3 Έλληνες σκηνοθέτες μιλούν για τον Γκοντάρ

3 Έλληνες σκηνοθέτες μιλούν για τον Γκοντάρ Facebook Twitter
0

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει ένα μεγάλο αναδρομικό αφιέρωμα στον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, στον πιο μοντέρνο σκηνοθέτη που πέρασε ποτέ πίσω από την κάμερα.

Πρόκειται για την τρίτη εκδήλωση που οργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή» του ΕΣΠΑ 2007-2013. Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ελβετίας.

Στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος ΤΩΡΑ ΓΚΟΝΤΑΡ / MAINTENANT GODARD / 5-18/6/2014 ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, τρεις έλληνες σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά από την κάμερα της Ταινιοθήκης και μίλησαν για τον μεγάλο δημιουργό.

Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν ήταν έξι:

1) Γιατί είναι σημαντικό το έργο του (μοντερνιστή) Γκοντάρ;
2) Μοιραστείτε μαζί μας μια προσωπική εμπειρία που βιώσατε παρακολουθώντας ταινία του Γκοντάρ.
3) Ποια περίοδος από τη φιλμογραφία του σας εξιτάρει περισσότερο και ποιές είναι οι αγαπημένες σας ταινίες;
4) Ποια στοιχεία του Γκοντάρ λείπουν από τον ελληνικό κινηματογράφο; Πώς επηρεάστηκε ο ελληνικός κινηματογράφος από τον Γκοντάρ;
5) Aπό το παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα ποιο δημιουργό θεωρείτε το "σημερινό Γκοντάρ";
6) Αν είχατε σήμερα τη δυνατότητα να ρωτήσετε κάτι τον Γκοντάρ ποιό θα ήταν αυτό;

Η Αντουανέττα Αγγελίδη σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Μοντάζ στο Institut des Hautes Etudes Cinématographiques στο Παρίσι, και Θεωρία Κινηματογράφου με τον Christian Metz. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες -- Idées Fixes / Dies Irae (1977), Τόπος (1985), Οι Ώρες: Μια Τετράγωνη Ταινία (1995), Κλέφτης ή η Πραγματικότητα (2001).Σήμερα διδάσκει κινηματογράφο στη σχολή Σταυράκου.

Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος γεννήθηκε το 1967. Eργάζεται στην Ελλάδα, ως σκηνοθέτης ενώ παράλληλα διδάσκει υποκριτική στον κινηματογράφο σε διάφορες δραματικές σχολές. Ταινίες του έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2009 είναι διδάσκων καθηγητής (407/1980), στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων το »Γιο του Φυλακα» (2007) και τον »Μανάβη»(2013).

Ο Νίκος Κορνήλιος γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε στο Παρίσι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.Σπούδασε κινηματογράφο κοντά στον Eric Rohmer και έχει σκηνοθετήσει πολλές ταινίες μεταξύ αυτών την »Ισημερία»,»Α-θώο Σώμα»,»Τρίτη» και »11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου.»Παράλληλα ασχολείταο τόσο με το θέατρο όσο και με τη μουσική.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μεγάλο αφιέρωμα στον Γάλλο δημιουργό εδώ

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