Άννε-Σοφί Μούτερ: Στηρίξτε τους καλλιτέχνες- Πολλοί εργαζόμενοι γύρω από κάθε μουσικό

Άννε-Σοφί Μούτερ: Στηρίξτε τους καλλιτέχνες- Πολλοί εργαζόμενοι γύρω από κάθε μουσικό Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Η βιολονίστρια Άννε-Σοφί Μούτερ βρισκόταν σε διεθνή περιοδεία όταν λόγω κορωνοϊού ακυρώθηκαν οι συναυλίες της.

Με αφορμή βράβευσή της στο Βερολίνο η διασημότερη Γερμανίδα βιολονίστρια και σημείο αναφοράς στον κόσμο της κλασικής μουσικής, μίλησε για τη κρίση που αντιμετωπίζει ο καλλιτεχνικός κόσμος.


Η Άννε-Σοφί Μούτερ τιμήθηκε πρόσφατα στο Βερολίνο από τις δισκογραφικές εταιρίες με το βραβείο Opus Klassik για την ηχογράφηση κινηματογραφικής μουσικής του δημοφιλούς αμερικανού συνθέτη Τζον Γουίλιαμς (Star Wars, Harry Poter, Η Λίστα του Σίντλερ, Τα Σαγόνια του καρχαρία).


Λόγω της πανδημίας αναγκάστηκε να διακόψει τη διεθνή περιοδεία της. Όπως είπε στη DW, και η ίδια μολύνθηκε με το ιό και πέρασε αναγκαστικά ένα διάστημα στο σπίτι της. Σήμερα απευθύνει έκκληση για τη στήριξη των καλλιτεχνών, οι οποίοι πλήττονται ιδιαίτερα από τα περιοριστικά μέτρα και την ακύρωση πλήθους εκδηλώσεων.

Το Facebook δεν διασφαλίζει τα προς το ζην

«Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι γύρω από ένα μουσικό υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας. Αρχής γενομένης από τον ατζέντη, τον διοργανωτή μέχρι την κυρία στο βεστιάριο. Οι περισσότεροι είναι ελεύθεροι επαγγελματίες. Κατά συνέπεια είμαστε άμεσα ή έμμεσα εργοδότες. Ας μη ξεχνάμε ότι ο τζίρος της μουσικής βιομηχανίας έφθασε πέρυσι τα 13,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν πρέπει συνεπώς να την υποτιμούμε», σχολιάζει η Μούτερ.

Η μουσικός φοβάται πως, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα στη Γερμανία, ο καλλιτεχνικός τομέας θα συρρικνωθεί ανεπανόρθωτα. «Κάποτε η υπουργός Πολιτισμού είχε μιλήσει για τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγονται στους καλλιτέχνες στο διαδίκτυο λόγω της πανδημίας. Στο μεταξύ έχει αλλάξει γνώμη. Προφανώς διότι συνειδητοποίησε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας, αλλά δεν διασφαλίζουν σε καμία περίπτωση την επιβίωση των καλλιτεχνών».

Στο ερώτημα αν εκείνη ως διάσημη σταρ θα αποδεχόταν να εμφανιστεί με τη μισή αμοιβή, η Άννε-Σοφί Μούτερ απαντά: «Μα οι μουσικοί το κάνουμε συνεχώς. Σε καιρούς πανδημίας παίζουμε δύο συναυλίες τη βραδιά, που σημαίνει ότι πληρωνόμαστε τα μισά. Εκτός αυτού οι αμοιβές μας κατέρρευσαν γιατί απλούστατα οι διοργανωτές δεν βγάζουν τόσα χρήματα όσο παλαιότερα. Πίστευα πάντα ότι οι καλλιτέχνες θα πρέπει να δραστηριοποιούνται και εκτός επαγγέλματος στις κοινωνίες, στις οποίες ζουν. Αποδίδω ιδιαίτερη αξία στις συναυλίες για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Για το λόγο αυτό δημιούργησα ένα ίδρυμα για τη στήριξη ταλαντούχων νέων μουσικών, στην οποία διαθέτω όλα τα χρηματικά μου έπαθλα».


Η ευτυχία της μουσικής

Ένα βίντεο από το κουιντέτο εγχόρδων με την επωνυμία «Η πέστροφα» του αυστριακού συνθέτη Φρανς Σούμπερτ, στο οποίο συμμετέχει η Άννε-Σοφί Μούτερ, επιγράφεται «Η κλασική μουσική πηγή ευτυχίας». Ισχύει αυτό; Είναι τόσο απλό; ρωτά η DW τη γερμανίδα βιολονίστρια.

«Δεν ξέρω ποιός έδωσε τον τίτλο, αλλά τον προσυπογράφω. Φυσικά και υπάρχουν και άλλες πηγές ευτυχίες, αλλά η μουσική είναι τεράστιο δώρο. Αυτό όμως που καθιστά τη μουσική ένα εξαιρετικό μέσο επικοινωνίας είναι η συμμετοχή περισσότερων του ενός μουσικού, αλλά και του κοινού».

Τι άλλο δίνει ευτυχία στη Άννε-Σοφί Μούτερ εκτός της μουσικής; «Μα τα παιδιά μου φυσικά. Όταν τα παιδιά μου βρίσκονται στην αίθουσα, τότε έχω κοντά μου ό,τι μου είναι σημαντικό. Χαίρομαι όμως και όταν λάμπει ο ήλιος ή όταν βλέπω ένα όμορφο πολύχρωμο φύλλο. Οι μουσικοί έχουμε την τάση να βιώνουμε πολύ έντονα καταστάσεις. Είναι πανέμορφο σε στιγμές ευτυχίας, αλλά πολύ κουραστικό όταν πρόκειται για τραγικές στιγμές της ζωής».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.