Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
2

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
Δεν ήταν στόχος ζωής να γίνω ηθοποιός, το είχα δει περισσότερο σαν παιχνίδι: να περνάω ωραία, αλλά προστατευμένη, να μην είμαι εκτεθειμένη σε κάτι που δεν είναι του γούστου μου... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Τη συναντήσαμε στο σπίτι της στον Βύρωνα, στη γειτονιά όπου μεγάλωσε και εξακολουθεί να ζει, σε ένα υπέροχο τριώροφο σπίτι μαζί με όλα τα μέλη της οικογένειάς της. Από εδώ ξεκίνησε ως δασκάλα δημοτικού στην αρχή και εντελώς τυχαία, αν και πόσο τυχαία είναι αυτά τα πράγματα, βρέθηκε να φοιτά στο Θέατρο Τέχνης. Χωρίς να το πολυκαταλάβει, μπήκε με τα μπούνια στην υποκριτική τέχνη, άφησε τους μαθητές της στα χέρια άλλων δασκάλων κι έγινε η Ασπασία της «Ντόλτσε Βίτα» στην αρχή, η Κορίνα στα «Εγκλήματα» αργότερα, και οι ρόλοι ακολούθησαν ο ένας μετά τον άλλον, κάνοντάς τη μία από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς της ελληνικής τηλεόρασης. Τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμαστεί σε έναν κορυφαίο, κλασικό, θεατρικό ρόλο. Φέτος το καλοκαίρι η Μαρία Καβογιάννη είναι η Λυσιστράτη του Αριστοφάνη.

 

Οι μεγάλοι κλασικοί ρόλοι κάποτε ήταν σημαντική καταξίωση για μία ηθοποιό. Σήμερα τι σημαίνουν;
Δεν νομίζω ότι έχουν την ίδια σημασία όπως παλιότερα. Όλα είναι πλέον πιο απλά, οι παραστάσεις δεν έχουν την αίγλη εκείνης της εποχής της στην οποία αναφέρεσαι, όπως ούτε και οι ηθοποιοί, καθότι έχουν φθαρεί απ' όλα τα μέσα, την τηλεόραση, τα περιοδικά, κι έχουν χάσει και οι ίδιοι την αξία τους. Όχι, δεν νομίζω ότι περιβάλλεται από το σύννεφο μεγαλοπρέπειας που κάποτε είχε μία παράσταση αρχαίου δράματος ή αρχαίας κωμωδίας.


Τώρα υπάρχει ο έντονος διαχωρισμός μεταξύ «εμπορικού» και «ποιοτικού» θεάτρου. Δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί αυτοί οι ρόλοι;
Φυσικά, αλλά όλοι οι ρόλοι είναι απαιτητικοί, όχι μόνο οι κλασικοί. Και ο πιο απλός ρόλος είναι απαιτητικός. Όσον αφορά αυτό που λες περί διαχωρισμού, πιστεύω ότι σιγά-σιγά έχει αρχίσει να εκλείπει αυτό. Υπάρχουν, βέβαια, άνθρωποι που υπηρετούν αυτή την τέχνη και δεν έχουν εκτεθεί τόσο πολύ τηλεοπτικά, αλλά νομίζω ότι πλέον δεν είναι τόσο μακριά τα δύο είδη. Πιστεύω ότι όσο δύσκολο είναι το εμπορικό, άλλο τόσο είναι και το ποιοτικό. Δεν μπορώ να μειώσω τους «εμπορικούς» ηθοποιούς σε σχέση με εκείνους του ποιοτικού θεάτρου. Νομίζω ότι οι κακώς έχουν γίνει οι διαχωρισμοί. Είμαστε μία πάστα, όλοι έχουμε εκφραστικά μέσα όπως και προσωπικότητα και μπορούμε να κάνουμε όλα τα είδη. Απλώς, αυτό που πρέπει να προσεχθεί είναι οι επιλογές. Είναι κάτι πολύ δύσκολο κι εγώ δεν είμαι καθόλου εύκολη στις επιλογές μου.


