Η επιστροφή του Giorgio Moroder

Η επιστροφή του Giorgio Moroder Facebook Twitter
O Giorgio Moroder είναι ένας ζωντανός θρύλος χωρίς αμφιβολία...
2

Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΙΣΩΣ είδηση που θα διαβάσεις αυτό το διάστημα όσον αφορά τη μουσική είναι ότι ο Giorgio Moroder επιστρέφει στη δισκογραφία με νέο σόλο άλμπουμ μετά από 30 χρόνια. Ήδη στη Guardian ο Alexis Petridis χαρακτήρισε την κίνηση του αυτή "ως το εντυπωσιακότερο comeback που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία της ποπ μουσικής". Ο Moroder όπως ανακοίνωσε χθες θα κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ που ονομάζεται "74 Is The New 24" μέσα στην άνοιξη του 2015. Ο τίτλος φυσικά αναφέρεται στην ηλικία του. Είναι 74 ετών αλλά από ότι φαίνεται δεν τον ενοχλεί καθόλου. Όπως δήλωσε: « [Η χορευτική μουσική] δεν νοιάζεται αν είσαι 74 ή 24. Δεν την νοιάζει που μένεις, ποιοι είναι οι φίλοι σου. Δεν την νοιάζει ούτε πόσα λεφτά βγάζεις.»

Λίγοι μουσικοί γνώρισαν μια τόσο συναρπαστική καριέρα σαν του Moroder με τόσες ανατροπές. Πέρα από την δημιουργία του αθάνατου ντίσκο ύμνου "I Feel Love" της Donna Summer που είναι ίσως αρκετή για να τον τοποθετήσει στο πάνθεον των σπουδαίων μουσικών, άφησε ένα σημαντικό μουσικό και πολλές φορές άνισο έργο πίσω του. Τα τελευταία χρόνια πριν την συνεργασία του με τους Daft Punk δεν ήξερες αν ζούσε ή αν πέθανε π.χ. το μάθαινες μόνο από το λίμα του στην Wikipedia.

Η επιστροφή του πάντως δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη. Κάποια υποψία πρέπει να δημιουργήθηκε όταν το γαλλικό ηλεκτρονικό ντουέτο τον θυμήθηκε και του ζήτησε να συμμετάσχει στο άλμπουμ τους Random Access Memory. 

Λογικό όμως είναι να σκεφτεί κανείς τι έκανε όλα αυτά τα χρόνια που απουσίαζε. Όπως μαθαίνουμε είχε αφοσιωθεί στο γκολφ και το design. Το 1991 σχεδίασε με πρώην τεχνικούς της Lamborghini ένα αγωνιστικό αμάξι το Cizeta-Moroder V16T που κόστιζε 300.000 δολάρια. Όχι ότι είχε αφήσει την μουσική εντελώς πίσω του. Είχε συνεργαστεί με τον Elton John και την Aretha Fraklin αλλά οι συνεργασίες του αυτές πέρασαν στα ψιλά. Εκτός από αυτά συνέχισε να προσθέτει στην συλλογή του και άλλα βραβεία για την προσφορά του στην μουσική. Το όνομα του ήταν σχεδόν πάντοτε συνδεδεμένο με το ένδοξο παρελθόν του.

Η επιστροφή του Giorgio Moroder Facebook Twitter
Οι Daft Punk τον έβαλαν να αφηγηθεί όλη του τη ζωή στο κομμάτι "Giorgio By Moroder", κάνοντας γνωστή στην ύπαρξη του σε ένα νεότερο ηλικιακά ακροατήριο.

Η επιστροφή του πάντως δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη. Κάποια υποψία πρέπει να δημιουργήθηκε όταν το γαλλικό ηλεκτρονικό ντουέτο τον θυμήθηκε και του ζήτησε να συμμετάσχει στο άλμπουμ τους Random Access Memory. Αντίθετα με αυτό που περίμενε να γράψουν ή να παίξουν μουσική μαζί, οι Daft Punk τον έβαλαν να αφηγηθεί όλη του τη ζωή στο κομμάτι "Giorgio By Moroder", κάνοντας γνωστή στην ύπαρξη του σε ένα νεότερο ηλικιακά ακροατήριο. Το Random Access Memory φυσικά ήταν ένα από τους πιο πολυσυζητημένους δίσκους του 2013. Και η συνέχεια αποδείχτηκε πολύ πιο ενδιαφέρουσα για τον 74χρονο δημιουργό.

Όπως γράφει ο Petridis, «Αν το Giorgio By Moroder δεν έδωσε νέα πνοή στην καριέρα του – παρά την απόσυρση του, η δουλειά του με την Donna Summer δεν σταμάτησε ποτέ να προκαλεί σεβασμό στους μουσικούς παραγωγούς – τότε πέρασε το μήνυμα ότι ήταν πάλι «μέσα στα πράγματα» όπως το έθεσε ο ίδιος.» Και όντως αυτό και έγινε. Σύντομα, του ζήτησαν να κάνει παραγωγή ονόματα όπως οι Kelis, Coldplay, Lana Del Rey ακόμη και ο Skrillex ήθελε να συνεργαστεί μαζί του. Παράλληλα άρχισε να κάνει DJ σετ σε όλο τον κόσμο με το κοινό από κάτω να τον αποθεώνει στην κυριολεξία.

Ο Giovanni Giorgio Moroder γεννήθηκε στο Νότιο Τυρόλο της Βόρειας Ιταλίας το 1940. Βρέθηκε στο Βερολίνο το 1966. Οι πρώτες του δουλειές είχαν απλά το όνομα του και έκανε καριέρα στα τέλη της δεκαετίας του 60, αρχές ΄70 παίζοντας bubblegum pop. Παράλληλα αρχίζει να πειραματίζεται για πρώτη φορά με το συνθεσάιζερ.

