H μάχη της μπύρας στην Αμερική

H μάχη της μπύρας στην Αμερική Facebook Twitter
1

Μπορεί οι μεγαλύτερες ζυθοποιίες της Αμερικής να έχουν κατηγορηθεί κατά καιρούς ότι παράγουν άοσμες και άγευστες μπύρες, όμως εκείνοι που αναζητούν μια καλή μπύρα στις Ηνωμένες Πολιτείες  έχουν πλέον  πολλές επιλογές. Η αγορά μπύρας σήμερα μοιάζει ολοένα και περισσότερο την εποχή πριν την Ποτοαπαγόρευση, όταν οι μικρές περιφερειακές ζυθοποιίες κυριαρχούσαν στον χάρτη. Μάλιστα είναι τέτοια η ζήτηση για καλή και γευστική μπύρα που υπολογίζεται πως κάθε μέρα δημιουργείται τουλάχιστον μια νέα ζυθοποιία.

Οι μικρές και ανεξάρτητες ζυθοποιίες έχουν ωφεληθεί τα μέγιστα κατά τη διάρκεια της ύφεσης αναλαμβάνοντας μερίδιο της αγοράς που μέχρι πρότινος κατείχαν παραδοσιακά εμπορικά σήματα όπως η Budweiser και Miller Lite. 

Σύμφωνα με το Insights Marketer Beer, η ζήτηση για μπύρα έχει αυξηθεί κατά  13% για κάθε ένα από τα τελευταία τρία χρόνια. Οι δύο μεγαλύτερες ζυθοποιίες της Αμερικής, η Anheuser-Busch και η MillerCoors, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα της εγχώριας αγοράς, ενώ οι μικρές ζυθοποιίες μόλις το 6,7%. 

Αλλά ακόμη και τα μεγάλα αφεντικά έχουν παρατηρήσει την αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ενώ οι πωλήσεις των μεγάλων εμπορικών σημάτων τους έχουν πέσει στα ανοικτά, τα κέρδη τους  μεγαλώνουν από την «crafty beer» όπως ονομάζεται η βιομηχανική μπύρα που μοιάζει και πωλείται σαν μπύρα μικροζυθοποιίας.

Αυτό έχει οδηγήσει σε κάποια συζήτηση σχετικά με το τι συνιστά μια craft μπύρα και τι όχι και βεβαίως τι φορολογικές συνέπειες έχει αυτό για τις εταιρείες. Η Brewers Association που προωθεί τα συμφέροντα των μικρών, ανεξάρτητων, και παραδοσιακών ζυθοποιιών  που παράγουν έως 6 εκατομμύρια βαρέλια μπύρας ετησίως. 

Υπό αυτό τον ορισμό η μεγαλύτερη ζυθοποιία είναι η Boston Beer, κατασκευάστρια του Samuel Adams, η οποία παρήγαγε πάνω από 2 εκατομμύρια βαρέλια πέρυσι. Ο αριθμός αυτός συμβαίνει επίσης να αποτελεί και το όριο για την ευνοϊκή μεταχείριση που τυγχάνουν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και που τους επιτρέπει να κάνουν ένα «διάλειμμα» από την καταβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Καθώς η βιομηχανία μπύρας αναπτύσσεται διαρκώς  η  Brewers Association σκέφτεται ότι σύντομα τα περισσότερα από τα μέλη της βρεθούν στο σημείο που βρίσκεται η Boston Beer και σύντομα θα κληθούν να ανταγωνιστούν στα ίσα τις μεγάλες εταιρείες με ότι βεβαίως αυτό συνεπάγεται. 

Γι 'αυτό το λόγο η Ένωση πιέζει το Κογκρέσο να περάσει ένα νομοσχέδιο που θα αυξήσει το όριο για τον ειδικό φόρο στα 6 εκατομμύρια βαρέλια ετησίως δίνοντας ανάσα στους μικρούς επιχειρηματίες. Όμως, το Ινστιτούτο Μπύρας στο οποίο εκπροσωπούνται εξίσου οι μικρές και οι μεγάλες βιομηχανίες έχει άλλη προσέγγιση και πιέζει το Κογκρέσο για συνολική μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε όλες τις κατηγορίες που αφορούν τον κλάδο.

Οι αντίπαλοι του νομοσχεδίου για τον φόρο -ο οποίος δεν έχει προσαρμοστεί από το 1991- σπεύδουν να τονίσουν πως ο πληθωρισμός έχει ήδη μειώσει τη δραστικότητά του μέτρου ενώ υπάρχουν και ορισμένοι που θέλουν τον φόρο σε υψηλά επίπεδα προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Άλλοι γερουσιαστές φαίνεται να αντιλαμβάνονται πλέον πως το ποιο ακριβό συστατικό της μπύρας είναι ο ίδιος ο φόρος κατανάλωσης . Ίσως είναι αυτός που της δίνει και την πικρή γεύση θα έλεγε κανείς σκωπτικά. Το βέβαιο είναι ότι ο χάρτης της μπύρας αλλάζει και οι μάχες που θα ακολουθήσουν θα ορίσουν και τη φυσιογνωμία του κλάδου στη νέα εποχή- τραστ και λίγους παίκτες ή μικρές διεσπαρμένες βιομηχανίες.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ

σχόλια

1 σχόλια