Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
RETRONAUT

Ηλίας Πετρόπουλος: 20 μοναδικά φωτογραφικά ντοκουμέντα

Από τη Θεσσαλονίκη των τελών της δεκαετίας του ’50, μέχρι το Παρίσι της δεκαετίας του ’70, του μοναδικού συγγραφέα που πέθανε σαν σήμερα το 2003.

Ο Ηλίας Πετρόπουλος (1928-2003) είχε πολύ καλή σχέση με τη φωτογραφία. Αρκεί να θυμηθούμε τον τρόπο που αξιοποιούσε τις φωτογραφίες σε πάρα πολλά βιβλία του. Φωτογραφιζόταν και ο ίδιος φυσικά… και μια ωραία σειρά με δικές του πόζες είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό ΤΟΜΕΣ (τεύχος 69, Φλεβάρης 1981), που διηύθυνε ο ποιητής και συγγραφέας Δημήτρης Δούκαρης (1925-1982).

 

Είναι ασπρόμαυρες φωτογραφίες, τυπωμένες σε μικρά ή μεγαλύτερα μεγέθη, τραβηγμένες κυρίως στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και το Παρίσι – πόλεις στις οποίες έζησε για μεγάλα διαστήματα ο Πετρόπουλος.

 

Απ’ αυτή τη σειρά –που αριθμεί 54 συνευρέσεις του με σημαντικά πρόσωπα της εποχής (τέλη ’50 έως τέλη ’70), όπως και κάποιες στις οποίες ποζάρει μόνος του, μπροστά από τα δικά του «μνημεία»– επέλεξα να σκανάρω είκοσι. Τις πιο «καθαρές» (γιατί τα τυπώματα στις ΤΟΜΕΣ δεν είναι τα καλύτερα δυνατά), τις πιο σημαντικές…

 

Οι περισσότερες από τις λεζάντες που συνοδεύουν τις φωτογραφίες είναι οι πρωτότυπες. 

 

Ηλίας Πετρόπουλος
Ηλίας Πετρόπουλος

 

Ο Αλέκος Φασιανός και ο Ηλίας Πετρόπουλος στο Παρίσι
Ο Αλέκος Φασιανός και ο Ηλίας Πετρόπουλος στο Παρίσι

 

Βασίλης Τσιτσάνης, Ηλίας Πετρόπουλος (Θεσσαλονίκη 21/2/1960)
Βασίλης Τσιτσάνης, Ηλίας Πετρόπουλος (Θεσσαλονίκη 21/2/1960)

 

Οι Ηλίας Πετρόπουλος και Γιώργος Ιωάννου την εποχή της Αποστασίας
Οι Ηλίας Πετρόπουλος και Γιώργος Ιωάννου την εποχή της Αποστασίας

 

O Ηλίας Πετρόπουλος και ο συνθέτης Γιάννης Χρήστου το 1967. Φωτογραφία: Γ. Σακελλαρίδης
O Ηλίας Πετρόπουλος και ο συνθέτης Γιάννης Χρήστου το 1967. Φωτογραφία: Γ. Σακελλαρίδης

 

Ο Ηλίας Πετρόπουλος στην άκρη δεξιά (με το μούσι) με συγκρότημα μπουζουξήδων στο ΚΥΤΤΑΡΟ το 1972. Διακρίνονται ανάμεσα σε άλλους οι Στέλιος Κερομύτης, Μιχάλης Γενίτσαρης, Μπιρ Αλλάχ, Κούλης Σκαρπέλης, Γιώργος Μουφλουζέλης…
Ο Ηλίας Πετρόπουλος στην άκρη δεξιά (με το μούσι) με συγκρότημα μπουζουξήδων στο ΚΥΤΤΑΡΟ το 1972. Διακρίνονται ανάμεσα σε άλλους οι Στέλιος Κερομύτης, Μιχάλης Γενίτσαρης, Μπιρ Αλλάχ, Κούλης Σκαρπέλης, Γιώργος Μουφλουζέλης…


Ηλίας Πετρόπουλος, Διονύσης Σαββόπουλος (1973)
Ηλίας Πετρόπουλος, Διονύσης Σαββόπουλος (1973)


Νίκος Μάθεσης «Τρελάκιας», Ηλίας Πετρόπουλος (12/9/1972)
Νίκος Μάθεσης «Τρελάκιας», Ηλίας Πετρόπουλος (12/9/1972)


Ο Ηλίας Πετρόπουλος στον τάφο του Μάρκου Βαμβακάρη, την 9/8/1972. Φωτογραφία: Κώστας Βούλγαρης
Ο Ηλίας Πετρόπουλος στον τάφο του Μάρκου Βαμβακάρη, την 9/8/1972. Φωτογραφία: Κώστας Βούλγαρης


