Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
0

Υπό τους ήχους του Αντόνιο Βιβάλντι, με τα παιδιά να παρουσιάζουν ένα μικρό δρώμενο γεμάτο ιδέες και μηνύματα πάνω σε θέματα περιβαλλοντικά και οικουμενικά, με την ορχήστρα να δίνει τον τόνο ερμηνεύοντας ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του κλασικού ρεπερτορίου και με την καλλιτεχνική ηγεσία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρούσα, ανακοινώθηκε στις 11 Ιουνίου 2019 ένα κεφάλαιο στην κοινή πορεία του οργανισμού με τη Lidl Ελλάς.

Και τι καλύτερο για να παρουσιαστεί μια δημιουργική συνεργασία από μια παράσταση μουσικού θεάτρου. Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία θεσμικών εκπροσώπων, στελεχών της Lidl Ελλάς, συντελεστών της ΕΛΣ και εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αναδείχθηκαν οι κοινοί στόχοι των δύο πλευρών οι οποίοι αποτέλεσαν τη βάση ώστε να γίνει πράξη για πρώτη φορά μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με ιδιωτική εταιρεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter
Αλέξανδρος Ευκλείδης, Βασιλική Αδαμίδου, Γιώργος Κουμεντάκης, Ιάκωβος Ανδρεανίδης


Η συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 καθώς η Lidl Eλλάς υπήρξε χορηγός των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας. «Χαιρόμαστε να συνεργαζόμαστε με εταιρείες που εκπροσωπούν την υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα. Θεωρούμε πως είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το καλό σε κάθε τομέα του δημόσιου βίου και της οικονομίας» δήλωσε ο Γιώργος Κουμεντάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ γι' αυτήν τη συμπαραγωγή που μοιάζει με πρόσκληση ευαισθητοποίησης. «H Εθνική Λυρική Σκηνή με τον τρόπο αυτό αποσκοπεί στη διεύρυνση τόσο του ρεπερτορίου της όσο και του κοινού της, ανοίγοντας νέους ορίζοντες με την προβολή του έργου της στην ελληνική περιφέρεια και το εξωτερικό. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη μακρά συνεργασία με τη Lidl Ελλάς προσδοκώντας στην καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης όλων μας».

Σήμερα έρχεται να επισφραγιστεί με μία παράσταση μουσικού θεάτρου για μικρούς και μεγάλους, βασισμένη στις Τέσσερις Εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι, η οποία πραγματεύεται με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίμων και η κυκλική οικονομία θα παρουσιαστούν στα παιδιά με τρόπο παιγνιώδη και ψυχαγωγικό, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική τους συνείδηση, αλλά και την καλλιτεχνική τους παιδεία.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter

«Είναι εξαιρετική η ιδέα μιας θεατρικής παράστασης η οποία έχει ως θεματολογία τα επίκαιρα, καυτά και παγκόσμια θέματα βιωσιμότητας. Αλλά δεν θέλω να ευχαριστήσω μόνο για τη θετική προσέγγιση και το ανοικτό πνεύμα αλλά κυρίως για την εξέλιξη αυτής της ιδέας κι είμαι σίγουρος ότι το έργο που θα γεννηθεί θα είναι μια μεγάλη επιτυχία. Η συμπαραγωγή αυτή προσεγγίζει με έξυπνους κι ευφάνταστους τρόπους τους στόχους της Lidl Ελλάς που αφορούν στην μείωση του πλαστικού, τη σπατάλη τροφίμων και την κυκλική οικονομία» σημείωσε ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, αναλύοντας συγχρόνως τις κατακτήσεις της εταιρείας που συμπλήρωσε 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

«Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως χορηγοί των εκπαιδευτικών εργαστηρίων μουσικής, μουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δημιουργίας για παιδιά και εφήβους. Σκεφτήκαμε ως επόμενο βήμα να τολμήσουμε τη δημιουργική σύνδεση θεμάτων που αφορούν γενικότερα στη βιώσιμη ανάπτυξη, με τον μουσικό - θεατρικό πολιτισμό. Να συνθέσουμε τις αγωνίες όλων μας για το περιβάλλον και το ευ ζην με τη διαχρονική δύναμη της λυρικής τέχνης. Οι "4 Εποχές" είναι για τη Lidl Ελλάς και την Εθνική Λυρική Σκηνή ακριβώς αυτό. Μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόμενης γενιάς, για το μέλλον του πλανήτη μας» επισήμανε η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικής Υπευθυνότητας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Lidl Ελλάς.

Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι Facebook Twitter


Η νέα συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εθνική Λυρική Σκηνή έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο ετών και τα σχέδιά τους δεν περιορίζονται εντός των αιθουσών της Εναλλακτικής Σκηνής καθώς μετά τις 37 παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν ανά έτος στις δύο επόμενες θεατρικές περιόδους (Νοέμβριος 2019-Ιούλιος 2020 και Νοέμβριος 2020-Ιούλιος 2021) υπάρχει πρόβλεψη η παραγωγή να περιοδεύσει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος.

«Όταν μοιράζεσαι κοινούς στόχους και οράματα τότε η συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο από εκείνον του πολιτισμού μπορεί να γίνει δημιουργική και παραγωγική με αμοιβαία οφέλη» ανέφερε ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