Η νέα καμπάνια του μετρό της Νέας Υόρκης

Η νέα καμπάνια του μετρό της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
12

Το μετρό της Νέας Υόρκης αποκάλυψε την νέα καμπάνια με τίτλο «η ευγένεια μετράει», η οποία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εκνευριστικών συνηθειών που δυσκολεύουν τη ζωή στο υπόγειο. Η επισήμανση των αντρών που κάθονται με ανοιχτά πόδια και καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από όσο αρμόζει έχει ήδη τραβήξει την προσοχή του κόσμου και έξω από την πόλη. Η καμπάνια συνεχίζει με διάφορες συμβουλές και υπενθυμίσεις για τους χρήστες του μετρό ώστε να μην εμποδίζονται οι υπόλοιποι: μην αγκαλιάζετε τους στύλους, μην μπλοκάρετε τις πόρτες, και μην κάνετε πράγματα που προορίζονται για ιδιωτικούς χώρους (όπως το κόψιμο των νυχιών).

Η νέα καμπάνια του μετρό της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Η νέα καμπάνια του μετρό της Νέας Υόρκης Facebook Twitter

Τα νέα σήματα θα τοποθετηθούν τον Ιανουάριο στα βαγόνια του μετρό, μετά στα λεωφορεία και στη συνέχεια στα υπέργεια τραίνα.

