Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
1

 Όπως αισθάνεται η Αλίκη όταν βυθίζεται στη σουρεαλιστική Χώρα των Θαυμάτων από την τρύπα του κουνελιού, έτσι ακριβώς πρέπει να νιώθει και ο ανυποψίαστος επισκέπτης, όταν ένα νωχελικό ιταλικό απόγευμα βρεθεί στη βίλα των δύο σχεδιαστών. Αυτό τουλάχιστον συνέβη στον Hamish Bowles,τον επικεφαλής των ευρωπαϊκών Vogue, όταν επισκέφτηκε για πρώτη φορά τη βίλα των Domenico Dolce και Stefano Gabbana στο Portofino. Η απάντηση στο γιατί, βρίσκεται κρυμμένη στην λίγο από 70s disco ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τα στοιχεία από την Dallas (της γνωστής σαπουνόπερας) αισθητική. Η βίλα που είχε παρουσιαστεί στις σελίδες της Vogue το 2005 και παρουσιάστηκε και πάλι με αφορμή το φετινό σόου για την "άνοιξη 2017" συλλογή τους, είναι χωρίς καθόλου να εκπλήσσει, η επιτομή της μαξιμαλιστικής αισθητικής. Η πλούσια σε όγκο βλάστηση, τα άφθονα επιχρυσωμένα στοιχεία και ο ιταλικός σχεδιασμός φαίνεται ήταν από τότε οι προάγγελοι των αισθητικών κανόνων που θα εδραίωνε η εταιρεία μέσα στα επόμενα χρόνια. 

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
 

 

Η αγορά ενός σπιτιού στο Portofino δεν ήταν μέσα στα σχέδια των Dolce και Gabbana. Είχαν μόλις ολοκληρώσει το σπίτι τους κοντά στο Monte Carlo, όταν η τότε ιδιοκτήτρια της βίλας επέμενε πως αυτοί ήταν οι δύο μοναδικοί άνθρωποι που θα έπρεπε να ζήσουν εκεί μετά από την ίδια. Και βέβαια οι δύο άντρες βλέποντας τις πολλαπλές κατοικίες στην έκταση της γης δεν δίστασαν να συμφωνήσουν. 

Είναι κάπως σοκαριστικό το γεγονός πως αυτός που ανέλαβε την ανακαίνιση των κατοικιών (οι οποίες ήταν σύμφωνα με τον Gabbana εγκαταλειμμένες) ήταν ο David Chipperfield, Βρετανός αρχιτέκτονας και διάσημος για τη μινιμαλιστική του προσέγγιση. Η δουλειά του Chipperfield πάντως παρείχε τον τέλειο καμβά για να αναδειχτεί το συνολικό βάρος της πολυτελούς διακόσμησης. Και ενώ και οι δύο σχεδιαστές είναι ξεκάθαρα εστέτ, «ο Dolce έχει μια εμμονή», σύμφωνα με τον Gabbana. «Θέλει να ανακαινίζει τα σπίτια κάθε 6 μήνες ακριβώς όπως κάνει και με τις collection!». Πάντως η γιν- γιανγκ δυναμική του ντουέτου δεν είναι σίγουρα πρόβλημα. Όπως ισχυρίζεται ο Gabbana, «κοιτάζουμε το ίδιο πράγμα από δύο διαφορετικές οπτικές, αλλά καταλήγουμε στο ίδιο. Ο Dolce αγαπά το λευκό του Lucio Fontana, ενώ εγώ αγαπώ το κόκκινό του», λέει αναφερόμενος στη δουλειά του Ιταλού καλλιτέχνη της Arte Povera. «Αλλά παρ' όλα αυτά παραμένει Fontana».

Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Η βίλα των Dolce and Gabbana στο Portofino, στην ιταλική Ριβιέρα Facebook Twitter
Φωτογραφία: François Halard
Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι στα Εξάρχεια με έναν extreme πίνακα για καλωσόρισμα

Design / Ένα σπίτι όπου «welcome» σου λέει ένας καθόλου σοβαροφανής πίνακας

Όλα ξεκίνησαν με έναν μπουφέ που δεν ήταν καν προς πώληση. Η Τζάσμιν τον διεκδίκησε με πείσμα και τελικά τον απέκτησε. Από τότε, έβαλε στόχο να προσθέτει κάθε χρόνο ένα διαχρονικό κομμάτι design στη συλλογή της. Και τα κατάφερε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Design / Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Το p+Research+Design της POTIROPOULOS+PARTNERS λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης σκέψης, πειραματισμού και συστηματικής αναστοχαστικής πρακτικής. Τροφοδοτεί τον σχεδιασμό με νέα ερεθίσματα, ενδυναμώνει τη δημιουργικότητα και θεμελιώνει τη φιλοσοφική και σχεδιαστική θέση του γραφείου.
THE LIFO TEAM
Το τοπίο πρώτα:  Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Design / Το τοπίο πρώτα: Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Σε μια εποχή που ο τουρισμός απειλεί τα ίδια τα τοπία που τον καθιστούν ελκυστικό, το γραφείο doxiadis+ αναπτύσσει μια στρατηγική σχεδιασμού με αφετηρία το τοπίο ως πόρο, ως εμπειρία και ως πολιτισμικό αφήγημα.
THE LIFO TEAM
Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Design / Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Το σπίτι της Κρις Μπέτα στο Παγκράτι -με το σπασμένο φωτιστικό, τις 70s καρέκλες, ένα χαλί που κάποτε βρισκόταν στην είσοδο ενός θρυλικού κλαμπ της Θεσσαλονίκης και τα κορνιζαρισμένα συναισθήματα- κουβαλά τόση πληροφορία, που για εκείνη λειτουργεί κατευναστικά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι σαν το χάδι της γιαγιάς

Design / Ένα σπίτι στο Κερατσίνι, γεμάτο με ενθύμια μιας άλλης εποχής

Με μια παλιά τηλεόραση, βιντεοκασέτες και κάδρα που αφηγούνται ιστορίες, το σπίτι της ηθοποιού Τζωρτζίνας Λιώση είναι ένα καταφύγιο μνήμης και συναισθημάτων – όχι απλώς ένας τόπος διαμονής.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM