Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Όσο βλέπεις τη ζωή σου μέσα από τον εγωισμό, γίνεσαι ένα γελοίο ανθρωπάκι, όταν έρχεται ο θάνατος γαληνεύεις και φεύγει ο εγωισμός. Ελπίζω ο κορωνοϊός να μας κάνει λιγότερο εγωιστές.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός

1

Ο πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης της πιο πετυχημένης παράστασης των τελευταίων δύο σεζόν, «Άνθρωποι και ποντίκια», για την οποία μέχρι το τέλος το κοινό έκανε αγώνα για ένα εισιτήριο στον τεχνοχώρο Cartel, ο κεντρικός ήρωας της τελευταίας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», που γέμισε ασφυκτικά τη μία αίθουσα στην οποία παιζόταν, λίγο πριν από την πρεμιέρα της νέας του δουλειάς, μιας queer εκδοχής των θρυλικών «Κόκκινων Φαναριών», βρέθηκε έγκλειστος στο σπίτι του να αναλογίζεται όλα όσα προηγήθηκαν και όσα πρόκειται να ακολουθήσουν.

— Ζούσες σε πολύ έντονους ρυθμούς τον τελευταίο χρόνο: το «Άνθρωποι και ποντίκια» έκανε απανωτά sold-out, το χτίσιμο των «Κόκκινων Φαναριών», νέες σκηνοθεσίες, Επίδαυρος. Πώς αντιμετώπισες τα νέα για την καραντίνα;

Ήμασταν όντως sold-out μέχρι το Πάσχα και παράλληλα στην τελική ευθεία για τα «Φανάρια» όταν μάθαμε ότι κλείνουν τα θέατρα. Το βράδυ είχαμε παράσταση. Ανακοινώθηκε ότι Παρασκευή θα έκλειναν επίσημα, Πέμπτη μεσημέρι ήμασταν στην πρόβα όταν αποφασίσαμε να αναβάλουμε την παράσταση, παρότι θα μπορούσαμε να παίξουμε. Δεν υπήρχε διάθεση από κανέναν. Είπαμε: «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για να κλείνουν τα θέατρα, οπότε δεν υπάρχει λόγος να παίξουμε και απόψε». Θα ήταν ρίσκο. Για μια μέρα δηλαδή; Βέβαια, εμείς μείναμε στο θέατρο, ήπιαμε, χορέψαμε, κάναμε ένα πάρτι, ένα θλιμμένο πάρτι, και έκτοτε δεν ξαναβρεθήκαμε.


— Δεν ξέρατε τις διαστάσεις που θα έπαιρνε. Το «Άνθρωποι και ποντίκια» έχει ακόμα προοπτική, σε βάθος χρόνου. Μήπως όμως ήταν καλό που ήρθε αυτό το διάλειμμα, μήπως σας κάνει καλό μια αγρανάπαυση;

Έτσι κι αλλιώς σκεφτόμασταν διάφορα πράγματα με τα παιδιά. Γι' αυτό τον λόγο φτιαχνόταν και η άλλη παράσταση, ώστε να μειωθούν και οι μέρες. Θέλουμε να υπάρχουν τα «Ποντίκια», αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε και «Σεσουάρ για δολοφόνους», να παίζεται για 10 χρόνια. Προφανώς, σε ένα θέατρο που χωράει 120 ανθρώπους μπορεί να παίξει πάρα πολλά χρόνια. Ειδικά με τη δυναμική που έχουν τα «Ποντίκια». Αλλά αυτό σε τι χρησιμεύει; Έχουμε σκεφτεί διάφορα και με τους ηθοποιούς, να δημιουργήσουμε ένα εναλλασσόμενο ρεπερτόριο. Σε ομάδες όπως η Σάουμπινε παίζονται έργα για χρόνια. Βλέπεις τον «Άμλετ» και είναι παράσταση δεκαετίας, σχεδόν με τους ίδιους ηθοποιούς.

Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι ίσως, όσα δεν κερδίσαμε με την οικονομική κρίση, που αντί να επιδείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη γίναμε πιο εγωιστές και κοιτούσαμε πώς θα επιβιώσουμε, υπήρξε ανθρωποφαγία αντί να υπάρξει αλληλεγγύη, ελπίζω τώρα, με την παρούσα κρίση, να τα κατακτήσουμε. 

— Τα «Ποντίκια» είναι βιωματική παράσταση, τη ζείτε με ιδιαίτερο πάθος.

Η παράσταση είναι χτισμένη επάνω στην ιδιοσυγκρασία των ηθοποιών. Ακόμα και τα ονόματα είναι ίδια. Ο στόχος ήταν οι ηθοποιοί να μην «παίζουν», να μην καμώνονται έναν ρόλο. Το ίδιο προσπαθούσαμε να κάνουμε και στα «Φανάρια». Παρότι η συνθήκη είναι ιδιαίτερη από τη στιγμή που κάνουμε τις τρανς, κάτι που είναι αρκετά ξένο.