Αυτό είναι απόρροια του χρόνου;
Αυτό συμβαίνει από τότε που ασχολήθηκα με αυτό το επάγγελμα, από πολύ νωρίς. Ίσως επειδή δεν ήταν στόχος ζωής να γίνω ηθοποιός, το είχα δει περισσότερο σαν παιχνίδι: να περνάω ωραία, αλλά προστατευμένη, να μην είμαι εκτεθειμένη σε κάτι που δεν είναι του γούστου μου. Γι' αυτό σου λέω πως και οι επιλογές μου ήταν από την αρχή προσεγμένες. Αρνιόμουν χωρίς να με ξέρουν – ίσως είναι ο χαρακτήρας του κάθε ανθρώπου.

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
Ναι, πιστεύω ότι υπάρχει ταλέντο σε όλη την ανθρώπινη φύση. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ταλέντο. Και πιστεύω πάρα πολύ στους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτό το επάγγελμα...Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Δεν χρειάστηκε, δηλαδή, παραχωρήσεις στα επαγγελματικά;
Όχι, δεν χρειάστηκαν, γιατί έκανα κι άλλη δουλειά συγχρόνως. Όταν όμως ένιωσα ότι δεν γίνεται να τα κάνω όλα μαζί, παρόλο που ήταν απόφαση ζωής να ασχοληθώ αποκλειστικά μ' αυτήν τη δουλειά, και πάλι δεν μπορούσα να κάνω παραχωρήσεις.


Βέβαια, τα πράγματα πήγαν κατ' ευχήν...
Ναι, ήμουν τυχερή, γιατί οι προτάσεις που μου γινόντουσαν είχαν πάρα πολύ ενδιαφέρον. Αυτό το οφείλω στην τύχη μου.


Όχι μόνο στην τύχη, υπήρχε και ταλέντο. Δεν πιστεύεις στο ταλέντο;
Ναι, πιστεύω ότι υπάρχει ταλέντο σε όλη την ανθρώπινη φύση. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ταλέντο. Και πιστεύω πάρα πολύ στους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτό το επάγγελμα. Βέβαια, υπάρχουν κάποιοι που δεν μπορούν καθόλου να υπάρχουν σε αυτόν το χώρο, όπως εγώ δεν μπορώ να γίνω μουσικός. Από την άλλη, υπάρχει μεγάλη ευκολία, είναι πιο ανοιχτός ο θεατρικός χώρος από άλλους. Επειδή έγιναν εύκολα τα πράγματα λόγω της τηλεόρασης –κι εγώ είμαι ένα παιδί της τηλεόρασης–, υπήρχε πολύ εύκολη και άμεση αναγνωρισιμότητα και μπήκαν πολλοί άνθρωποι στον χώρο άκοπα, ίσως αυτό να έκανε το επάγγελμα «εύκολη» λύση.


Δεν παίζεις εύκολα Αριστοφάνη με μόνο εφόδιο την τηλεοπτική εμπειρία. Έχεις ξαναπαίξει Αριστοφάνη;
Στο Θέατρο Τέχνης, ως μαθήτρια, στις Θεσμοφοριάζουσες. Αλλά έχω δει πολύ Αριστοφάνη κι ένας λόγος που θέλησα να μπω στο Θέατρο Τέχνης ήταν γιατί είδα κάποια στιγμή τους Αχαρνής στο Ηρώδειο. Να μην αναφέρω τους Όρνιθες, που ήταν εξαιρετικής αισθητικής και μεγέθους ανέβασμα....


Πάντως, ενώ θεωρείσαι κωμικός πρώτης γραμμής, η Λυσιστράτη, με την οποία τώρα καταπιάνεσαι, δεν είναι ο πιο κωμικός ρόλος του έργου.
Όχι, δεν είναι καθόλου κωμικός ρόλος. Έχει ένα όραμα αυτή η γυναίκα και μου αρέσει που θέλει να τα καταφέρει σε έναν κόσμο τόσο δύσκολο – γι' αυτό έχει και αναφορά στη σύγχρονη εποχή. Η πίστη της, ο λόγος της, οι πεποιθήσεις της, με έκαναν και τη συμπάθησα πολύ. Είναι ένα εντελώς διαχρονικό έργο που μιλάει για έναν πόλεμο – και τώρα πόλεμο έχουμε. Μιλάει για την εξουσία που τα έχει κάνει έτσι όπως τα έχει κάνει, όπως τότε. Ένας κύκλος είναι η ζωή μας, αυτό βλέπω. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει ποτέ, αλλά μετά από τόσα χρόνια η ανθρώπινη φύση παραμένει ατελής και λόγω αυτής της ατέλειας θα ζούμε πάντα αυτό τον κύκλο.