Ο Ηλίας Πετρόπουλος στο καφενείο του Κίτσου Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, την 25/8/1973
Ο Ηλίας Πετρόπουλος στο καφενείο του Κίτσου Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, την 25/8/1973

 

Ο Ηλίας Πετρόπουλος με τον ζωγράφο Αλέξη Ακριθάκη (1971)
Ο Ηλίας Πετρόπουλος με τον ζωγράφο Αλέξη Ακριθάκη (1971)


Ηλίας Πετρόπουλος, Αλέκος Φασιανός, Μίνως Αργυράκης (Παρίσι, 7/5/1976). Φωτογραφία: Μαίρη Κουκουλέ
Ηλίας Πετρόπουλος, Αλέκος Φασιανός, Μίνως Αργυράκης (Παρίσι, 7/5/1976). Φωτογραφία: Μαίρη Κουκουλέ


Ηλίας Πετρόπουλος, Άρης Αλεξάνδρου (4/7/1976)
Ηλίας Πετρόπουλος, Άρης Αλεξάνδρου (4/7/1976)

 

Ηλίας Πετρόπουλος, Νίκος-Γαβριήλ Πεντζίκης (Θεσσαλονίκη 30/4/1959)
Ηλίας Πετρόπουλος, Νίκος-Γαβριήλ Πεντζίκης (Θεσσαλονίκη 30/4/1959)


Ο Ηλίας Πετρόπουλος με τη γυναίκα του Μαίρη Κουκουλέ (24/1/1975). Φωτογραφία: Κίμων Φράιερ
Ο Ηλίας Πετρόπουλος με τη γυναίκα του Μαίρη Κουκουλέ (24/1/1975). Φωτογραφία: Κίμων Φράιερ


Οι Χρίστος Καράς, Ηλίας Πετρόπουλος και Κώστας Τσόκλης στο δάσος του Σαντιγύ (11/1979)
Οι Χρίστος Καράς, Ηλίας Πετρόπουλος και Κώστας Τσόκλης στο δάσος του Σαντιγύ (11/1979)

 

Γιάννης Παπαϊωάννου, Ηλίας Πετρόπουλος (15/5/1967)
Γιάννης Παπαϊωάννου, Ηλίας Πετρόπουλος (15/5/1967)


Μίκης Θεοδωράκης, Ηλίας Πετρόπουλος (Θεσσαλονίκη, Χριστούγεννα του ’60). Φωτογραφία: Γ. Κυριακίδης
Μίκης Θεοδωράκης, Ηλίας Πετρόπουλος (Θεσσαλονίκη, Χριστούγεννα του ’60). Φωτογραφία: Γ. Κυριακίδης


Ο Ηλίας Πετρόπουλος μπροστά από τη χαμοκέλα του μεγάλου σμυρνιού τραγουδιστή Κώστα Νούρου (Κοκκινιά 9/8/1972
Ο Ηλίας Πετρόπουλος μπροστά από τη χαμοκέλα του μεγάλου σμυρνιού τραγουδιστή Κώστα Νούρου (Κοκκινιά 9/8/1972


Ο Ηλίας Πετρόπουλος μπροστά από το… φτωχικό του Πικάσο στο Βοβενάργκ (Νότια Γαλλία) την 3/1/1976
Ο Ηλίας Πετρόπουλος μπροστά από το… φτωχικό του Πικάσο στο Βοβενάργκ (Νότια Γαλλία) την 3/1/1976


 

Κάποτε τελείωσα το Πολυτεχνείο. Δημοσιεύω κείμενα (για τη μουσική κυρίως) από τα τέλη του ’80. Το 1996 έγραψα ένα βιβλίο για το Ελληνικό Ροκ. Για 17 χρόνια (1996-2013) ήμουν αρχισυντάκτης στο περιοδικό Jazz & Τζαζ. Από το 2009 τρέχω το on line Δισκορυχείον και από το 2014 γράφω για το LiFO.gr…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Nan Goldin, Tilda Swinton και άλλοι καλλιτέχνες φτιάχνουν αφίσες διαμαρτυρίας στην εποχή του ακτιβισμού

Οι Nan Goldin, Tilda Swinton και άλλοι καλλιτέχνες φτιάχνουν αφίσες διαμαρτυρίας στην εποχή του ακτιβισμού

RETRONAUT
Μια βόλτα στη Νέα Υόρκη, του Πάρι Ταβιτιάν

Μια βόλτα στη Νέα Υόρκη, του Πάρι Ταβιτιάν

RETRONAUT
Για να διαβούμε ξανά τα μονοπάτια στις οροσειρές της Πίνδου

Για να διαβούμε ξανά τα μονοπάτια στις οροσειρές της Πίνδου

RETRONAUT
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου

Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου

RETRONAUT
Δύο Έλληνες φωτογράφοι οργώνουν τη ελληνική επαρχία καταγράφοντας τα έθιμα και τα πανηγύρια της

Δύο Έλληνες φωτογράφοι οργώνουν τη ελληνική επαρχία καταγράφοντας τα έθιμα και τα πανηγύρια της

RETRONAUT
Οι φωτογράφοι της «Πείνας»

Οι φωτογράφοι της «Πείνας»

RETRONAUT
Street artists επεμβαίνουν πάνω στις εικόνες της Janette Beckman με τους '80s θρύλους του ραπ

Street artists επεμβαίνουν πάνω στις εικόνες της Janette Beckman με τους '80s θρύλους του ραπ

RETRONAUT
 Ένα Αθηναϊκό σημειωματάριο της Κατοχής που βρήκαμε στα παλιατζίδικα

Ένα Αθηναϊκό σημειωματάριο της Κατοχής που βρήκαμε στα παλιατζίδικα

RETRONAUT
Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε

Η μεγαλύτερη αναδρομική που έγινε ποτέ με έργα του Πίτερ Μπρέγκελ του πρεσβύτερου μόλις ξεκίνησε

RETRONAUT
 Ημερολόγιο ανωνύμων

Ημερολόγιο ανωνύμων

RETRONAUT
Ένα ασυνήθιστο λοφτ στην οδό Γερανίου

Ένα ασυνήθιστο λοφτ στην οδό Γερανίου

RETRONAUT
η αντικαταστάτρια *

η αντικαταστάτρια *

RETRONAUT
Η αποξένωση των μεγαλουπόλεων είναι το θέμα της έκθεσης «Alone Together»

Η αποξένωση των μεγαλουπόλεων είναι το θέμα της έκθεσης «Alone Together»

RETRONAUT
Μια έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στον Γιώργο Βακαλό, 27 χρόνια μετά τον θάνατό του

Μια έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στον Γιώργο Βακαλό, 27 χρόνια μετά τον θάνατό του

RETRONAUT
Έτσι θα είναι τα σπίτια του μέλλοντος

Έτσι θα είναι τα σπίτια του μέλλοντος

RETRONAUT
8 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Dimitri from Athens 29.3.2016 | 23:11
Το χαρακτηριστικότερο γνώρισμά του υπερεκτιμημένου Ηλία Πετρόπουλου ήταν ο μισελληνισμός του!

• Ο Πετρόπουλος μισούσε και χτυπούσε σε κάθε ευκαιρία την Ελλάδα και κάθε τι Ελληνικό :
• Ο Σολωμός ήταν μέθυσος, Εβραίος, Μασώνος και αδερφή.
• Ο Βελουχιώτης ήταν αδερφή (μόνο αδερφή αυτός!)
(Γιατί αλήθεια ο μέγας ερευνητής που συναναστρεφόταν τους ομοφυλόφιλους και υπερασπιζόταν τα δικαιώματά τους, και έγραψε και τα «Καλιαρντά» - για να τα μάθουμε και μεις οι υπόλοιποι – χρησιμοποιεί την ομοφυλοφιλία σαν ρετσινιά για τους πιο πάνω;)
• Η Θεσσαλονίκη δεν υπήρξε ποτέ Ελληνική πόλη.
• Οι Μακεδόνες (εννοούσε τους Σκοπιανούς) δικαιούνται να λέγονται …Μακεδόνες.
• Η φουστανέλα δεν είναι Ελληνική.
• Η Ελλάδα είναι μια χώρα πλήρης μειονοτήτων που ζουν χωρίς δικαιώματα.
Η λίστα της αθλιότητάς του είναι ατελείωτη...

Δεν έχω διαβάσει όλα τα βιβλία του, αλλά όσα έχω διαβάσει είναι γραμμένα σε ένα κουτσομπολίστικο στυλ και φυσικά απέχουν πολύ από το να θεωρούνται βιβλία με επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις.
Δεν υπάρχουν άλλωστε παραπομπές κι όσες υπάρχουν, υπάρχουν «εν τη ρύμη του λόγου»: κάποιος είπε κάτι κάπου και σας το λέω και γω!
Αυτός είναι ο «οξυδερκής» ερευνητής Πετρόπουλος: «Πάντοτε μιλάω από μνήμης…», είχε πει σε ένα ντοκιμαντέρ-αφιέρωμα στην αφεντιά του.
Μνήμης ιδιαίτερα επιλεκτικής θα πρόσθετα…

Κι αφού μιλάει από μνήμης ο Θεός, πρέπει εμείς οι υπόλοιποι, ότι λέει, να το καταπίνουμε αμάσητο, χωρίς αποδείξεις και χωρίς παραπομπές (που το βρήκε γραμμένο αυτό που αναφέρει δεν το λέει σχεδόν ποτέ).

