Βατικανό: Στην Καπέλα Σιξτίνα, έπειτα από αιώνες, και οι 12 ταπισερί που σχεδίασε ο Ραφαήλ

Βατικανό: Στην Καπέλα Σιξτίνα, έπειτα από αιώνες, και οι 12 ταπισερί που σχεδίασε ο Ραφαήλ Facebook Twitter
Στην Καπέλα Σιξτίνα επιστρέφουν οι ταπισερί που σχεδίασε ο Ραφαήλ (Πηγή φωτό EPA)
0

Έπειτα από αιώνες, οι 12 ταπισερί που είχε σχεδιάσει ο Ραφαήλ επιστρέφουν στην Καπέλα Σιξτίνα.

Στο πλαίσιο για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Ραφαήλ, οι ταπισερί που είχε σχεδιάσει για την Καπέλα Σιξτίνα παίρνουν τη θέση τους στους χαμηλότερους τοίχους του παρεκκλησίου του Βατικανού, κοντά στις αριστουργηματικές νωπογραφίες του Μιχαήλ Άγγελου και την αναπαράσταση της Τελικής Κρίσης.

«Τις είχε εμπνευστεί για αυτό ακριβώς τον χώρο, συνεπώς σκεφθήκαμε πως αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος για να τον τιμήσουμε», δήλωσε η Μπάρμπαρα Γιάτα, διευθύντρια των Μουσείων του Βατικανού.

Οι επιτοίχιοι τάπητες είχαν υφανθεί στις Βρυξέλλες, στο διάσημο εργαστήριο του Πίτερ φαν Έλστ, με βάση τα σχέδια που είχε κάνει ο Ραφαήλ. Αναπαριστούν σκηνές από τις Πράξεις των Αποστόλων, όπως ο «λιθοβολισμός του Αγίου Στεφάνου» και «το εν Αθήναις κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου».

Οι 12 ταπισερί έχουν υφανθεί από μετάξι, μαλλί και ασημένια κλωστή, ενώ η συντήρηση και αποκατάστασή τους από τα συνεργεία ειδικών του Βατικανού ήταν δύσκολη και διήρκεσε μία 10ετία.

 

Στην Καπέλα Σιξτίνα για 1 εβδομάδα

Από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξαναβρεθούν στην Καπέλα Σιξτίνα, όπου κρέμονταν για όσο χρονικό διάστημα ο Μιχαήλ Άγγελος τελειοποιούσε την εικονογράφηση της οροφής το 1512 και όταν ξεκίνησε να ζωγραφίζει την Τελική Κρίση, στον τοίχο πίσω από το κεντρικό ιερό, το 1536. «Τα τελευταία αρχεία που έχουμε για το ότι ήταν οι επιτοίχιοι τάπητες ήταν όλοι κρεμασμένοι στην Καπέλα Σιξτίνα χρονολογούνται από τα τέλη του 1500», δήλωσε η επιμελήτρια της έκθεσης, Αλεσάντρα Ροντόλφο.

Οι συντηρητές έδωσαν άδεια να εκτεθούν όλοι μαζί μόνο για μία εβδομάδα, για να τους προστατεύσουν, αλλά και επειδή κάποιοι από αυτούς τους τάπητες είναι δάνεια από άλλα μουσεία. Ένας από αυτούς προέρχεται και θα επιστρέψει στο Μουσείο των Σκουντερίε του Κυρηνάλιου Προεδρικού Μεγάρου, ενώ ένας άλλος αποτελεί τμήμα της συλλογής της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου, στην οποία και θα επιστρέψει αργότερα εντός του έτους.

Συνήθως στο Βατικανό εκτίθεται μία επιλογή από τις ταπισερί, πίσω από προστατευτικό γυαλί, σε χώρους που ελέγχεται η θερμοκρασία. Στις προηγούμενες εκθέσεις- κάποιες είχαν διαρκέσει μόλις μερικές ώρες- είχαν περιληφθεί μόνον οι 10 μεγαλύτεροι τάπητες, ορισμένοι διαστάσεων έξι επί πέντε μέτρα. Δύο από αυτούς είναι στενότεροι και τοποθετούνται κάθετα ως μπορντούρες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ Reuters

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.