Ας πάμε σ' εσένα. Γελάς με τον εαυτό σου όπως εμείς όταν σε βλέπουμε;
Εγώ απλώς είμαι σε απόγνωση με τον εαυτό μου. Αυτό μου φέρνει γέλια γιατί είμαι ένας φοβερά ανοργάνωτος άνθρωπος και όλη μου η ζωή είναι αστεία. Μου έχουν συμβεί αστείες καταστάσεις λόγω του χαρακτήρα μου, ο οποίος ήταν διασκορπισμένος σε όλο το σύμπαν.

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
Είμαι σε απόγνωση με τον εαυτό μου. Αυτό μου φέρνει γέλια γιατί είμαι ένας φοβερά ανοργάνωτος άνθρωπος και όλη μου η ζωή είναι αστεία...Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ήταν αστείες καταστάσεις ή εσύ τις έκανες αστείες;
Όταν ένας άνθρωπος είναι διασκορπισμένος τού συμβαίνουν αστεία γεγονότα και γελάει με όλα αυτά που του συμβαίνουν, όχι από θαυμασμό αλλά από απόγνωση.


Όταν δίδασκες έκανες τα παιδιά να γελάνε;
Ναι! Ήταν το πρώτο μου κοινό. Και μπορώ να πω ότι το καλύτερό μου μάθημα όταν δίδασκα ήταν η ανάγνωση. Είχαμε πολύ ωραία και χαριτωμένα κείμενα, σπουδαίων συγγραφέων, και επειδή τα διάβαζα εγώ, μετά έβαζα τα παιδιά να τα θεατροποιούν. Ο στόχος μου ήταν να γίνεται το μάθημα λιγάκι θεατρικά και πολλά παιδάκια πρέπει να γίνανε καλλιτέχνες από μένα. Στην ανάγνωση, λοιπόν, ήταν το κοινό μου και όταν άρχιζα να διαβάζω, μπορώ να σου πω ότι όσες φορές το κείμενο ήταν δραματικό, με κόπο κρατούσα τα δάκρυά μου να μη γίνω ρεζίλι. Αυτό, λοιπόν, το κοινό το αγνό, το πιο αληθινό και το πιο ενστικτώδες, που καταλαβαίνει αν θα γελάσει, αν πρέπει να γελάσει, αν θα κλάψει, μου έμαθε πώς να επικοινωνώ με τον κόσμο. Τα έβλεπα και σκεπτόμουν ότι κάποια στιγμή θα μεγαλώσουν και θα ξεχάσουν αυτό που είναι τώρα – γιατί δεν νομίζω ότι ο άνθρωπος μεγαλώνει, μας κάνουν και μεγαλώνουμε οι συνθήκες. Εμείς οι ηθοποιοί συνεχίζουμε αυτό το παιχνίδι παίζοντας ρόλους. Παλιά, στις γειτονιές, όταν πηγαίναμε σινεμά, μετά παίζαμε τα έργα μεταξύ μας. Αυτό απλώς εγώ το συνέχισα.


Έρχονται στο θέατρο οι παλιοί σου μαθητές;
Βεβαίως, αλλά κάποια παιδάκια τα έχω αναγνωρίσει με πολύ κόπο. Ως δασκάλα, η συγκίνηση που νιώθεις κάθε φορά που φεύγουν τα παιδιά είναι πολύ μεγάλη, γιατί αποχαιρετάς μια ηλικία που δεν θα την ξαναδείς ποτέ. Μεγαλώνουμε και είναι πολύ μεγάλος ο αποχαιρετισμός.


