Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018;
Box office

Ποιες ταινίες έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια στην Ελλάδα το 2018;

Ο Θ. Κουτσογιαννόπουλος εξετάζει το ελληνικό box office της χρονιάς, τις τάσεις, τις αναπάντεχες εκπλήξεις, όσα αγάπησε και για όσα αδιαφόρησε το κοινό

Η Αμερική πανηγυρίζει αύξηση εισιτηρίων για τη χρονιά που πέρασε. Το ίδιο και η Μεγάλη Βρετανία. Εμείς πέσαμε. Μετά από μια σχετική σταθεροποίηση σε ένα ποσοστό όχι και τόσο περήφανο (κάτω από μια ταινία τον χρόνο ανά κάτοικο), είμαστε μια χώρα με αρκετές αίθουσες, πολλές ταινίες που προβάλλονται κάθε χρόνο και ακόμη περισσότερους θεατές που τις παρακολουθούν στο σπίτι τους.


• Μετρώντας από τα περσινά Χριστούγεννα ως τα φετινά, η πρώτη ταινία σε εισιτήρια και η μοναδική που παραλίγο ν' αγγίξει τις 400 χιλιάδες είναι το πρώτο μέρος από το δίτομο φινάλε των Avengers. Η επόμενη ταινία με υπερήρωες είναι η συνέχεια του Deadpool (220.000) που έδειξε πως έχτισε σωστά μια εναλλακτική εικόνα, αιρετική και φιλική σε μια γενιά που βαρέθηκε τα φθίνοντα straight μοτίβα. Παρά τις γενικά κακές κριτικές, το Venom πλασαρίστηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τη δυσφορία των ειδικών, με μπροστάρη έναν στριμωγμένο, τσαντισμένο χαρακτήρα.

 

Παρά τις γενικά κακές κριτικές, το «Venom» πλασαρίστηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τη δυσφορία των ειδικών, με μπροστάρη έναν στριμωγμένο, τσαντισμένο χαρακτήρα.
Παρά τις γενικά κακές κριτικές, το «Venom» πλασαρίστηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τη δυσφορία των ειδικών, με μπροστάρη έναν στριμωγμένο, τσαντισμένο χαρακτήρα.

 

Οσκαρικές ταινίες δεν μπήκαν στη δεκάδα. Το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ με μπροστάρηδες τον Τομ Χανκς και τη Μέριλ Στριπ έκοψε 151 χιλιάδες εισιτήρια, η υπέροχη «Αόρατη Κλωστή» και «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα» με την άφταστη ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν, λίγο πάνω από 120 χιλιάδες, ενώ κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκαν οι «Τρεις Πινακίδες» και η νικήτρια των φετινών βραβείων, «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.


• Δεν προκαλεί εντύπωση που οι περιπέτειες χωρίς υπερήρωες δεν κατάφεραν να εισχωρήσουν στην δεκάδα. Το Red Sparrow βρέθηκε στην ενδέκατη θέση, πιο κάτω το Jurassic World, αλλά και οι τελευταίες Επικίνδυνες Αποστολές (145 χιλιάδες εισιτήρια), το Megτο Commuter και η Λάρα Κροφτ της Αλίσια Βικάντερ. Όταν ο πρωταγωνιστής δεν πετάει ή δεν βρίσκει εξωγήινες λύσεις, δεν τραβά εύκολα νεανικό κοινό στην αίθουσα. Και οι ενήλικοι δεν αρκούν για να σπάσουν το φράγμα των 200 χιλιάδων εισιτηρίων.

 

Το «Red Sparrow» βρέθηκε στην ενδέκατη θέση
Το «Red Sparrow» βρέθηκε στην ενδέκατη θέση


• Η Καλόγρια είναι η μοναδική τρομο-ταινία στη δεκάδα. Με 240 χιλιάδες θεατές σήκωσε στις πλάτες της ένα κοινό που την ακολούθησε πέρα από την αναμενόμενα δυνατή πρώτη εβδομάδα. Το τέταρτο μέρος του Insidious προσγειώθηκε στις 90 χιλιάδες, το Haloween τερμάτισε στα 83 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ το εξαιρετικό Ήσυχο Μέρος του Τζον Κραζίνσκι, που ήταν πολλά περισσότερα από μια ταινία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, φόβισε αλλά και συγκίνησε 73 χιλιάδες Έλληνες.