Απέναντι στην αθλιότητά του το Ελληνικό Κράτος, στερούμενο παντελώς ευαισθησίας, πνευματικότητας και χιούμορ (!) τον καταδίκασε τρις!
Όχι ότι δεν του άξιζε, οι αιτίες όμως για τις οποίες τον καταδίκασε προκαλούν το γέλιο.
Δεν εξέτισε την τρίτη καταδίκη του γιατί την είχε ήδη κάνει για το Παρίσι.
Πέθανε εκεί.
Σε μια σπάνια κρίση αυτογνωσίας είχε ζητήσει όταν πεθάνει να αποτεφρωθεί και οι στάχτες του να πεταχτούν στους υπονόμους του Παρισιού. Αυτό και έγινε.

ΥΓ. Κάτι μου λέει ότι δεν θα αναρτηθεί αυτό το σχόλιο αλλά δεν με απασχολεί κιόλας. Αρκεί που θα το διαβάσετε εσείς που θα το «κρίνετε». Έχω άλλωστε βάσιμες υποψίες ότι και στο Lifo δεν διαφέρετε από τους υπόλοιπους Έλληνες ως προς την ευαισθησία για την ελευθερία του λόγου
avatar
Ανώνυμος/η 30.3.2016 | 03:18
αγαπητέ dimitri from athens .ο Πετροπουλος εγραψε για τη φασολαδα , τη φουστανέλα , τους κλεφτες , τα πρεζακια , τα μπουρδελα , τις αδερφές , τον καφέ , τους μαγκες , τα εργόχειρα τον μόραλη , τον τσαρούχη , το χασίσι κλπ κλπ . χαρακτηριζεις ανθέλληνα καποιον που εχει γραψει πανω απο 80 βιβλία αφιερωμενα στην Ελλάδα. .. την ομοφυλοφιλια δεν τη χρησιμοποιεί ως ρετσινια οπως γράφεις, άλλωστε εκανε παρέα με πουστηδες . ρετσινια θεωρούσε την πολιτικη ορθοτητα , τον ακαδημαϊσμό , τον καθωσπρεπισμό , τη δηθενια .τη δε ομοφυλοφιλια του σολωμου ή του βελουχιωτη την αναφερει οχι ως ρετσινια αλλα εναντια στη νορμα που θελει ολους τους εθνικους ηρωες ετεροκανονικους . (και οπως βλεπεις ειναι πολλοι αυτοι που θα πουν "Μα ειναι αδύνατον ο Σολωμος ο Εθνικος μας Ποιητής ομοφυλόφυλος , πρόκειται το δίχως άλλο για ανθελληνικό δάχτυλο ) . ) Oυτε ισχυει αυτό που λες , οτι δεν ανέφερε ποτέ πηγες , το εργο του βρίθει αναφορων και πηγων . Όσο για τα περί φουστανέλας και λοιπών . Δε θα επιχειρηματολογίσω για τη μη ελληνική λεξη φουστανέλα διότι δεν το γνωρίζω . Είναι γνωστό όμως ότι κάθε λαός / έθνος / κράτος χρειαζεται τους συλλογικούς του μύθους για να πορευτεί . Αυτούς ακριβως τους μύθους προσπαθούσε να καταρρίψει στο έργο του . Του άρεσαν ωστόσο τα παραμύθια .Υπερεκτιμημένος ; Μπορεί . Υπερβολικός σε κάποια σημεία ; Εμμονικός ; Μάλλον ναι . Αλλωστε δε γίνεται να παραξεις τέτοιο έργο χωρίς εμμονές.
ΥΓ. γραφεις ¨δε διαφερετε από τους υπόλοιπους Έλληνες " επομένως υποθέτω ότι δεν ανήκεις στους Έλληνες , dimitri from athens ?
avatar Dimitri from Athens 31.3.2016 | 00:08
Αγαπητέ foul, ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να μου απαντήσεις. Απ το κείμενό σου καταλαβαίνω ότι έχεις διαβάσει αρκετά έργα του. Αυτά που έχω διαβάσει εγώ είναι «Το μπουρδέλο», «Το εγχειρίδιον του καλού κλέφτη», «Ο Τούρκικος καφές εν Ελλάδι», τα Καλιαρντα, Υπόκοσμος και Καραγκιόζης, τα Ρεμπέτικα τραγούδια, τον Κουραδοκόφτη και μια εργασία του για την Φουστανέλλα.
Δεν είναι και πολλά, ωστόσο μου επιτρέπουν να έχω άποψη για το θέμα.
Στο θέμα λοιπόν! Λές και λέω:

