Ανταπόκριση από τη Βενετία - «The King»: Ένας emo ηγέτης για τον 21ο αιώνα

Ανταπόκριση από τη Βενετία - «The King»: Ένας emo ηγέτης για τον 21ο αιώνα Facebook Twitter
Δεν θα μπορούσε να έχει επιλεγεί ιδανικότερος φορέας του σύγχρονου, νεανικού, εσωτερικά ανήσυχου προσώπου του απρόθυμου βασιλιά από τον Τιμοτέ Σαλαμέ.
0

Στη δική του κινηματογραφική εκδοχή των πεπραγμένων του Ερρίκου του 5ου, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Μισό δεν ανέφερε καν το όνομα του Σαίξπηρ στους τίτλους, έχοντας, ωστόσο, εμπνευστεί από τις βασιλικές τραγωδίες του βάρδου.

Το ιστορικό φόντο της περιπετειώδους διαδοχής από έναν έκφυλο πατέρα στον απολωλότα γιο και η πλανημένη διαμάχη ανάμεσα στην πονηρή Αγγλία και την αθώα Γαλλία, με κατάληξη την περίφημη μάχη στο Αζανκούρ έχουν διατηρηθεί, αλλά ο επικός τόνος και οι περιττοί παλικαρισμοί δίνουν τη θέση τους σε έναν μελαγχολικό στοχασμό για τα μεγάλα διλήμματα της ζωής.

Δεν θα μπορούσε να έχει επιλεγεί ιδανικότερος φορέας του σύγχρονου, νεανικού, εσωτερικά ανήσυχου προσώπου του απρόθυμου βασιλιά από τον Τιμοτέ Σαλαμέ, τον πρωταγωνιστή του angst της τελευταίας δεκαετίας. Στην ταινία «The King», που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο φεστιβάλ Βενετίας, ο Ερρίκος ο νεότερος συστήνεται ως μέθυσος ρέμπελος, που κυλιέται ανάμεσα σε καπηλειά και πόρνες, γνωστός αλλά εξαιρετέος, πλαισιωμένος από λίγους πιστούς φίλους που έμελλε να τον ακολουθήσουν στο παλάτι, όταν κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Ο Σαλαμέ γνωρίζει διαισθητικά πώς να δώσει υπόσταση στη λύπη (κάποια στιγμή λυγίζει κλαίγοντας και θυμίζει έντονα το φινάλε του «Call me by your name» στο τζάκι) μα δεν γίνεται να δώσει ζωή σε ένα μουντό χρονικό.

Κάνοντας σλάλομ ανάμεσα σε παγίδες και ραδιουργίες, έναν πέτρινο, αδιαπέραστο πατέρα κι έναν μαλακό σα βούτυρο αδελφό, ο Ερρίκος του Σαλαμέ ξέρει να δέρνει (παρά το μικρό του δέμας), μιλάει χαμηλόφωνα και λίγο, και ακούει προσεκτικά και πολύ: εκτός από τη φλύαρη ατζέντα των παραγόντων της ηγεσίας και την όψιμη κρίση για όσους οφείλει να προσπεράσει ή να κρατήσει στο πλάι του, στο δύσκολο έργο της επιλογής των σωστών συμβούλων σε μια χώρα που καταρρέει, υπομένει ως και το κήρυγμα της Κατρίν της Γαλλίας περί ανδρικής ανωριμότητας και, κατ' επέκτασιν, πολιτικής ορθότητας.

Χαμηλά φωτισμένος, γκρίζος με σκοτεινές απολήξεις, ζοφερός και βαρύς από ευθύνη, στο στιλ του «Νονού», χωρίς ωστόσο να εξελιχθεί σε θρίλερ διαδρόμων, όπως η «Ελίζαμπεθ» του Σέικαρ Καπούρ, είναι σαφές πως ο «Βασιλιάς» δεν φιλοδοξεί να επαναλάβει το σαιξπηρικό ύφος, πόσο μάλλον να αναπαράγει τον αρχαΐζοντα λόγο. Η απόπειρα εκμοντερνισμού μιας κλασικής ιστορίας δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχει κάτι παραπάνω να προσθέσει ή να δείξει κάτι συναρπαστικό αποφεύγοντας την έμφαση.

Ο Σαλαμέ γνωρίζει διαισθητικά πώς να δώσει υπόσταση στη λύπη (κάποια στιγμή λυγίζει κλαίγοντας και θυμίζει έντονα το φινάλε του «Call me by your name» στο τζάκι) μα δεν γίνεται να δώσει ζωή σε ένα μουντό χρονικό, παρά τη στιβαρή παρουσία του Μπεν Μέντελσον, του Τζόελ Έτζερτον που συνέγραψε το σενάριο, και του κυρίως του Σον Χάρις, στον πιο ύπουλο και άξιο προσοχής ρόλο.

 

Το trailer του «The King» που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας και σύντομα θα είναι διαθέσιμο στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Η νέα ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ βγάζει στην οθόνη τα άπλυτα της εταιρείας Μόσακ-Φονσέκα, που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τα έγγραφα του Παναμά, τα πολυσυζητημένα Panama Papers
ΑΠΟ ΤΟ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Κώστας Γαβράς ραψωδεί την ήττα της αριστεράς

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Κώστας Γαβράς ραψωδεί την ήττα της αριστεράς

Η ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» προσφέρει ακριβώς αυτό που θα περίμενε ο υποψιασμένος στο σινεμά του Κώστα Γαβρά και τις θέσεις του Γιάνη Βαρουφάκη, θεατής: ένα πολιτικό δράμα για μια αλλαγή που ματαιώθηκε άδοξα κι επώδυνα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