• Το τρίτο Bachelor έδωσε και πάλι το χριστουγεννιάτικο ραντεβού της στις αίθουσες και το ελληνικό κοινό το αντάμειψε με 235.000 εισιτήρια, πολύ περισσότερα από το πρωτότυπο. Μαζί με το SOS Αιγαίο φτιάχνουν το δίδυμο των μοναδικών ελληνικών ταινιών, αλλά και κωμωδιών της δεκάδας του box office – δεν νομίζω πως το κοινό εξέλαβε τις 50 Αποχρώσεις του Γκρι: Η Απελευθέρωση (209.000 εισιτήρια) με χιούμορ, αν και θα έπρεπε...

 

Η «Καλόγρια» είναι η μοναδική τρομο-ταινία στη δεκάδα.
Η «Καλόγρια» είναι η μοναδική τρομο-ταινία στη δεκάδα.


• Το πείραμα-παραγγελιά του Τάσου Μπουλμέτη, το 1968, ξεπέρασε τα 100 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ οι υπόλοιπες ελληνικές ταινίες κινήθηκαν, εισπρακτικά, σε χαμηλές πτήσεις.


• Το Ξενοδοχείο για Τέρατα βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με 222.000 εισιτήρια. Μικρή έκπληξη, για μια ταινία που άρεσε σε μικρά παιδιά, και μαζί με τους δεύτερους Απίθανους στη δέκατη θέση, είναι οι δύο ταινίες κινουμένων σχεδίων στο top 10. Αυτό είναι και το μοναδικό είδος που πατροπαράδοτα κερδίζει χρήματα σε βάθος χρόνου, ενισχύοντας τις διπλές προβολές σε αίθουσες. Ο Φερνινάνδος ξεπέρασε τα 100 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ κοντά στις 75 χιλιάδες έκοψε το βραβευμένο με Όσκαρ Coco της Pixar. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ο πρόσφατος Ραλφ εναντίον του Ίντερνετ, ενώ ο Γκριντς συνεχίζει την πορεία του στις αίθουσες εγκαινιάζοντας μια καινούρια πρακτική στο είδος: δεν θα τον δείτε υποτιτλισμένο παρά μόνο μεταγλωττισμένο, μάλλον γιατί η νεότερη γενιά προτιμά να ακούει και να βλέπει τα κινούμενα σχέδια, αντί να κουράζεται διαβάζοντας.

 

Η υπέροχη «Αόρατη Κλωστή» έκοψε λίγο πάνω από 120.000 εισιτήρια.
Η υπέροχη «Αόρατη Κλωστή» έκοψε λίγο πάνω από 120.000 εισιτήρια.


• Στην όγδοη θέση βρίσκεται η επιστροφή του Mamma Mia!, αλλά τα λιγότερα από 200 εισιτήρια που έκοψε είναι αναμφισβήτητα το κάζο της χρονιάς. Θυμίζουμε πως η πρώτη έφτασε τα 600 χιλιάδες πριν από 10 χρόνια. Φταίει η κούραση της επανάληψης, η χρονική απόσταση ή το γεγονός πως δεν γυρίστηκε στην Ελλάδα;


• Οσκαρικές ταινίες δεν μπήκαν στη δεκάδα. Το The Post του Στίβεν Σπίλμπεργκ με μπροστάρηδες τον Τομ Χανκς και τη Μέριλ Στριπ έκοψε 151 χιλιάδες εισιτήρια, η υπέροχη Αόρατη Κλωστή και Η Πιο Σκοτεινή Ώρα με την άφταστη ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν, λίγο πάνω από 120 χιλιάδες, ενώ κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκαν οι Τρεις Πινακίδες και η νικήτρια των φετινών βραβείων, Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.


• Από τις καλλιτεχνικές, που κάποτε μπορούσαν να ατενίζουν την κατοστάρα με ρεαλισμό, το American Animals έκανε την έκπληξη του καλοκαιριού ξεπερνώντας τα 50 χιλιάδες εισιτήρια, ενώ ο Ψυχρός Πόλεμος του Πάβελ Παβλικόφσκι άρεσε πραγματικά σε 48 χιλιάδες Έλληνες θεατές και μπορούμε να παραδεχθούμε πως αποτελούν εξαίρεση σε μια αγορά όπου ακόμα και μια ταινία με βραβεία από μεγάλα φεστιβάλ, ή ένα ηχηρό όνομα στο σκηνοθετικό τιμόνι, κυμαίνεται κοντά στα 10 χιλιάδες εισιτήρια – βλέπε Κλέφτες Καταστημάτων.

 

Κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκε η νικήτρια των φετινών βραβείων, «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Κοντά στις 100 χιλιάδες κυμάνθηκε η νικήτρια των φετινών βραβείων, «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.

Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στην Καλλίπολη του Πειραιά. Σπούδασα Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Επιστήμες Τύπου και Πληροφόρησης, με κατεύθυνση στον κινηματογράφο, στη Σορβόνη. Ξεκίνησα να δουλεύω ως κριτικός κινηματογράφου στο περιοδικό Σινεμά και τον ΑΝΤΕΝΝΑ και συνεργάστηκα με εφημερίδες και περιοδικά σε μόνιμη βάση. Εδώ και μια δεκαετία, κάνω κριτικές σε ταινίες, συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις από τα μεγάλα φεστιβάλ και ρεπορτάζ για τη LIFO και τον ALPHA TV.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι ταινίες της χρονιάς, του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου
Οι 12 καλύτερες ταινίες που προβλήθηκαν στις ελληνικές αίθουσες το 2018 (χωρίς σειρά αξιολόγησης), από τον κινηματογραφικό κριτικό της LiFO.
7 ταινίες που αξίζει να δούμε την περίοδο των γιορτών
Από οσκαρικά φαβορί έως εκλεκτούς εκπρόσωπους του arthouse cinema και η πρώτη ταινία «γερού» τρόμου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ
Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
Ενήλικοι θεατές στις αίθουσες: οι περιπτώσεις του «Joker» και της ταινίας του Γαβρά
Κάθε χώρα έχει τη δική της ταινία που κάνει το buzz της και απασχολεί και για λόγους εξωκινηματογραφικούς.
«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα
Η ασθένεια ως τέχνη στο ντοκιμαντέρ του οποίου την παραγωγή ανέλαβαν η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντάρεν Αρονόφσκι
Ο Γούντι Άλεν και οι γυναίκες του
Ο ιδιόρρυθμος, μοναδικός, παραδοσιακά ασυμμόρφωτος με τις μόδες δημιουργός αμφισβητείται λίγο πριν από τη δύση της ένδοξης καριέρας του.
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά
Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
 «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ
20 χρόνια έχουν περάσει από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου μιας σπουδαίας φιλμογραφίας
Το τσίρκο των Τσάπλιν στο Sani Festival
Για μια ακόμη φορά θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τη Βικτόρια Τσάπλιν και την ομάδα της στην Ελλάδα
Η εκπληκτική ιστορία ενός ξεχασμένου τραγουδιού που σάμπλαρε ο Jay Z έγινε ντοκιμαντέρ από την Ηλιάνα Δανέζη
Με μια ζαριά στα Grammy
Ο πρώτος κανόνας του Fight Club…
Είκοσι χρόνια μετά, η ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ ξεγέλασε τους χαζούς και έπεσε μέσα στα σημαντικά ζητήματα, πέρα από το gloss και τις μπουνιές.
Ο David Lynch είναι ιδέα
«Οι ιδέες υπαγορεύουν τα πάντα. Αν δεν τους είσαι πιστός, είσαι νεκρός».
Η πολιτική ψυχαγωγία του Stephen Colbert
Δεν είναι όλα τα talk shows αρλούμπες.
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά
Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
Φεστιβάλ Καννών 2019: Δύο φοίνικες και ένα αριστούργημα
Η Κορέα και η Ελλάδα απέσπασαν Χρυσό Φοίνικα για πρώτη φορά στις κατηγορίες τους και το «Lighthouse» έγινε το απόλυτο buzz του 72ου Φεστιβάλ Καννών.
Στα λημέρια των Καννών
Μικρά στέκια σε ένα πελώριο φεστιβάλ.
Τζένη, κοιμήσου (ήσυχη)
Μια σύγκριση διαφορετικών παραστάσεων στο ίδιο θέατρο.
4 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
annibas annibas 1.1.2019 | 13:53
" Δεν προκαλεί εντύπωση που οι περιπέτειες χωρίς υπερήρωες δεν κατάφεραν να εισχωρήσουν στην δεκάδα. "Συμπέρασμα :Οι γονείς στέλνουν τα παιδιά στο σινεμά για να καθίσουν ήσυχα να διαβάσουν ένα βιβλίο
Ασχετο το εν λογω σχόλιο σου.
annibas annibas 2.1.2019 | 16:42
Ε ναι. Πολλοί άλλωστε που έχει κλείσει τα 12 χρόνια αντέχουν να δουν αυτές τις ταινίες.
Jonathan R. Mayers Jonathan R. Mayers 3.1.2019 | 10:49
Για την ταινία του Μπουλμέτη το είχα προβλέψει.
Πάνω κάτω, τόσοι είναι οι οπαδοί της ΑΕΚ, οι πραγματικοί.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή