Η Εθνική Λυρική Σκηνή χθες το βράδυ στην Αθήνα πέτυχε κάτι παραπάνω από το να τιμήσει την Μαρία Κάλλας. Κατάφερε να ενώσει ένα ετερόκλητο κοινό κάτω από την ομπρέλα της όπερας, και να σχεδιάσει ένα περίπατο στους δρόμους της Αθήνας με αφορμή την επέτειο του θανάτου της κορυφαίας υψίφωνου, που έμοιαζε περισσότερο με πάρτι παρά με θλιβερή επέτειο.

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Ηρώδειο

 

Η ιδέα του να μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος και τις πέντε πράξεις σε πέντε διαφορετικά σημεία της Αθήνας ήταν το κλειδί της επιτυχίας αυτής της εκδήλωσης. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με ένα τρόπο πρωτόγνωρο. Υπήρχαν στιγμές που νόμιζες ότι  όλος αυτός ο κόσμος είναι διψασμένος για όπερα αλλά δεν ήξερε πώς να το ζητήσει.

 

Πώς αλλιώς να εξηγήσεις το παρατεταμένο χειροκρότημα, τα μπράβο και τις φωνές μετά από κάθε παράσταση;

 

Ή μπορεί αρκετοί από εμάς που παρακολουθήσαμε τα live της Εθνικής Λυρικής Σκηνής χθες το βράδυ να μην ήμασταν διψασμένοι για όπερα αλλά απλά να ψάχναμε μια καλή αφορμή για να βγούμε στους δρόμους της Αθήνας. Όχι, διαμαρτυρόμενοι αυτή την φορά αλλά ευγνώμονες, για μια σπουδαία προσωπικότητα που έκανε τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα σε αυτή την πόλη.

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Ηρώδειο.Θεατής δικαιολογημένα κλείνει τα αυτιά του. Το μοναδικό μελανό σημείο της εκδήλωσης ήταν ο κακός ήχος στη Δεύτερη Πράξη.

 

Αν και οι περισσότεροι θα μιλούν σήμερα για το εντυπωσιακό κλείσιμο της βραδιάς στο Αρχαιολογικό Μουσείο, αρκετοί θα θυμόμαστε για καιρό την Τρίτη Πράξη στην Πλατεία Αγίων Ασωμάτων.

Η σολίστ ανεβασμένη στο μπαλκόνι και ο κόσμος στον πεζόδρομο της Ερμού λίγο πριν χαθεί το τελευταίο φως της μέρας. Μπράβο σε όποιον το σκέφτηκε.

 

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Πλατεία Ασωμάτων

 

Τελειώνοντας αυτός ο μουσικός περίπατος είχες την εντύπωση ότι η όπερα δεν είναι τελικά τα κουστούμια, η πολυτέλεια, το βελούδο και τα περίτεχνα χτενίσματα. Ή μάλλον για να ακριβολογούμε αυτά είναι η βιτρίνα. Στο βάθος η όπερα είναι και καταφύγιο των απλών ανθρώπων.

 

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Πλατεία Κοτζιά

 

 

9 (αληθινές) ατάκες που ακούστηκαν δυνατά χθες το βράδυ

 

-Τι κάνει ο δήμαρχος εδώ;

-Ο δήμαρχος περπατάει στον δρόμο. Βλέπει τους νέους στις καφετέριες. Τι ωραία που είναι η Αθήνα την Κυριακή!(γέλια)

 

(κυρίες συζητάνε στον πεζόδρομο του Θησείου καθώς βλέπουν τον Καμίνη να περνάει ανάμεσα στον κόσμο)

 

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Στην Πλατεία Ασωμάτων

 

«Τι ωραία! Τι καλά! Τι γλυκά!» (Hipster στην Ερμού βλέπει τον κόσμο να περνά μετά το τέλος της Τρίτης Πράξης)

 

«Είναι σαν να περιμένεις την κυρία Δημάρχου να βγει στο μπαλκόνι όπως σε εκείνες τις ελληνικές ταινίες» (Hipsters με γρανίτες λίγο πριν ξεκινήσει η Τρίτη Πράξη στον πεζόδρομο της Ερμού)

 

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Υπαίθριο πάρτι στην οδό Τάκη στου Ψυρρή. Ο κόσμος που κατευθύνεται για την Τέταρτη Πράξη στην πλατεία Κοτζιά περνάει ανάμεσα σε όσους χορεύουν

 

«Μαμά είσαι καλά;»

 

(Έφηβη βλέπει την μητέρα της να περνάει χορεύοντας από το υπαίθριο πάρτι στην οδό Τάκη στου Ψυρρή καθώς κατευθύνονται για την Τέταρτη Πράξη στην πλατεία Κοτζιά)

 

 

«Φρό-νι-μα. Σε λίγο αρχίζει» (γυναίκα στο σκύλο της! Πλατεία Κοτζιά)

 

 

«Υπερβολική. Δεν ακολούθησε γιατί φοβόταν. Λες και είναι η πλατεία γεμάτη μαχαιροβγάλτες» (Πλατεία Κοτζιά. Δυο κυρίες συζητούν για την φίλη τους που δεν ακολούθησε)

 

 

«Γκρούπ είναι;» (σερβιτόρος βλέπει τον κόσμο να περνάει, Ψυρρή)

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

 

«Όταν ήμουν μικρή στο σπίτι μας στη Γλυφάδα, ανέβαινα στην σκάλα στο πατρικό μας και έκανα πως τραγουδούσα όπερα»

 

(Εθνικό Αρχαιολογικό, γυναίκα γύρω στα τριάντα περιγράφει δυνατά τι έκανε μικρή)

 

«Κάτσε κάτω ρε!» (κύριος φωνάζει στους όρθιους που του κρύβουν την θέα, Εθνικό Αρχαιολογικό)

 

 

HMOYN EKEI: Στο μουσικό περίπατο για την Μαρία Κάλλας
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο