Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών

Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.
0

Ο Πάβολ Λίσκα και η Κέλλυ Κούπερ, ιδρυτές της θεατρικής ομάδας Nature Theater of Oklahoma, είναι ζευγάρι και στη ζωή. Όταν ο Πάβολ πρωτοέφτασε στην Αμερική από τη Σλοβακία, εγκαταστάθηκε στην Οκλαχόμα. Δεν ήταν όμως απαραίτητα αυτή η ιστορία που είχε στο μυαλό του όταν έψαχναν πώς να ονομάσουν την ομάδα τους.

Υπήρχε ήδη μια ειρωνική ταύτιση με τον ήρωα του ημιτελούς μυθιστορήματος Amerika του Κάφκα, τον Καρλ, ο οποίος επίσης φτάνει στην Αμερική από την Ευρώπη και βρίσκει δουλειά στο Nature Theater of Oklahoma! Έτσι κατέληξαν να βαφτίσουν την ομάδα τους, από τις σημαντικότερες σήμερα ομάδες του αμερικανικού πρωτοποριακού θεάτρου, με βάση τη Νέα Υόρκη.


Έχοντας κερδίσει ένα βραβείο Όμπι (το βραβείο του off Broadway) κι αφού παρουσίασαν τη δουλειά τους σε ουκ ολίγες, θεατρικές και μη πρωτεύουσες ανά τον κόσμο, έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την τελευταία τους παράσταση Το κυνήγι της ευτυχίας, στην οποία συνεργάζονται για πρώτη φορά με τη σλοβένικη ομάδα χορού EnKnapGroup.

Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.


Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.

Μέσα σε ένα τυπικό σαλούν του Φαρ Ουέστ του 19ου αι. με ψεύτικο ξύλινο τοίχο, αφίσες καταζητούμενων, τουφέκια και κρεμάλες, έξι άντρες και γυναίκες ντυμένοι καουμπόηδες, με σάπια και μαυρισμένα δόντια, συμπεριφέρονται με όλα τα στερεότυπα των παλιών χολιγουντιανών ταινιών.

Κάνουν κούνια πάνω στη διπλή πόρτα, παίζουν χαρτιά, πίνουν ουίσκι και φτύνουν ασταμάτητα. Μιλάνε σαν σημερινοί σοφιστικέ επαγγελματίες περί καριέρας και αποτυχημένων σχέσεων, χρησιμοποιώντας φράσεις του Χένρι Ντέιβιντ Θορό. Μια ξεκαρδιστική και ακατάσχετη ροή διανοουμενίστικων τσιτάτων από το στόμα σύγχρονων εγωπαθών και προβληματικών ανθρώπων σε αντιπαράθεση με τα χολιγουντιανά κλισέ. Οι ερμηνευτές, οι οποίοι δανείζουν στους χαρακτήρες το δικό τους όνομα, προέρχονται από διάφορες χώρες και αποτελούν την ομάδα χορού EnKnapGroup.

Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Κέλλυ Κούπερ και ο Πάβολ Λίσκα, ιδρυτές της θεατρικής ομάδας Nature Theater of Oklahoma.


Κι όταν ο Μεξικανός μπάρμαν (που στην πραγματικότητα είναι Ούγγρος χορευτής) με το σομπρέρο, που για μία τουλάχιστον ώρα δεν έχει βγάλει άχνα, αρχίζει να μιλάει, αφηγείται ένα σενάριο «ειρηνευτικής επέμβασης» στη Βαγδάτη. Εκεί ανακατεύονται νατοϊκά και ιρακινά στρατεύματα, επιθέσεις από drones, εκρήξεις, τραυματισμοί και θάνατοι. Με έναν παράδοξο τρόπο και τη συμβολή των χορευτών όλα αυτά μετριάζονται και αμβλύνονται με χιούμορ.

Ένα θεοπάλαβο σύμπαν όπου γίνεται αναφορά στο ιδρυτικό έγγραφο του αμερικανικού κράτους, τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, και τον τρόπο που ορίζει την «επιδίωξη της ευτυχίας» ως αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου, το οποίο οι κυβερνήσεις είναι υποχρεωμένες να προασπίζονται.


Μια σουρεαλιστική κωμωδία παραδοξότητας για τους μύθους και την πραγματική ταυτότητα της Αμερικής που αντανακλά τη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητά της, την ώρα που ο βίαιος δυτικός επεκτατισμός δεν σταματάει να προελαύνει σε κάθε γωνιά της Γης. Ένα θεατρικό πανδαιμόνιο που ταξιδεύει το κοινό στις σκοτεινές περιοχές όπου ο καθένας μας ψάχνει τα πιο άγρια όνειρά του και εμείς ονομάζουμε «ευτυχία», ενώ αγγίζουμε τα όρια της απληστίας και της λαγνείας.

Info:

1, 2, 3 Ιουνίου
Nature Theater of Oklahoma - Enknapgroup - Το Κυνήγι της Ευτυχίας

1/6 & 3/6, 21:00, 2/6, 20:00

Πειραιώς 260, Χώρος Η, με αγγλικούς και ελληνικούς υπέρτιτλους

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