ΕΛΣΤΑΤ: Μεγαλύτερη η ύφεση το β' τρίμηνο του 2016 - Κατά 0,9% μειώθηκε το ΑΕΠ της χώρας

ΕΛΣΤΑΤ: Μεγαλύτερη η ύφεση το β' τρίμηνο του 2016 - Κατά 0,9% μειώθηκε το ΑΕΠ της χώρας Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
4

Κατά 0,9% μειώθηκε το ΑΕΠ της χώρας το β΄ τρίμηνο εφέτος σε ετήσια βάση, με την ΕΛΣΤΑΤ να αναθεωρεί επί τα χείρω την αρχική εκτίμησή της για ύφεση της τάξης του 0,7%.


Μεταξύ β΄ και α΄ τριμήνου, το ΑΕΠ αυξήθηκε 0,2% έναντι αύξησης 0,3% της αρχικής εκτίμησης.


Επίσης, η ΕΛΣΤΑΤ αναθεώρησε- επί τα χείρω- σε ύφεση 1% την πορεία του ΑΕΠ για το α΄ τρίμηνο σε ετήσια βάση, από ύφεση 0,8% κατά την πρώτη εκτίμηση.

Πώς ερμηνεύεται η αλλαγή των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ


Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η δυσμενής αναθεώρηση είναι αποτέλεσμα της χρησιμοποίησης στοιχείων που δεν ήταν διαθέσιμα κατά την πρώτη εκτίμηση. Τα στοιχεία αυτά είναι είτε μηνιαία (όπως του Ιουνίου για το Ισοζύγιο Πληρωμών) είτε τριμηνιαία (όπως για τον κύκλο εργασιών των κλάδων των υπηρεσιών και για την έρευνα εργατικού δυναμικού).


Σε ετήσια βάση, τα επιμέρους στοιχεία που μετέχουν στη διαμόρφωση του ΑΕΠ είχαν ως εξής:


• Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 1,9
• Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 7%
• Μείωση 11,4% παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 2,9%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 26,5%)
• Μείωση 7,1% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 3,3% και οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 22,6%).
Σε τριμηνία βάση, σημειώθηκαν οι εξής μεταβολές:
• Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 0,2%
• Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1%
• Μείωση 1% παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν 0,6% και οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 3,5%).
• Μείωση 0,4% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 0,5%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 4,4%).


Εξάλλου, με βάση τα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ σε ετήσια βάση παρουσίασε μείωση 0,4 % έναντι της μείωσης 0,1% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση στις 12 Αυγούστου.

Τα νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν τις πιέσεις στην αγορά που όπως σημειώνει και το capital.gr καθρεφτίζονται στην εκτίναξη των ακάλυπτων επιταγών, την αύξηση των λουκέτων αλλά και την αδυναμία αύξησης των καταθέσεων. Κρίσιμη θεωρείται πλέον η πορεία του ΑΕΠ το β' εξάμηνο, με την κυβέρνηση να θέτει ως στόχο ανάκαμψη και μείωση του ΑΕΠ μόνο κατά 0,3% στο σύνολο του έτους.


Σημειώνεται ότι το ΑΕΠ είναι το μέγεθος το οποίο δεν αποτυπώνει μόνο την πορεία της οικονομίας αλλά και "στηρίζει" όλες τις προβλέψεις της κυβέρνησης για τα πρωτογενή πλεονάσματα, αλλά και για την επάρκεια των μέτρων που έχουν ληφθεί αλλά και για το χρέος.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια