Από τη Σοβιετική Ένωση στο Sex and the City: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Ο, 77χρονος πλέον, Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους χορευτές στην ιστορία και ηγετική φυσιογνωμία των διάσημων μπαλέτων Κίροφ. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Ο τρίτος κύκλος της σειράς And Just Like That αργότερα αυτό το μήνα, θα μάθουμε αν η Κάρι Μπράντσοου θα συνεχίσει τη σχέση της με τον Έινταν, τον πιο επιφανή ανταγωνιστή του αείμνηστου Mr.Big για την καρδιά της. Υπήρξαν φυσικά και διάφοροι άλλοι στην διαδρομή του Sex and the City, οι περισσότεροι φευγαλέοι.. Ένας όμως έχει αφήσει ένα μόνιμο αποτύπωμα: Ο Αλεξάντρ Πετρόφσκι, γνωστός και ως «ο Ρώσος», τον οποίον ως γνωστόν υποδύθηκε ο 77χρονος σήμερα Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ένας από τους μεγαλύτερους χορευτές στην ιστορία και ηγετική φυσιογνωμία των διάσημων μπαλέτων Κίροφ. Για τον Κλάιβ Μπαρνς, τον πρώην κριτικό χορού των New York Times, ο Μπαρίσνικοφ ήταν «ο τέλειος χορευτής».

Ο ίδιος φαίνεται να διασκεδάζει με το γεγονός ότι άνθρωποι που δεν τον έχουν δει ποτέ να χορεύει επί σκηνής τον αναγνωρίζουν στον δρόμο. «Τουλάχιστον θυμούνται κάτι από μένα, αν και συχνά δεν θυμούνται το πραγματικό μου όνομα. Λένε, “α, είναι ο Αλεξάντερ Πετρόφσκι”», είχε δηλώσει στην Telegraph, σημειώνοντας ότι οι θαυμαστές του Sex and the City τον πλησιάζουν πιο συχνά από τους θαυμαστές οτιδήποτε άλλου έχει κάνει. «Είναι ειρωνικό να δουλεύεις στη σκηνή για 40, 50 χρόνια και να σε θυμούνται μόνο από μια τηλεοπτική σειρά. Δεν πειράζει όμως, το καταλαβαίνω... Αυτή είναι η Αμερική!».

Ο Μπαρίσνικοφ εντάχθηκε στο Εθνικό Μπαλέτο του Καναδά, αλλά σύντομα πήρε το δρόμο για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Για τέσσερα χρόνια ήταν πρώτος χορευτής στο American Ballet Theater και το 1978 εντάχθηκε στο New York City Ballet και εξελίχθηκε σε κάτι σαν εμμονή για μια χώρα που βρισκόταν ακόμα βαθιά μέσα στη δίνη του Ψυχρού Πολέμου, και τον παρουσίαζε σαν ένα πολύτιμο τρόπαιο.

Ο Μπαρίσνικοφ γεννήθηκε στη Ρίγα της Λετονίας. Ο πατέρας του ήταν ένας αυστηρός στρατιωτικός με τον οποίο δεν ένιωθε ιδιαίτερα συνδεδεμένος, ενώ η μητέρα του ήταν μοδίστρα η οποία αυτοκτόνησε όταν ο ίδιος ήταν 12 ετών. Εκείνη αγαπούσε ιδιαίτερα την τέχνη και του εμφύσησε το πάθος για το μπαλέτο. Ο Μπαρίσνικοφ ξεκίνησε να χορεύει σε ηλικία επτά ετών και στα 16 του χρόνια σπούδαζε κοντά στον Αλεξάντερ Πούσκιν, έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους μπαλέτου της Σοβιετικής Ένωσης. Στα 19 του εντάχθηκε στα Μπαλέτα Κίροφ του Θεάτρου Μαρίνσκι, τον πιο διάσημο χορευτικό θίασο στον κόσμο μαζί με τα θρυλικά Μπαλέτα Μπολσόι.

ΕΠΕΞ Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Στον ρόλο του Αλεξάντρ Πετρόφσκι για το Sex and the City.

Με ύψος μόλις 1,65 μέτρα, μικρότερο από μια μπαλαρίνα σε στάση en pointe, φαινόταν προορισμένος για δευτερεύοντες ρόλους – τουλάχιστον στο πλαίσιο του άκαμπτου σοβιετικού συστήματος. Αλλά οι διεθνείς περιοδείες τον έκαναν να αρχίσει να αναρωτιέται αν βρισκόταν στο σωστό μέρος για να αναπτύξει πλήρως την τέχνη του. Ένιωθε ότι δεν ταίριαζε στην αυστηρή συμβατικότητα της σοβιετικής σχολής μπαλέτου και άρχισε να αναρωτιέται αν πραγματικά ανήκε εκεί. Όπως θα δήλωνε αργότερα, για τον ίδιον δεν ήταν πολιτικό ζήτημα – ήταν αυστηρά καλλιτεχνικό. Δεν θα ήταν ο πρώτος που θα εγκατέλειπε τη χώρα του: τη δεκαετία του 1960, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ είχε ζητήσει άσυλο στο Παρίσι και μια δεκαετία αργότερα, η Ναταλία Μακάροβα δεν επέστρεψε ποτέ στη Σοβιετική Ένωση μετά από μια παράσταση στο Λονδίνο. Ούτε και ο τελευταίος: Ο Αλεξάντερ Γκοντούνοφ, ο κύριος χορευτής των Μπολσόι, θα γινόταν αργότερα πρωτοσέλιδο με την αποστασία του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο ίδιος υποστήριζε πάντα ότι δεν ήταν μια προγραμματισμένη απόδραση, αλλά μάλλον μια παρορμητική απόφαση. «Στη Ρωσία δεν ήμουν ποτέ [...] πολιτικός αντιφρονών», δήλωνε στο περιοδικό People χρόνια αργότερα. Ήμουν δημόσιος υπάλληλος. Τα Μπαλέτα Κίροφ χρηματοδοτούνταν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση. Είχα όλα τα προνόμια και τα υλικά αγαθά που ήθελα. Αρκετά χρήματα, ένα αυτοκίνητο, ένα όμορφο διαμέρισμα. Σύχναζα στα ίδια μέρη με γιους υπουργών. Αλλά δεν μπορούσα να ταξιδέψω στο εξωτερικό όταν ήθελα, δεν μπορούσα να δουλέψω με τους ανθρώπους που ήθελα».

Η αυτομόλησή του δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Οι προηγούμενες αποδράσεις άλλων χορευτών είχαν ενεργοποιήσει την KGB και η παρακολούθηση ήταν αυστηρή. Κατά τη διάρκεια μιας κοινής περιοδείας στον Καναδά από αστέρες των Μπαλέτων Μπολσόι και Κίροφ, μια ομάδα Καναδών φίλων προσέφερε τη βοήθειά της. Στις 29 Ιουνίου 1974, στις 6:30 μ.μ., λίγο πριν από την τελευταία παράσταση, ο Μπαρίσνικοφ συναντήθηκε με έναν δικηγόρο στο Τορόντο και υπέγραψε τα απαραίτητα έγγραφα. Ο δικηγόρος τον συμβούλευσε να μην επιστρέψει στο θέατρο, αλλά ο Μπαρίσνικοφ δεν ήθελε να βλάψει τον θίασο και αποφάσισε να δώσει την τελευταία του παράσταση. Όσοι ήταν μάρτυρες είπαν ότι τα χέρια του έτρεμαν καθώς κρατούσε την παρτενέρ του.

«Η όλη επιχείρηση ήταν σαν θρίλερ - με κωμική όμως τροπή», θα δήλωνε αργότερα στο People. «Είχε κανονιστεί μυστικά μέσω φίλων. Εγώ άρχισα να τρέχω προς το αυτοκίνητο διαφυγής που περίμενε μερικά τετράγωνα μακριά την ώρα που έπρεπε να επιβιβαστούμε στο πούλμαν της ομάδας. Η KGB μας παρακολουθούσε. Ήταν πραγματικά αστείο. Οι θαυμαστές με περιμένουν έξω από την πόρτα της σκηνής, κι εγώ αρχίζω να τρέχω, και τρέχουν κι εκείνοι ξωπίσω μου για αυτόγραφο. Εκείνοι γελούσαν, ενώ εγώ έτρεχα για τη ζωή μου».

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Ο Μπαρίσνικοφ το 1995. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Ο Μπαρίσνικοφ εντάχθηκε στο Εθνικό Μπαλέτο του Καναδά, αλλά σύντομα πήρε το δρόμο για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Για τέσσερα χρόνια ήταν πρώτος χορευτής στο American Ballet Theater και το 1978 εντάχθηκε στο New York City Ballet και εξελίχθηκε σε κάτι σαν εμμονή για μια χώρα που βρισκόταν ακόμα βαθιά μέσα στη δίνη του Ψυχρού Πολέμου, και τον παρουσίαζε σαν ένα πολύτιμο τρόπαιο. Ο Τύπος τον λάτρευε και σύντομα άρχισε να τον φλερτάρει ο κόσμος του κινηματογράφου. Ήταν δημοφιλής όχι μόνο για το χορό του αλλά και για την εμφάνισή του, την προφανή εύθραυστη φύση του, το μελαγχολικό του ύφος και τα γαλάζια μάτια του.

