Από τη Σοβιετική Ένωση στο Sex and the City: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Ο, 77χρονος πλέον, Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους χορευτές στην ιστορία και ηγετική φυσιογνωμία των διάσημων μπαλέτων Κίροφ. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Ο τρίτος κύκλος της σειράς And Just Like That αργότερα αυτό το μήνα, θα μάθουμε αν η Κάρι Μπράντσοου θα συνεχίσει τη σχέση της με τον Έινταν, τον πιο επιφανή ανταγωνιστή του αείμνηστου Mr.Big για την καρδιά της. Υπήρξαν φυσικά και διάφοροι άλλοι στην διαδρομή του Sex and the City, οι περισσότεροι φευγαλέοι.. Ένας όμως έχει αφήσει ένα μόνιμο αποτύπωμα: Ο Αλεξάντρ Πετρόφσκι, γνωστός και ως «ο Ρώσος», τον οποίον ως γνωστόν υποδύθηκε ο 77χρονος σήμερα Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ένας από τους μεγαλύτερους χορευτές στην ιστορία και ηγετική φυσιογνωμία των διάσημων μπαλέτων Κίροφ. Για τον Κλάιβ Μπαρνς, τον πρώην κριτικό χορού των New York Times, ο Μπαρίσνικοφ ήταν «ο τέλειος χορευτής».

Ο ίδιος φαίνεται να διασκεδάζει με το γεγονός ότι άνθρωποι που δεν τον έχουν δει ποτέ να χορεύει επί σκηνής τον αναγνωρίζουν στον δρόμο. «Τουλάχιστον θυμούνται κάτι από μένα, αν και συχνά δεν θυμούνται το πραγματικό μου όνομα. Λένε, “α, είναι ο Αλεξάντερ Πετρόφσκι”», είχε δηλώσει στην Telegraph, σημειώνοντας ότι οι θαυμαστές του Sex and the City τον πλησιάζουν πιο συχνά από τους θαυμαστές οτιδήποτε άλλου έχει κάνει. «Είναι ειρωνικό να δουλεύεις στη σκηνή για 40, 50 χρόνια και να σε θυμούνται μόνο από μια τηλεοπτική σειρά. Δεν πειράζει όμως, το καταλαβαίνω... Αυτή είναι η Αμερική!».

Ο Μπαρίσνικοφ εντάχθηκε στο Εθνικό Μπαλέτο του Καναδά, αλλά σύντομα πήρε το δρόμο για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Για τέσσερα χρόνια ήταν πρώτος χορευτής στο American Ballet Theater και το 1978 εντάχθηκε στο New York City Ballet και εξελίχθηκε σε κάτι σαν εμμονή για μια χώρα που βρισκόταν ακόμα βαθιά μέσα στη δίνη του Ψυχρού Πολέμου, και τον παρουσίαζε σαν ένα πολύτιμο τρόπαιο.

Ο Μπαρίσνικοφ γεννήθηκε στη Ρίγα της Λετονίας. Ο πατέρας του ήταν ένας αυστηρός στρατιωτικός με τον οποίο δεν ένιωθε ιδιαίτερα συνδεδεμένος, ενώ η μητέρα του ήταν μοδίστρα η οποία αυτοκτόνησε όταν ο ίδιος ήταν 12 ετών. Εκείνη αγαπούσε ιδιαίτερα την τέχνη και του εμφύσησε το πάθος για το μπαλέτο. Ο Μπαρίσνικοφ ξεκίνησε να χορεύει σε ηλικία επτά ετών και στα 16 του χρόνια σπούδαζε κοντά στον Αλεξάντερ Πούσκιν, έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους μπαλέτου της Σοβιετικής Ένωσης. Στα 19 του εντάχθηκε στα Μπαλέτα Κίροφ του Θεάτρου Μαρίνσκι, τον πιο διάσημο χορευτικό θίασο στον κόσμο μαζί με τα θρυλικά Μπαλέτα Μπολσόι.

ΕΠΕΞ Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Στον ρόλο του Αλεξάντρ Πετρόφσκι για το Sex and the City.