«χαρακτηριζεις ανθέλληνα καποιον που εχει γραψει πανω απο 80 βιβλία αφιερωμενα στην Ελλάδα.»
Αφιερωμένα με τρόπο αρνητικό θα συμπλήρωνα. Σε όσα έχω διαβάσει δεν θυμάμαι μια καλή κουβέντα.

«(και οπως βλεπεις ειναι πολλοι αυτοι που θα πουν "Μα ειναι αδύνατον ο Σολωμος ο Εθνικος μας Ποιητής ομοφυλόφυλος , πρόκειται το δίχως άλλο για ανθελληνικό δάχτυλο )»
Το αναφέρει στον Κουραδοκόφτη του (copy-paste από άρθρο του σε εφημερίδα). Που το βρήκε; Ποιες είναι οι πηγές του; άκρα του τάφου σιωπή!
Εγώ πάντως ανέφερα και τον Βελουχιώτη. Όταν λέει ότι ο Βελουχιώτης ήταν αδερφή, ενστερνίζεται τους ισχυρισμούς και τις κατηγορίες φανατισμένων δεξιών οι οποίοι για να τις στηρίξουν αναφέρουν ως αποδείξεις ότι:
1)
Όταν τον πιάσανε, επί Μεταξά, τον βαλαν να κάθεται σε μια παγοκολόνα (γνωστό Μεταξικό βασανιστήριο) και έτσι έγινε ανίκανος.
2)
Περιστοιχιζόταν από όμορφους αντάρτες.
3)
Εστιάζουν στην περίφημη πλέον φράση που είπε στους αντάρτες πάνω στο βουνό «εδώ την ψ.λή την έχμε μόνο για κατούρμα».
Όλα τα παραπάνω θεωρούνται επαρκή από κάποιους κολλημένους δεξιούς για να χαρακτηρίσουν (κατα τον Εμφύλιο), τον Βελουχιώτη αδερφή και να ικανοποιήσουν έτσι την εμπάθειά τους.
Προσωπικά θα με χαρακτήριζα δεξιό και δεν νομίζω ότι θα μου αμφισβητούσε κάποιος αυτόν τον αυτοπροσδιορισμό. Δεν νομίζω όμως ότι πρέπει και να καταπίνω αμάσητα οτιδήποτε μου πετάνε οι οποιοιδήποτε, γιαυτό και δεν νομίζω ότι τα τρία πιο πάνω επιχειρήματα στοιχειοθετούν κάποια απόδειξη για την (πιθανή) ομοφυλοφιλία του Βελουχιώτη:
1)
Το ότι ίσως έγινε ανίκανος από αυτού του είδους το βασανιστήριο δεν σημαίνει ότι άλλαξε και σεξουαλικό προσανατολισμό.
2)
Απ’ όσο προσπάθησα να τσεκάρω φωτογραφίες του Βελουχιώτη με αντάρτες είδα κάτι αγριόφατσες με γένεια ως τον αφαλό και (προφανώς) μες την ψείρα και τη βρώμα. Καμμία ομορφιά. (υποκειμενικό; Σίγουρα αλλά που ήταν τα ομορφόπαιδα εκεί πάνω στα βουνά;)
3)
Η φράση δείχνει για το αντίθετο: δεν έκανε χρήση πουθενά και με τίποτα!
Πως λοιπόν ο Πετρόπουλος δέχεται έτσι εύκολα τόσο σαθρά επιχειρήματα τη στιγμή που ένας δεξιός του κερατά όπως εγώ, διαθέτοντας (πιθανώς) το ελάχιστο απαιτούμενο νιονιό τα απορρίπτει;
