15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ντέμιαν Λιούις: «Ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά "ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ" και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007»
5

«Το φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα», δηλώνει στη συνέντευξη του στον Guardian ο Ντέμιαν Λιούις - φαβορί για τον ρόλο του 007 μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρέιγκ - με αφορμή την πρεμιέρα μιας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ με θέμα τις πιο σημαντικές κατασκοπικές επιχειρήσεις των τελευταίων 40 χρόνων, από την πτώση του «ανατολικού μπλοκ» (και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου) δηλαδή, ως τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» και ως τις επιχειρήσεις που συμβαίνουν στις μέρες μας.

Διάσημος κυρίως από τους βραβευμένους ρόλους του σε σειρές υψηλού κύρους όπως το Homeland και το Billions, ο Λιούις είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ που φέρει το όνομά του στον τίτλο της: "Damian Lewis: Spy Wars".

Το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί.

Στη σειρά παρουσιάζονται οι περιπτώσεις διάφορων μυστικών πρακτόρων της σύγχρονης περιόδου – κάποιοι εκ των οποίων αναφέρονται μόνο με τις κωδικές του ονομασίες – που πείστηκαν να αφηγηθούν για πρώτη φορά την ιστορία τους, αποκαλύπτοντας απείρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δράση των πιο τεσσάρων πιο «επιφανών» μυστικών υπηρεσιών: CIA, KGB, Μοσάντ και MI6.

Ο 48χρονος Άγγλος ηθοποιός (προϊόν του κολεγίου Eton και του Royal Shakespeare Company) που φέρεται ως ο επικρατέστερος μαζί με τον Ίντρις Έλμπα για να αναλάβει τον ρόλο του 007 μετά τον Ντάνιελ Κρέγκ, ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνειο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ο Ντέμιαν Λιούις ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνιο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

Ο Ντέμιαν Λιούις υποδυόταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη τον χρεοκοπημένο Αμερικανό φωτογράφο Νόρμαν Χάρις ο οποίος εγκαταλείπει το ρεπορτάζ του πολέμου στη Μικρά Ασία και επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη με το υπερωκεάνιο, ερωτεύεται μία από τις «νύφες».

Περιγράφοντας το "Spy Wars", o Ντέμιαν Λιούις σπεύδει να τονίσει ότι ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά «ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ» και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007 και το ρομαντικό και κοσμοπολίτικο σύμπαν που είχε οραματιστεί ο Ίαν Φλέμινγκ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί».

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα ο Craig μου άρεσε εξ αρχής και να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι να είχε ειπωθεί τότε κάτι τέτοιο. Στο Homeland μου άρεσε ο συγκεκριμένος αλλά σαν James Bond δε μου κάθεται καλά. Όσον αφορά τον Fassebender που λέει κι ο φίλος από κάτω, ναι είναι ίσως η σωστότερη επιλογή.
Αν δεν θυμάσαι να σου θυμίσω λοιπόν. "NEW YORK (CNNMoney.com) -- There is a new face in the familiar role of 007...and it's causing one of the bigger movie controversies in recent memory."Casino Royale," the latest film in the James Bond franchise, will hit theaters on November 17. The relatively unknown actor Daniel Craig is taking over as the British secret agent who has a penchant for martinis, Aston Martins and beautiful women.bond_casino_royale.03.jpgSome fans can't wait to see Daniel Craig take over as 007 but others think Pierce Brosnan should still be James Bond.And the casting of Craig has caused an online furor.Vote for your favorite James BondSome fans support the choice of Craig and hope that his portrayal of Bond will be more like the spy they loved from the original Sean Connery films.But others have attacked Craig for things ranging from his acting choices (he played murderer Perry Smith of "In Cold Blood" fame in this year's "Infamous" and has a scene where he kisses Truman Capote) to his looks. He's the first Bond to have blond hair, for example."από https://money.cnn.com/2006/11/08/commentary/mediabiz/index.htmμεταξύ άλλων...Δεν σου κάθεται καλά ο συγκεκριμένος επειδή έχεις συνηθίσει στην μεγάλη physicality που έδωσε ο Craig στον ρόλο έναντι άλλων στοιχείων κι ο Lewis δεν έχει ακόμη επιδείξει τέτοια (ο Brosnan ας πούμε είχε δώσει έμφαση στην κομψότητα και την χαρισματικότητα, ο Dalton στην "σκοτεινιά" κι εσωστρέφεια του χαρακτήρα, ο Moore στο μπον βιβέρ στοιχείο και την εξυπναδίστικη ατακαδόρικη συνέπεια κλπ.)Κάθε ηθοποιός φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Επομένως έτσι κι ο Lewis. Επίσης εφόσον είναι ταλαντούχος, σημαίνει ότι μπορεί να προσπαρμοστεί στο ρόλο, κι όχι το αντίθετο. Τέλος πάντων όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Περί ορέξεως...*Ο Φασμπέντερ έχει τελείως γερμανόφατσα, για τα προσωπικά μου δεδομένα, που δεν "κολλάει" με έναν κλασικά βρετανό πράκτορα.