68' με τον Blemobill

68' με τον Blemobill Facebook Twitter
1
68' με τον Blemobill Facebook Twitter

Είναι απόγευμα στην πλατεία Μοναστηρακίου και o Blemοbill ζωγραφίζει ένα ερωτορομποτάκι με μαρκαδόρους. Ζωγραφίζει ασταμάτητα και χαρίζει τα έργα του σε όσους έχουν μαζευτεί γύρω του και τον παρατηρούν, ενώ ένα παιδάκι προσπαθεί να τον μιμηθεί και να ζωγραφίσει Κύκλωπες και ρομπότ. Οι απλές, παιδικές γραμμές και τα όμορφα, χαρούμενα σχέδια είναι χαρακτηριστικά στη δουλειά του, σε χαρτί, σε μπλουζάκια και στον δρόμο. Και πολύ αγαπημένα σε όσους τον παρακολουθούν φανατικά στο μπλογκ του και του στέλνουν μηνύματα ενθουσιασμού τα τελευταία δύο χρόνια. «Η αγάπη είναι πολύ βασικό θέμα στα έργα μου, όπως και οι καλές προθέσεις» λέει την ώρα που ζωγραφίζει δύο κορίτσια-αγγέλους για μία νεαρή άγνωστη. «Θα 'θελα να είμαι πατέρας των δράκων που ζωγραφίζω σαν αστείο και να μπορούν να διαλύουν τη δυστυχία και την ασχήμια, να τα καίνε όλα. Ξέρω πώς είναι ο άνθρωπος να είναι αγχωμένος, έχω αγχωθεί πολύ στη ζωή μου. Ξέρω πώς είναι να είναι δυστυχισμένος, ξέρω πώς είναι να είναι φτωχός, ξέρω πώς είναι να τον απορρίπτουν για πολύ βασικά πράγματα, όπως η σεξουαλικότητα, μπορώ να κάνω τη σύνδεση, καταλαβαίνω». Μιλάει ήρεμα και συγκινείται όταν μιλάει για την τέχνη του. «Οι προθέσεις μου είναι καλές, η καλοσύνη, η αγάπη, η χαρά. Και ξεκάθαρες. Για να κάνω καλό σε μένα πρώτα-πρώτα. Δεν έχω και τόση ανιδιοτέλεια, δεν είμαι άγιος. Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την τέχνη για να κάνω καλό πρώτα σε μένα και αφού κατάλαβα ότι όλα αυτά που παράγω είναι προϊόντα ανακούφισης του πόνου μέσα μου. Όλη αυτή την ενέργεια τη μετουσιώνω, την κάνω ένα ερωτορομποτάκι και τη χαρίζω σε κάποιον. Έτσι, η χαρά η δική μου γίνεται και χαρά του άλλου».

«Τα χαρίζεις τα έργα σου ή τα πουλάς κιόλας;». «Περισσότερο δουλεύω σε δημόσιο χώρο, στο Ίντερνετ και στον δρόμο, επομένως τα χαρίζω. Τα δίνω στους περαστικούς να τα βλέπουν, με σκοπό να τους αλλάζει η διάθεση. Και στο Ίντερνετ το ίδιο. Εννοείται πως πουλάω έργα μου για να βγάλω και λεφτά – μακάρι να είχα την οικονομική δυνατότητα να χαρίζω μόνο. Δεν περιμένω από πουθενά βοήθεια.

Η τέχνη με κάνει ευτυχισμένο, έχει αυτήν τη δυναμική, και αν την κρατήσω για τον εαυτό μου, δεν τη μεταδώσω και δεν μοιραστώ τις ζωγραφιές μου, θεωρώ ότι κάνω κάτι στείρο. Και νομίζω ότι γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος άνθρωπος μέσα από την τέχνη και θα ήθελα, όταν φτάσω στα 70 μου, να έχω κάνει μόνο καλά πράγματα για τους ανθρώπους».

#quote#

Ο Βασίλης γεννήθηκε στη Βέροια και μεγάλωσε σε ένα ευτυχισμένο περιβάλλον. «Ήμουνα πολύ χαρούμενο παιδί, είχα πάρα πολύ ωραία παιδικά χρόνια, χαρές, παιχνίδια, πολλή φαντασία, φτιάχναμε κόσμους, ιστορίες, καινούργιες λέξεις» λέει. «Ανατρέχω πολύ συχνά στις παιδικές μου αναμνήσεις και τις χρησιμοποιώ σήμερα για την τέχνη μου. Από πολύ μικρός ήθελα να γίνω ζωγράφος για να εκπληρώσω το όνειρο της μάνας μου. Ήθελε κι αυτή να γίνει ζωγράφος, αλλά ο Πόντιος παππούς μου δεν την άφησε. Ζωγράφιζα και η μάνα μου με μάθαινε πράγματα, μου έλεγε "μην τον κάνεις έτσι τον ήλιο" και μου έδειχνε τον τρόπο, το κάναμε σαν παιχνίδι. Σε κάποια φάση κατάλαβα ότι δεν θα γίνω ζωγράφος γιατί δεν έβρισκα κάτι όμοιο με αυτά που φτιάχνω, δεν μπορούσα να το συνδέσω με κάποιο ρεύμα. Έτσι έλεγα "αυτό που κάνω δεν είναι τέχνη". Επειδή δεν το έκανε κάποιος άλλος. Και με χάλαγε αυτό πάρα πολύ».

