Η ερωτική ζωή του Δία σε ένα αναμενόμενα πολύπλοκο διάγραμμα

Η ερωτική ζωή του Δία σε ένα αναμενόμενα πολύπλοκο διάγραμμα Facebook Twitter
8

Ο Δίας δαφνοστεφανωμένος σε χρυσό στατήρα της Λαμψάκου στη Μυσία (360-340 π.Χ.)

Μια ομάδα ειδικών στο σχεδιασμό οπτικοποίησης δεδομένων ανέλαβε το τιτάνιο έργο να σχεδιάσει ένα ιδιότυπο γενεαλογικό σχήμα με βάση τις αναφορές των αρχαίων συγγραφέων στην ερωτική ζωή του Δία. Το αποτέλεσμα αποδεικνύεται τόσο εντυπωσιακό και εκ πρώτης όψεως περίπλοκο, όσο προφανώς ήταν η ερωτική δραστηριότητα του βασιλιά των Θεών.

Ο Δίας σημειώνεται με τις παχιές μαύρες γραμμές στο σχέδιο. Στο εσωτερικό των κύκλων βρίσκονται τα ονόματα των ερωμένων του οι οποίες συνδέονται με χρωματιστές γραμμές με τα παιδιά που προέκυψαν από τη σχέση με το θεό. Στο κέντρο του διαγράμματος σημειώνονται οι πρόγονοι του θεού και ως λεπτοί κύκλοι οι αδελφικές σχέσεις.


Πατώντας οποιοδήποτε όνομα μέσα σε αυτό το διάγραμμα αναδύεται ένα παράθυρο με λίγες χρήσιμες πληροφορίες για την ταυτότητα του προσώπου.

Πατώντας τα ονόματα των συγγραφέων αριστερά μπορείτε να απομονώσετε τις πληροφορίες που δίνει ο καθένας για τον Δία.

Κάτω αριστερά τα εργαλεία περιήγησης και είστε έτοιμοι. Καλή περιήγηση :)

Αρχαιολογία & Ιστορία
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρήνεια: Το νησί των νεκρών απέναντι από τη Δήλο

Ιστορία μιας πόλης / Ρήνεια, η άλλη Δήλος

Ένα νησί που δεν προοριζόταν για ζωή αλλά για θάνατο. Απέναντι από τη λαμπρή Δήλο, η Ρήνεια κουβαλά τα πιο σιωπηλά –και ίσως πιο ανθρώπινα– μυστικά του Αιγαίου. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Τι το ιδιαίτερο συμβαίνει στο Βαθύ της Αστυπάλαιας και τι συνεχίζει να αποκαλύπτει η αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«ΒΙΑΣ»: Τα αρχαιολογικά τοπία ως ζωντανά οικοσυστήματα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καμπανούλες στους Δελφούς, Πέρδικες στο Σούνιο. Ό,τι φυτρώνει και ζει στους αρχαιολογικούς χώρους

Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση του πολιτιστικού τοπίου αποκαλύπτει έναν άγνωστο κόσμο χιλιάδων ζώων και φυτών σε είκοσι εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Ιστορία μιας πόλης / Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Από το Ωδείο Αθηνών έως τη Σουηδία της εξορίας, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος δεν υπήρξε μόνο ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας, αλλά και ένας διανοούμενος που οραματίστηκε μια πιο δημοκρατική, λειτουργική και πολιτισμένη πόλη. Ποια είναι η παρακαταθήκη του στη σύγχρονη Ελλάδα; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Λουκά Μπαρτατίλα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Ασχετο με την πολυ καλη δουλεια της κ Πλιατσικα στη στηλη και τις απαντησεις της σε αποριες αναγνωστων οπως οι δικες μου....αλλα βλεπω οτι η ομοφοβια ορισμενων αναγνωστων δεν συγκρατειται...γι αυτο και οι αρνητικες ψηφοι φανταζομαι! Αν σας χαλασα την "ιδανικη" σας εικονα για την αρχαιοτητα, χαιρομαι γι αυτο...!!!ΥΓ κ. Πλιατσικα συγγνωμη για το εκτος θεματος σχολιο μου αυτο.
Δεν μπορεσα να διαβασω το διαγραμμα....περιεχει ομως την ερωτικη σχεση του Δια με τον Γανυμηδη??? Η κοπηκε απ τη "χριστιανικη" λογοκρισια? Η μηπως επειδη αυτη η σχεση δεν απεφερε απογονους μπαινει σε αλλη κατηγορια?
Πράγματι η σχέση αυτή παραλείπεται, καθώς σκοπός του διαγράμματος φαίνεται να είναι η παραγωγή ενός γενεαλογικού σχήματος, άρα ενδιαφέρει η καταγραφή των απογόνων από τις σχέσεις αυτές. Ωστόσο οι περισσότεροι συγγραφείς βεβαιώνουν ότι το όμορφο αγόρι από τη Φρυγία ήταν ευνέτης του Δία και θα άξιζε να καταγραφεί κι εδώ η σχέση. Ας σημειώσω πάντως ότι ο Σωκράτης δεν πίστευε ότι η σχέση του Δία με τον Γανυμήδη είχε ερωτικό υπόβαθρο, αλλά ήταν περισσότερο πνευματική.
Σε ευχαριστω για την εμπεριστατωμενη απαντηση, αν και τη λεξη "ευνετης" πρωτη φορα την ακουω...Γνωριζοντας βεβαια αρκετα για την αρχαιοτητα, οπως και για την προσπαθεια του Σωκρατη να αναγαγει τις σαρκικες σχεσεις σε κατι "ανωτερο" ή "πνευματικοτερο" (ξαπλωσε με τον ωραιοτερο αντρα της Αθηνας τον Αλκιβιαδη και δεν εκαναν ερωτα?) φανταζομαι οτι θα συμφωνουσες πως ,προ χριστιανικης "ηθικης" , οπου οι αντρες ηταν περιπου ελευθεροι να κανουν ο,τι θελουν στο σεξ, και με καθιερωμενη την παιδεραστια (οχι με τη σημερινη εννοια) ο Διας θα απηγαγε εναν ομορφο νεαρο ....μονο για να τον κοιταζει? Η λογικη (και η ζωη στην πραξη και σημερα) μας λεει το αντιθετο..