Με ύψος μόλις 1,65 μέτρα, μικρότερο από μια μπαλαρίνα σε στάση en pointe, φαινόταν προορισμένος για δευτερεύοντες ρόλους – τουλάχιστον στο πλαίσιο του άκαμπτου σοβιετικού συστήματος. Αλλά οι διεθνείς περιοδείες τον έκαναν να αρχίσει να αναρωτιέται αν βρισκόταν στο σωστό μέρος για να αναπτύξει πλήρως την τέχνη του. Ένιωθε ότι δεν ταίριαζε στην αυστηρή συμβατικότητα της σοβιετικής σχολής μπαλέτου και άρχισε να αναρωτιέται αν πραγματικά ανήκε εκεί. Όπως θα δήλωνε αργότερα, για τον ίδιον δεν ήταν πολιτικό ζήτημα – ήταν αυστηρά καλλιτεχνικό. Δεν θα ήταν ο πρώτος που θα εγκατέλειπε τη χώρα του: τη δεκαετία του 1960, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ είχε ζητήσει άσυλο στο Παρίσι και μια δεκαετία αργότερα, η Ναταλία Μακάροβα δεν επέστρεψε ποτέ στη Σοβιετική Ένωση μετά από μια παράσταση στο Λονδίνο. Ούτε και ο τελευταίος: Ο Αλεξάντερ Γκοντούνοφ, ο κύριος χορευτής των Μπολσόι, θα γινόταν αργότερα πρωτοσέλιδο με την αποστασία του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο ίδιος υποστήριζε πάντα ότι δεν ήταν μια προγραμματισμένη απόδραση, αλλά μάλλον μια παρορμητική απόφαση. «Στη Ρωσία δεν ήμουν ποτέ [...] πολιτικός αντιφρονών», δήλωνε στο περιοδικό People χρόνια αργότερα. Ήμουν δημόσιος υπάλληλος. Τα Μπαλέτα Κίροφ χρηματοδοτούνταν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση. Είχα όλα τα προνόμια και τα υλικά αγαθά που ήθελα. Αρκετά χρήματα, ένα αυτοκίνητο, ένα όμορφο διαμέρισμα. Σύχναζα στα ίδια μέρη με γιους υπουργών. Αλλά δεν μπορούσα να ταξιδέψω στο εξωτερικό όταν ήθελα, δεν μπορούσα να δουλέψω με τους ανθρώπους που ήθελα».

Η αυτομόλησή του δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Οι προηγούμενες αποδράσεις άλλων χορευτών είχαν ενεργοποιήσει την KGB και η παρακολούθηση ήταν αυστηρή. Κατά τη διάρκεια μιας κοινής περιοδείας στον Καναδά από αστέρες των Μπαλέτων Μπολσόι και Κίροφ, μια ομάδα Καναδών φίλων προσέφερε τη βοήθειά της. Στις 29 Ιουνίου 1974, στις 6:30 μ.μ., λίγο πριν από την τελευταία παράσταση, ο Μπαρίσνικοφ συναντήθηκε με έναν δικηγόρο στο Τορόντο και υπέγραψε τα απαραίτητα έγγραφα. Ο δικηγόρος τον συμβούλευσε να μην επιστρέψει στο θέατρο, αλλά ο Μπαρίσνικοφ δεν ήθελε να βλάψει τον θίασο και αποφάσισε να δώσει την τελευταία του παράσταση. Όσοι ήταν μάρτυρες είπαν ότι τα χέρια του έτρεμαν καθώς κρατούσε την παρτενέρ του.

«Η όλη επιχείρηση ήταν σαν θρίλερ - με κωμική όμως τροπή», θα δήλωνε αργότερα στο People. «Είχε κανονιστεί μυστικά μέσω φίλων. Εγώ άρχισα να τρέχω προς το αυτοκίνητο διαφυγής που περίμενε μερικά τετράγωνα μακριά την ώρα που έπρεπε να επιβιβαστούμε στο πούλμαν της ομάδας. Η KGB μας παρακολουθούσε. Ήταν πραγματικά αστείο. Οι θαυμαστές με περιμένουν έξω από την πόρτα της σκηνής, κι εγώ αρχίζω να τρέχω, και τρέχουν κι εκείνοι ξωπίσω μου για αυτόγραφο. Εκείνοι γελούσαν, ενώ εγώ έτρεχα για τη ζωή μου».

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Ο Μπαρίσνικοφ το 1995. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Ο Μπαρίσνικοφ εντάχθηκε στο Εθνικό Μπαλέτο του Καναδά, αλλά σύντομα πήρε το δρόμο για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Για τέσσερα χρόνια ήταν πρώτος χορευτής στο American Ballet Theater και το 1978 εντάχθηκε στο New York City Ballet και εξελίχθηκε σε κάτι σαν εμμονή για μια χώρα που βρισκόταν ακόμα βαθιά μέσα στη δίνη του Ψυχρού Πολέμου, και τον παρουσίαζε σαν ένα πολύτιμο τρόπαιο. Ο Τύπος τον λάτρευε και σύντομα άρχισε να τον φλερτάρει ο κόσμος του κινηματογράφου. Ήταν δημοφιλής όχι μόνο για το χορό του αλλά και για την εμφάνισή του, την προφανή εύθραυστη φύση του, το μελαγχολικό του ύφος και τα γαλάζια μάτια του.

Η πρώτη του ταινία ήταν η «Κρίσιμη καμπή» (The Turning Point) του 1977, ένα δράμα με φόντο τον κόσμο του μπαλέτου, στο οποίο πρωταγωνίστησε μαζί με τη Σίρλεϊ Μακλέιν και την Αν Μπάνκροφτ και μάλιστα έλαβε και υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, μία από τις 11 υποψηφιότητες της ταινίας του Χέρμπερτ Ρος. Παρά την άμεση αποδοχή, του πήρε άλλα οκτώ χρόνια για να επιστρέψει στο Χόλιγουντ, πρωταγωνιστώντας στην ταινία «Λευκές νύχτες» (White Nights) του 1985, μια ιστορία αυτομόλησης χορευτών παρόμοια με τη δική του. Προηγουμένως, είχε λανσάρει ένα άρωμα και μια συλλογή ρούχων με το όνομά του ενώ σύχναζε στο Studio 54, συναναστρεφόμενος με προσωπικότητες όπως η Μάρθα Γκράχαμ, ο Άντι Γουόρχολ, η Λίζα Μινέλι και ο Μικ Τζάγκερ. Ωστόσο, ο ίδιος επιμένει ότι δεν ήταν ποτέ τακτικός θαμώνας. «Πώς θα μπορούσα να είμαι εκεί μέχρι τις 6 το πρωί, όταν έπρεπε να είμαι στις 10 το πρωί στο μάθημα χορού. Συνολικά, δεν πρέπει να είχα πάει πάνω από τρεις φορές».

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το ειδύλλιό του με την ηθοποιό Τζέσικα Λανγκ τον είχε τοποθετήσει στα εξώφυλλα των σκανδαλοθηρικών μέσων. Ήταν νέοι, όμορφοι και διάσημοι. Χρόνια αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Λανγκ θα έλεγε στο Vanity Fair ότι γνωρίστηκαν το 1976 στο Χόλιγουντ χάρη στον σκηνοθέτη Μίλος Φόρμαν, σε ένα πάρτι που είχε διοργανώσει ο σεναριογράφος Μπακ Χένρι. «Θυμάμαι ότι τον είδα να στέκεται στην πισίνα. Δεν είχα δει ποτέ κανέναν τόσο εκτυφλωτικά λευκό. Ήταν σαν να ήταν διάφανος».  Η σχέση τους δεν ήταν μονογαμική και η Λανγκ γνώριζε τη φήμη του γυναικοκατακτητή. Ο χορευτής είχε συνδεθεί ρομαντικά με πολλές διάσημες γυναίκες, όπως η Ούρσουλα Άντρες, η Λίζα Μινέλι ή η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, αλλά οι φήμες δεν την ενοχλούσαν.

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Με τον σχεδιαστή Valentino και την Τζέσικα Λανγκ στο Studio 54 το 1978. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Όλα άλλαξαν όμως όταν η Τζέσικα Λανγκ έμεινε έγκυος στην κόρη τους και μετακόμισε στο σπίτι του Μπαρίσνικοφ. Ήλπιζαν ότι ο ερχομός του παιδιού τους θα τους έφερνε πιο κοντά, κατέληξε όμως να τους απομακρύνει. Η Λανγκ ερωτεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό Σαμ Σέπαρντ, ενώ ο Μπαρίσνικοφ συνδέθηκε με τη χορεύτρια Λίζα Ράινχαρτ με την οποία παραμένει παντρεμένος ενώ έχουν μαζί και τρία παιδιά.

Αφού θριάμβευσε για δεκαετίες στις πιο διάσημες θεατρικές σκηνές του πλανήτη σε όλο τον κόσμο, η καριέρα του ως χορευτής αποτελεί πλέον μακρινή ανάμνηση, κυρίως λόγω των τραυματισμών που υπέστη. «Κακοποίησα το σώμα μου», ομολογεί σήμερα. «Έφτασα στα άκρα. Έκανα δώδεκα εγχειρήσεις». Οι κύριες ασχολίες του είναι το θέατρο, η φωτογραφία και το Baryshnikov Arts, το καλλιτεχνικό ίδρυμα που φέρει το όνομά του.

Την περασμένη εβδομάδα, βρέθηκε στο πλευρό του Ισπανού σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ σε ένα αφιέρωμα που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης. ενώ την Τρίτη που μας πέρασε, ήταν εκείνος που εκφώνησε το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2025. «Λέγεται συχνά ότι ο χορός μπορεί να εκφράσει το ανείπωτο», είπε. «Η χαρά, η θλίψη και η απελπισία γίνονται με τον χορό ορατές – ενσαρκωμένες εκφράσεις της κοινής μας εύθραυστης υπόστασης».

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