15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ντέμιαν Λιούις: «Ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά "ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ" και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007»
5

«Το φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα», δηλώνει στη συνέντευξη του στον Guardian ο Ντέμιαν Λιούις - φαβορί για τον ρόλο του 007 μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρέιγκ - με αφορμή την πρεμιέρα μιας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ με θέμα τις πιο σημαντικές κατασκοπικές επιχειρήσεις των τελευταίων 40 χρόνων, από την πτώση του «ανατολικού μπλοκ» (και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου) δηλαδή, ως τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» και ως τις επιχειρήσεις που συμβαίνουν στις μέρες μας.

Διάσημος κυρίως από τους βραβευμένους ρόλους του σε σειρές υψηλού κύρους όπως το Homeland και το Billions, ο Λιούις είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ που φέρει το όνομά του στον τίτλο της: "Damian Lewis: Spy Wars".

Το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί.

Στη σειρά παρουσιάζονται οι περιπτώσεις διάφορων μυστικών πρακτόρων της σύγχρονης περιόδου – κάποιοι εκ των οποίων αναφέρονται μόνο με τις κωδικές του ονομασίες – που πείστηκαν να αφηγηθούν για πρώτη φορά την ιστορία τους, αποκαλύπτοντας απείρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δράση των πιο τεσσάρων πιο «επιφανών» μυστικών υπηρεσιών: CIA, KGB, Μοσάντ και MI6.

Ο 48χρονος Άγγλος ηθοποιός (προϊόν του κολεγίου Eton και του Royal Shakespeare Company) που φέρεται ως ο επικρατέστερος μαζί με τον Ίντρις Έλμπα για να αναλάβει τον ρόλο του 007 μετά τον Ντάνιελ Κρέγκ, ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνειο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ο Ντέμιαν Λιούις ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνιο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

Ο Ντέμιαν Λιούις υποδυόταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη τον χρεοκοπημένο Αμερικανό φωτογράφο Νόρμαν Χάρις ο οποίος εγκαταλείπει το ρεπορτάζ του πολέμου στη Μικρά Ασία και επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη με το υπερωκεάνιο, ερωτεύεται μία από τις «νύφες».

Περιγράφοντας το "Spy Wars", o Ντέμιαν Λιούις σπεύδει να τονίσει ότι ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά «ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ» και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007 και το ρομαντικό και κοσμοπολίτικο σύμπαν που είχε οραματιστεί ο Ίαν Φλέμινγκ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί».

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα ο Craig μου άρεσε εξ αρχής και να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι να είχε ειπωθεί τότε κάτι τέτοιο. Στο Homeland μου άρεσε ο συγκεκριμένος αλλά σαν James Bond δε μου κάθεται καλά. Όσον αφορά τον Fassebender που λέει κι ο φίλος από κάτω, ναι είναι ίσως η σωστότερη επιλογή.
Αν δεν θυμάσαι να σου θυμίσω λοιπόν. "NEW YORK (CNNMoney.com) -- There is a new face in the familiar role of 007...and it's causing one of the bigger movie controversies in recent memory."Casino Royale," the latest film in the James Bond franchise, will hit theaters on November 17. The relatively unknown actor Daniel Craig is taking over as the British secret agent who has a penchant for martinis, Aston Martins and beautiful women.bond_casino_royale.03.jpgSome fans can't wait to see Daniel Craig take over as 007 but others think Pierce Brosnan should still be James Bond.And the casting of Craig has caused an online furor.Vote for your favorite James BondSome fans support the choice of Craig and hope that his portrayal of Bond will be more like the spy they loved from the original Sean Connery films.But others have attacked Craig for things ranging from his acting choices (he played murderer Perry Smith of "In Cold Blood" fame in this year's "Infamous" and has a scene where he kisses Truman Capote) to his looks. He's the first Bond to have blond hair, for example."από https://money.cnn.com/2006/11/08/commentary/mediabiz/index.htmμεταξύ άλλων...Δεν σου κάθεται καλά ο συγκεκριμένος επειδή έχεις συνηθίσει στην μεγάλη physicality που έδωσε ο Craig στον ρόλο έναντι άλλων στοιχείων κι ο Lewis δεν έχει ακόμη επιδείξει τέτοια (ο Brosnan ας πούμε είχε δώσει έμφαση στην κομψότητα και την χαρισματικότητα, ο Dalton στην "σκοτεινιά" κι εσωστρέφεια του χαρακτήρα, ο Moore στο μπον βιβέρ στοιχείο και την εξυπναδίστικη ατακαδόρικη συνέπεια κλπ.)Κάθε ηθοποιός φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Επομένως έτσι κι ο Lewis. Επίσης εφόσον είναι ταλαντούχος, σημαίνει ότι μπορεί να προσπαρμοστεί στο ρόλο, κι όχι το αντίθετο. Τέλος πάντων όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Περί ορέξεως...*Ο Φασμπέντερ έχει τελείως γερμανόφατσα, για τα προσωπικά μου δεδομένα, που δεν "κολλάει" με έναν κλασικά βρετανό πράκτορα.