— Η ανταπόκριση μετά από δύο σεζόν αποδοχής και θαυμασμού των «Ποντικιών» παραμένει ίδια;

Τις τελευταίες μέρες συνέβη και κάτι που δεν έχω ξαναδεί στο θέατρο. Έχω δει να χειροκροτούν για πολλή ώρα, αλλά όχι κάτι ανάλογο. Υποκλιθήκαμε, χειροκρότησαν, εμείς ανεβήκαμε στα καμαρίνια και για 6-7 λεπτά δεν κουνιόντουσαν από τη θέση τους. Ήταν σοκαρισμένοι. Στο τέλος ξαναχειροκρότησαν, γέλασαν με την κατάστασή τους, σηκώθηκαν και φύγανε. Βλέπεις ακραίες αντιδράσεις. Είναι συγκινητικό, και το έργο και τα λόγια που περνάνε.


— Τα «Φανάρια» είναι μεταγραφή κι αυτά. Δεν είναι ότι άντρες ηθοποιοί παίζουν τους ρόλους του έργου, το διασκευάσατε με ρόλους τρανς γυναικών. Ομαδικά δουλέψατε;

Όπως και με τα «Ποντίκια». Καταρχάς, είμαστε η ίδια ομάδα, με την προσθήκη 3-4 ηθοποιών. Με τον ίδιο τρόπο έχουμε δουλέψει, έχει γίνει μια μεταγραφή μέσα από τα βιογραφικά, μέσα από την έρευνα που κάναμε.


— Μέσα από ιστορίες που ακούσατε;

Ναι, ναι. Κι έχουν περαστεί στη δομή του έργου. Οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι, οι στόχοι των χαρακτήρων είναι οι ίδιοι, η ιδιότητα είναι διαφορετική. Δηλαδή δεν είναι γυναίκες πόρνες αλλά τρανς πόρνες. Επίσης, έχει αλλάξει το κείμενο σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής. Πραγματεύεται σύγχρονα προβλήματα.


— Υπάρχει κι εδώ το φόντο μιας οικονομικής κρίσης;

Το έργο τοποθετείται την εποχή που κλείνουν τα μπουρδέλα στην Τρούμπα το 1956, κάτι που δεν παίζει σ' εμάς. Εμείς το βασίσαμε στο ρήμαγμα, στην καταστροφή ενός λούμπεν μαγαζιού με λούμπεν τρανς, που καταστρέφεται οικονομικά, κλείνει για οικονομικούς λόγους. Δεν το κλείνει η αστυνομία. Είχαμε ακόμα 15-20 μέρες. Ήμασταν σχεδόν έτοιμοι.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Όταν βγούμε απ' όλο αυτό, εφόσον οι θάνατοι περιοριστούν και επιστρέψουμε στην προηγούμενη κατάσταση, αναρωτιέμαι μήπως θα είναι πολυτέλεια να μιλάς για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ. Μέχρι πριν από έναν μήνα αυτό ήταν στην πρώτη γραμμή, τώρα φοβάμαι μήπως είναι πολυτέλεια.


— Θα χρειαστήκατε μια ιδιαίτερη διεργασία για να κατανοήσετε και να μπείτε στους ρόλους.

Ήμασταν δυναμικά μέσα στους ρόλους, είχαμε μπει στην τελική ευθεία. Τώρα, όμως, Χρήστο, μπαίνει μια άλλη παράμετρος σε σχέση με αυτό το έργο. Μετά από αυτό που ζήσαμε και ζούμε μέχρι τα θέατρα να ανοίξουν, δεν μπορείς να μην αφουγκραστείς όλο αυτό το γεγονός. Δεν λέω ότι θα το κάνουμε ντοκιμαντέρ και θα δείξουμε ότι είναι έγκλειστοι και καταστρέφεται το μαγαζί από την οικονομική κρίση λόγω του κορωνοϊού. Αλλά σίγουρα το έργο πρέπει να το ξαναδουλέψουμε από την αρχή. Σκέφτομαι ότι ακόμα και η φόρμα του, αυτό το ακραία ρεαλιστικό στοιχείο, η σκληρότητα αλλά και η ευαισθησία και το χιούμορ ίσως να μη χρειάζονται.


