Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ Facebook Twitter
Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο.
0

Αυτό που διέφυγε από τον Κώστα Γαβρά και την Αίθουσα Ενηλίκων ήταν η φρεσκάδα, ο τρόπος να αποδοθούν με ανθρώπινο πρόσωπο η ξερή στατιστική και τα επίκαιρα γεγονότα. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ τον βρήκε. Το Laundromat, μια από τις καλύτερες ταινίες του, βγάζει στην οθόνη τα άπλυτα της εταιρείας Μόσακ-Φονσέκα, που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τα έγγραφα του Παναμά, τα πολυσυζητημένα Panama Papers.

 

Ο Γκάρι Όλντμαν και ο Αντόνιο Μπαντέρας παίζουν γουστόζικα τα δυο αφεντικά με απόλυτα θεατρικό, καρικατουρίστικο τρόπο, εξηγώντας στο μεγαλύτερο μέρος της κοινής τους εμφάνισης πώς περίπου δουλεύει το βρώμικο σύστημα των εικονικών υπεράκτιων, που σκοπό τους έχουν να κρύβουν χρήματα μέσω ενός απέραντου, υπόγειου δικτύου, να τα ξεπλένουν έντεχνα και να μην εντοπίζονται, έτσι όπως διαμελισμένα και πολλαπλασιασμένα στήνονται.

 

Με μερικές ιστορίες μπλεγμένες κάτω από τη μεγάλη εικόνα, ο Αμερικανός σκηνοθέτης ακολουθεί σατιρικό τόνο, με εμφατική κωμωδία, θεωρώντας πως, όπως και ο Άνταμ Μακέϊ, μόνο με το λαϊκό περνάς το δύσπεπτο. Κι ενώ δεν του βγαίνουν όλα τα φυτίλια που αφήνει, η λοξή παρουσίαση ενός τόσο σοβαρού θέματος, που κόστισε ανθρώπινες ζωές και όντως βασίζεται σε πραγματικά μυστικά, θαμμένα από κυβερνήσεις χωρών και επιφανείς πολίτες, κάνει μια μικρή τομή στην ψυχαγωγική αποστολή του θεσμικού Χόλιγουντ.

 

Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο. Προσπαθώντας να βρει μια άκρη, και μαζί το δίκιο της, πασχίζει να ακουστεί, και να ξετυλίξει το νήμα μιας πολύπλοκης γραφειοκρατίας, που τελικά οδηγεί στις αποκαλύψεις, χωρίς η ίδια να δοκιμάζει τη χαρά του ηρωισμού ή της λύτρωσης, παρά μόνο έμμεσα. Επίσης, παίζει έναν δεύτερο, δυσδιάκριτο ρόλο με έντονη προφορά, που προς το τέλος φανερώνεται, ως έκπληξη.

 

Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, η Στριπ, εκτός ρόλου, καθισμένη στην καρέκλα του ηθοποιού, κοιτώντας στα μάτια την κάμερα, καταλήγει σε μια έκκληση, ακτιβιστική, αναιρώντας τη μυθοπλασία έστω και για λίγο. Η μεγαλύτερη ηθοποιός του κόσμου  εκπροσωπεί μια βιομηχανία που λοιδωρείται για την διακοσμητική απάθεια και τις διάσπαρτες λιμπεραλίστικες κορώνες της, και μαζί με τον βραβευμένο με Όσκαρ Σόντερμπεργκ, αποφασίζουν να διατυπώσουν την έγερση, στην καρδιά μιας διασκεδαστικής fiction, κι όχι μόνο σε μεθεόρτιες δηλώσεις και σε οργανωμένες συνεντεύξεις τύπου.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