθέτοντας με τη βοήθεια του καστ και του μάεστρο Ένιο Μορικόνε ένα ελκυστικό ψυχαγωγικό πακέτο. Η σκηνή στον σταθμό με την ευθεία αναφορά στο «Θωρηκτό Ποτέμκιν» αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του πως το slow motion, με τη διαστολή του φιλμικού χρόνου που συνεπάγεται, μπορεί να εξυπηρετήσει το σασπένς. Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Σον Κόνερι.

The Naked Gun (1988)

 

  

Μόλις έξι επεισόδια κράτησε το «Police Squad!» της ομάδας ΖΑΖ που μετέφερε στην τηλεόραση το αναρχικό χιούμορ του «Airplane!», βάζοντας στο στόχαστρο αυτήν τη φορά τα αστυνομικά σίριαλ. Χρόνια μετά θα επιχειρήσουν να επανασυστήσουν τον υπαστυνόμο Φρανκ Ντρέμπιν μέσω της μεγάλης οθόνης, πετυχαίνοντας τζάκποτ. Μοντερνισμοί, ασταμάτητα γκαγκ, πολλές φορές ταυτόχρονα μέσα στο κάδρο, κι ένας Λέσλι Νίλσεν που υποδύεται τον χαρακτήρα του σαν να έπαιζε σε σοβαρό b-movie, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερο γέλιο. Από τις σημαδιακές κωμωδίες των '80s.

The Addams Family (1991)

 

Ο διευθυντής φωτογραφίας Μπάρι Σόνενφελντ αξιοποιεί τη γοτθική σκηνογραφία και το επουράνιο καστ –μπορείς π.χ. να φανταστείς κάποιον άλλο στη θέση του Ραούλ Τζούλια ή της Κριστίνα Ρίτσι;‒ και στήνει μια απολαυστική, μακάβρια κωμωδία που, εν όψει και της ολόενα αυξανόμενης δημοτικότητας του σινεμά του Τιμ Μπάρτον τον καιρό εκείνο, έσπασε τα ταμεία και ακολουθήθηκε από μια εξίσου καλή συνέχεια. Fun fact: Στη χώρα μας, για κάποιον ανεξήγητο λόγο κυκλοφόρησε σε DVD μόνο η δεύτερη ταινία.

The Fugitive (1993)

 

 

— Είμαι αθώος.

— Δεν με νοιάζει.

Η έξοχη αυτή στιχομυθία μάς δίνει όσα θέλουμε να ξέρουμε για τον χαρακτήρα του Τόμι Λι Τζόουνς, έναν μεθοδικό, πάντα ετοιμόλογο αστυνομικό που καθορίζεται και αυτοπροσδιορίζεται αποκλειστικά μέσα από τη δουλειά του. Ο Τζόουνς έφυγε με Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, ο πρωταγωνιστής Χάρισον Φορντ με ακόμα μία εμπορική επιτυχία και ο σκηνοθέτης Άντριου Ντέιβις, λίγα χρόνια μετά, εξαργύρωσε την ευστοχία των χιτσκοκισμών του σε αυτό το πρότζεκτ με ένα (λιγότερο ευτυχές) ριμέικ ταινίας του ίδιου του μετρ, του «Dial M for murder».

Mission: Impossible (1996)

 

Μεταφέροντας στο πανί τη θρυλική κατασκοπική σειρά, ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Τάουνι και ο σκηνοθέτης Μπράιαν ντε Πάλμα εγκαταλείπουν ελαφρώς τη mentalité της ομαδικής δουλειάς που τη χαρακτήριζε και πριμοδοτούν τον Ίθαν Χαντ του Τομ Κρουζ, επανασυστήνοντας την κινηματογραφική περσόνα του τελευταίου ως σκληροτράχηλου ήρωα δράσης που έρχεται για να σώσει τον πλανήτη. Οι σινεφίλ θέλουν να τον βλέπουν σε περιπέτειες μέχρι σήμερα, ενώ ο Σπίλμπεργκ θα αξιοποιήσει αυτήν του την πλευρά στον «Πόλεμο των Κόσμων» για να τονίσει, μέσω της ανημποριάς του, τη δριμύτητα της εξωγήινης απειλής. Όσο για τον Ντε Πάλμα; Αν δεχτούμε πως είναι ο διάδοχος του Χίτσκοκ, αυτό εδώ είναι το «North By Northwest» του.

Miami Vice (2006)

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
O Κόλιν Φάρελ και o Τζέιμι Φοξ στο ενδόμυχο κυνήγι ενός διαρκώς διαφεύγοντος παραδείσου.

Αστικός λυρισμός και μελβιλικός υπαρξισμός από τον σκηνοθέτη που δίνει στη νύχτα προεκτάσεις μεταφυσικές και κοινωνεί ένα σινεμά ατόφια κινηματογραφικό σε μια εκκλησία της οποίας οι πιστοί ολοένα και λιγοστεύουν. Αρκετοί φαν της σειράς απογοητεύτηκαν από τους σοβαρούς τόνους της κινηματογραφικής εκδοχής, κάποιοι συγκινούνται μέχρι σήμερα, ακολουθώντας τους αστυνομικούς των Κόλιν Φάρελ και Τζέιμι Φοξ στο ενδόμυχο κυνήγι ενός διαρκώς διαφεύγοντος παραδείσου, με τον οποίο η όποια φευγαλέα επαφή μπορεί να κρατά όσο ένα ερωτικό ντους ή ένα μοχίτο σε κουβανέζικο μπαρ.

Dark Shadows (2010)

 

Εντάσσοντας γνώριμες θεματικές του μπαρτονικού σινεμά στο μείγμα ‒το «ευγενικό» τέρας, ο θάνατος ως νέα αρχή‒ και συνδυάζοντάς τες με μια ίντριγκα γεμάτη δολοπλοκίες, μυστικά και (όχι και τόσο) κρυφά πάθη, επιτηδευμένα στομφώδεις ερμηνείες και μια αύρα (εκούσιας) αυτοπαρωδίας, γεννά κατά κάποιον τρόπο ένα νέο κινηματογραφικό υποείδος, εκείνο της γοτθικής σαπουνόπερας. Guest εμφάνιση από τον Άλις Κούπερ που δίνει αφορμή για ένα ξεκαρδιστικό λεκτικό γκαγκ.

The Equalizer (2014)

 

Το πρώτο ημίωρο με τον μοναχικό ήρωα του Ντένζελ Ουάσινγκτον να συναντά στο diner όπου πηγαίνει να διαβάσει τη νεαρή πόρνη της Κλόε Γκρέις Μόρετζ δίνει την αίσθηση μιας τελείως διαφορετικής, πιο μελαγχολικής ταινίας σε σχέση με το όργιο εξωφρενικής δράσης που ακολουθεί. Και πάλι, όμως, παραμένει έντιμη ταινία δράσης, χαρίζοντας στον αυτόνομο ρυθμιστή «δικαιοσύνης» του Ντένζελ Ουάσινγκτον, που πήρε τη σκυτάλη από τον τηλεοπτικό ομόλογό του, ένα προσοδοφόρο franchise.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