— Ίσως να μη χρειάζεται τόσος ρεαλισμός;

Ναι. Όταν ξαναξεκινήσουμε τις πρόβες θα πρέπει να δούμε λίγο και τη γενικότερη ψυχολογία που υπάρχει. Μπορεί να χρειάζεται να γίνει πιο παραμύθι, πιο ποιητικό, πιο σκληρό. Δεν ξέρω ακόμα, το σίγουρο είναι όμως ότι εμείς, με τον τρόπο που δουλεύουμε, καθώς το Cartel σχετίζεται άμεσα με το κοινωνικο-οικονομικό κομμάτι, γι' αυτό μιλάμε για το περιθώριο, το υπογάστριο της κοινωνίας, θα πρέπει να το ξαναδούμε. Βέβαια, μπορεί και να μη χρειαστεί να αλλάξει τίποτα και να στέκει όπως είναι. Σίγουρα, όμως, πρέπει να το συζητήσουμε με τα παιδιά.

Από την άλλη, υπάρχει μέσα μου και κάτι άλλο. Όταν βγούμε απ' όλο αυτό, εφόσον οι θάνατοι περιοριστούν και επιστρέψουμε στην προηγούμενη κατάσταση, αναρωτιέμαι μήπως θα είναι πολυτέλεια να μιλάς για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ. Μέχρι πριν από έναν μήνα αυτό ήταν στην πρώτη γραμμή, τώρα φοβάμαι μήπως είναι πολυτέλεια.


— Ναι, αλλά μπορεί να δημιουργηθούν νέες περιθωριακές ομάδες. Νέου τύπου ρατσισμοί απέναντι στους ηλικιωμένους, στους αρρώστους, στους φτωχούς, στους Ασιάτες.

Είναι πάρα πολύ σωστό αυτό που λες. Ίσως θα χρειαζόταν ένα άλλο όχημα για να μιλήσεις γι' αυτό.

— Τότε θα πρέπει να ακυρώσετε την παράσταση;

Αυτό δεν γίνεται. Δουλεύουμε σχεδόν 4 μήνες. Αλλά πρέπει να ερευνήσουμε ξανά την παράσταση. Όλα αυτά που λες πρέπει να περάσουν με έναν τρόπο. Έστω και ως σκέψη, κάτω από το κείμενο, και ας μη δηλώνεται.


— Εσένα πώς σε έχει επηρεάσει ο εγκλεισμός;

Δεν βγαίνω καθόλου εδώ και μιάμιση εβδομάδα. Στην αρχή έπεσα σε κατάθλιψη, γιατί εγώ έτρεχα με χίλια, ήμουν φουλ δημιουργικός, έξω από τον εαυτό μου, σε μια διαρκή κίνηση, με άγχος για τη δουλειά, αγωνίες και ξαφνικά με πέταξε στον πάγκο όλο αυτό βίαια, πολύ βίαια. Και η αλήθεια είναι ότι από την αρχή δεν το πήρα ως μια ευκαιρία για να ξεκουραστώ, να κάνω χαβαλέ με βιντεάκια, όπως πολλοί. Έπεσα στα τάρταρα, ήταν πολύ δύσκολο για μένα. Και βέβαια αυτό ήταν το καλό της υπόθεσης. Αφουγκράστηκα την κατάσταση, εμβάθυνα σε αυτήν κι έχω τώρα δύο εβδομάδες που βγήκα από αυτό το λούκι και αισθάνομαι πάρα πολύ καλά με τον εαυτό μου. Κάποιους ανθρώπους που συναναστρέφομαι, επειδή στην αρχή το πήραν πιο πολύ στον χαβαλέ, τώρα τους έχει πιάσει κατάθλιψη. Δηλαδή σε αυτούς συνέβη το αντίστροφο.

Βέβαια, άλλαξε η καθημερινότητα, καθώς αφιερώνω χρόνο στον γιο μου, που είναι ό,τι πιο ωραίο και σημαντικό μού συμβαίνει αυτή την περίοδο. Γνωρίζω λίγο καλύτερα το παιδί μου, που, λόγω δουλειάς, το είχα εγκαταλείψει εντελώς και είχα ενοχές γι' αυτό. Αυτό με ευχαριστεί πάρα πολύ. Είμαι με τη γυναίκα μου στο σπίτι, γνωριζόμαστε καλύτερα, ενισχύουμε τη σχέση μας, είναι ωραίο όλο αυτό. Από την άλλη, η καθημερινότητα είναι για μένα κόκκινο πανί. Δεν την αντέχω τη ρουτίνα, θέλω να ζω σε μια κατάσταση, η τέχνη και το θέατρο δεν είναι καθημερινότητα, αν και αυτή σου δίνει τα ερεθίσματα για να κάνεις τέχνη.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ξεφύγουμε από αυτό που ζούμε, θα κάθονται μπροστά σε μια πλάσμα τηλεόραση μεγάλη όσο ο τοίχος τους να παρακολουθούν θέατρο και γενικότερα θα κάνουν τα πάντα από το σπίτι.


— Η καθημερινότητα του εγκλεισμού λες να σου δώσει ερεθίσματα για κάτι;

Ε, ναι, προφανώς.