Ήθελες να γίνεις ηθοποιός από πάντα;
Ποτέ! Μόνο στο δημοτικό που με έβαζε η γιαγιά μου να λέω ποιήματα και της έκανα το χατίρι γιατί την αγαπούσα – ήταν κι εκείνη δασκάλα και ήθελε να με κάνει ηθοποιό.


Η γιαγιά, λοιπόν, ήξερε...
Έλεγε στη μητέρα μου να με πάνε στο Εθνικό. Έγραφε έργα και με έβαζε να τα παίζω στο σχολείο.


Πώς πήγες στη δραματική σχολή;
Πρώτα πήγα στην ΑΣΟΕ, μετά Παιδαγωγική Ακαδημία και μετά, επειδή ήθελα να κάνω Ιστορία Τέχνης, μου είπαν ότι σε σχολές θεάτρου μπορείς να μάθεις θεωρητικά κι έτσι πήγα, καταρχάς, στη σχολή Κατσέλη για να κάνω Τέχνη. Ήμουν σε πλήρη άγνοια και μάλιστα δεν ήξερα τι εξετάσεις χρειαζόντουσαν. Έμαθα κι έδωσα έναν μονόλογο της Μπλανς ντι Μπουά. Μετά αποφάσισα να δώσω ξανά από την αρχή για να μπω στο Θέατρο Τέχνης.


Σου μπήκε το μικρόβιο...
Μου μπήκε το μικρόβιο από άλλα παιδιά που ήταν πιο δυναμικά από μένα και με επηρέασαν πολύ. Τα θεωρητικά, για τα οποία πήγα, τα βαρέθηκα. Έφυγε από το οπτικό μου πεδίο η Ιστορία Τέχνης και άρχισε να μου αρέσει το θέατρο.

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
Το Τέχνης μας καλλιέργησε μια απόρριψη για το τηλεοπτικό πεδίο, αλλά μέχρι να κάνω την «Ντόλτσε Βίτα», μου είχαν προτείνει κι άλλα σήριαλ, των οποίων δεν άνοιγα καν το σενάριο...Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ποιους είχες συμμαθητές στο Θέατρο Τέχνης;
Αυτό το έτος ήταν ένα πολύ ωραίο έτος στο Θέατρο Τέχνης. Είχαμε μαζευτεί ηθοποιοί που τώρα είναι πολύ γνωστοί. Ήταν ο Πέτρος Φιλιππίδης, η Ηρώ Μανέ, η Καίτη Κωνσταντίνου, ο Κλέωνας Γρηγοριάδης, η Μαρία Γεωργιάδου.


Εθνική κωμωδίας...
Ήταν έτος κωμωδίας. Εγώ τότε έκανα την ντάμα. Όταν τελειώσαμε πέθανε ο Κουν, έβαλε την τελευταία του υπογραφή. Ήταν και πολλά άλλα παιδιά που δεν ασχολήθηκαν ή έκαναν θέατρο στην επαρχία.


Πώς θυμάσαι τον Κουν;
Τον γνώρισα λίγο, και λυπάμαι γι' αυτό. Είχε ένα φως, μια λάμψη, ήταν ο δάσκαλος. Η δουλειά που μας έκανε, στην τραγωδία αλλά και στην κωμωδία, ήταν εξαιρετική εμπειρία. Δούλευε πάρα πολύ τον λόγο, την κίνηση, το βάθος, το μέσα σου, την ψυχή. Όλη αυτή την οργάνωση που χρειάζονται η τραγωδία, ο Χορός και οι ρόλοι. Νιώθω τυχερή που τον γνώρισα.


Ποια ήταν η πρώτη σου επαγγελματική δουλειά στο θέατρο;
Στάσου να θυμηθώ. Νομίζω το Με λένε Στέλιο του Ξανθούλη με τον Καρακατσάνη.


Κατάλαβαν αμέσως ότι είχες στόφα κωμικού ;
Μπορεί να το κατάλαβαν κάποιοι, ο Φασουλής, ο Λαζόπουλος. Έκανα μια εκπομπή στο ράδιο, «Τα κακά παιδιά», και από εκεί άρχισαν να ακούνε τη φωνή μου.


