ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
0

 O Νίκος Γυφτάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981.

Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης, και εκτός από την ιδιότητα του ως ζωγράφος δραστηριοποιείται επαγγελματικά με την ζωγραφική σκηνικών, την ενδυματολογία, και την διδασκαλία της Τέχνης ήδη από το 2005.

Μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει πάρει μέρος σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Βραζιλία, Βέλγιο, Ιταλία, κτλ).

Το 2012 επιλέχθηκε στο shortlist των καλλιτεχνών που έλαβαν μέρος στον διεθνή διαγωνισμό "Surrealism Showdown" Saatchi Art, ενώ τον περασμένο Μάιο εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 5ο International Μaiden Tower Art Festival of Baku, στο Αζερμπαϊτζάν. Τα τελευταία τρία χρόνια ζει κ εργάζεται στην Στοκχόλμη της Σουηδίας.

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Eleftheria, oil on canvas 30X25


Πώς θα χαρακτήριζες εσύ η ίδιος το έργο σου;
Αν και κάτι τέτοιο είναι περισσότερο αντικείμενο των κριτικών τέχνης, θα έλεγα ότι η δουλειά μου θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί ως ένας συνδυασμός εξπρεσιονισμού, σουρεαλισμού και χρωματικού "σχεδίου" με κυρίαρχο θέμα τον άνθρωπο και κύριο δομικό στοιχείο την καμπύλη γραμμή. Προσπαθώ να παίζω με την έννοια του χρόνου και κυρίως με την μεταβλητότητα και την ρευστότητα.


Από πού εμπνέεσαι;
Από μία μουσική, μία εικόνα, κάποια έντονη εμπειρία, σε συνδυασμό όμως πάντα με μία εσωτερική ανάγκη να προσπαθώ να βρω "λύσεις" σε αισθητικά προβλήματα και να δημιουργώ την δική μου πραγματικότητα. Έτσι, π.χ. ένα έντονο πρόσωπο όσο κι ένα πολιτικό ή κοινωνικό γεγονός μπορεί να αποτελεί δημιουργικό εφαλτήριο.

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Harris, oil on canvas, 25X30
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter


Πώς προέκυψε αυτή η "εμμονή" με τα πορτρέτα προσώπων;
Το πρόσωπο ήταν ένα στοίχημα που έπρεπε να κερδίσω. Με δυσκόλευε σαν αντικείμενο σπουδής κι αυτό το έκανε ακόμα πιο γοητευτικό. Στη συνέχεια είδα πόσο αστείρευτο και διαφορετικό είναι πάντα ένα πρόσωπο. Όχι μόνο δομικά, δηλαδή σε φόρμα, χρώμα και όγκο, αλλά και σε ψυχογραφικό επίπεδο. Μπορεί να είναι πάντα το τέλειο "θέμα" και η αφορμή για μία "αναζήτηση" τόσο αισθητική (φως, παραμόρφωση κτλ), όσο και ψυχολογική. Μία αναζήτηση της ίδιας της ανθρώπινης ψυχής. Στην πρόσφατη δουλειά μου τα πρόσωπα κάνουν διάλογο και με τον χωροχρόνο και αποτελούν το μέσο για να σχολιάσω την κοινωνία και την πολιτική. Συγχρόνως, συνδυάζονται -πλαισιώνονται από ετερόκλητα υλικά που δημιουργούν συνθέσεις στις οποίες το στοιχείο του σουρεαλισμού είναι ακόμα πιο έντονο.

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter


Πώς είναι η εμπειρία της διδασκαλίας της Τέχνης σε μικρότερες ηλικίες;
Μου προσφέρει πολλά. τόσο στην προσωπικότητα όσο και στην καλλιτεχνική μου αναζήτηση. Όταν διδάσκω σε μικρές ηλικίες -εκτός από τα πολλά χαμόγελα- βρίσκω ή δανείζομαι "λύσεις" που μπορώ να χρησιμοποιήσω στην προσωπική μου καλλιτεχνική "πρακτική". O Πικάσο συνήθιζε να λέει ότι του πήρε τέσσερα χρόνια για να ζωγραφίσει σαν το Ραφαήλ, αλλά μια ολόκληρη ζωή για να μπορέσει να ζωγραφίσει σαν παιδί.


Τι θεωρείς ότι κερδίζεις σαν καλλιτέχνης από την εμπειρία της ζωής στην Στοκχόλμη;

Τι ακριβώς κάνεις εκεί αλήθεια;
Η Στοκχόλμη σε σύγκριση με την Αθήνα είναι σε όλα διαφορετική και μου προσφέρει αυτό ακριβώς που έχω ανάγκη: Την ηρεμία για πραγματευτώ χωρίς συναισθηματισμούς τη δουλειά μου αλλά και την ελληνική πραγματικότητα. Αποτελεί, επίσης, μία "πλατφόρμα" για εξορμήσεις σε χώρες του Βορρά που με γεμίζουν με τις απαραίτητες νέες παραστάσεις και ερεθίσματα που χρειάζομαι σαν καλλιτέχνης. Αυτή η εμπειρία με έχει κάνει πιο τολμηρό στο "νέο", πιο εξωστρεφή και πιο απαιτητικό. Η επαγγελματική μου καθημερινότητα περιλαμβάνει φυσικά τη ζωγραφική, κάποια μαθήματα που παραδίδω σε σχολές τέχνης, και μουσικές παραστάσεις σε πιάνο μπαρ. Πέρσι πέρυσι έκανα Artistic Research στη A.Σ.Κ.Τ της Στοκχόλμης Konstfack, ενώ φέτος εμπλουτίζω τις γνώσεις μου στα ψηφιακά μέσα.

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Self portait, oil pastel on canvas, 190X150

Πώς βλέπεις τα πράγματα για έναν νέο εικαστικό στην σημερινή Ελλάδα της κρίσης;

Έχεις σκοπό να επιστρέψεις από την Σουηδία;
Η ζωή για έναν νέο εικαστικό στην Ελλάδα είναι γεμάτη προκλήσεις και εμπίδια. Η καλλιτεχνική δραστηριότητα είναι μεν έντονη αλλά οι συνθήκες για τους ίδιους τους καλλιτέχνες και τους πολιτιστικούς θεσμούς εξαιρετικά δύσκολες – ειδικά αν τις συγκρίνω με την Σουηδία. Είναι άγνωστο προς το παρόν το πότε και το αν θα επιστρέψω, κάθε ενδεχόμενο είναι ανοικτό για το μέλλον. Σε κάθε περίπτωση, έχω πάντα την Ελλάδα σαν σημείο αναφοράς και σαν βάση μου.


Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια;
Αυτό τον καιρό ολοκληρώνω τα έργα που αποτελούν την ενότητα της τελευταίας μου δουλειάς, και ετοιμάζομαι για ένα "art residency" στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών, από όπου επέστρεψα πρόσφατα.

Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Self portait, oil pastel on canvas, 190X150
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Self portait, oil pastel on canvas, 1600X120
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Stella
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Τελλόγλειο ίδρυμα
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Θεία Γιωργία, λάδι σε καμβά 90Χ140
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
WoMan 34X41
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
If you have the nuts, follow my ruts32X45
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Midsommar -Homage Bowowow-Manet55X115
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
Sweet Child of Mine, 72X59
Τα πολλά πρόσωπα του Νίκου Γυφτάκη Facebook Twitter
You do something to me 34X34

______________________________

Nikos Gyftakis

Αρχείο
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