— Συμμετέχεις και στον «Φιλοκτήτη» με σκηνοθέτη τον Τσέζαρις Γκραουζίνις, που είναι να παιχτεί στην Επίδαυρο. Ξέρεις τι θα γίνει;

Κανείς δεν ξέρει σε αυτήν τη φάση. Κάνουμε πρόβες μέσω Skype. Συναντιέμαι με τα παιδιά διαδικτυακά και ξεφεύγω ‒ δεν έχει σημασία αν θα γίνει. Είναι κάτι που περιμένω μες στη μέρα, είναι μια δημιουργική κατάσταση. Περισσότερο συζήτηση κάνουμε. Εμείς από δω, ο Τσέζαρις από την Πάτρα.


— Όλα αυτά που ζούμε σε έχουν οδηγήσει σε κάποιες σκέψεις;

Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι ίσως, όσα δεν κερδίσαμε με την οικονομική κρίση, που αντί να επιδείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη γίναμε πιο εγωιστές και κοιτούσαμε πώς θα επιβιώσουμε, υπήρξε ανθρωποφαγία αντί να υπάρξει αλληλεγγύη, ελπίζω τώρα, με την παρούσα κρίση, να τα κατακτήσουμε. Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος, βέβαια, βλέπω την αντιμετώπιση που υπάρχει, δηλαδή μια κινητικότητα στα social media, αστειάκια και χαβαλές, μια τάση να υπάρξουμε ακόμα και τώρα αυτόνομα, σχεδόν εγωιστικά, μέσα από τo Ιnternet.

Και σε αυτό μπαίνει και το θέατρο, με τις παραστάσεις που ανεβάζουν όλοι. Αυτό εμένα με χαλάει, ρε Χρήστο. Με χαλάει σε πολλά επίπεδα. Το ότι ο καλλιτέχνης θέλει να υπάρξει, να φανεί, αντί να βρει άλλους τρόπους να βοηθήσει πραγματικά και πρακτικά τους ανθρώπους γύρω του, καλλιτέχνες που δεν έχουν να φάνε, αντί να κινηθούμε κάπως για εκείνους που έχουν πρόβλημα. Το άλλο που με ενοχλεί είναι ότι γίνεται κάτι σαν μόδα αυτό με τις παραστάσεις. Κάτι που ίσως έχει συνέπειες για το θέατρο όταν τελειώσει όλο αυτό. Σαν να μαθαίνουν οι άνθρωποι να κάθονται σπίτι και να βλέπουν θέατρο, από τον υπολογιστή ή από την τηλεόραση, δημιουργώντας ένα κακό προηγούμενο, που τους καθηλώνει περισσότερο στο σπίτι. Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ξεφύγουμε από αυτό που ζούμε, θα κάθονται μπροστά σε μια πλάσμα τηλεόραση μεγάλη όσο ο τοίχος τους να παρακολουθούν θέατρο και γενικότερα θα κάνουν τα πάντα από το σπίτι. Κατάλαβες ποιος είναι ο φόβος μου;


— Γιατί δεν το βλέπεις σαν κοινωνική προσφορά μεγάλων θεσμών;

Μα, το Κρατικό και το Εθνικό είχαν παραστάσεις δωρεάν εδώ και χρόνια. Αλλά κάποιοι έβαλαν και εισιτήριο 3,5 ευρώ. Αυτό είναι εμπόριο. Γενικώς, δεν το βλέπω τόσο ως προσφορά αλλά περισσότερο σαν να θέλουν μερικοί να υπάρξουν, αν και μπορεί να μην ισχύει για όλους. Αλλά το να βάζεις εισιτήριο είναι μπίζνα.

— Ποιο είναι το προσωπικό μάθημα που πήρες εσύ από τον ιδιότυπο αυτόν εγκλεισμό;

Αυτό που λέγαμε και στον «Πατέρα». Όσο βλέπεις τη ζωή σου μέσα από τον εγωισμό, γίνεσαι ένα γελοίο ανθρωπάκι, όταν έρχεται ο θάνατος γαληνεύεις και φεύγει ο εγωισμός. Ελπίζω ο κορωνοϊός να μας κάνει λιγότερο εγωιστές.

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Βασίλης Μπισμπίκης θα σκηνοθετήσει τη Λένα Κιτσοπούλου στο Εθνικό Θέατρο

Αποκλειστικό / Ο Βασίλης Μπισμπίκης θα σκηνοθετήσει τη Λένα Κιτσοπούλου στο Εθνικό Θέατρο

Μετά τις επιτυχίες των παραστάσεων «Άνθρωποι και ποντίκια» και «Πατέρας», ο Βασίλης Μπισμπίκης θα ανεβάσει την επόμενη σεζόν στο Εθνικό την «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν, με τη Λένα Κιτσοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια