Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ Facebook Twitter
Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο.
0

Αυτό που διέφυγε από τον Κώστα Γαβρά και την Αίθουσα Ενηλίκων ήταν η φρεσκάδα, ο τρόπος να αποδοθούν με ανθρώπινο πρόσωπο η ξερή στατιστική και τα επίκαιρα γεγονότα. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ τον βρήκε. Το Laundromat, μια από τις καλύτερες ταινίες του, βγάζει στην οθόνη τα άπλυτα της εταιρείας Μόσακ-Φονσέκα, που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τα έγγραφα του Παναμά, τα πολυσυζητημένα Panama Papers.

 

Ο Γκάρι Όλντμαν και ο Αντόνιο Μπαντέρας παίζουν γουστόζικα τα δυο αφεντικά με απόλυτα θεατρικό, καρικατουρίστικο τρόπο, εξηγώντας στο μεγαλύτερο μέρος της κοινής τους εμφάνισης πώς περίπου δουλεύει το βρώμικο σύστημα των εικονικών υπεράκτιων, που σκοπό τους έχουν να κρύβουν χρήματα μέσω ενός απέραντου, υπόγειου δικτύου, να τα ξεπλένουν έντεχνα και να μην εντοπίζονται, έτσι όπως διαμελισμένα και πολλαπλασιασμένα στήνονται.

 

Με μερικές ιστορίες μπλεγμένες κάτω από τη μεγάλη εικόνα, ο Αμερικανός σκηνοθέτης ακολουθεί σατιρικό τόνο, με εμφατική κωμωδία, θεωρώντας πως, όπως και ο Άνταμ Μακέϊ, μόνο με το λαϊκό περνάς το δύσπεπτο. Κι ενώ δεν του βγαίνουν όλα τα φυτίλια που αφήνει, η λοξή παρουσίαση ενός τόσο σοβαρού θέματος, που κόστισε ανθρώπινες ζωές και όντως βασίζεται σε πραγματικά μυστικά, θαμμένα από κυβερνήσεις χωρών και επιφανείς πολίτες, κάνει μια μικρή τομή στην ψυχαγωγική αποστολή του θεσμικού Χόλιγουντ.

 

Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο. Προσπαθώντας να βρει μια άκρη, και μαζί το δίκιο της, πασχίζει να ακουστεί, και να ξετυλίξει το νήμα μιας πολύπλοκης γραφειοκρατίας, που τελικά οδηγεί στις αποκαλύψεις, χωρίς η ίδια να δοκιμάζει τη χαρά του ηρωισμού ή της λύτρωσης, παρά μόνο έμμεσα. Επίσης, παίζει έναν δεύτερο, δυσδιάκριτο ρόλο με έντονη προφορά, που προς το τέλος φανερώνεται, ως έκπληξη.

 

Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, η Στριπ, εκτός ρόλου, καθισμένη στην καρέκλα του ηθοποιού, κοιτώντας στα μάτια την κάμερα, καταλήγει σε μια έκκληση, ακτιβιστική, αναιρώντας τη μυθοπλασία έστω και για λίγο. Η μεγαλύτερη ηθοποιός του κόσμου  εκπροσωπεί μια βιομηχανία που λοιδωρείται για την διακοσμητική απάθεια και τις διάσπαρτες λιμπεραλίστικες κορώνες της, και μαζί με τον βραβευμένο με Όσκαρ Σόντερμπεργκ, αποφασίζουν να διατυπώσουν την έγερση, στην καρδιά μιας διασκεδαστικής fiction, κι όχι μόνο σε μεθεόρτιες δηλώσεις και σε οργανωμένες συνεντεύξεις τύπου.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