Τέλος είναι κακό να είναι κάποιος αδερφή; Δεν μπορεί κάποιος να έχει το δικαίωμα του σεξουαλικού αυτοπροσδιορισμού και να μη βάλλεται από το κοινωνικό σύνολο την σήμερον ημέρα (έστω κι αν αυτό άπτεται της σεξουαλικότητας του ΤΟΤΕ Βελουχιώτη): ο Πετρόπουλος όμως με τα γραπτά του απευθύνεται σε μας ΣΗΜΕΡΑ. Που μπορεί να αποσκοπεί μια έρευνα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Βελουχιώτη; Να ερευνήσει κάποιος πχ για τον Ρίτσο ή τον Καβάφη να το καταλάβω: Ψάχνουν μέσα στο έργο τους να βρουν επιδράσεις. Να ερευνήσει επίσης κάποιος για τον Καραμανλή ή τον Μακάριο σε σχέση με τις συμφωνίες που υπέγραψαν επίσης να το καταλάβω. Αλλά για τον Βελουχιώτη; Τι σημασία έχει η σεξουαλικότητα του Βελουχιώτη σε σχέση με την εθνική (ή μη) δράση του; Προς τι αυτή η επιμέλεια στο θέμα από τον Πετρόπουλο;
Πως είναι δυνατόν να προσπαθεί να στιγματίσει κάποιον με την κατηγορία της «αδερφής», κάποιος που συναναστράφηκε τις αδερφές με το κουτάλι όπως ο Πετρόπουλος; Δεν συνιστά αυτό (απαράδεκτο για την περίπτωσή του) κοινωνικό ρατσισμό;
Λέει ακόμα ότι ο Σολωμός ήταν μέθυσος, Εβραίος, Μασώνος και αδερφή.
Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να δεχτώ ότι είναι αληθινό. Το είπε και ο Σολωμός αυτό άλλωστε και αποτελεί κατά την ταπεινή μου άποψη ένα από τα ιερά νεοελληνικά ρητά.
Είναι γνωστό ότι ο Σολωμός έγινε αλκοολικός εξαιτίας του γνωστού οικογενειακού του δράματος: ο ετεροθαλής αδερφός του αφού σφετερίστηκε το όνομά του, επεχείρησε μετά να βάλει στο χέρι μέρος της περιουσίας. Τι σημασία έχει το όνομα άλλωστε όταν δεν υπάρχει «ουσία»; Θυμίζει αυτό κάτι; Έτσι δεν κάνουν και οι Σκοπιανοί; Πρώτα το όνομα και μετά οι διεκδικήσεις. Έτσι έκανε και ο ετεροθαλής αδερφός του Σολωμού. Κλασσική δοκιμασμένη συνταγή. Ο Πετρόπουλος βέβαια τους χαρακτήρισε «δικαίως Μακεδόνες» κι αυτούς!
Για το αν είναι Εβραίος το στηρίζει στην Κρητική καταγωγή του Σολωμού – από τα Χανιά – τα οποία χαρακτηρίζει «Εβραιούπολη». Όσο και να έψαξα δεν βρήκα πουθενά σημαντική παρουσία Εβραίων στα Χανιά από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Αντίθετα υπάρχει σημαντική παρουσία Εβραίων στο Ηράκλειο. Κάποιοι Εβραίοι της Ισπανίας αποβιβάστηκαν στο Ηράκλειο ενώ οι περισσότεροι συνέχισαν και εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Από πού κι ως που λοιπόν τα Χανιά Εβραιούπολη; Και άντε και ήταν. Από πού κι ως που φαίνεται ότι ο Σολωμός ήταν Εβραίος; Όσοι ζουν στην Αθήνα είναι Έλληνες; Αποκλείεται να είναι Αλβανοί ή Αιθίοπες; Ούτε παραπομπή έχει (φυσικά) ούτε τίποτα. Να στηρίζεται σε αποδείξεις να το δεχτώ αλλά αυτός τι κάνει; Απλά το λέει. Τόπε ο Πετρόπουλος; Ε, αφού τόπε αυτός…

«Oυτε ισχυει αυτό που λες , οτι δεν ανέφερε ποτέ πηγες , το εργο του βρίθει αναφορων και πηγων .»
Πούντες; Όσα βιβλία έχω διαβάσει δεν έχουν την παραμικρή βιβλιογραφία. Έχεις εσύ κάποιο βιβλίο του να μου προτείνεις; Συνήθως αναφέρει κάτι στο βιβλίο του έτσι όπως το είπα πιο πάνω: «κάπου είδα/διάβασα κάτι και σας το λέω και γω»! Μα τι ερευνητής!

«Όσο για τα περί φουστανέλας…»
Εγώ έχω δει και φωτογραφίες Βούλγαρων κομιτατζήδων της περιόδου του Μακεδονικού Αγώνα με φουστανέλα. Άρα είναι Βουλγάρικη ενδυμασία; Τέλος υπάρχουν απεικονίσεις της σε θραύσματα αγγείων του 11ου αι. μΧ που βρέθηκαν στην Κόρινθο και απεικονίζουν στρατιώτες. Όμως η πρώτη μαζική κάθοδος Αρβανιτών στον Ελληνικό χώρο συνέβη στην Πελοπόννησο περίπου στα 1350 μΧ. Πόσο Αλβανική ήταν αυτή η ενδυμασία τον 11ο αι;
Επίσης απεικονίζεται σε αμφορείς, αγάλματα κλπ της αρχαιότητας που δείχνουν ισχυρή πιθανότητα (αν όχι βεβαιότητα) να ήταν αρχαιοελληνικό ένδυμα.
Φυσικά αυτά ο Πετρόπουλος τα αποκαλεί φασισμούς(!)
και φυσικά δεν σχολιάζει καν αυτά τα αποδεικτικά στοιχεία.

«ΥΓ. γραφεις ¨δε διαφερετε από τους υπόλοιπους Έλληνες " επομένως υποθέτω ότι δεν ανήκεις στους Έλληνες , dimitri from athens ?»
Απ΄ όλα όσα έγραψα μόνο αυτό μπορείς να υποθέσεις; Οκ το ΥΓ μου απευθυνόταν στους ελεγκτές σχολίων του lifo γιατί δεν περίμενα ότι θα δημοσιεύανε το σχόλιο. Έκανα λάθος. Ανήκεις εσυ στην ομάδα του lifo;
mirager mirager 30.3.2016 | 08:25
Ο Πετρόπουλος λάτρευε την Ελλάδα και τους Έλληνες, όπως και την ταυτότητά της ως ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ λαού. Μισούσε όμως την υποκρισία μας, την προσπάθεια να γίνουμε κάτι "παραπάνω" από Βαλκάνιοι, την καταστροφή του οποιουδήποτε μη (αρχαιο)ελληνικού στοιχείου στη χώρα - όπως πχ στη Θεσσαλονίκη μετά τον Β'ΠΠ. Διάβασε προσεκτικά το "Ο Τούρκικος καφές εν ελλάδι" και ίσως καταλάβεις. Να σε βοηθήσω: αναφέρει τις ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ λέξεις που έχουν να κάνουν με την παρασκευή, και όλο το τελετουργικό του καφέ, αναφέρει το κόψιμο των περισσότερων πλατάνων και την καταστροφή όλων των τούρκικων στερνών και σιντριβανιών στη βόρεια Ελλάδα, όπως και το σκότωμα των πελαργών (τουρκοπούλια κατά τους νεοέλληνες), και πολλά άλλα.
Ο Πετρόπουλος ήταν πραγματικός άνθρωπος του κόσμου, με ιστορία, συνείδηση, μηδενική αίσθηση ρατσισμού, και αυτογνωσία. Ό,τι δηλαδη λείπει (η αποκρίπτεται γιατί...τσούζει) από το νεοέλληνα.
avatar Dimitri from Athens 30.3.2016 | 23:51
Σ ευχαριστώ για την απάντηση. Λάτρευε την Ελλάδα; Πεθάναμε απ την λατρεία του. σκέψου να μη μας πήγαινε κιόλας! Αυτός που κατάπινε αμάσητο και αναμετάδιδε κάθε τι ανθελληνικό και χτυπούσε οτιδήποτε ελληνικό, λάτρευε την Ελλάδα; Αυτός που δεχόταν με την μεγαλύτερη ευκολία ότι πχ οι Αρβανίτες ή οι Βλάχοι δεν είναι Έλληνες αλλά μειονότητες, χωρίς αποδείξεις, χωρίς στοιχεία κλπ μας λάτρευε! Συγνώμη αλλά δεν θα σε ακολουθήσω.

«Μισούσε όμως την υποκρισία μας, την προσπάθεια να γίνουμε κάτι "παραπάνω" από Βαλκάνιοι,»
Κατ’ αρχήν μακάρι να γινόμασταν αξιοπρεπείς Βαλκάνιοι. Ζηλεύω τις Βαλκανικές πρωτεύουσες και πόλεις για την ρυμοτομία τους. Βρες μου μια Ελληνική πόλη – εκτός από την Σπάρτη – που να διαθέτει κάτι τέτοιο. Ζηλεύω την καθαριότητά τους. Ζηλεύω τους Βαλκάνιους των χωρών αυτών που ξέρουν να μιλάνε και δεν διακόπτουν ο ένας τον άλλος και υπακούουν σε ελάχιστες έστω νόρμες κοινωνικής συμπεριφοράς. Μακάρι να ήμασταν κατ αρχήν Βαλκάνιοι. Από κει και πέρα όμως που είναι το κακό να επιδιώκουμε την υπέρβαση στον εξευρωπαϊσμό;