Τι έκανες στα «Κακά Παιδιά»;
Φάρσες. Ήμουν η γυναικεία φωνή, μαζί με τον Λάμπη Ταγματάρχη και τον Θανάση Λάλα. Εξαιρετικές πλάκες, η χαρά της ζωής, ήταν κανονικά αυτοσχέδια έργα. Ο Λαζόπουλος με εντόπισε πρώτος γιατί έκανε μια εκπομπή με τον Ξανθούλη μετά από εμάς. Με άκουγε και με πήρε να παίξω στο «Κάτι έχω να σας πω».


Και ο Φασουλής πότε σε «ανακάλυψε»;
Με στήριξε πάρα πολύ ο Σταμάτης, μου έμαθε πολλά πράγματα. Στο Μπαμπάδες με ρούμι, στο Μάνα, μητέρα, μαμά, στους Γαμπρούς της Ευτυχίας. Ο Σταμάτης έχει μία εξαιρετική αμεσότητα και αυτό ήταν μεγάλη σχολή για μένα.


Το ευρύ τηλεοπτικό κοινό σε γνώρισε με τον ρόλο της Ασπασίας στην «Ντόλτσε Βίτα».

Ναι, εκεί μου έδωσαν μεγάλη ευκαιρία ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Θοδωρής Πετρόπουλος. Μου άρεσε πάρα πολύ το σενάριο.


Κι ο ρόλος ταυτοποιήθηκε με σένα, όπως γινόταν με τους μεγάλους κωμικούς στο παλιό σινεμά.
Στα καλά και πετυχημένα έργα γίνεται ένα θαύμα και κανένας δεν είναι κακός. Στα «Εγκλήματα» όλοι οι ηθοποιοί ήταν καταπληκτικοί. Η εικόνα, το κείμενο, όλα οδηγούσαν σε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Όλοι παρασύρονται όλους σε κάτι καλό.


Το Θέατρο Τέχνης δεν σε είχε «δασκαλέψει» ενάντια στην τηλεόραση;
Το Τέχνης μας καλλιέργησε μια απόρριψη για το τηλεοπτικό πεδίο, αλλά μέχρι να κάνω την «Ντόλτσε Βίτα», μου είχαν προτείνει κι άλλα σήριαλ, των οποίων δεν άνοιγα καν το σενάριο. Ήμουν όντως του θεάτρου για πολλά χρόνια. Ήμουν, ας πούμε, στον Χορό στις Τρωαδίτισσες με την Ασπασία Παπαθανασίου.

Η Μαρία Καβογιάννη συμπαθεί πολύ τη Λυσιστράτη Facebook Twitter
Έχω δει πολύ Αριστοφάνη κι ένας λόγος που θέλησα να μπω στο Θέατρο Τέχνης ήταν γιατί είδα κάποια στιγμή τους Αχαρνής στο Ηρώδειο...Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Άρα, τα «Κακά Παιδιά» ήταν καταλυτικά για να μπεις στην κωμωδία.
Έχεις δίκιο, το ραδιόφωνο με έβαλε στην κωμωδία και στο εμπορικό θέατρο!


Συχνά παραλληλίζουν κάθε σπουδαία κωμικό με τη Ρένα Βλαχοπούλου. Την εκτιμούσες;
Πάρα πολύ. Οι δικοί μου αγαπούσαν την τέχνη, και καθώς ο πατέρας μου ήθελε να γίνει ηθοποιός, βλέπαμε πολύ κινηματογράφο. Θυμάμαι τους δικούς μου και τους συγγενείς μου να αγαπούν πολύ τη Βλαχοπούλου, καθώς ήταν πολύ αυθόρμητη. Γελάς αυθόρμητα με όλους τους παλιούς κωμικούς.


Γιατί ήταν βγαλμένοι μέσα από την πιάτσα της ζωής και τις θεατρικές πλατείες.
Ναι! Είχαν ένστικτο. Ο Λογοθετίδης και όλα αυτά τα εξαιρετικά έργα είχαν μια αγνότητα, μια τιμιότητα – ήταν αληθινά έργα.