Design
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

4 σχόλια
Υπάρχει και σχετικό μπλόγκ με μπόλικες φωτογραφίες από διάφορα μετρό του κόσμου: http://mentakingup2muchspaceonthetrain.tumblr.com/Σε μερικές περιπτώσεις δεν θα υπήρχε αρκετός χώρος να κάτσει κι άλλος ακόμα κι αν έκλειναν τα πόδια τους, αλλά μερικοί τό 'χουν τερματίσει.
Θα ήθελα να μάθω πώς μπορούν να απεικονιστούν ικανοποιητικά έτσι ώστε να αντιλαμβάνονται όλοι μα όλοι ανεξαιρέτως IQ:Το σταμάτα να ακούς στη διαπασών ό,τι κι αν ακούς γιατί και με τα ακουστικά μπηγμένα στο αυτί σου, ακούω κι εγώ που στέκομαι δυο άτομα δίπλα σου;Το σταμάτα να μιλάς στο κινητό σου, για όποιο θέμα κι αν μιλάς, γιατί σ’ ακούμε όλοι μέσα στο λεωφορείο χωρίς να το γουστάρουμε καθόλου μα καθόλου;Το στα ΜΜΜ μπαίνουμε μόνο αν είμαστε ικανοποιητικά άοσμοι;Το σταμάτα να βήχεις δίχως να καλύπτεις το στόμα σου;
Απ' τις φοβερές διαφημίσεις του London Underground, μάς έρχεται κι αυτό:http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/1/8/1357642886747/Keep-your-personal-stereo-005.jpgειλικρινά δεν το αντιλαμβάνομαι, όσοι ακούν μουσική σε σημείο διάρρηξης τυμπάνων δεν γνωρίζουν για τις εμβοές;http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CE%AD%CF%82...όμως σκέψου, υπάρχει και η συνωμοταξία ατόμων που βάζει *δυνατά* την μουσική μέσα στα μμμ, λες και έχουμε όρεξη να ακούμε όλοι και όλες τις ...swagoμαλακίες των κοθορνοτσόκαρων!
Ημίθεε, ελπίζω να σού αρέσουν οι γάτες και τα (ενδεδυμένα) αντρικά πόδια:http://savingroomforcats.tumblr.com/:-)Σοβαρά τώρα, υπάρχουν ενοχλητικές συμπεριφορές στο (τουλάχιστον εν ελλάδι) μετρό που φαίνονται να προέρχονται, κυρίως, από γυναίκες ...αλλά το "man spreading" (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Man+Spread) ...όσο άνετα ρούχα και να φορούν οι γυναίκες, δεν είναι μία από αυτές.
είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα παρεξηγηθώ για σεξιστής, αλλά θα το ρισκάρω : ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ότι οι γυναίκες δεν απλώνονται με αυτόν τον τρόπο, αλλά το ότι η πινακίδα που λέει ΦΙΛΕ (dude) διαχωρίζει το target group σε άνδρες και γυναίκες. Δηλαδή εσένα, ας πούμε θα σου φαινόταν ΟΚ μια πινακίδα που αντί να λέει "μην γκρινιάζετε μεγαλοφώνως" θα έγραφε "κοπελιάαα, μην μας τα πρήζεις γιατί χάθηκαν οι άνδρες"; Κι εγώ ξέρω ότι ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΜΜΙΑ (για να μην είμαι απόλυτος) γυναίκα δεν τρώει σκορδαλιά. Στον λονδρέζικο υπόγειο όμως μια αντίστοιχη αφίσα έγραφε "μην τρώτε φαγητά που μυρίζουν". ΔΕΝ έλεγε "χουλιγκάνια, φορτηγατζήδες και κάγκουρες άνδρες μην τρώτε βρώμικο εδώ μέσα"
Που ζει ο ημιθεος; Παρα πολλες γυναικες τρωνε σκορδαλια και τζατζικι.Εγω ειμαι απο αυτες. Αλλα σεβομαι και αυτους που θα συναντησω μετα τη... σκορδαλια. Δε θα πω τον τροπο. Υπαρχουν πολλοι.
Συμφωνώ με Αιγινίτισσα:"Που ζει ο ημιθεος; Παρα πολλες γυναικες τρωνε σκορδαλια και τζατζικι."Eκτός κι αν οι γυναίκες δεν τρώνε ...σουβλάκι (τρώνε και πολύ μάλιστα).Μα, πραγματικά, δεν μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε, ανά φύλο, στα μμμ αυτούς που μιλούν περισσότερο μεγαλοφώνως στο τηλέφωνο. Δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει -ιδιαίτερα- το περιεχόμενο της συζητήσεως (γκρίνια για την γκόμενα ή τα ποδοσφαιρικά ή σύνδεση με Κάιρο), αλλά το γεγονός ότι κάποιοι άνδρες-γυναίκες-παιδιά μιλούν με-γα-λο-φώ-νως :-)Αυτό που θα έβρισκα προβληματικό στις αφίσες με την παρακάτω θεματική (δεν νομίζω ότι διατίθενται όλες προς preview), θα ήταν να μην υπάρχουν καθόλου γυναίκες με ενοχλητικές συμπεριφορές, στο μετρό, κάτι που φυσικά είναι αναληθές!:The colorfully-designed placards employ simple graphics to illustrate behavioral “do” and “don’t” scenarios. The illustrations are reinforced with pithy statements.Do’s include:• “Step Aside to Let Others Off First”• “Keep Your Stuff to Yourself”• “Take Your Pack Off Your Back”• “Offer Your Seat to an Elderly, Disabled, or Pregnant Person”• “Take Your Litter Off With You”• “Keep the Sound Down”No No’s include:• “Pole Are For Your Safety, Not Your Latest Routine”• “Clipping? Primping?”• “Don’t be a Pole Hog”• “It’s a Subway Car Not a Dining Car”• “Blocking Doors”• “Dude…..Stop the Spread, Please…Και να που προορίζεται αφίσα για το “Clipping? Primping?”. Η αλήθεια είναι πως δεν την έχω δει (γιατί δεν κυκλοφορεί ακόμη στα νετς) και θα ήταν, όντως, σούπερ wow το άτομο που επιδίδεται σε φρεσκάρισμα, make up, κόψιμο και βάψιμο νυχιών να παρουσιάζεται στην αφίσα ως gender neutral, γιατί ΚΑΙ οι άνδρες (αλλά και τα αλλιώς προσδιοριζόμενα άτομα) θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα στο μανόν! Αν όμως (reality check) δείχνει μία γυναίκα να βάφει νύχι, θα σού φαινόταν περίεργη η αναφορά στο φύλο ή όχι;(Κάτι μού λέει πως όχι)
Απευθύνεται σε συγκεκριμένο τρόπο καθίσματος με ανοιχτά πόδια που απαντάται μόνο στα άτομα με συγκεκριμένη ανατομία, ήτοι ΧΥ χρωμοσώματα, ξέρεις, με κλίση κορμού-πωπού στις 45μοίρες σε σχέση με το κάθισμα ώστε το συνολικό εύρος του ανοίγματος να είναι το μεγαλύτερο δυνατόν! (και αυτό αποτελεί "public assertion of privilege" .οπως αναφέρεται στο αμίμητο tumblr που λινκαρίστηκε παρακάτω: http://mentakingup2muchspaceonthetrain.tumblr.comΑυτό, όχι, δεν το κάνουν οι γυναίκες, όσο κι αν φορούν παντελόνια και φαρδιές φούστες (είναι άνατομικά άβολο, χάσκουν πράγματα...). Οπότε η πινακίδα είναι, αν μη τι άλλο, ακριβής!
«απαντάται μόνο στα άτομα με συγκεκριμένη ανατομία, ήτοι ΧΥ χρωμοσώματα»Και όχι μόνο!46,XX (DSD)47,XYY47,XXY48, XXXYκ.λπ.Που λες Ημίθεε για τα σουβλάκια, τις προάλλες είχα πάει να δω το Jimmy Hall στο Έλλη. Eίχε ξεκινήσει η ταινία και καθομανε πίσω-πίσω, τοίχο-τοίχο. Που λες σκάει μία τύπα με την σουβλακοσακούλα ανα χείρας, κάθεται όρθια παραπλεύρως κι αρχίζει να μασουλάει. Εκεί που θα έπρεπε να μυρίζομε τα λιβάδια με την τύρφη της Ιρλανδίας, στην σκοτεινή αίθουσα -απλά- διαχεόταν η τζατζίκιλας-κρεμμυδίλας. Και καλά λέω -καλά- έπρεπε να μην χάσει ούτε 5λεπτο απ’ την ταινία; (θα μπορούσε να το φάει εκτός) Και εν πάσει περίπτωση δεν μπορούσε τουλάχιστον να το πάρει με σως; "Αίσχος για φίλη του Loach!" που θα έλεγε και ο ΤσΣ.