Η πρώτη του ταινία ήταν η «Κρίσιμη καμπή» (The Turning Point) του 1977, ένα δράμα με φόντο τον κόσμο του μπαλέτου, στο οποίο πρωταγωνίστησε μαζί με τη Σίρλεϊ Μακλέιν και την Αν Μπάνκροφτ και μάλιστα έλαβε και υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, μία από τις 11 υποψηφιότητες της ταινίας του Χέρμπερτ Ρος. Παρά την άμεση αποδοχή, του πήρε άλλα οκτώ χρόνια για να επιστρέψει στο Χόλιγουντ, πρωταγωνιστώντας στην ταινία «Λευκές νύχτες» (White Nights) του 1985, μια ιστορία αυτομόλησης χορευτών παρόμοια με τη δική του. Προηγουμένως, είχε λανσάρει ένα άρωμα και μια συλλογή ρούχων με το όνομά του ενώ σύχναζε στο Studio 54, συναναστρεφόμενος με προσωπικότητες όπως η Μάρθα Γκράχαμ, ο Άντι Γουόρχολ, η Λίζα Μινέλι και ο Μικ Τζάγκερ. Ωστόσο, ο ίδιος επιμένει ότι δεν ήταν ποτέ τακτικός θαμώνας. «Πώς θα μπορούσα να είμαι εκεί μέχρι τις 6 το πρωί, όταν έπρεπε να είμαι στις 10 το πρωί στο μάθημα χορού. Συνολικά, δεν πρέπει να είχα πάει πάνω από τρεις φορές».

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το ειδύλλιό του με την ηθοποιό Τζέσικα Λανγκ τον είχε τοποθετήσει στα εξώφυλλα των σκανδαλοθηρικών μέσων. Ήταν νέοι, όμορφοι και διάσημοι. Χρόνια αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Λανγκ θα έλεγε στο Vanity Fair ότι γνωρίστηκαν το 1976 στο Χόλιγουντ χάρη στον σκηνοθέτη Μίλος Φόρμαν, σε ένα πάρτι που είχε διοργανώσει ο σεναριογράφος Μπακ Χένρι. «Θυμάμαι ότι τον είδα να στέκεται στην πισίνα. Δεν είχα δει ποτέ κανέναν τόσο εκτυφλωτικά λευκό. Ήταν σαν να ήταν διάφανος».  Η σχέση τους δεν ήταν μονογαμική και η Λανγκ γνώριζε τη φήμη του γυναικοκατακτητή. Ο χορευτής είχε συνδεθεί ρομαντικά με πολλές διάσημες γυναίκες, όπως η Ούρσουλα Άντρες, η Λίζα Μινέλι ή η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, αλλά οι φήμες δεν την ενοχλούσαν.

Από τη Σοβιετική Ένωση στο Studio 54 και στο ‘Sex and the City’: Η συναρπαστική ζωή του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ Facebook Twitter
Με τον σχεδιαστή Valentino και την Τζέσικα Λανγκ στο Studio 54 το 1978. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Όλα άλλαξαν όμως όταν η Τζέσικα Λανγκ έμεινε έγκυος στην κόρη τους και μετακόμισε στο σπίτι του Μπαρίσνικοφ. Ήλπιζαν ότι ο ερχομός του παιδιού τους θα τους έφερνε πιο κοντά, κατέληξε όμως να τους απομακρύνει. Η Λανγκ ερωτεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό Σαμ Σέπαρντ, ενώ ο Μπαρίσνικοφ συνδέθηκε με τη χορεύτρια Λίζα Ράινχαρτ με την οποία παραμένει παντρεμένος ενώ έχουν μαζί και τρία παιδιά.

Αφού θριάμβευσε για δεκαετίες στις πιο διάσημες θεατρικές σκηνές του πλανήτη σε όλο τον κόσμο, η καριέρα του ως χορευτής αποτελεί πλέον μακρινή ανάμνηση, κυρίως λόγω των τραυματισμών που υπέστη. «Κακοποίησα το σώμα μου», ομολογεί σήμερα. «Έφτασα στα άκρα. Έκανα δώδεκα εγχειρήσεις». Οι κύριες ασχολίες του είναι το θέατρο, η φωτογραφία και το Baryshnikov Arts, το καλλιτεχνικό ίδρυμα που φέρει το όνομά του.

Την περασμένη εβδομάδα, βρέθηκε στο πλευρό του Ισπανού σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ σε ένα αφιέρωμα που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης. ενώ την Τρίτη που μας πέρασε, ήταν εκείνος που εκφώνησε το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2025. «Λέγεται συχνά ότι ο χορός μπορεί να εκφράσει το ανείπωτο», είπε. «Η χαρά, η θλίψη και η απελπισία γίνονται με τον χορό ορατές – ενσαρκωμένες εκφράσεις της κοινής μας εύθραυστης υπόστασης».

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