Τον έχω διαβάσει τον «Τούρκικο Καφέ» του. Δεν τον πολυθυμάμαι αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να τον ξαναδιαβάσω. Το ότι χρησιμοποιούμε τούρκικες λέξεις σημαίνει κάτι; Πειράζει αν χρησιμοποιώ τις λέξεις αφέντη, τσιμπούσι η μπουντρούμι; Ποια είναι η ουσία της υπόθεσης σχετικά;

«Ό,τι δηλαδη λείπει (η αποκρίπτεται γιατί...τσούζει) από το νεοέλληνα.»
Ότι αποκρύπτεται καλό είναι να αναδεικνύεται αλλά άλλο αυτό κι άλλο να προσπαθεί κανείς να αποκρύπτει τα υπάρχοντα. Ο Πετρόπουλος έκανε αυτό ακριβώς: έμπλεκε την αλήθεια με το ψεύδος και τα παρουσίαζε όλα μαζί σαν στρέβλωση της πραγματικότητας.
avatar commentator 7.9.2018 | 16:52
Αγαπητέ Dimitri From Athens

Είναι σημαντικότατη η προσφορά του Πετρόπουλου στην ανάδειξη στοιχείων της κουλτούρας του τόπου μας. Αυτό από μόνο του κάθε άλλο παρά ανθελληνικό είναι. Μάλιστα ο χαρακτηρισμός αυτός είναι από μόνος του διχαστικός, χρησιμοποιείται από ανθρώπους άλλων εποχών και νοοτροπιών που αποσκοπούσαν να επιβάλλουν μια ομοιογένεια. Αυτή η ομοιογένεια που επιβλήθηκε με την αλλαγή ονομάτων οικισμών σε όλη την επικράτεια, με την αυστηρή απαγόρευση να ομιλείται οποιοδήποτε άλλο ιδίωμα στα σχολεία, με την λογοκρισία στις τέχνες κ.α. Ελπίζω να συμφωνείς ότι μόνο φτωχότερους μας κάνει. Η αναγνώριση εθνικών και γλωσσικών μειονοτήτων στην Ελλάδα, θα είχαν συμβάλλει στην επιβίωση του πολιτισμού των Αρβανιτάδων, των βλάχων κ.α. Δυστυχώς αυτές οι γλώσσες έχουν εκλείψει γιατί αυτοί που τις μιλούσαν έπρεπε να αποκρύψουν την καταγωγή τους.

Το γεγονός ότι κρατά μονίμως μια κριτική - υποκειμενική στάση στα πράγματα υπερβάλλοντας πολλές φορές είναι ένα στοιχείο του τρόπου γραφής του, το οποίο πραγματικά σε τραβάει να συνεχίσεις να τον διαβάζεις και ίσως μια κραυγή απέναντι στη μονοτονία του συντηρητισμού που επικρατεί. Είχε μαζέψει επίσης μεγάλο αρχείο για να στοιχειοθετήσει τις απόψεις του και μας μετέδωσε αυθεντική γνώση από θεματολογία που μέχρι τότε ήταν άγνωστη. Δεν είναι ιστορικός για να παίρνεις με το σταγονόμετρο ότι γράφει, εκφράζει την άποψή του και δίνει τροφή για σκέψη. Φαντάζομαι γι αυτό συνέχισες να διαβάζεις τα βιβλία του.

Αν ο σκοπός του ήταν να κάνει τον Έλληνα να αμφιβάλλει γι αυτά που θεωρεί αναμφισβήτητα, τότε τον πέτυχε και εμένα μου φτάνει.
avatar Βεβαιως 9.9.2018 | 07:16
Ιστορια, χωρας η προσωπικη, ειναι οι ερμηνεις που δινουμε συμφωνα με τις γνωσεις και τη σκοπια θεωριας που εχουμε. Οι αποκρυσταλωμενες αποψεις αποφευγουν καθε διαλογο γιατι ο διαλογος ζητα την αληθεια ενω οι αρνητες του την εχουν βρει! Το να ψαχνεις την ιστορια της χωρας σου, χωρις φοβο και παθος, δε σημαινει οτι αρνησαι τη χωρα που ζεις. Το αντιθετο γινεται ομως.
Καλο οτι οι αρχαιοι φορουσαν φουστανελα (ιταλικη λεξη), σιγουρα φορουσαν και φεσι (τουρκικη λεξη), τσαρουχι (σλαβικης καταγωγης αν δεν κανω λαθος). Κλπ.
Η πατριδα δεν ειναι δογμα...
avatar
Ανώνυμος/η 10.9.2018 | 14:19
Δάσκαλε μας άφησες νωρίς.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