«Τι έκανες;». «Κάτι ανάμεσα σε κόμικ, ποίηση και πολλά άλλα πράγματα...». Μετά μιλάει για τη Βέροια και προσπαθεί να εξηγήσει την καλλιτεχνική φύση των ανθρώπων της. «Η Βέροια έχει ενέργεια καταραμένη, την ένιωθα και ακόμα τη νιώθω. Ήταν τόπος εξόριστων αγιογράφων από την Κωνσταντινούπολη κι έχει πάρα πολλές εκκλησίες στο κέντρο, ανά δέκα μέτρα. Σε ένα κομμάτι του παλιού χριστιανικού μέρους της πόλης βαριέσαι να μετράς εκκλησίες. Επίσης, είναι μια μικρή πόλη και λόγω σεξουαλικότητας δεν μπορούσα να ανοιχτώ. Η οικογένειά μου είναι αστική, με θείους μεγαλογιατρούς και μεγαλοδικηγόρους, έτσι έπρεπε να προσέχω πώς φέρομαι. Δεν μπορούσα να κάνω φίλους, επειδή νόμιζα ότι, αν μάθαιναν για μένα, θα με απέρριπταν. Έπρεπε να είμαι σε ένα καλούπι, καλό παιδί, καλός στα μαθήματα. Όλη αυτή η κατάσταση με βοήθησε να δημιουργήσω πράγματα μέσα μου. Όλη αυτή η καταπίεση κάποια στιγμή εκρήγνυται. Σεξ έκανα πρώτη φορά στα 24. Τόσο καταπιεσμένος ήμουνα.

Δεν έχω επαφές με τον πατέρα μου. Πρόσφατα κατάλαβα ότι με χαλάει αυτό. Δεν με έχει πάρει ποτέ ένα τηλέφωνο, με έχει δει στον δρόμο και δεν μου έχει μιλήσει. Έφυγε απ' το σπίτι όταν ήμουν 11, μας παράτησε και μάλλον, από τη μία πλευρά, η συσσωρευμένη αγάπη που βγάζω στη ζωγραφική είναι η αγάπη για τον πατέρα μου που την έκρυβα μέσα μου. Από την άλλη, είναι όλη αυτή η αγάπη που μου έχει δώσει η μάνα μου. Τεράστια αγάπη. Έχει τρομερή ανοχή η μάνα μου, δέχτηκε αυτό που είμαι χωρίς να πει τίποτα, της πήγαινα και τους γκόμενους στο σπίτι και μου έλεγε μου "αρέσει αυτός ο φίλος σου, εκείνος δεν μου αρέσει".
Και οι δύο γονείς μου είναι μετανάστες. Πόντια και Σκουλιαριώτης, Σλαβομακεδόνας. Κι εγώ το ίδιο αισθάνομαι. Έφυγα από τη Βέροια και δεν έχω πατρίδα, ούτε ξέρω πού βρίσκομαι και πού ανήκω, ούτε στην Πάτρα ούτε στην Αθήνα. Κουβαλάω την ενέργεια του μετανάστη.

Θέλω να είμαι ο καλλιτέχνης της χαράς, της καλοσύνης, των καλών προθέσεων και στην τελική να αγιοποιηθώ (γελάει). Όχι με τη χριστιανική έννοια. Έχω τόση αγάπη για τους ανθρώπους, που, αν είχα τη δύναμη, αυτούς που παράγουν βλακεία και πετάνε μαλακίες θα τους γάμαγα το σπίτι.

Την ελευθερία για να δράσω μου την έδωσε ο δημόσιος χώρος. Το Ίντερνετ και ο δρόμος. Έχει τρομερή ενέργεια ο δρόμος, μεγάλη δύναμη. Φαντάσου να περνάει ο άλλος και να βλέπει ένα χαρούμενο σκίτσο που πιθανόν να το έκανε παιδί. Όταν κάνω μία Αθηνά –που τη λατρεύω–, την κάνω με την πρόθεση πως αυτό το σύμβολο έχει μια δυναμική που γεννήθηκε εδώ στην Ελλάδα, τη δυναμική της σοφίας, της λογικής. Η λογική νικάει τα πάντα, φωτίζει το μέσα σου, νικάει το χάος, νικάει τη στενοχώρια. Ήμουν πολύ στενοχωρημένος άνθρωπος, πάρα πολύ, μέσα μου ένιωθα να βράζω, χωρίς να ξέρω τι με πονάει, και σε κάποια φάση σκέφτηκα "τι καλά θα ήταν να πίστευα κι εγώ στον Θεό", επειδή νόμιζα ότι αυτοί οι άνθρωποι μεταθέτουν εκεί τη λογική, τις ελπίδες τους, τους φόβους τους και είναι ευτυχισμένοι μέσα στο ψέμα τους».

«Δεν πιστεύεις;». «Δεν πιστεύω στον Θεό. Πιστεύω στους ανθρώπους, πιστεύω σε μένα, πιστεύω στη δύναμή μου. Σκέφτηκα ότι έπρεπε να βρω κι εγώ μια θεότητα, έτσι ψάχνοντας βρήκα την Αθηνά.

Μου αρέσει πάρα πολύ να παρατηρώ τους ανθρώπους. Τους βλέπω και καυλώνω, τους βλέπω και χαίρομαι κι εγώ μαζί τους, όταν είναι ερωτευμένοι παίρνω αυτή την ενέργεια κι ερωτεύομαι κι εγώ. Κι όταν βλέπω ανθρώπους που περπατάνε σκυθρωποί και δεν έχουν όνειρα επειδή τους τα στερούνε, κι έχουν δώσει το δικαίωμα γι' αυτό, νιώθω δυσλειτουργικός. Επειδή νιώθω μέρος του συνόλου. Δεν έχω την έπαρση να νιώθω μόνος και να δρω ως μονάδα...».

www.facebook.com/Blemobill

Εικαστικά
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια