«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express

«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express Facebook Twitter
Στο «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ
0

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος καλεί τα μέλη αυτής της ιδιότυπης λέσχης που ακούει στο όνομα Midnight Express να προσέρχονται τα Σάββατα, μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, στον κινηματογράφο Ααβόρα της Ιπποκράτους. Το εγχείρημα έχει αποκτήσει ένα πιστό κοινό, το οποίο σταδιακά αυξάνεται, οι επιλογές του προγράμματος ποικίλλουν. Μια ροπή προς το σινεμά είδους και ό,τι φαντάζεσαι πως θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό μεταμεσονύκτιας προβολής υπάρχει, στο πρόγραμμα, όμως, έχουν χωρέσει κι απρόσμενες επιλογές, όπως το κασσαβετικό «Husbands» ή το λαοφιλές «Rocky IV».


Η σεζόν ξεκίνησε με την «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, ενώ το προσεχές Σάββατο ακολουθεί το «All that Jazz», που, συμπτωματικά, έρχεται να επαναπροβληθεί σε ελληνική αίθουσα, λίγες μέρες αφότου είδαμε το final cut του «Αποκάλυψη Τώρα» στα πλαίσια των Νυχτών Πρεμιέρας. Δύο τα κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα τους: Το ένα ότι έχασαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας από το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» του Ρόμπερτ Μπέντον, από τις περιπτώσεις που σταυροκοπιέσαι ενστικτωδώς, σε όποιον Θεό και να πιστεύεις. Το δεύτερο κοινό είναι ότι ευκαιρίες να τις δεις στη μεγάλη οθόνη πρέπει να τις αρπάζεις από τα μαλλιά, αμφότερες είναι λίγο πιο αριστουργήματα από άλλα «αριστουργήματα».

Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα και παρακινημένος από μια παραλίγο θανατηφόρα καρδιακή προσβολή που υπέστη καθώς ετοίμαζε το ανέβασμα του Chicago στο θέατρο και μόνταρε τo «Lenny» –να μια ταινία που θα ήταν επίσης ωραίο να δούμε στο Midnight Express–, o Μπομπ Φόσι έστησε θέαμα ενδοσκόπησης και αυτοβιογραφικής υφής, όχι μακριά από το φελινικό «8 ½», εκπέμποντας όμως τους φελινισμούς του με τη δική του φωνή.


Με το «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ, κατά την οποία η χορογραφία προκύπτει όχι εντός του κάδρου, αλλά από το μοντάζ –τουλάχιστον η Οσκαρική Ακαδημία αναγνώρισε το επίτευγμα και φιλοδώρησε την ταινία με Όσκαρ Μοντάζ– και ανέδειξε την καλλιτεχνική δημιουργία ως ζήτημα ζωής και θανάτου. Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αν, λοιπόν, σε φέρει ο δρόμος, πέρνα μια βόλτα από την Ααβόρα το Σάββατο γύρω στις 00.30. Μόνο κερδισμένος μπορεί να βγεις.


 

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