15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ντέμιαν Λιούις: «Ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά "ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ" και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007»
5

«Το φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα», δηλώνει στη συνέντευξη του στον Guardian ο Ντέμιαν Λιούις - φαβορί για τον ρόλο του 007 μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρέιγκ - με αφορμή την πρεμιέρα μιας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ με θέμα τις πιο σημαντικές κατασκοπικές επιχειρήσεις των τελευταίων 40 χρόνων, από την πτώση του «ανατολικού μπλοκ» (και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου) δηλαδή, ως τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» και ως τις επιχειρήσεις που συμβαίνουν στις μέρες μας.

Διάσημος κυρίως από τους βραβευμένους ρόλους του σε σειρές υψηλού κύρους όπως το Homeland και το Billions, ο Λιούις είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ που φέρει το όνομά του στον τίτλο της: "Damian Lewis: Spy Wars".

Το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί.

Στη σειρά παρουσιάζονται οι περιπτώσεις διάφορων μυστικών πρακτόρων της σύγχρονης περιόδου – κάποιοι εκ των οποίων αναφέρονται μόνο με τις κωδικές του ονομασίες – που πείστηκαν να αφηγηθούν για πρώτη φορά την ιστορία τους, αποκαλύπτοντας απείρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δράση των πιο τεσσάρων πιο «επιφανών» μυστικών υπηρεσιών: CIA, KGB, Μοσάντ και MI6.

Ο 48χρονος Άγγλος ηθοποιός (προϊόν του κολεγίου Eton και του Royal Shakespeare Company) που φέρεται ως ο επικρατέστερος μαζί με τον Ίντρις Έλμπα για να αναλάβει τον ρόλο του 007 μετά τον Ντάνιελ Κρέγκ, ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνειο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ο Ντέμιαν Λιούις ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνιο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

Ο Ντέμιαν Λιούις υποδυόταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη τον χρεοκοπημένο Αμερικανό φωτογράφο Νόρμαν Χάρις ο οποίος εγκαταλείπει το ρεπορτάζ του πολέμου στη Μικρά Ασία και επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη με το υπερωκεάνιο, ερωτεύεται μία από τις «νύφες».

Περιγράφοντας το "Spy Wars", o Ντέμιαν Λιούις σπεύδει να τονίσει ότι ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά «ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ» και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007 και το ρομαντικό και κοσμοπολίτικο σύμπαν που είχε οραματιστεί ο Ίαν Φλέμινγκ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί».

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα ο Craig μου άρεσε εξ αρχής και να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι να είχε ειπωθεί τότε κάτι τέτοιο. Στο Homeland μου άρεσε ο συγκεκριμένος αλλά σαν James Bond δε μου κάθεται καλά. Όσον αφορά τον Fassebender που λέει κι ο φίλος από κάτω, ναι είναι ίσως η σωστότερη επιλογή.
Αν δεν θυμάσαι να σου θυμίσω λοιπόν. "NEW YORK (CNNMoney.com) -- There is a new face in the familiar role of 007...and it's causing one of the bigger movie controversies in recent memory."Casino Royale," the latest film in the James Bond franchise, will hit theaters on November 17. The relatively unknown actor Daniel Craig is taking over as the British secret agent who has a penchant for martinis, Aston Martins and beautiful women.bond_casino_royale.03.jpgSome fans can't wait to see Daniel Craig take over as 007 but others think Pierce Brosnan should still be James Bond.And the casting of Craig has caused an online furor.Vote for your favorite James BondSome fans support the choice of Craig and hope that his portrayal of Bond will be more like the spy they loved from the original Sean Connery films.But others have attacked Craig for things ranging from his acting choices (he played murderer Perry Smith of "In Cold Blood" fame in this year's "Infamous" and has a scene where he kisses Truman Capote) to his looks. He's the first Bond to have blond hair, for example."από https://money.cnn.com/2006/11/08/commentary/mediabiz/index.htmμεταξύ άλλων...Δεν σου κάθεται καλά ο συγκεκριμένος επειδή έχεις συνηθίσει στην μεγάλη physicality που έδωσε ο Craig στον ρόλο έναντι άλλων στοιχείων κι ο Lewis δεν έχει ακόμη επιδείξει τέτοια (ο Brosnan ας πούμε είχε δώσει έμφαση στην κομψότητα και την χαρισματικότητα, ο Dalton στην "σκοτεινιά" κι εσωστρέφεια του χαρακτήρα, ο Moore στο μπον βιβέρ στοιχείο και την εξυπναδίστικη ατακαδόρικη συνέπεια κλπ.)Κάθε ηθοποιός φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Επομένως έτσι κι ο Lewis. Επίσης εφόσον είναι ταλαντούχος, σημαίνει ότι μπορεί να προσπαρμοστεί στο ρόλο, κι όχι το αντίθετο. Τέλος πάντων όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Περί ορέξεως...*Ο Φασμπέντερ έχει τελείως γερμανόφατσα, για τα προσωπικά μου δεδομένα, που δεν "κολλάει" με έναν κλασικά βρετανό πράκτορα.