Πώς σε βλέπει η γειτονιά με την επιτυχία που έχεις κάνει;
Δεν εντόπισα καμία διαφορά. Οι περισσότεροι είναι μεγάλοι άνθρωποι, για τους οποίους είμαι σαν παιδί τους. Σαν μια οικογένεια, που όταν ένας κάνει κάτι και ξεχωρίσει, πώς αντιδρούν οι υπόλοιποι; Κι εγώ δεν μπορώ να φύγω από εδώ, δένομαι με τους ανθρώπους και το περιβάλλον.


Οι κωμικοί, έτσι κι αλλιώς, δεν αναπτύσσουν την απόσταση άλλων διάσημων ηθοποιών.
Καθόλου. Και επειδή μεγάλωσα σε γειτονιά, μου αρέσει να μιλάμε όλοι μαζί όταν είμαστε έξω στον δρόμο. Μου αρέσει να μου μιλάνε στον ενικό, μου αρέσει να ξέρω τα ονόματα, ασχέτως αν τα ξεχνάω, θέλω να βγαίνω έξω και να μιλάω στον άλλον σαν να τον ξέρω.


Σε θεωρούμε κωμικό, αλλά έδωσες τις «εξετάσεις» σου και με δραματικούς ρόλους.
Έχω κάνει τρία επεισόδια στον «Κόκκινο Κύκλο» αλλά και στο Οξυγόνο, την ταινία των Ρέππα-Παπαθανασίου, είχα δραματικό ρόλο. Έκανα και το Χαρά Αγνοείται. Μου αρέσουν όλα τα είδη και σαν διάθεση είμαι θλιβερή.


Το «Χαρά Αγνοείται» ήταν ένα στοίχημα που έπρεπε να κερδηθεί;
Είχα μεγάλη αγωνία, γιατί όταν μια φωνή είναι πολύ χαρακτηριστική και όλοι θυμούνται κωμικές ατάκες, είναι πάρα πολύ δύσκολο να σε δουν αλλιώς. Αγωνιούσα πάρα πολύ κι έκανα πολλή δουλειά για να μην ξεφτίσει κάτι που ήταν τελείως διαφορετικό.


Θεωρείς ότι ο σκηνοθέτης καθορίζει το αποτέλεσμα;
Στο σινεμά ναι αλλά και στο θέατρο. Στο θέατρο πιστεύω στη συνεργασία. Δηλαδή, ναι μεν έχω τον σκηνοθέτη να δίνει πολλές λύσεις, αλλά θέλω να με υπολογίζει κι εμένα, να είμαι ένα υλικό από το οποίο παίρνει στοιχεία. Εγώ τον έχω απόλυτη ανάγκη τον σκηνοθέτη μου στο θέατρο, είναι ο αρχηγός μου, θέλω να μου προτείνει λύσεις, να μου ανοίγει το μυαλό, να έχει εναλλακτικές λύσεις. Όπως θέλω κι εγώ να επικοινωνώ και να προτείνω στοιχεία που μπορεί να έχω, ώστε να κουμπώσουνε την παράσταση.


Η συνεργασία με το Τσέζαρις Γκραουζίνις σου τα προσφέρει όλα αυτά ;
Είναι ένας πάρα πολύ ενδιαφέρων άνθρωπος, έξυπνος και εφευρετικός, και έχει μια δική του κουλτούρα. Αυτό προσπαθούμε να ενώσουμε, δίνοντάς του και εμείς στοιχεία για να τα χρησιμοποιεί. Είναι φορμαλιστής ως σκηνοθέτης, ενώ η Λυσιστράτη ως ρόλος δεν είναι φόρμα. Νομίζω ότι έχει μία δική του οπτική, δοκιμάζει συνεχώς διάφορα πράγματα μέχρι τέλους και το αποτέλεσμα θα το ξέρουμε λίγο πριν από την πρεμιέρα. Αυτός είναι ο κώδικάς του και ο τρόπος που δουλεύει.


Καλή σου επιτυχία.
Σε ευχαριστώ!

Η παράσταση Λυσιστράτη του Αριστοφάνη θα περιοδεύσει στην Ελλάδα όλο το καλοκαίρι.

Αναλυτικά το πρόγραμμα την περιοδείας εδώ

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

2 σχόλια