Σβήνοντας ρυτίδες και προγούλια: Μήπως παράγινε τελευταία το ψηφιακό λίφτινγκ των σταρ στην οθόνη;

Σβήνοντας ρυτίδες και προγούλια: Μήπως παράγινε τελευταία το ψηφιακό λίφτινγκ των σταρ στην οθόνη; Facebook Twitter
Άγρια, ψηφιακά, νιάτα: Ο Κερτ Ράσελ στο Guardians of the Galaxy Vol 2, ο Άντονι Χόπκινς στο Westworld, Ο Ρόμπερτ Νταόυνι Τζούνιορ στο Captain America: Civil War και ο Γουίλ Σμιθ στο Gemini Man
3

Ενώ βρίσκεται στην τελική φάση παραγωγής η πολυαναμενόμενη ταινία του με τίτλο "The Irishman" και κεντρικούς πρωταγωνιστές τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Αλ Πατσίνο, ο διάσημος σκηνοθέτης εκφράζει τους ενδοιασμούς του για την τεχνολογία «νεανικοποίησης» που χρησιμοποιείται τελευταία σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές όταν το σενάριο απαιτεί την εμφάνιση των χαρακτήρων σε πολύ νεαρότερη ηλικία. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην δική του ταινία.

Με βάση πραγματικά περιστατικά, η πλοκή του "The Irishman" εστιάζει στον ηγέτη συνδικάτου αλλά και μαφιόζο Φρανκ Σίραν, που τον υποδύεται ο Ντε Νίρο και στην ανάμιξή του στην εξαφάνιση του περιβόητου ηγέτη του πανίσχυρου συνδικάτου των Teamsters (των φορτηγατζήδων, βασικά) Τζίμι Χόφα, ο οποίος χάθηκε ξαφνικά από προσώπου γης τον Ιούλιο του 1962 και στην ταινία του Σκορσέζε τον υποδύεται ο Αλ Πατσίνο.

Στο πρώτο μισό της ταινίας οι δύο «ώριμοι» σταρ – ο Ντε Νίρο είναι 75 και ο Πατσίνο 79 – ερμηνεύουν οι ίδιοι τους χαρακτήρες τους ως νεαρούς, αφού έχει περάσει από πάνω τους ο ψηφιακός οδοστρωτήρας της CGI τεχνολογίας, σβήνοντας ρυτίδες, προγούλια και άλλα σημάδια του χρόνου στα πρόσωπά τους.

Συνομιλώντας με την Βρετανίδα σκηνοθέτρια Τζοάνα Χογκ, ο Σκορσέζε σημείωσε το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τη συγκεκριμένη τεχνολογία στην προσπάθεια του να διατηρήσει την εκφραστικότητα στα μάτια των ηθοποιών: «Ήταν πολλά τα ζητήματα που προέκυψαν. Πόσο μπορεί να αλλάζει αυτή η τεχνική τα μάτια; Κι αν μπορεί, ποια εκδοχή ακριβώς είναι η ιδανική; Ήθελα ένταση; Περίσκεψη; Απειλή; Και μετά πώς το ανακαλείς αυτό το βλέμμα; Ειλικρινά δεν ξέρω».

Σβήνοντας ρυτίδες και προγούλια: Μήπως παράγινε τελευταία το ψηφιακό λίφτινγκ των σταρ στην οθόνη; Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ακι ο Αλ Πατσίνο προχθές, στα 75 και 79 τους αντίστοιχα.

Όταν ο Ντε Νίρο ήταν νέος, ανέδυε τη μαγνητική επιθυμία κάποιου που ενδιαφέρεται για την καριέρα του, σε πλήρη αντίθεση με την ανέκφραστη και κυνική περσόνα που περιφέρει τα τελευταία χρόνια.

Δεν είναι ο μόνος που προβληματίζεται έντονα. Παρότι η τεχνολογία αυτή είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακή, έχουν καταγραφεί ήδη σοβαρά παραπάνω για το εφέ μιας «αλλόκοτης κοιλάδας» όπως έχει γλαφυρά αποκληθεί η αίσθηση που προκαλεί στον θεατή η διαδικασία ψηφιακής «νεανικοποίησης» (ή «απογήρανσης») των ηθοποιών στην οθόνη.

Η επιφανής κριτικός κινηματόγραφου των New York Times, Manohla Dargis, η οποία είχε κάνει λόγο για το «παράξενο, ενοχλητικό ψηφιακό λίφτινγκ προσώπου του Κερτ Ράσελ στο "Guardians of the Galaxy Vol. 2"», ενώ ο συνάδελφός της στο ενημερωτικό site The Ringer, Andrew Gruttadaro, είχε γράψει ότι «καθώς παρατηρείς ως θεατής τη νεανική εκδοχή του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στο "Captain America: Civil War", έχεις το ανήσυχο ή και ανατριχιαστικό συναίσθημα ότι δεν παρακολουθείς ένα άτομο, αλλά μια απόκοσμη οντότητα».

Αντίστοιχες παρατηρήσεις έχουν εκφραστεί και για τη «νεανικοποίηση» του χαρακτήρα που υποδύεται ο Άντονι Χόπκινς στο τηλεοπτικό "Westworld", ενώ προσεχώς θα βγει στις αίθουσες η νέα ταινία του Ανγκ Λι, στην οποία ο Γουίλ Σμιθ υποδύεται έναν επαγγελματία εκτελεστή στο μέλλον ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με τον νεαρό εαυτό του. Το πρόβλημα εν προκειμένω είναι ότι όσοι μεγαλώσαμε με την τηλεοπτική σειρά «Ο Πρίγκηπας του Bel-Air», θυμόμαστε πώς όταν ο Γουίλ Σμιθ ήταν μικρός δεν έμοιαζε καθόλου με αυτό το καλογυαλισμένο πουλάρι που είδαμε στο τρέιλερ του "Gemini Man".

Όπως είχε πει και ο Δρ. Ίαν Μάλκολμ (με τη μορφή του Τζεφ Γκόλντμπλουμ, χωρίς ψηφιακά εφέ) στο "Jurassic Park", «οι επιστήμονές σας ήταν τόσο απασχολημένοι με αυτό που μπορεί να γίνει που δεν σταμάτησαν να σκεφτούν αν πρέπει να γίνει».

Η τεχνολογία «νεανικοποίησης» μας προσφέρει μια εκθαμβωτική εντύπωση μάλλον παρά μια φρέσκια απεικόνιση της νεότητας, όπως μπορεί να επιτευχθεί με την ενσάρκωση της νεανικής εκδοχής ενός χαρακτήρα από έναν άλλο, νεαρό ηθοποιό. Η εξελικτική διαδικασία ωρίμανσης δεν έχει να κάνει μόνο με την εμφάνιση και όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο προδίδει πλήρη άγνοια άλλων παραγόντων, ψυχολογικών κυρίως. Όταν, λόγου χάρη, ο Ντε Νίρο ήταν νέος, ανέδυε τη μαγνητική επιθυμία κάποιου που ενδιαφέρεται για την καριέρα του, σε πλήρη αντίθεση με την ανέκφραστη και κυνική περσόνα που περιφέρει τα τελευταία χρόνια. Η τεχνολογία μπορεί να κάνει τους ηθοποιούς να φαίνονται νέοι, είναι αμφίβολο όμως εάν και κατά πόσο μπορεί να τους κάνει να φαίνονται πειστικοί.

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H επίπλαστη τελειότητα του photoshop είναι ένας ιδεολογικός και αισθητικός ολοκληρωτισμός

Πρόσωπα / H επίπλαστη τελειότητα του photoshop είναι ένας ιδεολογικός και αισθητικός ολοκληρωτισμός

Είναι άραγε αυτή η αψεγάδιαστη ομοιομορφία μια νέα αισθητική βία- ειδικά για τις γυναίκες; Έχοντας εργαστεί πολλά χρόνια τώρα σε κινηματογράφο, θέατρο και διαφήμιση, η Ολυμπία Μυτιληναίου απαντά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου

Οθόνες / Ρεξ Ριντ: Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών σινεκριτικών

Έγινε πασίγνωστος από τα κουτσομπολιά που ξεφούρνιζε και τις κακίες που έγραφε για τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ του ’60 και του ’70. Δεν έχει και την καλύτερη γνώμη για τους νέους συναδέλφους του, του καταλογίζουν ότι δεν βλέπει καν τις ταινίες που θάβει κι ότι γράφει απίστευτες ανακρίβειες - στο «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου έδωσε μόλις ένα αστεράκι. Υπάρχει όμως και ένα κοινό που ακόμα τον εμπιστεύεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια