Η Πλατεία Θησείου γίνεται πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγί

Η Πλατεία Θησείου γίνεται πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγί Facebook Twitter
6

Να μετονομάσει την πλατεία Θησείου σε πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγί, προς τιμήν της μεγάλης Γαλλίδας ελληνίστριας, αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων.

Ακόμη εγκρίθηκε η τοποθέτηση τριών σύγχρονων αναθηματικών στηλών στον διαμορφωμένο χώρο που σχηματίζεται στη συμβολή των οδών Ηρακλειδών, Νηλέως, Αποστόλου Παύλου και Ακάµαντος, γνωστός ως πλατεία Θησείου.

Οι τρεις στήλες από άσπρο μάρμαρο, διαστάσεων 1,60 Χ 0,45 εκ. και πάχος 0,6 εκ. Του Τήνιου γλύπτη Δημήτρη Σκαλκώτου, θα στηρίζονται σε μαρμάρινη βάση. Θα φέρουν εγχάρακτες επιγραφές -στα ελληνικά και στα γαλλικά-- με αποσπάσματα από το έργο της Γαλλίδας φιλολόγου, που διέδωσε όσο κανείς το περιεχόμενο και τα μηνύματα της ελληνικής γραμματείας της κλασικής αρχαιότητας και κυρίως του Θουκυδίδη.

 Η Ζακλίν ντε Ρομιγί, που πέθανε το 2010 ήταν από τις πλέον εξέχουσες προσωπικότητες στο χώρο των αρχαιοελληνικών σπουδών του εικοστού αιώνα, ήταν η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια στο Κολέζ ντε Φρανς (Collège de France) και η δεύτερη γυναίκα που ανακηρύχθηκε ισόβιο μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας (Académie Francaise). Είναι διάσημη για τις μελέτες της στην αρχαιοελληνική γραμματεία της κλασικής εποχής και ειδικά στον Θουκυδίδη, καθώς και για το εκτεταμένο έργο της σχετικά με την ιστορία, τη γλώσσα και τον πολιτισμό της Αρχαίας Ελλάδας. Δίδαξε ως καθηγήτρια της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στα πανεπιστήμια του Μπορντό (1939-1949), της Λιλ (1949-1957) και της Σορβόνης (1957-1973). Το 1973 της δόθηκε η έδρα των Ελληνικών στο περίφημο Collège de France, για πρώτη φορά σε γυναίκα καθηγήτρια. Εκεί δίδαξε μέχρι το 1984 την εξέλιξη της ηθικής και πολιτικής σκέψης στην Αρχαία Ελλάδα. Tο πλουσιότατο έργο της ενσαρκώνει μια ουμανιστική αντίληψη του πολιτισμού, με ιδιαίτερη προσήλωση στην πεποίθηση ότι η μελέτη της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού αποτελεί εκπαίδευση στην κατανόηση της ελευθερίας του ατόμου και στην δημοκρατία (πηγή: Wikipedia).

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

6 σχόλια
[Διόρθωση προηγουμένου σχολίου: στο "γιατί δεν κάνουμε" εννοώ "γιατί δεν αρκούμαστε". Οι αναθηματικές στήλες που προτάθηκαν είναι μια καλή πρώτη κίνηση.]
Είχαμε τον παραδοσιακό βλαχοδημαρχισμό, τώρα μας προέκυψε και ο "ευρωπαϊστικός" βλαχοδημαρχισμός. Αντί λοιπόν για "Πλατεία Ανδρέα Παπανδρέου", "Ειρήνης των Λαών" και λοιπών γλυφτοκενολογιών, τώρα θα έχουμε "Πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγύ" -κι οι χάρτες θα γράφουν ένα όνομα που κανείς δεν θα χρησιμοποιεί, όπως το "Ελευθερίου Βενιζέλου" για την Πανεπιστημίου.Η Ζακλίν ντε Ρομιγύ είναι πολύ σημαντική για να συνεχίσουμε να μην την ξέρουμε, όπως αναμφίβολα θα συμβεί αν απλώς μετονομάσουμε στα χαρτιά μια πλατεία. Γιατί δεν της κάνουμε μια ωραία προτομή ή κάποιο άλλο, πιο ευφάνταστο αφιερωματικό έργο τέχνης, να ακουμπήσει και κανέναν άνθρωπο που δεν την ξέρει; Αυτό σημαίνει φόρος τιμής.Στη Βιέννη ενσωματώνουν στην πρόσοψη των κτιρίων όπου έζησαν ή έδρασαν τις προτομές σημαντικών ανθρώπων (υπάρχει και του Ρήγα Φεραίου, έξω από το τυπογραφείο της Χάρτας νομίζω). Εκεί βεβαίως δεν γκρεμίζουν την πόλη κάθε 30 χρόνια για να κάνουν φράγκα οι εργολάβοι και οι μεσίτες.
το να γραφει καποιος σχολια ,χωρις καμμια γνωση για το θεμα,ετσι για να πει μια εξυπναδα,εχει παρει διαστασεις επιδημιας..η Ρομιγυ εδωσε μαχες για να συνεχιζονται να διδασκονται τα Αρχαια Ελληνικα στα σχολεια της Γαλλιας και το πετυχε!διεσωσε με τον αγωνα της εδρες ελληνικων σπουδων στα γαλλικα πανεπιστημια.Ηταν πραγματικη Ελληνιδα ,περισσοτερο απο καποιους συγχρονους Νεοελληνες.μονο επαινος αξιζει γι αυτη τη κινηση!
Δεν συμφωνώ. Λατρεύω το Θησείο και δεν θέλω να αλλάξει όνομα η πλατεία του. Και ποιον ρώτησε ο Δήμαρχος δηλαδή; Εννοείται ότι πληρώνεται για να εξυπηρετεί τα συμφέροντά μας, όχι να κάνει του κεφαλιού του.https://www.facebook.com/pages/%CE%94%CE%B5%CE%BD-%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CF%89-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%98%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B5-%CE%96%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AF%CE%BD-%CE%BD%CF%84%CE%B5-%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%B3%CE%AF/550071861713582