Η στροφή έρχεται το 1976 όταν κυκλοφορεί το πρώτο του αμιγώς ηλεκτρονικό άλμπουμ, το Einzelgänger. Ένα υπέροχο άλμπουμ που δεν έχει πολύ σχέση με την υπόλοιπη δισκογραφία του. Ο Moroder εκείνη την εποχή ζει την έκρηξη της γερμανικής ηλεκτρονικής σκηνής, του krautrock όπως ονομάστηκε μετέπειτα και επηρεάζεται από συγκροτήματα όπως οι Tangerine Dream και οι Kraftwerk, Δεν μπορεί όμως να ξεφύγει από τις ποπ ευαισθησίες του. Η συνάντηση του με την Donna Summer που εκείνη την εποχή έχει σαν βάση της το Μόναχο είναι καθοριστική και για τους δύο. Το "I Feel Love" γράφτηκε το 1977 και έκλεινε το άλμπουμ της Summer I Remember Yesterday. Ένα φουτουριστικό ντίσκο αριστούργημα που γράφτηκε αποκλειστικά με moog συνθεσάιζερ. Το πρώτο του είδους που έγινε με αυτό τον τρόπο. 

Η επιστροφή του Giorgio Moroder Facebook Twitter
Οι πρώτες του δουλειές είχαν απλά το όνομα του και έκανε καριέρα στα τέλη της δεκαετίας του 60, αρχές ΄70 παίζοντας bubblegum pop.

Ο David Bowie που βρίσκεται μαζί με τον Brian Eno στο Βερολίνο εκείνο το διάστημα παθαίνουν σοκ, ακούγοντας το. Διηγείται ο Bowie:

«Μια μέρα στο Βερολίνο, ο Eno ήρθε τρέχοντας και μου είπε, "Άκουσα τον ήχο του μέλλοντος"... και έβαλε να ακούσουμε το I Feel Love, της Donna Summer..."Αυτό είναι είπε, μην κοιτάς παραπέρα! Αυτό το σινγκλ θα αλλάξει τον ήχο της κλαμπ μουσικής για τα επόμενα 15 χρόνια!" Και είχε δίκιο.»

Το κομμάτι πούλησε εκατομμύρια αντίτυπα και θεωρείται ένα από τα πιο πετυχημένα κομμάτια στην ιστορία της ποπ μουσικής. O ηδονιστικός χαρακτήρας του δεν έχει ξεπεραστεί μέχρι σήμερα και συνεχίζει να επηρεάζει γενιές και γενιές. Είναι το ορόσημο της καριέρας του. Μετά την τεράστια επιτυχία του ήρθαν οι ταινίες, τα σάουντρακ και τα όσκαρ.

Το πρώτο σκορ που ανέλαβε να συνθέσει ο Moroder ήταν το 1978 για την ταινία του Alan Parker "Midnight Express". Κερδίζει με αυτό το πρώτο του χρυσό αγαλματάκι. Η πορεία του παρέμεινε ανοδική και κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 80. Ξανακέρδισε όσκαρ με τα κομμάτια "Flashdance (What A Feeling)" της Irene Cara και το Take My Breath Away των Berlin πριν αποσυρθεί ενώ συνεργάστηκε με μουσικούς από τον David Bowie μέχρι τους Human League, τους Sparks και πολλούς σταρ των 80s. Το τελευταίο του σόλο άλμπουμ ήταν το 'Innovisitions' του 1985 που πέρασε απαρατήρητο. Ακολούθησαν κάποια ξεχασμένα σάουντρακ και μερικά κομμάτια τα επόμενα χρόνια από εδώ και από κει.

Σύμφωνα με τον Petridis όμως «η εμφάνιση του στο Random Access Memories επιβεβαίωσε όσα τον έκαναν θρύλο από την αρχή. Φανερά επηρεασμένο το κομμάτι από της ηχογραφήσεις του την δεκαετία του '70, η μουσική στο "Giorgio By Moroder" σταματάει να έχει σημασία όταν ο παραγωγός λέει το όνομα του – "όλοι με φωνάζουν Giorgio" – όπως ένας ήρωας που ανακοινώνει την παρουσία του, σαν όλοι όσοι βρίσκονταν στο στούντιο εκείνη την στιγμή να αισθάνονται ένα δέος που βρίσκονται μπροστά του. Είναι αυτό το είδος ευλάβειας όσο και η τεράστια επιτυχία που έχει κατορθώσει ο Moroder και που η μετέπειτα καριέρα του έχει επωφεληθεί. Αν το "74 Is The New 24" πλησιάσει τα προηγούμενα επιτεύγματα του εμπορικά ή καλλιτεχνικά μένει να το δούμε, όπως και να έχει η φήμη του ως πρωτοπόρου της ποπ είναι εξασφαλισμένη.»

Και αυτό ισχύει, είναι ένας ζωντανός θρύλος χωρίς αμφιβολία. Στο νέο του άλμπουμ θα συνεργαστεί κυρίως με νέους καλλιτέχνες όπως οι Britney Spears, Kylie Minogue, Charli XCX, Sia, Foxes, Mikky Ekko και Matthew Koma ενώ ήδη έχει υπογράψει συμβόλαιο για ένα ακόμη άτιτλο άλμπουμ με την RCA που ανήκει στην ομπρέλα της Sony μαζί με την εταιρεία των Daft Punk. “Πιστεύω ότι ο δίσκος μου θα ανταποκριθεί στην ιστορία τους και κυρίως θα ανοίξει το δρόμο για το μέλλον," αναφέρει και για ποιο λόγο χρειάζεται να αμφιβάλλουμε γι' αυτό;

 
Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια